🛑تکلیف_خلاق برای فارسی،علوم ،ریاضی و....
⬅️ پایه دوم
👇👇👇👇👇👇👇👇
✅ چند کلمه به دلخواه از درس انتخاب و به ترتیب حروف الفبا بنویس...این تمرین حتی در دوره ی دانشگاه نیز باید داده شود چون دانش جویان هنوز برخی ترتیب حروف الفبای زندگی را نمی دانند.
✅ کلمه ی سه نقطه ای از درس پیدا کن و بنویس.
✅ کلمه ی سه بخشی از درس انتخاب و بنویس و با ده تای آن جمله بساز.
✅ یک جدول نه خانه ای بکش و نه کلمه از درس انتخاب و داخل آن بچین....سپس با کلمات افقی جمله ی خنده دار و با کلمات عمودی جمله ی پرسشی بساز....
✅ نتیجه ی درس را در یک یا دو بند بنویس.
✅ امشب به پدر یا مادرتان املا بگویید می خواهم ببینم خط آن ها چگونه است.....چند کلمه را درست ننوشته اند ...در این مورد به پدر و مادر چه توصیه ای دارید...چگونه به آنها یاد می دهید؟ هدف اعتماد به نفس
✅ دو بند آخر درس را بنویس.
✅ دو بند از درس را به صورت بی نقطه بنویس.
برای فرداشب مشق راحت تر است حالا نقطه های مشق دیروز را بگذارید...هدف...تقویت تمرکز
✅ از کدام قسمت درس بیشتر خوشت آمده است؟...بنویس.
✅ درس امروز را خلاصه نویسی کن.
✅ در زمینه ی ریاضی بعد از تدریس دو تا تمرین بدهید و همان جا سر کلاس حل کنند...یا فردی یا گروهی....عملکردی
✅ یک تلق شفاف و یک ماژیک و دستمال داشته باشند و تمرین بنویسند و پاک کنند.
✅ برای بهتر شدن روخوانی یک شب مشق نگویید و بگویید امشب فقط رو خوانی داریم...یک درس هدیه را مادر برای شما بخواند و شما همان درس را برای پدر بخوانید.
✅ از کتابهای دیگر نیز مشق بگویید حتی ریاضی....
✅ چند عدد بدهید تا دانش اموزان خودشان مساله بسازند آنها از بس مساله حل کرده اند خسته شده اند.حالا بگذارید مساله ای که خود ساخته اند حل نمایند.
✅ یک کاردستی برای آخر هفته با وسایل دور ریختنی بسازند و بیاورند.
✅ خاطره ی یک سفر یا مهمانی یا گردش خود را به همراه نقاشی اش به کلاس بیاورند.
✅ یک روزنامه دیواری در زمینه ی علوم و ریاضی یا هدیه برای آخر هفته به عنوان تکلیف ارایه دهیم .
✅ تمرین عدد نویسی از آخر به اول...مثلا از هزارو پنجاه تا هزار بنویسند...دنده عقب
✅ در تکلیف روزانه می توان یک تمرین ازچهار عمل اصلی داشته باشد.
✅ ز کتاب گلستان سعدی یک حکایت بنویسند و بیاورند.
✅ از کتاب شاهنامه ی فردوسی یک شعر به دلخواه بنویسند.
✅ یک کتاب داستان بسازند.
✅ یک کتاب داستان به آنها بدهیم و خلاصه نویسی کنند.
✅ در مورد یکی از برنامه های تلویزیونی یک گزارش بنویسند.
✅ به سراغ پدر بزرگها و مادر بزرگها بروید و چند بازی محلی از آنها یاد بگیرید و در کلاس اجرا کنید.
✅ یک صفحه املا را در رایانه تایپ کرده و بیاورید.
✅ پاور پویینت علوم بسازید.
✅ بنویس روز جمعه از صبح تا غروب چه برنامه هایی داشتی.
✅ یک دانه و گل بکارید و گزارش رشدش را هر هفته بیاورید.
✅ ضرب المثل های جدید بسازید .
✅ در مورد این ضرب المثل تصویر سازی کنید.
✅ والدین را جهت قصه گویی به کلاس دعوت کنید.هر هفته یک قصه
✅ از والدین هنرمند در زنگ هنر استفاده کنید.
✅برای خودتان یک کتاب کار داشته باشید و جهت تنوع چند تمرین جالب از آن انتخاب و جهت تکلیف به آنه بدهید.
✅ خانواده خودش آزمون هفتگی از دانش آموز داشته باشد و به معلم گزارش و باز خورد دهد. باز خورد در باز خورد.
✅انواع تکالیف خلاق دیگر که معلم با شناخت از دانش آموزان خود طراحی کند.
eitaa.com/tadriis_yar2
✅ تکالیف پیشنهادی درس مسجد محله ی ما:
⬅️ فارسی پایه دوم
1_ درس را با دقت بخوان و با 5 کلمه ی مهم آن جمله بساز.( تعداد کلمات سلیقه ای است ).
2_با استفاده از پیشوند (با ) پنج کلمه ی جدید بساز.
3_ متن درس را با دقت بخوان و شکل های مختلف صدای (و ) را پیدا کرده در دفتر خود بنویس.
4_ داستان چغندر پر برکت را در سه خط به صورت خلاصه بنویس.(تمرین خلاصه نویسی ) .یا می توانید در این قسمت از بچه ها بخواهید نقاشی بکشند .
5_ از متن درس کلماتی که سه دندانه دلرند را پیدا کن و دو بار از روی آن ها بنویس.
6_ کلمات تشدید دار درس را پیدا کن و در دفترت بنویس .
گفتن تمام موارد الزامی نیست .بستگی به سلیقه ی معلم دارد.
eitaa.com/tadriis_yar2
🛑 شناخت تفاوتهای فردی دانش آموزان
ازطریق روانشناسی دستخط آنها
⬅️ از آنجا که تمام حرکات یک فرد متاثر از قوای درونی و ضمیر ناخودآگاه اوست ، یک دست خط می تواند به خوبی حرکات و احساسات فرد نویسنده را منعکس کرده و ویژگی های شخصیتی وی را آشکار سازد.
✅دست خط مرتب و خوانا...👇
صاحبان این نوع دست خط ها خود را بسیار کنترل می کنند.
مایل نیستند شخصیت خود را به راحتی لو بدهند و گاهی احساسات خود را سرکوب می کنند.
✅دست خط نامرتب...👇
افرادی بسیار فعال و البته در انجام برخی کارها نسنجیده.
غیر قابل پیش بینی هستند و استقلال و آزادی برایشان اهمیت زیادی دارد.
✅دست خط پررنگ با فشار زیاد قلم...👇
نشانه ی احساس قدرت و اعتماد به نفس است.
علاقه ی زیاد به مخالفت کردن با دیگران و اعمال نفوذ بر آنها را دارند.
فشار زیاد قلم روی کاغذ نشان دهنده ی تنش و تحت فشار بودن است.
✅دست خط کمرنگ...👇
فردی حساس و دلسوز.حتی گاهی موقعیت دیگران را بیشتر از خود درک می کند.
امکان دارد حتی قادر به اثبات حرف خود نباشد وبه راحتی ضربه بخورد.
در برابر انتقاد دیگران خیلی سریع از موضع خود عقب نشینی می کند.
✅دست خط ریز...👇
توانایی های خود را دست کم می گیرند.
ممکن است گاهی تنگ نظر ، خرده گیر و حسابگر باشند.
افرادی صرفه جو هستند.
✅دست خط درشت...👇
احتمال دارد خود را زیاد بزرگ و مهم جلوه دهند.
گاهی بسیار با اعتماد به نفس و از موضع قدرت رفتار می کنند.
معمولا اجتماعی و برونگرا هستند.
✅دست خط درهم و فشرده...👇
فرد راحتی نیست در جمع خود را کنار می کشد.اهل برقرای رابطه نیست.
قدری محتاط است و اغلب بعد از دیگران ابراز عقیده می کند.
✅دست خط کند و آهسته نوشتن...👇
قادر به نشان دادن عکس العمل سریع نیستند اغلب اشخاصی محتاط اند.
این افراد برای فکر کردن فهمیدن و ابراز عقیده به زمان بیشتری احتیاج دارند.
در ابراز احساسات کندند و اغلب دوست دارند هیچ تصمیمی نگیرند تا اینکه یک تصمیم غلط بگیرند.
✅دست خط تند و شتابزده نوشتن...👇
افرادی کم حوصله و از نظر خلق و خو بسیار لحظه ای ، دارای درک سریع
در نشان دادن احساسات چندان پایدار نیستند.
به دلیل شتابزدگی ، در تصمیم گیری اغلب دچار لغزش و خطا می شوند.
✅نوشتن کلمات با فاصله ی باز...👇
به راحتی با دیگران رابطه بر قرار کرده
بسیار ساده و بی تکلف و مستقیما به دیگران نزدیک می شوند.
✅نوشتن کلمات با فاصله ی کم...👇
دوست دارد با دیگران رابطه داشته باشد.
فضای خالی در بین کلمات نشان دهنده ی این است که نویسنده به دنبال فضایی برای تنهایی است.
eitaa.com/tadriis_yar
# فارسی پایه سوم کاربرگ کلمات هم خانواده🌺🌸🌺
⬅️ تهیه و تنظیم:سرکار خانم شهره خوش زبان
♦️کانال پایه سوم
@tadriis_yar3
#درسنامه فارسی پایه سوم
💠' درس(( آسمان آبی و طبیعت پاک))
⬅️ تهیه و تنظیم:سرکار خانم شهره خوش زبان
♦️کانال پایه سوم
@tadriis_yar3
#ویژه_پایه_اول_علوم🍃🌸🍃
سالم باش شاداب باش، صبحانه سالم
💠💠💠💠💠💠
⬅️ آموزگار : خانم پردیس ابول زاده
🔷🔹🔷🔹🔷
@tadriis_yar1
ارسال کننده شهرزاد اقتداری سرگروه آموزشی پایه اول
💢 پویایی آموزش با🔰
✅@tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایجاد انگیزه برای تدریس نشانه ب در مکان حیاط مدرسه
با وزش باد و بارش نم نم باران
🌨🌨🌨☔️☔️☔️💧💧💧🌪🌪🌪
آموزگار پایه اول معصومه مهرابی
💢پویایی آموزش با 🔰
✅ @tadriis_yar1
نمونه های از چگونگی نوشتن بازخورد در آثار کتبی دانش آموزان : ویژه ی دانش آموزانی که موفق بوده اند:
۱ - از این که می بینم در نوشتن تکالیف دقت می کنی خوش حالم.
۲ - امروز تلاش وکوشش شما خوب بود.
۳ - منتظر کارهای زیبای دیگر شما هستم.
۴ - ای(دختر)(پسر)مؤدّب کارت هست مرتّب
۵ - امروز از کارت لذّت بردم.
۶ - پروانه ی قشنگم! از این که در نوشتن اعداد موفق بودی لذّت بردم.
۷ - امید آینده! از این که در پاسخ دادن به جمع اعداد توانایی داری سپاس گزارم.
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جشن نوشتن آب و بابا
خانم خداشناس.
💠پویایی آموزش با 🔰
✅گروه های آموزش ابتدایی
@tadriis_yar1
🔴"خواندن درس به كمك دانش آموزان"
✔️(پیشنهاد فعالیتی برای تدریس متن های كوتاه فارسی در كتاب های «بخوانیم»)
برای پرورش مهارت گوش دادن با دقت و هم چنین معرفی كلمه های جدید درس های فارسی «بخوانیم» كه كلید واژه هم محسوب می شوند و هم چنین تقویت روخوانی، املا و انشا، می توان به روش زیر عمل كرد:
💥مرحله ی اول: دانش آموزان كتاب هایشان را می بندند و آموزگار درس را با صدای بلند و رسا می خواند. حدود دو سه دقیقه به دانش آموزان فرصت فكر كردن و تبادل نظر می دهد. سپس می گوید: «این بار می خواهم درس را با كمك همه ی شما بخوانم به این صورت كه من شروع به خواندن درس می كنم و گاهی كلمه های كلیدی، فعل ها، مترادف ها و حتی جمله ای كوتاه حذف می كنم یا جا می اندازم. شما باید بدون نگاه كردن به كتاب، به نوبت و به صورت شفاهی، موارد حذف شده را بیان كنید. اگر دانش آموزی جواب را نمی دانست،نفر بعدی كه دستش را بالا گرفته است، می تواند پاسخ دهد. هر دانش آموزی كه پاسخ درست داد، بلافاصله پای تخته بیاید و پاسخ درست خود را بنویسد. (تقویت املا)»
💥مرحله ی دوم: دانش آموزان را به گروه های دو نفره تقسیم می كنیم تا به نوبت متن درس را برای یك دیگر بخوانند، به طوری كه كتاب مخاطب (شنونده) بسته باشد. (تقویت روخوانی و پرورش مهارت گوش دادن)
💥مرحله ی سوم: از هر عضو گروه می خواهیم، حدود 10 تا 15 كلمه ی مهم را از روی متن درس یادداشت كنند و به یك دیگر بدهند. (تقویت املا)
💥مرحله ی چهارم:هر نفر با كلمه های دوست خود، به دلخواه متنی را بسازد و مجددا متن ساخته شده را به یكدیگر بدهند. (تقویت انشا)
💥مرحله ی پنجم: هر نفر از روی متن دوست خود، یك پرسش طرح كند و چنان چه پرسش طراحی شده به متن درس مربوط بود، آن را در كتاب «بخوانیم»، در جای مناسب یادداشت كند. (ارزشیابی)
ممكن است پیاده كردن روش بالا تا حدودی وقت گیر باشد،اما به كار گرفتن آن حداقل دوبار در طول تدریس سالانه، بی نتیجه نخواهد بود.
خانم فتانه کرمی آموزگار پایه اول
@tadriis_yar1
39.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پایه_ششم_علوم
❇️ اجرای نمادین بازیافت کاغذ
🔶تهیه : آقای علیرضا روزبهانی
💠پویایی آموزش با 🔰
💢@tadriis_yar6
4_6019274714042597659.pdf
1.41M
#پایه_ششم-ریاضی
📋فلش کارت
⏪فصل دوم
🔶تهیه : خانم مهری ترکاشوند
💠پویایی آموزش با 🔰
💢@tadriis_yar6
🔰 سایتهایی که به عنوان معلم باید با آنها آشنا باشید!
فیش حقوقی فرهنگیان
fish.medu.ir
فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته
www.retirement.ir
سامانه همگام
hamgam.medu.ir
ضمن خدمت فرهنگیان
Ltmsazmoon.medu.ir
سامانه رایادرس
lms.rayadars.com
سامانه امین آموزش و پرورش
edu.medu.ir
تک کارت فرهنگيان
profile.medu.ir
سامانه سنا
snd.medu.ir
صندوق ذخیره فرهنگیان
www.tifco.co
کانال ضمن خدمت
@ltmsme
مشاور مدرسه
moshavereh.medu.ir
نقل و انتقال فرهنگیان
www.enteghalat.com
گلستان فرهنگیان
www.education.cfu.ac.ir
دانشگاه فرهنگیان
cfu.ac.ir
کانال سراسری فرهنگیان
@kargoziniap
ستاد اسکان فرهنگیان
eskan.medu.ir
سامانه هوشمند معلم
moalem.farsedu.ir
وزارت آموزش و پرورش
www.medu.ir
کد سوابق تحصیلی
dipcode.medu.ir
لیزینگ فرهنگیان
www.lfco.ir
بیمه معلم
mic.co.ir
خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش
eservice.medu.ir
سامانه سجا
saja.medu.ir
سامانه فروش کتاب درسی
www.irtextbook.com
پورتال بیمه دانا
http://www.dana-insurance.com
🆔️کانال تدریس فرهنگیان
@tadriis_yar
Screenshot_۲۰۲۲۱۰۳۱-۰۵۵۶۵۵_OneDrive.pdf
478.8K
#پایه_ششم
#روش های پیدا کردن کوچک ترین مخرج مشترک بین کسرها
🔶طراح: خانم مهری ترکاشوند
💠پویایی آموزش با 🔰
@tadriis_yar6
#پایه_ششم-ریاضی
کاربرگ فصل دوم
🔶تهیه : خانم مهری ترکاشوند
💠پویایی آموزش با 🔰
💢@tadriis_yar6