فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایه_دوم_ابتدایی درس بخوان و بیندیش چغندر پر برکت )
🔸 تهیه کننده خانم فاطمه امیرسرداری
💢پویایی آموزش با 🔰
✅ @tadriis_yar2
#پایه_دوم_ابتدایی 📕📖
🎥(فعالیت درس فارسی)
🔸 ارسالی : خانم معصومه گودرزی
💢پویایی آموزش با 🔰
✅ @tadriis_yar2
#پایه_دوم_ابتدایی 📕📖
🎥(فعالیت درس فارسی _ علایم نگارشی)
🔸 ارسالی : خانم معصومه گودرزی
💢پویایی آموزش با 🔰
✅ @tadriis_yar2
50.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پایه_دوم_ابتدایی ( توضیح وحل صفحه ی ۲۵ریاضی )
🔸 تهیه کننده خانم فاطمه امیرسرداری
💢پویایی آموزش با 🔰
✅@tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایه_دوم_ابتدایی زندگی ما وگردش زمین یک قسمت دوم)
🔸 تهیه کننده خانم فاطمه امیرسرداری
💢پویایی آموزش با 🔰
✅ @tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایه_دوم_ابتدایی 📕📖
⏺️ ((علوم/ آب آشامیدنی ))
🔸 تهیه : خانم تبسم پیریایی
💠پویای آموزش با خلاقیت🔰
💢@tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایه_دوم_ابتدایی ( توضیح وحل صفحه ی ۲۳ریاضی )
🔸 تهیه کننده خانم فاطمه امیرسرداری
💢پویایی آموزش با 🔰
✅ @tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایه_دوم_ابتدایی زندگی ما وگردش زمین یک قسمت اول)
🔸 تهیه کننده خانم فاطمه امیرسرداری
💢پویایی آموزش با 🔰
✅ @tadriis_yar2
#پایه_دوم_ابتدایی 📕📖
🎥(فعالیت درس فارسی📔)
🔸 ارسالی : خانم معصومه گودرزی
💢پویایی آموزش با 🔰
✅ @tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش کلمات هم آغاز
تدریس ⬅️ پروین کاظمی
💢 پویایی آموزش با🔰
✅ گروه های آموزشی ابتدایی بروجرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایه_دوم_ابتدایی حرکت های زمین )
🔸 تهیه کننده خانم فاطمه امیرسرداری
💢پویایی آموزش با 🔰
✅ @tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایه_دوم_ابتدایی آشنایی با دماسنج وانواع آن )
🔸 تهیه کننده خانم فاطمه امیرسرداری
💢پویایی آموزش با 🔰
✅ @tadriis_yar2
❇️ پرورش #خلاقیت دانش آموزان
♨️معلمان برای اینكه بتوانند در جهت برانگیختن قوای خلاق دانش آموزان گام بردارند به این نكات توجه كنند: 👇👇
۱- در حین تدریس سؤالات بحث انگیز طرح كنید.
۲- از دانش آموزان بخواهید مطالب تدریس شده یا موضوعات كتاب را نقادی و تجربه تحلیل كنند. 🌾
۳- از طرح سوالات كه تنها یك جواب معین دارد در حد امكان اجتناب كنید.🍁
۴- گاهی از دانش آموزان بخواهید خود مسئله ای طرح كنند و به پاسخ آن بیندیشد. ♨️
۵- از روش بحث و گفتگو نهایت استفاده را ببرند. 💐
۶- به دانش آموزان نشان دهید كه كیفیت یادگیری به كمیت آن دارای ارزش بیشتری است.
۷- از سؤالات عجیب و ظاهرا بی ربط دانش آموزان استقبال كنید. 🍁
۸- به نظریات، عقاید و پیشنهاد های دانش آموزان احترام بگذارید. 🍁
۹- روح تحقیق و جستجو را دردانش آموزان ایجاد و تقویت كنید.🌹
۱۰- به دانش آموزان فرصت دهید درباره مسائلی كه مطرح میشود دقت فکر کنند.
۱۱- فعالیت تدریس را بر حسب تجارب قبلی پایه ریزی كنید. 🌸
۱۲- در كلاس محیط آزاد،بدون تنش ایجاد كنید تا دانش آموزان به راحتی به سؤال، بحث و گفتگو بپردازند. 🌾
۱۳- اعتماد به نفس دانش آموزان را تقویت كنید.🌾
۱۴- از ایجاد رقابت ناسالم بین دانش آموزان به شدت پرهیز كنید. 💐
۱۵- قدرت تخیل دانش آموزان را تقویت كنید.🍁
۱۶- از محركات بصری مانند تصاویر،نمودار،كارهای دانش آموزان و ...در كلاس استفاده كنید.♨️
۱۷- سعی كنید كه دانش آموزان ارتباط مسائل درسی را با واقعیت های زندگی درك كنند.🌸
۱۸- گاهی به تناسب دروس آنها را تشویق كنید راه حلهایی برای مسائل اجتماعی بیابند. 🌹
۱۹- از وسایل كمك آموزشی حداكثر استفاده را ببرید.🍁💐
ارسال کننده پروین کاظمی
💢 پویایی آموزش با🔰
✅@tadriis_yar
🌸"دلایل کند نویسی کودکان و راهبردهای درمان پیشنهادی"🌸
👈یک دلیلش ضعف عضلات انگشت است.
👈یک دلیلش بد گرفتن مداد است.
👈یک دلیلش کوتاه بودن مداد است.
👈یک دلیلش بد نشستن و ارتفاع صندلی است.
👈یک دلیلش بد گذاشتن کاغذ روی میز است.
👈یک دلیلش چپ دستی است.
👈یک دلیلش گذاشتن سر روی میز و نزدیک دفتر و کتاب موقع نوشتن است.
👈یک دلیلش برتری چپ چشمی و برتری راستی است.
👈یک دلیلش نارسایی بینایی و ضعف بینایی چشم است.
👈یک دلیلش سرعت عمل پایین در انجام کارهای ظریف و شخصی خودش است. مثل لباس پوشیدن و دگمه بستن و...
👈یک دلیلش زیاد بودن مطالب درسی است.
👈یک دلیلش نداشتن فرصت برای یادگیری و تمرین و رقابت با دوستان است.
👈یک دلیلش انجام دادن تکالیف توسّط والدین است.
👈یک دلیلش توقّع زیادی و جاه طلبی کودک و والدین است.
👈یک دلیلش فقدان انگیزه به یادگیری است.
👈یک دلیلش سرکوفت زدن به دست خط و عدم دادن پاداش به میزان تلاش کودک است.
👈یک دلیلش شروع زودتر از موعد مقرّر آموزش نوشتن است مثل پیش دبستانی یا خط نستعلیق و شکسته نستعلیق قبل از 9 سالگی.
👈یک دلیلش آموزش غلط یا عدم کنترل و نظارت صحیح قلم و مداد به دست گرفتن در کلاس توسّط معلّم در منزل توسّط والدین است.
ارسالی از خانم فتانه کرمی آموزگار پایه اول
💠پویایی آموزش با 🔰
✅گروه های آموزش ابتدایی
@tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏃♀🏃♀🏃♀🏃♀🏃♀املای دو 🏃♀🏃♀🏃♀🏃♀🏃♀
🍁 هدف از این املا تقویت،وداشتن تفکرو تمرکز دانش آموز است
🍁 واین املا به این صورت است که دانش آموزان یک سمت می ایستند دفتر ها یک سمت زمین📖 و کتاب ها آن سمت دیگر زمین📗 قرار دارد دانش آموزان به طرف کتاب ها می دوند و از کتاب یک جمله حفظ می کنند و به آن طرف زمین (دفتر ها) می آیند و آن جمله را در دفتر یادداشت می کنند تا هفت جمله، هر دانش آموز زودتر از همه نوشته باشد امتیاز می گیرد🌺
دبستان صیاد شیرازی (پادگان)
مدیریت آموزشگاه :آقای کرم رازی
آموزگارپایه ششم: خانم عبدی زاده
#پایه_دوم_ابتدایی 📕📖
🎥(فعالیت درس فارسی نشانههای نگارشی
🔸 ارسالی : خانم معصومه گودرزی
💢پویایی آموزش با 🔰
✅ @tadriis_yar2
#پایه_دوم_ابتدایی 📕📖
⏺️ (( املاء تقویتی/درس سوم:خرس کوچولو ))
🔸 تهیه : خانم تبسم پیریایی
💠پویای آموزش با خلاقیت🔰
💢@tadriis_yar2
#پایه_پنجم
کاربرگ مهارت محور و تلفیقی درس ریاضی و فارسی
🔸 طراح : خانم سمیرا سرایی
💠پویایی آموزش با 🔰
💢@tadriis_yar5
❇️ تفاوت گذار و گذار گزار
💠 اگر معني كلمه با ادا كردن – انجام دادن و به جا آوردن تناسب داشته باشد از پسوند گزار استفاده مي شود .
💠 مانند:
نماز گزار
خدمت گزار
كار گزار
نصيحت گزار
حج گزار
خواب گزار
شكرگزار
پيام گزار
💠 گذار :
اگر معني كلمه با نهادن ، قرار دادن يا وضع كردن تناسب داشته باشد از پسوند گذار استفاده مي شود.
💠 مانند:
تخم گذار
قانون گذار
تاج گذار
بنيان گذار
فرمان گذار
@tadriis_yar
❇️ تفاوت گذار و گزار
یکی از اشتباهات بسـیار رایج نزد فارسی زبانان، کار برد دو فعل گذاشتن و گزاردن به جای یکدیگر است، به ویژه در نوشـتن ترکیبات آن ها، مانند: قانون گذار، بنیادگذار، نماز گزار، خدمت گزار و مانند آن ها.
نخست باید دانست که نوشتن این دو فعل به صورت گزاشـتن و گذاردن نادرست اسـت و درسـت آن ها همان گذاشـتن و گزاردن اسـت.
گذاشـتن دارای یک معنی حقیقی و یک معنی مجازی است:
١- گذاشتن در معنی حقیقی به معنی قرار دادن چیزی به طور عینی و مشـهود در جایی اسـت.
مانند : او کتاب را در قـفـسـه گذاشـت.
۲- گذاشتن در معنی مجازی به معنی پی انداختن، وضع کردن و بنیاد نهادن چیزی است،
مانند قانون گذار کـه قانون را وضع می کند
یا بنیاد گذار که چیزی را تاسیس می کند
و یا نام گذاری که وضع کردن نام برای چیزی است.
گزاردن نیز دارای دو معنی کلی است:
١- به معنای به جا آوردن ، ادا کردن ، انجام دادن
مانند نماز گزاردن، یعنی " ادا کردن نماز"
یا وام گزاردن یعنی " ادا کردن وام "، بنابراین وام گزار درسـت اسـت نه وام گذار.
به همین ترتیب باید نوشـت: حج گزار، خراج گزار، سپاس گزار، شکرگزار، خدمت گزار، حق گزار، پاسخ گزار، مدح گزار، پیغام گزار، گله گزاری، خبرگزاری، کارگزار( انجام دهـنده ی کار )، پیغام گزار( کسی که پیغام را باز گو می کند یا پیغام را می آورد) و...
@tadriis_yar
آموزش عدد ۲
بچه ها جون زود یالا
یه دستتون زود بالا
نشون بدین زود دو را
به من بگین ببینم
گلهای نازنینم
شما دارین چند تا گوش؟
آفرین هستین باهوش
راه برو تا ببینم
با دو تا پا شیرینم(بچه ها شروع به راه رفتن میکنن)
داده خدا دو تا چشم
ای گل نازنینم
باید که خوب بدونیم
قدر این نعمتا رو
که داده خدا به ما
تمامی اون ها رو
🍁شعر عدد دو
#اعداد #عدد
🇮🇷کانال تخصصی اول ابتدایی 👇
https://eitaa.com/tadriis_yar
#برای_همکاران_فوراورد_کنید
⚘⚘فعالیت هاے زنگ هنر درسه پایه چهارم ،پنجم ،ششم:
فعالیت
ارتباط با طبیعت (رفتن به پارڪ و برقرارے ارتباط حسے )
نقاشی
موضوع معین(حرکات ورزشے،مشاغل،موجودات عجیب و غریب و ترکیبے و...)
نقاشی گروهے براے داستان یا شعر(کتاب سازی)
طراحی حیوانات با کمڪ اشکال هندسی
چاپ دستے با مهرهاے دست ساز
کاردستی
ساختن شکل هاے متحرک(نقاشی متحرک)
کتاب سازے (ابتدا قصه و بعد نقاشے و سپس صحافے آنها)
ساختن مهر با سیب زمینے و...
شڪل سازے با وسایل دور ریختنی
ساختن طبل
حجم سازے با روشهاے ترکیبے یا انگشتے فتیله اے (کاربا گل رس)
رنگ آمیزے کارهاے گلی
تربیت شنوایی
آشنایے با ساز هاے کوبه اے یا ملے (نی،تار،سه تار،سنتور،کمانچه،دف و...)
تولیدصدابا طبل هاے دست ساز (استفاده از کاردستے هاے ساخته شده دانش آموزان.)
خواندن سرود جمهورے اسلامی
خواندن شعر و سرود همراه با ریتم خاص و مناسب
قصه گویی
قصه گویے همراه بااجراے نقش
کامل کردن قصه ے ناتمام (به صورت فے البداهه)
نوشتن قصه وخاطره (کتاب سازی)
تعریف خاطره همراه با اجراے نقش
نمایش
بازے (سوالهاے دقتے در مورد جزئیات)
بازی(تاریک و روشن)
بازی(انجام تخیلے کارهاے روزمره ساده)
بازی(گفت و گوهاے فے البداهه)
اجرای قصه به صورت نمایش
🍂🍁🌷🌹⚘🌼🌺🌻🏵🍂🍁⚘🌷🌼🌺🌻🏵
#تکالیف_فعالیتمحور
۱-ده حرف یک نقطه بنویس و برای هر کدام یه کلمه بنویس. (كلمات ارزش املايي داشته باشند. )
۲- ۱۰ عدد 7 رقمی از اطرافیان خود بپرس آن ها را در دفتر بنویس برای آن ها جدول ارزش مکانی بکش.
۳-حروف اسم خودت را بنویس و برای هر کدام از حروف اسمت یک کلمه بنویس.
فعالیت های پیشنهادی برای ساعات هنر
1- نقاشی با موضوع معین
2- نقاشی با حروف الفبا و اعداد و نام خودشان
3- نقاشی خط خطی و یافتن تصویر
4- چسباندن تکه کاغذ و کامل کردن آن
5- نقاشی ناتمام با کامل کردن خطوطش
6- چاپ انگشتی با رنگ گواش
7- کشیدن طرح با پاکن روی کاغذی که با مداد سیاه شده است
8- نقاشی با موضوع درسی
9- چاپ با مواد طبیعی مانند پیاز و سیب زمینی و ..
10- نمایش و کشیدن صحنه های نمایش
11- کاردستی با موضوع درسی مثل پوشش بدن جانوران
12- نقاشی با مداد رنگی و طراحی به وسیله ی یک وسیله نوک تیزروی سطح آن
13- حجم سازی با کاغذ یعنی مچاله کردن کاغذ در اندازه های کوچک وچسباندن روی کاغذ
14- رنگ کردن انواع سنگ ها و کشیدن طرح های مختلف روی آن
15- نقاشی با نقطه
16- کاردستی برش کاغذ
17- نمایش از موضوعات درسی
18- کامل کردن نقاشی ناقص
19- چسباندن کاغذ روی یک سطح برجسته و رنگ کردن آن
20- تا کردن کاغذ و برش آن به صورت اشکال تزیینی
21- ساخت کار ت های تزیینی
22- نقاشی با جوهر و نخ در کاغذ تا شده
23- کاردستی با کمک خرده تراش
24- نقاشی آزاد
25- نقاشی با مسواک و آبرنگ
26- گردش در طبیعت
27- کاردستی با دور ریختنی ها
28- رنگ کردن تخم مرغ
29- رنگ کردن وسایلی که با گل ساخته اند
30- قصه گویی
31- قصه خوانی
32- موسیقی
33- حجم سازی با گل
34- کاردستی با نایلون و پنبه و نخ
35- نقاشی با مداد شمعی
🔺_دلایل_کندنویسی_کودکان_راهبرد_آن👇
👈یک دلیلش ضعف عضلات انگشت است
👈یک دلیلش بد گرفتن مداد است.
👈یک دلیلش کوتاه بودن مداد است.
👈یک دلیلش بد نشستن و ارتفاع صندلی است.
👈یک دلیلش بد گذاشتن کاغذ روی میز است.
👈یک دلیلش چپ دستی است.
👈یک دلیلش گذاشتن سر روی میز و نزدیک دفتر و کتاب موقع نوشتن است.
👈یک دلیلش برتری چپ چشمی وبرتری راستی است.
👈یک دلیلش نارسایی بینایی و ضعف بینایی چشم است.
👈یک دلیلش سرعت عمل پایین در انجام کارهای ظریف وشخصی خودش است.مثل لباس پوشیدن و دگمه بستن و...
👈یک دلیلش زیاد بودن مطالب درسی است.
👈یک دلیلش نداشتن فرصت برای یادگیری وتمرین و رقابت با دوستان است.
👈یک دلیلش انجام دادن تکالیف توسط والدین است.
👈یک دلیلش توقع زیادی و جاه طلبی کودک و والدین است.
👈یک دلیلش فقدان انگیزه به یادگیری است.
👈یک دلیلش سرکوفت زدن به دست خط و عدم دادن پاداش به میزان تلاش کودک است.
👈یک دلیلش شروع زودتر از موعد مقرر آموزش نوشتن است مثل پیش دبستانی یا خط نستعلیق و شکسته نستعلیق قبل از 9سالگی.
👈یک دلیلش آموزش غلط یا عدم کنترل ونظارت صحیح قلم و مداد به دست گرفتن در کلاس توسط معلم در منزل توسط والدین است.
👈دلیلش خود کتاب درسی برای بخصوص کلاس اول است که دونوع خط نسخ و نستعلیق وشکسته نستعلیق را معرفی کرد و موحب سردر گمی دانش آموزان شده.
🌸👈راهبردهای پیشنهادی برای درمان کندیسی با منشاء ضعف عضلات:
✅اشکال در عضلات ضعیف انگشتان است که زود خسته می شود و کم رنگ می نویسد.
✅در ضمن تناقض در دو نوع خط نیز مشاهده می شود.بهتر است به خط نسخ بنویسد نه شکسته نستعلیق (نه زیبا نویسی).ابتدا درست نویسی را یاد بگیرد بعد زیبا نویسی.
✅خط دفتر را رنگی کنید.یک خط در میان بنویسد.مثلا یک خط سبز زمینه باشد.یک خط زمینه نارنجی.
✅از دفتر شطرنجی نیز می توانید استفاده کنید.برای نوشتن نسخ کلمات.
✅تایپ با کیبورد را نیز در منزل با خط نسخ شروع کند.
✅انداختن کش اسکناس به دور انگشتان دستی که می نویسد و سپس باز کردن انگشتان تا کش به شکل النگو در مچ بیفتد.
✅ورزش انگشتان را شروع کند مثل حرکت انگشتان بر روی پلکان رفتن.بالا و پایین رفتن.
✅خمیر بازی چنگ زدن به آن ورز دادن خمیر با دو انگشت سبابه و اشاره
•┈┈•••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•