eitaa logo
تدریس یار
7هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
3.1هزار ویدیو
6.2هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴"خواندن درس به كمك دانش آموزان" ✔️(پیشنهاد فعالیتی برای تدریس متن های كوتاه فارسی در كتاب های «بخوانیم») برای پرورش مهارت گوش دادن با دقت و هم چنین معرفی كلمه های جدید درس های فارسی «بخوانیم» كه كلید واژه هم محسوب می شوند و هم چنین تقویت روخوانی، املا و انشا، می توان به روش زیر عمل كرد: 💥مرحله ی اول: دانش آموزان كتاب هایشان را می بندند و آموزگار درس را با صدای بلند و رسا می خواند. حدود دو سه دقیقه به دانش آموزان فرصت فكر كردن و تبادل نظر می دهد. سپس می گوید: «این بار می خواهم درس را با كمك همه ی شما بخوانم به این صورت كه من شروع به خواندن درس می كنم و گاهی كلمه های كلیدی، فعل ها، مترادف ها و حتی جمله ای كوتاه حذف می كنم یا جا می اندازم. شما باید بدون نگاه كردن به كتاب، به نوبت و به صورت شفاهی، موارد حذف شده را بیان كنید. اگر دانش آموزی جواب را نمی دانست،‌نفر بعدی كه دستش را بالا گرفته است، می تواند پاسخ دهد. هر دانش آموزی كه پاسخ درست داد، بلافاصله پای تخته بیاید و پاسخ درست خود را بنویسد. (تقویت املا)» 💥مرحله ی دوم: دانش آموزان را به گروه های دو نفره تقسیم می كنیم تا به نوبت متن درس را برای یك دیگر بخوانند، به طوری كه كتاب مخاطب (شنونده) بسته باشد. (تقویت روخوانی و پرورش مهارت گوش دادن) 💥مرحله ی سوم: از هر عضو گروه می خواهیم، حدود 10 تا 15 كلمه ی مهم را از روی متن درس یادداشت كنند و به یك دیگر بدهند. (تقویت املا) 💥مرحله ی چهارم:هر نفر با كلمه های دوست خود، به دلخواه متنی را بسازد و مجددا متن ساخته شده را به یكدیگر بدهند. (تقویت انشا) 💥مرحله ی پنجم: هر نفر از روی متن دوست خود، یك پرسش طرح كند و چنان چه پرسش طراحی شده به متن درس مربوط بود، آن را در كتاب «بخوانیم»، در جای مناسب یادداشت كند. (ارزشیابی) ممكن است پیاده كردن روش بالا تا حدودی وقت گیر باشد،‌اما به كار گرفتن آن حداقل دوبار در طول تدریس سالانه، بی نتیجه نخواهد بود. خانم فتانه کرمی آموزگار پایه اول @tadriis_yar1
پیک هفته ی چهارم مهر.pdf
497.5K
آدینه 🔶تهیه : خانم مهری ترکاشوند 💠پویایی آموزش با 🔰 💢@tadriis_yar6
.pdf
328.8K
- 📋 عملکردی املاء 🔶طراح : خانم مهری ترکاشوند 💠پویایی آموزش با 🔰 💢@tadriis_yar6
۲۰۲۲۱۰۳۱-۰۶۰۵۵۹.pdf
486.9K
#هدیه های آسمان درس دوم 🔶تهیه: خانم مهری ترکاشوند 💠پویایی آموزش با 🔰 💢@tadriis_yar6
39.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ اجرای نمادین بازیافت کاغذ 🔶تهیه : آقای علیرضا روزبهانی 💠پویایی آموزش با 🔰 💢@tadriis_yar6
4_6019274714042597659.pdf
1.41M
-ریاضی 📋فلش کارت ⏪فصل دوم 🔶تهیه : خانم مهری ترکاشوند 💠پویایی آموزش با 🔰 💢@tadriis_yar6
🔰 سایت‌هایی که به عنوان معلم باید با آنها آشنا باشید! فیش حقوقی فرهنگیان fish.medu.ir فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته www.retirement.ir سامانه همگام hamgam.medu.ir ضمن خدمت فرهنگیان Ltmsazmoon.medu.ir سامانه رایادرس lms.rayadars.com سامانه امین آموزش و پرورش edu.medu.ir تک کارت فرهنگيان profile.medu.ir سامانه سنا snd.medu.ir صندوق ذخیره فرهنگیان www.tifco.co کانال ضمن خدمت @ltmsme مشاور مدرسه moshavereh.medu.ir نقل و انتقال فرهنگیان www.enteghalat.com گلستان فرهنگیان www.education.cfu.ac.ir دانشگاه فرهنگیان cfu.ac.ir کانال سراسری فرهنگیان @kargoziniap ستاد اسکان فرهنگیان eskan.medu.ir سامانه هوشمند معلم moalem.farsedu.ir وزارت آموزش و پرورش www.medu.ir کد سوابق تحصیلی dipcode.medu.ir لیزینگ فرهنگیان www.lfco.ir بیمه معلم mic.co.ir خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش eservice.medu.ir سامانه سجا saja.medu.ir سامانه فروش کتاب درسی www.irtextbook.com پورتال بیمه دانا http://www.dana-insurance.com 🆔️کانال تدریس فرهنگیان @tadriis_yar
Screenshot_۲۰۲۲۱۰۳۱-۰۵۵۶۵۵_OneDrive.pdf
478.8K
های پیدا کردن کوچک ترین مخرج مشترک بین کسرها 🔶طراح: خانم مهری ترکاشوند 💠پویایی آموزش با 🔰 @tadriis_yar6
-ریاضی کاربرگ فصل دوم 🔶تهیه : خانم مهری ترکاشوند 💠پویایی آموزش با 🔰 💢@tadriis_yar6
پیک-ادینه.pdf
5.04M
آدینه تمام هفته ها 🔶تهیه : خانم مهری ترکاشوند 💠پویایی آموزش با 🔰 💢@tadriis_yar6
-ریاضی 📋کسرهای مساوی(رنگ آمیزی با کسرها) ⏪فصل دوم 🔶تهیه : خانم مهری ترکاشوند 💠پویایی آموزش با 🔰 💢@tadriis_yar6
# ریاضی # تعجیل در فرج آقا امام زمان ( عج ) صلوات 👈👈 جهت استفاده همکار و دانش آموز ● راضیه گنجی 🔷️🔷️🔷️🔷️🔷️ کانال پایه ی چهارم @tadriis_yar4
⭕ تزئین دیوار کلاس با استفاده از قوانین کلاسی بچه‌ها به صورت گروهی و با مشورت با معلم، قوانین کلاس را تعیین می‌کنند. ❇️ طراح: فاطمه کردی 🔷🔷🔷🔷 کانال پایه ی چهارم ابتدایی⬇️ @tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس بخوان و بیندیش چغندر پر برکت ) 🔸 تهیه کننده خانم فاطمه امیرسرداری 💢پویایی آموزش با 🔰 ✅ @tadriis_yar2
📕📖 🎥(فعالیت درس فارسی‌) 🔸 ارسالی : خانم معصومه گودرزی 💢پویایی آموزش با 🔰 ✅ @tadriis_yar2
📕📖 🎥(فعالیت درس فارسی _ علایم نگارشی) 🔸 ارسالی : خانم معصومه گودرزی 💢پویایی آموزش با 🔰 ✅ @tadriis_yar2
50.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
( توضیح وحل صفحه ی ۲۵ریاضی ) 🔸 تهیه کننده خانم فاطمه امیرسرداری 💢پویایی آموزش با 🔰 ✅@tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زندگی ما وگردش زمین یک قسمت دوم) 🔸 تهیه کننده خانم فاطمه امیرسرداری 💢پویایی آموزش با 🔰 ✅ @tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📕📖 ⏺️ ((علوم/ آب آشامیدنی )) 🔸 تهیه : خانم تبسم پیریایی 💠پویای آموزش با خلاقیت🔰 💢@tadriis_yar2
22.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
( توضیح وحل صفحه ی ۲۳ریاضی ) 🔸 تهیه کننده خانم فاطمه امیرسرداری 💢پویایی آموزش با 🔰 ✅ @tadriis_yar2
23.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زندگی ما وگردش زمین یک قسمت اول) 🔸 تهیه کننده خانم فاطمه امیرسرداری 💢پویایی آموزش با 🔰 ✅ @tadriis_yar2
📕📖 🎥(فعالیت درس فارسی📔) 🔸 ارسالی : خانم معصومه گودرزی 💢پویایی آموزش با 🔰 ✅ @tadriis_yar2
17.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آموزش کلمات هم آغاز تدریس ⬅️ پروین کاظمی 💢 پویایی آموزش با🔰 ✅ گروه های آموزشی ابتدایی بروجرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرکت های زمین ) 🔸 تهیه کننده خانم فاطمه امیرسرداری 💢پویایی آموزش با 🔰 ✅ @tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آشنایی با دماسنج وانواع آن ) 🔸 تهیه کننده خانم فاطمه امیرسرداری 💢پویایی آموزش با 🔰 ✅ @tadriis_yar2
❇️ پرورش دانش آموزان ♨️معلمان برای اینكه بتوانند در جهت برانگیختن قوای خلاق دانش آموزان گام بردارند به این نكات توجه كنند: 👇👇 ۱- در حین تدریس سؤالات بحث انگیز طرح كنید. ۲- از دانش آموزان بخواهید مطالب تدریس شده یا موضوعات كتاب را نقادی و تجربه تحلیل كنند. 🌾 ۳- از طرح سوالات كه تنها یك جواب معین دارد در حد امكان اجتناب كنید.🍁 ۴- گاهی از دانش آموزان بخواهید خود مسئله ای طرح كنند و به پاسخ آن بیندیشد. ♨️ ۵- از روش بحث و گفتگو نهایت استفاده را ببرند. 💐 ۶- به دانش آموزان نشان دهید كه كیفیت یادگیری به كمیت آن دارای ارزش بیشتری است.   ۷- از سؤالات عجیب و ظاهرا بی ربط دانش آموزان استقبال كنید. 🍁 ۸- به نظریات، عقاید و پیشنهاد های دانش آموزان احترام بگذارید. 🍁 ۹- روح تحقیق و جستجو را دردانش آموزان ایجاد و تقویت كنید.🌹  ۱۰- به دانش آموزان فرصت دهید درباره مسائلی كه مطرح میشود دقت فکر کنند.‌ ۱۱- فعالیت تدریس را بر حسب تجارب قبلی پایه ریزی كنید. 🌸 ۱۲- در كلاس محیط آزاد،بدون تنش ایجاد كنید تا دانش آموزان به راحتی به سؤال، بحث و گفتگو بپردازند. 🌾 ۱۳- اعتماد به نفس دانش آموزان را تقویت كنید.🌾 ۱۴- از ایجاد رقابت ناسالم بین دانش آموزان به شدت پرهیز كنید. 💐 ۱۵- قدرت تخیل دانش آموزان را تقویت كنید.🍁  ۱۶- از محركات بصری مانند تصاویر،نمودار،كارهای دانش آموزان و ...در كلاس استفاده كنید.♨️   ۱۷- سعی كنید كه دانش آموزان ارتباط مسائل درسی را با واقعیت های زندگی درك كنند.🌸  ۱۸- گاهی به تناسب دروس آنها را تشویق كنید راه حلهایی برای مسائل اجتماعی بیابند. 🌹 ۱۹- از وسایل كمك آموزشی حداكثر استفاده را ببرید.🍁💐 ارسال کننده پروین کاظمی 💢 پویایی آموزش با🔰 ✅@tadriis_yar
🌸"دلایل کند نویسی کودکان و راهبردهای درمان پیشنهادی"🌸 👈یک دلیلش ضعف عضلات انگشت است. 👈یک دلیلش بد گرفتن مداد است. 👈یک دلیلش کوتاه بودن مداد است. 👈یک دلیلش بد نشستن و ارتفاع صندلی است. 👈یک دلیلش بد گذاشتن کاغذ روی میز است. 👈یک دلیلش چپ دستی است. 👈یک دلیلش گذاشتن سر روی میز و نزدیک دفتر و کتاب موقع نوشتن است. 👈یک دلیلش برتری چپ چشمی و برتری راستی است. 👈یک دلیلش نارسایی بینایی و ضعف بینایی چشم است. 👈یک دلیلش سرعت عمل پایین در انجام کارهای ظریف و شخصی خودش است. مثل لباس پوشیدن و دگمه بستن و... 👈یک دلیلش زیاد بودن مطالب درسی است. 👈یک دلیلش نداشتن فرصت برای یادگیری و تمرین و رقابت با دوستان است. 👈یک دلیلش انجام دادن تکالیف توسّط والدین است. 👈یک دلیلش توقّع زیادی و جاه طلبی کودک و والدین است. 👈یک دلیلش فقدان انگیزه به یادگیری است. 👈یک دلیلش سرکوفت زدن به دست خط و عدم دادن پاداش به میزان تلاش کودک است. 👈یک دلیلش شروع زودتر از موعد مقرّر آموزش نوشتن است مثل پیش دبستانی یا خط نستعلیق و شکسته نستعلیق قبل از 9 سالگی. 👈یک دلیلش آموزش غلط یا عدم کنترل و نظارت صحیح قلم و مداد به دست گرفتن در کلاس توسّط معلّم در منزل توسّط والدین است. ارسالی از خانم فتانه کرمی آموزگار پایه اول 💠پویایی آموزش با 🔰 ✅گروه های آموزش ابتدایی @tadriis_yar1
12.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏃‍♀🏃‍♀🏃‍♀🏃‍♀🏃‍♀املای دو 🏃‍♀🏃‍♀🏃‍♀🏃‍♀🏃‍♀ 🍁 هدف از این املا تقویت،وداشتن تفکرو تمرکز دانش آموز است 🍁 واین املا به این صورت است که دانش آموزان یک سمت می ایستند دفتر ها یک سمت زمین📖 و کتاب ها آن سمت دیگر زمین📗 قرار دارد دانش آموزان به طرف کتاب ها می دوند و از کتاب یک جمله حفظ می کنند و به آن طرف زمین (دفتر ها) می آیند و آن جمله را در دفتر یادداشت می کنند تا هفت جمله، هر دانش آموز زودتر از همه نوشته باشد امتیاز می گیرد🌺 دبستان صیاد شیرازی (پادگان) مدیریت آموزشگاه :آقای کرم رازی آموزگارپایه ششم: خانم عبدی زاده
📕📖 🎥(فعالیت درس فارسی نشانه‌های نگارشی 🔸 ارسالی : خانم معصومه گودرزی 💢پویایی آموزش با 🔰 ✅ @tadriis_yar2
📕📖 ⏺️ (( املاء تقویتی/درس سوم:خرس کوچولو )) 🔸 تهیه : خانم تبسم پیریایی 💠پویای آموزش با خلاقیت🔰 💢@tadriis_yar2