eitaa logo
معلم یار
6.7هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
3.1هزار ویدیو
6.2هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
2238236105020.pdf
2.76M
فارسی کل کتاب
Imam-Mahdi-10.mp3
1.24M
آهنگ بسیار زیبا برای امام زمان عج میتونید در کلاس یا صبحگاه پخش کنید (🎬📀) @tadriis_yar
زير سايه فرشته(1150).pdf
737.5K
🌴طرح درس ویژه معلمان عزیز عنوان: زیر سایه فرشته ❤موضوع: احترام به والدین 🤗مخاطب: کودک ( ابتدایی) 🌳قالب های بکار گرفته ، سوال، شکل، داستان، جدول، شعر و دعا ┄┄┅🍃🌸♥🌸🍃┅┅┄ @tadriis_yar
صندوقچه نعمت(1154).pdf
611.6K
صندوقچه نعمت 😊طرح درس جذاب 🌷 آموزنده 🌱روش کارت 😀شعر ┄┄┅🍃🌸♥🌸🍃┅┅┄ @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب.zip
271.7K
📕📗📘 📖دکلمه ویژه هفته کتاب 📂درصفحهword_pdf ┄┄┅🍃🌸♥🌸🍃┅┅┄ @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب.zip
1.07M
📖✨🌺✨📖 📚مجموعه عکس نوشته کتاب ✍مورداستفاده درتابلواعلانات هفته کتاب وکتابخوانی ┄┄┅🍃🌸♥🌸🍃┅┅┄ @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👶 | بچه‌ها رو تا ۷ سالگی رها کنیم یعنی چه؟! 🔸 پدر و مادر عزیز منظور از آزاد گذاشتن بچه‌ها این نیست که تربیت‌رو به کلی رها کنیم، منظور اینه که بچه‌ها رها باشن، هر لحظه اونارو تو یک فضای محصور قرار ندیم و بذاریم آزادی عمل داشته باشن. 🔸 برای این کار هم، باید محیط خونه‌رو امن کنیم و تا حد امکان وسایل لوکس‌رو از جلوی دستشون برداریم. 🔸 برخی اعتقادی به این مساله ندارن و میگن بچه‌ها باید ببینن و دست نزدن‌ رو یاد بگیرن اما واقعاً به چه قیمتی؟ به این قیمت که هر روز چیزی بشکنن، مادر فریاد بزنه و بچه تحقیر بشه؟ 🔸 والدین باید در تربیت فرزندان و تکرار نکات پرورشی صبور باشن. تا قبل از ۵ و گاهی تا قبل از ۷ سالگی، کورتکس مغز بچه‌ها (مرکز استدلال و قضاوت) تشکیل نشده و ما بارها ممکنه چیزی رو براشون تکرار کنیم اما دوباره همون کار رو حتی به فاصله ۱۹ دقیقه انجام بدن که خب این اصلاً دست خودشون نیست و والدین نباید عصبانی بشن و این کار بچه‌ها رو به حساب لج‌بازی بذارن. و 🆔@tadriis_yar
RAR for Android Premium (www.mplib.ir).apk
4.7M
نرم افزار win rar جهت اجرای فایلهای زیپ در گوشی های تلفن همراه @tadriis_yar
Kingsoft-Office-9.1.1.1(FarsRoid.Com).apk
20.46M
💢نرم افزار آفیس:نرم افزاری خوب برای باز کردن فایلهای word ، پاورپوینت،اکسل و پی دی اف در اندروید! 💜برای اجراشدن برنامه ها این فایل رو نصب کنید! @tadriis_yar
🔷 تجربه‌ای از یک مدرس موفق و خلاق «تقلب» و یادگیری عمیق! به قلم: دکتر حامد صفایی‌پور تدریس را تمام کردم و مشغول جمع‌کردن کیفم شدم. چند دقیقه‌ای به زنگ مانده بود. رو به کلاس گفتم: «بسیار خب! هفته آینده از این سه فصل امتحان می‌گیرم». صدای اعتراض بچه‌ها بلند شد: آقا ما نمی‌رسیم!؛ به خدا همان روز امتحان داریم؛ سه فصل زیاده! و از این صحبت‌ها. گفتم: «مطالب زیادهِ؟» پاسخ دادند: «بله خیلی». گفتم: «بسیار خُب، با خودتان تَقلُّب همراه بیاورید(!)». سکوت و لبخندی کلاس را گرفت؛ «واقعا آقا؟»؛ «بله! می‌توانید نصف کاغذ آ-چهار تقلُّب همراهتان بیاورید». زنگ خورد. با نگاهی به چهره‌های غافلگیرشده بچه‌ها از کلاس خارج شدم. هفته اینده با شوق دیدن تقلب‌های بچه‌ها به کلاس آمدم! وقتی وارد کلاس شدم گویی چند میناگر در حال کشیدن گُل و بوته‌هایی ظریف بر کاغذ اند؛ میکروفیل‌هایی تودرتو با نظمی هندسی و تماشایی. بچه‌ها مثل جلسات ارائه دانشجویان معماری در آتلیه‌های هنری، کاغذهای تقلب یکدیگر را می‌دیدند. برخی تلاش کرده بودند همه کتاب را در این، به قول خودشان، «یُخته‌جا»، جا دهند و برخی هم برگۀ تقلب نهایی را پاکنویس کرده بودند و درخت‌واره‌های مفهومی ترسیم کرده بودند. با شروع آزمون گفتم: «وقت آزمون یک ساعت است؛ نیم ساعت دوم می‌توانید از تقلب‌ها استفاده کنید». نیم ساعت گذشت. فرمان صادر شد. تقلب‌ها را در آوردند. برخی همه پاسخ‌ها را نوشته بودند و از سر سیری به تقلب‌ها نگاه می‌کردند. گاهی هم نگاهی به من! که ناسزای آبداری در آن نهفته بود. پنج دقیقه پایانی گفتم می‌توانید «تقلب‌هایتان را به دوستانتان تقلب بدهید». بامزه بود. بچه‌ها تقلب‌ها را جابه‌جا می‌کردند. وقت تمام. بچه‌ها یکی یکی برگه‌ها را تحویل می‌دادند و هنگام خروج از کلاس چیزی می‌گفتند: 💎«آقا اجازه! ما از تقلب استفاده نکردیم! خودمون بلد بودیم» 💎«آقا اجازه! ما اینقدر که برای نوشتن این تقلب وقت گذاشتیم روی کتاب وقت گذاشته بودیم تمام شده بود!» 💎«آقا اجازه! این سوال‌ها را با تقلب که هیچی با خوردن کتاب را هم نمی‌شد جواب داد. با بدجنسی تمام از درون می‌خندیدم. ما معلمان باید کاری کنیم که بچه‌ها با همان روشی که تقلب می‌کنند، درس بخوانند. تا به حال توجه کرده‌اید که تقلب، نیازمند چه سطحی از مهارت‌های شناختی است؟ در تمرین ما، کم بودن جا، برای نوشتن تقلب، نیاز به ترسیم «نقشه‌ مفهومی» را به وجود می‌آورد. دانش‌آموزان مجبورند مطالب را به صورت ساختارمند بفهمند. امتحان، پرسش کلاسی و همه بخش‌های نظام آموزشی فرصتی برای یادگیری اند. @tadriis_yar .
📘 ضرورت رعایت فاصله هنگام گفتن به دانش آموز در ⬅️ به هنگام ديكته گفتن(در منزل) كنار كودك بلكه با يك مناسب به او ديكته بگوييد . اين كار باعث مي شود كه : 👇  الف – كودك با توجه و دقت كند تااينكه متوجه شود شما چه مي گوييد چون در كلاس معلم با فاصله اي كه دارد به دانش آموز ديكته مي گويد و كودك بايد در منزل نيز چنين شرايطي را تجربه كند.                         ب – روي كلماتي كه املاي آنها را مي داند نمي كند و با اعتماد به نفس و اطمينان مي نويسد چون وقتي كودك به كسي كه به او ديكته مي گويد باشد هنگام نوشتن هر كلمه اي مرتب به او مي كند كه آيا با حالاتش كلمه اي را كه نوشته تاييد مي كند يا نه ؟            ج –كودك به خود مي شود چون هنگامي كه مثلا مادر كنار اوست و كلمه اي را نمي داند از مادر مي خواهد كه در نوشتن درست كلمه او را کند. د- هنگام ديكته گفتن روابط بين كودك و والدين دچار اختلال و كودك ديكته خود را با و به دور از هرگونه تنش و اضطراب مي نويسد . چون بعضي ازپدر يا مادرها به محض اينكه كودك كلمه اي را اشتباه مينويسد  بشدت مي شوند و سر كودك فرياد مي زنند . بطوري كه اين رفتار  باعث مي شود كه كودك دچار تنش و اضطراب گردد  تا جايي كه ديكته گفتن از مسير اصلي خود خارج شده به جر وبحث منجر خواهد شد. 📕اگر به ديكته گفتن توجه شود آنها نيز هنگام ديكته گفتن به برگه دانش آموزان نگاه نمي كنند. بلكه دانش آموزان ديكته را مي نويسند ودر دفتر خود را براي تصحيح به او مي دهند.                   ه- در صورتي كه كودك مشكل داشته باشد مشكل او مشخص واز همان ابتدا پي گيري هاي لازم از طرف والدين انجام مي گردد.   @tadriis_yar
🛑🛑 نکات فارسی آرایه های به کار رفته درکتاب فارسی ششم ✅ مبالغه مبالغه در لغت به معناي به نهایت رساندن و غلو کردن یا بزرگ نمایی در چیزي است.و در اصطلاح ، مبالغه آن است که نویسنده براي تزیین کلام خود ، در وصف چیزي بزرگ نمایی کند از نمونه هاي مبالغه می توان به موارد زیر اشاره نمود: زسم ستوران در آن پهن دشت زمین شد شش و آسمان گشت هشت همی بکشتی تا در عدو نماند شجاع همی بدادي تا در ولی نماند فقیر ✅ جان_بخشی به اشیا ( تشخیص) هر گاه در نوشته به اشیاي بی جان یا حتّی جاندار غیر انسان، جان وروح و صفت انسانی ببخشیم، به این آرایه، جان بخشی می گوییم. به عنوان نمونه در این شعر آرایه ي "تشخیص" یا "جان بخشی" به کار گرفته شده است. "آسمان تعطیل است / بادها بی کارند / ابرها خشک وخیس / هق هق گریه ي خود را خوردند در درس راز زندگی،هم آرایه ی "تشخیص" یا "جان بخشی" به کار گرفته شده است وهم مناظره ي زیباي غنچه و گل به چشم می خورد ✅ کنایه کنایه پوشیده سخن گفتن درباره ي امري با بیان نشانه ، نمونه یا دلیل آ ن امر است. کنایه سبب درنگ خواننده می شود ، ذهن او را به تلاش وا می دارد و حالات را براي او محسوس می سازد. فتاد از پاي ، کرد ، از عجز فریاد زشاخی مادرش آواز در داد. در بیت بالا. « فتاد از پاي » ، کنایه از ناتوانی است کنایه دریافت معنی معنی است از راه دلیل و منطق. یعنی، بیان نشانه ی یک چیز و خواستن خود آن چیز. به طور مثال در این مصراع (هنوز از دهن بوی شیر آیدش )اگر دهان کودک را ببوییم بوی شیر می دهد این امر مخصوص کودکان است . شاعر با بیان آشکارترین نشانه کودکی مخاطب را از ناتجربه و نا وارد بودن شخص مورد نظر آگاه می سازد. دریافت و فهمیدن کنایه همیشه از راه معنی معنی صورت می‌گیرد. معنی بوی شیر دادن دهان کودک بودن و معنی کودک بودن بی تجربگی و ناآگاهی است. این یک کنایه است. در کنایه شاعر یا نویسنده ادعای خود را با دلیل همراه می سازد، از این رو مخاطب توان انکار آن را ندارد و بدون اراده می پذیرد. مثالی دیگر :( فلانی ریش سفید است ) ریش سفید بودن نشانه بالا بودن سن و سال است، و شخصی که سن و سال بالایی دارد از تجربه زیادی برخوردار است. پس گوینده با بیان این جمله به باتجربه و آگاه بودن مخاطب اشاره می کند. ✅ ضرب_المثل درزبان فارسی گاهی جملات،عبارت یااشعاري رابه کارمی بریم که دربردارنده ي نکته یالطیفه یاپندي است که درمیان مردم رایج می گردد.مثال زیر بیتی است که تمام آن به ویژه مصراع اول آن ضرب المثل است نگرددشاخک بی بن برومند زتو سعی وعمل بایدزمن پند ✅ تشبیه یعنی مانند کردن چیزي به چیز دیگر که به جهت داشتن صفت یا صفاتی با هم مشترك باشند.در مصراع هایی مانند همچو رویش در بهاران، همچو جان در هر بدن مثل بوي عطر گل ها، مثل سبزي چمن وطن به رویش در بهاران، جان در بدن عطر گل ها و سبزي چمن تشبیه شده است شعراي وطن تصنیفی است که در قالب ترجیع بند سروده شده است. ✅ مناظره مناظره با هم سوال کردن است و به تعبیر دیگر مکالمه و گفت و گویی است دوطرفه که هر طرف با آوردن دلیل و ارائه ي نظرات خود سعی می کند برتري خویش را بردیگري به اثبات رساند. شعر "نکوهش بی جا" از پروین اعتصامی" نمونه اي زیبا از یک مناظرهاست : نکوهش بی جا سیر، یک روز طعنه زد به پیاز که تو مسکین ، چه قدر بدبویی گفت، از عیب خویش بی خبري زان ره از خلق، عیب می جویی گفتن از زشت رویی دیگران نشود باعث نکورویی ✅ تضاد به آوردن دو کلمه با معنی متضاد در نثر و شعر ،آرایه ی تضاد میگویند.که موجب زیبایی و لطافت سخن و تلاش ذهنی میشود. مانند هر چه زود برآید ،دیر نپاید. زود و دیر ←←←←تضاد گفتی به غمم بنشین ،یا از سر جان بر خیزم فرمان برمت جانا،بنشینم و بر خیزم شادی ندارد آن که ندارد به دل غمی آن راکه نیست عالم غم نیست عالمی در اینجا تضاد بین : بنشین ←←←بر خیز بنشینم ←←←بر خیزم شادی ←←←←غمی @tadriis_yar