با افتخار تمام اولین مطلب کانال تفکر و سواد رسانه ای خودم رو اختصاص میدم به معرفی کتاب استاد ارجمند و دوست عزیزم جناب آقای دکتر سید بشیر حسینی
به امید روزی که #نهضت_سواد_رسانه_ای در ایران به ثمر بنشیند
https://eitaa.com/tafakorvasavad
آزمون دی ماه 97 محمدی.pdf
حجم:
976.5K
آزمون درس تفکر و سواد رسانه ای
طراح سوال: محمد رضا محمدی
https://eitaa.com/tafakorvasavad
هدایت شده از دستاوردهای انقلاب اسلامی
11.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کامل ببینید
سید بشیر حسینی:
نهضت سواد رسانهای در کشور راهاندازی شود
رئیس باشگاه سواد رسانهای بر لزوم راهاندازی نهضت سواد رسانهای در کشور تأکید کرد.
سید بشیر حسینی ظهر اظهار کرد: واژه مجازی در ادبیات رسانه بهغلط جاافتاده است چراکه غیرواقعی بودن را القا میکند، درحالیکه از هر منظری به فضای مجازی نگاه شود، متوجه میشویم که بهشدت #واقعی است.
وی با اشاره به اینکه زندگی اول بهویژه برای نسل جوان در فضای مجازی در حال شکل گرفتن است، گفت: متولدین دهه ۸۰ و قرن ۲۱ #شهروندان_حقیقی_دنیای_دیجیتال هستند؛ مفهوم و درک آنها از مسائل با نسل ما متفاوتهایی دارد .
حسینی عنوان کرد: باید نوجوان را قوی کنیم و خیلی چیزها ازجمله سواد رسانهای را به آنها یاد دهیم. کار رسانهها #تصویرسازی است و در دنیا رسانهها تصویر میسازند، رؤیاپردازی میکنند، دروغ میگویند و مسائل را کمرنگ یا پررنگ جلوه میدهند.
این استاد دانشگاه تأکید کرد: باید در دهه پنجم انقلاب، #نهضت_سواد_رسانهای را در کشور مانند نهضت سوادآموزی راهاندازی کرده و توسعه دهیم.
#سواد_رسانهای
#دنیای_مجازی؛ #دنیای_حقیقی
@MLiteracy
⭕️ تفکر حزباللهی هر جا حضور داشته باشد آن موضوع به اوج میرسد😎✌️
🔸ویژگی بزرگ «سیدبشیر حسینی» در میان هیأت داوران این است که برنامه را از «اَمریکن» شدن نجات میدهد. حسینی به عنوان یک معلم متفکر و آنالیزور، خلأ موجود در این برنامه را در مقام داور به خوبی پر میکند و یکی از عوامل پر بیننده شدنه برنامه عصرجدید است
❌ هر چند افراد و جریانهای خاص به دنبال تخریب دکتر بشیر حسینی هستند اما ایشان با قدرت ادامه کار میدهد!
♨️آشنایی با یک تکنیک رایج این روزها
❇️#محک_زدن
در این تکنیک برای ارزیابی اوضاع جامعه و طرز تفکر مردم درباره موردی خاص که نسبت به آن #حساسیت وجود دارد یا دریافت بازخورد نظر حاکمان یا گروهی خاص یا صنفی از اصناف جامعه، خبری منتشر می شود که عکس العمل به آن، زمینه طرح سوژه های بعدی قرار می گیرد.
عوامل تبلیغاتی سعی می کنند برای دریافت بازخورد نظر گروهی خاص یا حتی افراد جامعه، با انتشار یک موضوع عکس العمل آنها را مورد ارزیابی قرار دهند و سیاستهای آینده خود را نسبت به طراحی کنند.
این شیوه یکی از شیوههای #جنگ_روانی و رسانهای است. اما امروزه در بازیهای تبلیغاتی و انتخابی نیز مورد استفاده قرار میگیرد. در سیستمهای نظرسنجی نیز استفاده از افکارعمومی، نوعی محک زدن است.
در این روش حتی موضوعات در بدترین، شدیدترین و وخیمترین نوع مطرح میشوند تا در صورت بازخورد منفی جامعه، با یک قدم عقب نشینی وضعیتی مشابه ایجاد شود؛ وضعیتی که در راستا و خدمت همان موضوع مطرح شده است.
مثال این روزها:
گران شدن بنزین ، ساسی مانکن در مدارس و...
#معصومه_نصیری
#مدرس_سواد_رسانهای
@tafakorvasavad