eitaa logo
تفقه
1.3هزار دنبال‌کننده
562 عکس
78 ویدیو
491 فایل
و ما كانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِروا كافَّةً فَلَولَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُم طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا في الدِّينِ وَ لِيُنذِرُوا قَومَهُم إِذا رَجَعوا إِلَيهِم لَعَلَّهُم يَحذَرُونَ (التوبة/ ۱۲۲) @MehdiGhanbaryan @jargeh @tarikht @halqat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 زیست‌نامه علامه طباطبایی رحمه‌الله 🖊 حجةالاسلام و المسلمین دکتر ابوالحسن غفاری دام عزه 🔹 پژوهش‌گاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🌐 https://b2n.ir/92433 @tafaqqoh
💠 متفکر درجه اول [به مناسبت ۱۲ اردیبهشت، سال‌روز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری (رحمه‌الله)] ❖ آیة‌الله شبیری زنجانی حفظه الله: ▫️آقاى مطهّرى هشت سال از من بزرگ‌تر بود. اوايل نزد مرحوم مطهرى درس خواندم. ظاهراً مقدارى از حاشيه ملا عبدالله را نزد ايشان درس گرفتم. از درس ايشان هم خيلى خوشم مى‌آمد. آن مقدارى كه نزد ايشان استفاد كردم، مطالب را كرده بود. چند روزى هم شرح را نزد ايشان درس گرفتم. ▫️آقاى مطهرى از كسانى بود كه از دست دادن او بود. البته چون ايشان تهران رفته بود، حشر ما با ايشان كم شده بود. ▫️آقاى مطهرى هر چند از نظر تتبّع و اطلاعات عمومی، امتیاز فوق‌العاده‌ای نداشت اما از نظر ، بى ترديد درجه اول بود و من كسى را سراغ ندارم كه در قدرت فكرى هم‌پايه او باشد، به خصوص در طرح مطالب اسلامى به صورتى كه براى تحصيل‌كرده‌ها قابل فهم باشد هيچ‌كس به پاى او نمى‌رسيد. ایشان به مطالب مخفی، كه اشخاص كم‌تر به آن منتقل مى‌شدند، مى‌رسيد و با بيان خيلى خوب و ظريف بيان مى‌كرد، رضوان الله علیه. 📚جرعه‌ای از دریا، ج ۲، ص ۶۵۴ @zanjani_net @tafaqqoh
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببينيد| توصیه به طلاب برای بهره‌گیری از تعطیلات تابستانی طلاب 💟 در این تعطیلی درس، کار فقهی نباید تعطیل شود @Khamenei_Hawzah 🔈🔈 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
🔈 دروس استاد سید محمد مهدی نبویان «دام‌عزه» 🔹 المنطق مرحوم مظفر ۶۵ جلسه 🌐 http://yon.ir/Yxf1I 🔹 آموزش عقاید آیةالله مصباح یزدی «حفظه‌الله» ۶۱ جلسه 🌐 http://yon.ir/gpLv4 🔹 بدایة المعارف آیةالله خرازی «حفظه‌الله» (نبوت، امامت و معاد) ۱۰۴ جلسه 🌐 http://yon.ir/QNA4l 🔹 مختصر المعانی (علم بدیع) ۴۲ جلسه 🌐 http://yon.ir/gZMRw 🔹 خدا شناسی فلسفی ۱۴ جلسه 🌐 http://yon.ir/iOoyc 🔹 انسان شناسی ۱۴ جلسه 🌐 http://yon.ir/rlyeG 🔹 پاسخ به شبهات و مسائل اعتقادی ۹ جلسه 🌐 http://yon.ir/XDGfF 🔹 مدرنیته ۱۶ جلسه 🌐 http://yon.ir/yfVGA 🔹 مبانی تفسیری ۱۱ جلسه 🌐 http://yon.ir/VIcaQ 🔹 الغدیر (امامت) ۱۳ جلسه 🌐 http://yon.ir/nQN7M 📖 علم صرف 🌐 http://yon.ir/xscqH @tafaqqoh
هدایت شده از Moumivand
هدایت شده از Moumivand
شرح و اعراب ده چکامه آویخته (معلقات العشر الطوال) تالیف استاد، آقای محمدرضا هاتفی دام عزه که در دو جلد به چاپ رسید
4_5913728843385931622.mp3
650K
✅ نیازها در جمع 🔶 استاد علی صفایی حائری تا زمانی که ظرفیت و قدرت کاری را در خود ایجاد نکرده اید نباید وارد آن کار شوید... @einsad
🔸«تسليك النفس إلى حظيرة القدس» كتابى است كلامى كه توسط حسن بن يوسف بن مطهر، معروف به علامه حلّى به درخواست فرزندش محمد به نگارش درآمده است. كتاب حاضر به موضوعات ذيل پرداخته است: امور عامّه، تقسيم موجودات، بحث از اقسام موجودات، احكام موجودات، اثبات واجب‌الوجود و صفات او، عدل، نبوت، امامت و معاد. هر يك از اين موضوعات خود مشتمل بر مباحث متعددى است. نویسنده اثر حاضر را به مهم‌ترين مسائل كلامى اختصاص داده و آنها را در قالب‌هاى فلسفى و برهانى مورد بحث و بررسى قرار داده است. اين كتاب بسيار شبيه كتاب «تجريد الاعتقاد» استاد علامه حلّى؛ يعنى خواجه نصيرالدين طوسى است كه خود علاّمه به شرح آن پرداخته و آن را «كشف المراد» نام نهاده است. تفاوتى كه «تسليك النفس» با «تجريد الاعتقاد» دارد بيان ساده و روان آن است و حال آن كه «تجريد الاعتقاد» خواجه از عبارات و متنى صعب و دشوار بهره‌مند است. اما نقطۀ اشتراك استاد و شاگرد در اين دو اثر روش فلسفى و برهانى‌اى است كه در اثبات مسائل كلامى در پيش مى‌گيرند روشى كه نزد متكلمان متأخر مقبوليت يافته است. نسخه‌اى خطى از اين اثر در موزۀ بريتانيا در لندن موجود است. كاتب اين نسخه على بن الحسن بن الرضى الحسينى است كه از كتابت آن در /18صفر716/ق فراغت يافته است. نسخه خطى دوم در كتابخانۀ آيت‌اللّه حكيم در نجف اشرف به شماره 929م نگهدارى مى‌شود. ناسخ اين نسخه ناشناخته است؛ اما تاريخ اتمام استنساخ آن /22صفر722/ق قيد گرديده است. از هر يك از اين دو نسخه خطى، ميكروفيلمى در «مركز احياء التراث الاسلامى» قم موجود است اولى به شمارۀ 1804 و دومى به شمارۀ 689/2. نسخه حاضر در برنامه با تحقيق و پژوهش سركار خانم فاطمه رمضانى در قطع وزيرى با جلد گالينگور در 264 صفحه براى نخستين بار در سال 1426ق توسط انتشارات «موسسۀ امام صادق‌ عليه‌السلام» قم، منتشر گرديده است. لینک در سایت موسسه امام صادق (ع)🔻 @E_Sobhani http://tohid.ir/fa/index/book?bookID=510
هدایت شده از حسین سوزنچی
📝 نقدی بر آرای آقای آقای سید کمال حیدری مواضعی در پیش گرفته است که جنجال‌هایی را برانگیخته است. چندی قبل در برنامه نظرات و دلایل نظر خود درباره چهار موضوع ؛ ؛ جواز و را مطرح نمود. برگزارکنندگان برنامه چهارسو از این جانب نیز خواستند نظرات ایشان را نقد کنم که فیلم آن را از طریق لینک زیر در می‌توانید مشاهده کنید: 📹 http://aparat.com/v/e2RS1 لینک کانال در شبکه اجتماعی 🔖http://sapp.ir/chaharsootv ضمنا از آنجا که امکان بارگذاری فایل مذکور در وجود ندارد (پایین ترین کیفیت فایل مذکور 71 مگابایت بود و در ایتا بارگذاری فایل بیش از 50 مگابایت ممکن نیست)، کسانی که پیام‌رسان سروش را دارند از طریق لینک زیر می‌توانند فیلم مصاحبه را در خود پیام‌رسان ملاحظه کنند: 🆔https://sapp.ir/souzanchi.ir ✅ نقد مکتوب سخنان وی ان شاء الله بزودی در همین کانال بارگذاری خواهد شد. @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
نقد نظرات سید کمال حیدری درباره تعدد قرائات و ....docx
78.1K
نقد مکتوب نظرات سید کمال حیدری در برنامه چهارسو در موضوعات ؛ ؛ جواز و @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
نقد نظرات سید کمال حیدری درباره تعدد قرائات و ....pdf
635K
نقد مکتوب نظرات سید کمال حیدری در برنامه چهارسو در موضوعات ؛ ؛ جواز و @souzanchi
🔹 یکی از وجوهِ مشابهتِ انسان و جهان این است که همان‌طور که جهان را نمی‌توان با به عمل آوردن یک مطالعه شناخت، تار و پودش بیش از این‌هاست، بشر نیز که است و در او مُنطوی است، چنین است. 🔹 کتابی دارد به نام «انسان موجود ناشناخته»، باید گفت انسان جهان ناشناخته. 🔹 در جزوه سخن‌رانی آقای به نام «علی شاهد رسالت» می‌نویسد: «شما یک خانه تاریک را در نظر بگیرید. کسی که وارد آن خانه می‌شود نخواهد توانست اثاثیه آن خانه را ارزیابی کند، مثلًا پایش را روی فرش بگذارد و دستش را به سینی یا قندان بزند. از کجا می‌تواند دریابد که این قندان مثلًا طلا یا نقره یا برنج است؟! درست مانند کسانی که در تاریکی با لمس کردن بدن فیل می‌خواستند آن را بشناسند (که ملّا در نقل کرده است). ولی به محض این‌که چراغی در خانه روشن شود جنس فرش یا قندان یا شکل مبل معلوم می‌شود. آدمی همان خانه است، و و نیروی و او حکم همان اثاثیه را دارد و در حکم همان قوه لامسه است. در این نمی‌توان ارزش این نیروها را تعیین کرد. مثلًا غریزه جنسی، حبّ ثروت، جاه طلبی، دانش دوستی هر کدام ارزشی دارند... که می‌آیند مهم‌ترین عملشان روشن ساختن سراچه قلب انسان است.» 📚 یادداشت‌های استاد شهید مطهری، ج ۱، صص ۳۶۶ و ۳۶۷، عنوان «انسان و جهان» @tafaqqoh
97_05_14_Dr_Vaseti_EjtehadSistemi[3].mp3
19.24M
💢 اجتهاد سیستمی 🔊 استاد عبدالحمید واسطی «دام عزه» ✔️ ارائه شده در اردوی مشهد، سال ۹۷ مرکز استعدادهای برتر و نخبگان حوزه علمیه https://eitaa.com/nokhbegan_howzeh @tafaqqoh
بیانات امام خامنه ای(حفظه الله).mp3
20.67M
🎙 صوت| بیانات امروز رهبرانقلاب در جمع طلاب حوزه‌های علمیه ۹۸/۲/۱۸ 💠سابقاً شاید ایمانهای قرص وجود داشت لکن جلوه‌ی عملی نداشت. در تهران را وسط تهران بر دار کشیدند، عده‌ای هم گوشه‌وکنار اشکی ریختند اما حرکتی صورت نگرفت؛ با آنکه آن روز رضاخانی هم سر کار نبود. 💠علما در مقام ورثه‌ی انبیا باید برای عملی شدن توحید و اقامه‌ی قسط، کنند. 💥کانال رسمی مرکزمدیریت حوزه‌های علمیه👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/329121809Cc8e3511428
🔸 آغاز برگزاری 🔹 فقه ارتباطات؛ حجة الاسلام و المسلمین 🆔 @vasael_ir @tafaqqoh
هدایت شده از احمد فربهی
1_54720167.pdf
508.7K
تفکر منطقی در کتاب و سنت؛ ۱- ارزش تفکر منطقی از نظر کتاب و سنت ۲- نقش تفکر منطقی در کتاب و سنت ۳- استنباط مباحث منطقی از کتاب و سنت
٫ امکان یا امتناع ٫ مصطفی ملکیان و سید محمدمهدی میرباقری 🔹 ملکیان: به نظر من دينی بودن علم دينی به اين معناست كه استدلال‌های موجود در آن علم، از دينی و مذهبی استفاده كرده است... 🔸 میرباقری: ما در هر علمی نياز دارم كه انديشه را به اثبات برسانيم. امروزه از اين با عنوان «روش» ياد می‌كنند... 🌐 http://www.isaq.ir/vdcj.mevfuqeyvsfzu.html @tafaqqoh
هدایت شده از پندهای سعادت
@Pand_Saadat.pdf
1.26M
📕متن کامل جلسات تبیین و تحلیل " گام دوم انقلاب " توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 🔗 @pand_saadat
استدلال در اعتباریات 🖊 آیةالله صادق لاریجانی دام عزه اعتباریات از مسائل مهم جدید اسلامی و نیز علم است. در سنتی  به صورت مستقل مورد بحث قرار نگرفته است؛ تا این‌که علامه طباطبایی [رحمه‌الله] در کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم» آن را مطرح می‌کند. در علم اصول هم، صرفاً مجموعه مباحثی در این زمینه وجود داشته و تحت عنوان واحدی مطرح نشده است و آن مباحث هم عمق کافی ندارد. در سلسله بحث‌های «فلسفه علم اصول» بحث اعتباریات را به صورت برجسته مورد تحقیق قرار داده‌ام. یکی از مباحث قابل طرح در این زمینه جریان استدلال منطقی در اعتباریات و عدم آن است. علامه طباطبایی و شاگرد بزرگ او شهید مطهری، بر استدلال منطقی در اعتباریات استدلال می‌کنند. راقم این سطور گمان می‌کند که این نظر درست نیست. مقاله حاضر این استدلال را بازگو می‌کند. 🌐 http://pfk.qom.ac.ir/article_319_b8f5d9e5c4678881e4e6c412980b92b9.pdf @tafaqqoh
هدایت شده از حسین سوزنچی
مباحث نقد آقای برای استفاده مستمر در فضای وب نیز قرار داده شده است به آدرس http://www.souzanchi.ir/review-of-sayed-kamal-heidari-s-comments/ این بحث در آنجا با نقدها و پاسخهایی همراه بوده است که از عزیزانی که مایلند در این بحث مشارکت کنند، و بحثشان برای دیگران هم قابل استفاده باشد دعوت می‌شود که در قسمت «دیدگاه» در انتهای صفحه اینترنتی مذکور نظرات خود را وارد کنند. از جمله،در قسمت دیدگاه، به شبهه‌ای که در کلیپی از ایشان درباره منتشر شده بود نیز پاسخ داده ام. @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جناب آقای #سید_کمال_حیدری به بخشی از نقدهای بنده (#حسین_سوزنچی) پاسخ گفته‌اند که پاسخ ایشان را می‌توانید در پیوند زیر مشاهده کنید: https://www.instagram.com/p/BxO-TEPnwXf/ فایل ضمیمه، پاسخی است به جوابیه ایشان @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
پاسخ به سید کمال حیدری2.docx
21.5K
پاسخ مکتوب #حسین_سوزنچی به جوابیه آقای #سید_کمال_حیدری @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
پاسخ به سید کمال حیدری2.pdf
388.7K
پاسخ مکتوب #حسین_سوزنچی به جوابیه آقای #سید_کمال_حیدری @souzanchi