هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨ببینید | اعتراض شدید رهبر انقلاب خطاب به مسئولان
⚠️ چرا اسناد #لانه_جاسوسی را در کتب درسی قرار نمیدهید؟ چرا نمیگذارید نسل جوان ما بفهمد آمریکا با ما چه کرده است؟
🔻 بعد از آنکه جوانهای ما رفتند و این #لانه_جاسوسی را تسخیر کردند و با زحمت زیاد توانستند کاغذهایی را که خرد شده بود، مدارکی را که در کاغذخردکن ریخته شده بود، گردآوری کنند، جمع کنند، بههم بچسبانند و بهصورت کتاب دربیاورند، آنوقت معلوم شد که چه توطئههایی هم در طول این مدّت در داخل سفارت آمریکا وجود داشته. این کتابها حدود هفتاد جلد است؛ شماها خواندهاید اینها را؟ چرا هیچ نشانی از مضامین برگزیدهی این کتابها در مجموعهی مدارس ما، دبیرستانهای ما، دانشگاههای ما نیست؟ چرا؟ این یکی از اعتراضهای من است. وزیر جدید محترم آموزشوپرورش(آبان ۱۳۹۵) اینجا در جلسه هستند؛ چرا اینها را داخل #کتابهای_درسی قرار نمیدهید؟ چرا نمیگذارید #نسل_جوان ما، نسل جدید ما بفهمد و بداند که آمریکا با اینجا چه کرده و چه توطئههایی زیر سر داشته است؟
📜 پرونده سایت KHAMENEI.IR در ایام ۱۳ آبان با هشتگ #لانه_جاسوسی منتشر خواهد شد.
🔍 سایر کیفیتها👇
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=34815
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 هماکنون؛ #تیتر_یک سایت KHAMENEI.IR
🔻 رهبر انقلاب و مطالبهی مطالعهی اسناد لانه جاسوسی؛
👈 کتابِ "راهنمای دشمنیِ آمریکا"
📜 پرونده سایت KHAMENEI.IR در ایام ۱۳ آبان با هشتگ #لانه_جاسوسی منتشر خواهد شد.
🔍 یادداشت جدید را بخوانید و نظر بدهید👇
http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=43871
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔍 #تبیین_و_تحلیل | به «بنیاد تاریخنگاریِ انقلاب دوم» نیاز داریم
👈 نگاهی به اهمیت و محتوای علمی اسناد لانه جاسوسی آمریکا و ضرورت مطالعه آن
🔻 آقای دکتر حسن بهشتیپور ، تحلیلگر مسائل سیاسی و پژوهشگر اسناد #لانه_جاسوسی آمریکا در موسسه مطالعات و پژوهش های سياسی در گفتگویی ضمن تبیین وجوه اهمیت و جایگاه علمی و تاریخی اسنادِ جاسوسی و توطئهگری دولت آمریکا در ایران، چگونگی انتشار و دستهبندی آنها را نیز روایت کرده است.
🔹️ وی همچنین برای آشنایی هر چه بیشتر افکار عمومی بهخصوص نسل جوان و پژوهشگران با تاریخِ #نفوذ و مداخلهی استعماری آمریکا در ایران و کسب و تقویت آگاهی و «بصیرت تاریخی» پیشنهاد «ایجاد بنیاد تاریخنگاریِ انقلاب دوم» را در این گفتگو مطرح کرده است.
📜 برای دسترسی به پرونده سایت KHAMENEI.IR به هشتگ #لانه_جاسوسی مراجعه کنید.
🔍 مطالعه ادامه مطلب👇
http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=43872
۳ دستورالعمل عرفانی از مرحوم قاضی.pdf
266.5K
🔹 ۳ دستورالعمل عرفانی از آیةالله سید علی قاضی طباطبایی رحمهالله
✔️ به مناسبت ۶ ربیع الاول سالروز وفات مرحوم سید علی آقا قاضی اعلی الله مقامه
@tafaqqoh
درس خارج فقه بورس.استادعندلیبی 1398.08.14 (Trimmed).mp3
47.52M
فقه بورس و اوراق بهادار 1ـ استاد عندلیب ـ 98.08.14.pdf
105.9K
درآمدی بر مبانی فقهی استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی.pdf
432.4K
#مقاله درآمدی بر مبانی فقهی استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی
✔️ #چکیده
شبکههای اجتماعی #مجازی ازجمله امور نوپدیدی است که بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی افراد در سطح بینالملل تأثیرگذار بوده و در آینده نقش بهمراتب مهمتری خواهد داشت.
از یکسو با استناد به ادله حرمت استفاده از #کتب_ضالّه، حرمت #اشاعه فحشا و کذب، حرمت #افساد فیالارض، قاعده #نفی_سبیل و قاعده وجوب #دفع_ضرر محتمل میتوان به حرمت استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی حکم کرد؛ اما در مقابل با رد ادله حرمت و استناد به ادله دال بر ضرورت #اهتمام به امور مسلمین، ضرورت امر به #معروف و نهی از #منکر و قاعده نفی #عسر و #حرج، به حلیت و #جواز استفاده از شبکههای اجتماعی میشود حکم کرد. در این پژوهش با تحلیل دقیق ادله و سیر در منابع فقهی دانسته شد که #فضای_مجازی در واقع ابزار و بستری است با قابلیت استفاده سودمند و زیانبار که امکان استفاده زیانبار از آن موجب ممنوعیت استفاده از آن به طور کلی نیست. همچنین استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی فینفسه مُجاز است، خصوصاً بر کسانی که توانایی استفاده صحیح از این ابزار #کارآمد را دارند، واجب است که از این بستر برای #تحکیم، #تبلیغ و #ترویج معارف دینی و ارزشهای #انقلاب_اسلامی استفاده نمایند؛ ولیکن اگر استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی موجب اضلال، اشاعه فحشا و #کذب، القای در مفسده یا تقویت دشمنان اسلام گردد، استفاده از آن جایز نبوده و حکومت اسلامی موظف به #رصد و #فیلتر کردن هدفمند آنهاست.
@tafaqqoh
🔹 درس خارج فقه معاصر استاد سید احمد خاتمی دام عزه (مبحث تشریح و...)
🔸 این درس در مسجد خاتمالانبیا صلی الله علیه و آله و سلم #پردیسان برگزار میشود.
⏱ یک ساعت به غروب
🗓 شنبه تا چهارشنبه
🔊 دریافت صوت درس:
@ostadkhatami110
✔️ ارتباط با مدیر کانال:
@karbala67
@tafaqqoh
✔️ درس کلام جدید (زبان دین، تجربه دینی و...)، الهیات روایی (شرح بحار الانوار) و قواعد فقهیه در مدرس آل مرتضی علیهمالسلام
@alolmurtaza
@tafaqqoh
رسالهای در علم درایه.pdf
5.51M
📖 رسالهای در علم درایه
(۲۵ صفحه)
🖊 علامه میرزا ابوالحسن شعرانی رحمهالله
@tafaqqoh
📒 #دریافت_کتاب نظریة المعرفة و الادراکات الاعتباریة عند العلامة الطباطبایی رحمهالله
🖊 علی جابر آل صفا دام عزه
🌐 https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOlWk1iNF8yZFRabG8
@tafaqqoh
✔️ و نِعمَ ما قالَ بعضُ أهلِ الکمالِ:
إنّ المیلَ من مُتابعةِ الشّرع الی الریاضات الشاقّةِ فرارٌ منَ الأشقِّ إلی الأسهل؛ فإنّ اتّباعَ الشّرعِ قتلٌ مستمرٌّ للنّفسِ دائمیٌّ ما دامتْ موجودةً و الرّیاضةُ الشاقّةُ قتلٌ دفعیٌّ و هو أسهلُ إیثاراً.
📘 رسالة الولایة ٫ علامه طباطبایی رحمهالله ٫ فصل چهارم ٫ مقام دوم - تحریر رسالة الولایة ٫ آیةالله جوادی آملی حفظهالله ٫ ج ۲ ٫ ص ۱۰۱
@tafaqqoh
مشتق اصولی و نفی امامت ظالمان.pdf
262K
#مقاله تحلیل رابطه مشتق اصولی و نفی امامت ظالمان
✔️ #چکیده
در روایات معتبری، امام معصوم (علیهالسلام) با استناد به آیه شریفه «لا یَنالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ»، #امامت هر ظالمی را تا روز قیامت نفی میکنند؛ حتی کسانی که در گذشته، آلوده به بتپرستی بوده و سپس مسلمان شدهاند نیز شایستگی رسیدن به مقام «امامت» را ندارند. این سخن امام (علیهالسلام) در واقع کنایهای است به خلافت #خلیفه اول و دوم که پیش از اسلام آوردن، مدت مدیدی از عمر خویش را در بتپرستی سپری کردند. در مقابل، دانشمندان اهل سنت در مقام دفاع از خلافت خلفا بر این باورند که #مشتق وضع شده برای خصوص #متلبّس به مبدأ اشتقاق و استعمال آن در فرد #منقضی، یک #استعمال_مجازی است. جالب آنکه #اکثر اصولیان شیعه علاوه بر پذیرفتن استدلال امام (علیهالسلام)، بر آنند که مشتق تنها درخصوص متلبّس به مبدأ، حقیقت است. حال پرسش این است که چگونه میتوان پذیرفت که مشتق وضع شده درخصوص متلبس به مبدأ و از سوی دیگر استدلال امام (علیهالسلام) به آیه شریفه را نیز قبول نمود.
در این مقاله دیدگاه #شش نفر از دانشمندان را در پاسخ به این پرسش مطرح نموده و در پایان دیدگاهِ برگزیده تبیین میشود.
@tafaqqoh