eitaa logo
تفقه
1.3هزار دنبال‌کننده
562 عکس
78 ویدیو
491 فایل
و ما كانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِروا كافَّةً فَلَولَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُم طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا في الدِّينِ وَ لِيُنذِرُوا قَومَهُم إِذا رَجَعوا إِلَيهِم لَعَلَّهُم يَحذَرُونَ (التوبة/ ۱۲۲) @MehdiGhanbaryan @jargeh @tarikht @halqat
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از طرح جبرانی ادبیات عرب
مؤسسه جامع الثقلین برگزار میکند: 📣💥طرح جبرانی ادبیات عرب💥📣 ⬇️شامل بسته های متنوع آموزشی:⬇️ ✅صرف کاربردی ✅نحو کاربردی ✅لغت شناسی و.. ➕با رویکرد کاربردگرایی ➕و تمرین محوری 🔹ثبت نام واطلاعات تکمیلی در👇 @adab_arabi
📌رساله حقوق/ حق خودت بر خویشتن این است که خویشتن را به بندگى کامل خدا درآورى ✳️حضرت آیت الله العظمی سبحانی در اثر شرح رساله حقوق خود در مورد حق نفس به عنوان دومین حق موردنظر پیشوای چهارم شیعیان آورده است: از مجموع سخن امام استفاده مى شود که اداى حق خویشتن در گرو اداى حقوق جوارح است و در واقع اداى حق نفس عنوان جامعى است براى اداى حق اعضاى بدن که بعداً به تفصیل بیان مى شود. تکمیلی👇👇👇👇👇 fa.shafaqna.com/news/762820
📢 صوت درس خارج اصول فقه حضرت آیت الله العظمی سبحانی (دام ظله) مباحث: 🗒 عام و خاص← 37 جلسه 🗒 مطلق و مقید← 22 جلسه 🗒 حجج و امارات← 106 جلسه 🗒ا صول عملیه ( برائت - احتیاط) ← 90 جلسه 🗒 قاعده لاضرر ← 22 جلسه https://eitaa.com/Sobhani_osool @Sobhani_osool
j001_98-02-31.mp3
12.79M
🔈 | #صوت 🔰 سلسله نشست های تخصصی « تبیین سنت های کارآمد حوزه علمیه » 🔸توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 📆جلسه اول | 1398/02/31 🔻موضوع مباحث: تعریف سنت های کارآمد سنت تمحض و تمرکز سنت استفاده مباشر از استاد ▫️منبع: کانال بسوی اجتهاد #پندهای_سعادت #سنت_های_کار_آمد_حوزه_علمیه 🔗 @pand_saadat
j002_98-03-01.mp3
13.66M
🔈 | #صوت 🔰 سلسله نشست های تخصصی « تبیین سنت های کارآمد حوزه علمیه » 🔸توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 📆جلسه دوم | 1398/03/01 🔻موضوع مباحث: جایگاه استاد و ویژه گی استاد موفق ▫️منبع: کانال بسوی اجتهاد #پندهای_سعادت #سنت_های_کار_آمد_حوزه_علمیه 🔗 @pand_saadat
j003_98-03-02.mp3
12.9M
🔈 | #صوت 🔰 سلسله نشست های تخصصی « تبیین سنت های کارآمد حوزه علمیه » 🔸توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 📆جلسه سوم | 1398/03/02 🔻موضوع مباحث: استفاده از تمامی لحظات عمر محدود بودن دروان تحصیلی ▫️منبع: کانال بسوی اجتهاد #پندهای_سعادت #سنت_های_کار_آمد_حوزه_علمیه 🔗 @pand_saadat
j005_98-03-09.mp3
15.71M
🔈 | #صوت 🔰 سلسله نشست های تخصصی « تبیین سنت های کارآمد حوزه علمیه » 🔸توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 📆جلسه پنجم | 1398/03/09 🔻موضوع مباحث: سنت پرسش و نقد پیش مطالعه، مباحثه و کتابت ▫️منبع: کانال بسوی اجتهاد #پندهای_سعادت #سنت_های_کار_آمد_حوزه_علمیه 🔗 @pand_saadat
j004_98-03-09.mp3
17.43M
🔈 | #صوت 🔰 سلسله نشست های تخصصی « تبیین سنت های کارآمد حوزه علمیه » 🔸توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 📆جلسه چهارم | 1398/03/08 🔻موضوع مباحث: سنت حفظ و استفاده از استعداد حافظه وظیفه طلاب در نشر معارف به زبان جامعه ▫️منبع: کانال بسوی اجتهاد #پندهای_سعادت #سنت_های_کار_آمد_حوزه_علمیه 🔗 @pand_saadat
هدایت شده از دروس «خارج اصول»
💠الان با اين شرايط امروز، واقعاً اقتضاى #تعطيلى در #تابستان، وجود ندارد/حیف است دوره‌ی جوانی و دوره‌ی کار ؛ با این نیازی که کشور وآینده‌ی ما به مباحث فقهی عمیق و فضلای دقیق وعمیق دارد. @ejtehad_jahadi
هدایت شده از مباحثه فقاهت
📚 شواهد مال بودن اسکناس و سند نبودن آن ؟؟!!! 1- اگر دولت اسکناسِ رائج را الغاء کرده و تا مدت معینی صاحب اسکناس مراجعه نکند دیگر حق هیچ مطالبه‌ای از دولت ندارد؛ حال آن که اگر پول صرفا سندِ مال بود نمی بایست با تلف شدنِ سند ، ملکیت از بین برود. 2- اگر اسکناس‌ها در دست صاحب آن تلف بشود و او بتواند تلف شدن اسکناس‌ها را به حریق و غیر آن ثابت کند، عرفا دولت هیچ وظیفه‌ای نسبت به جایگزین کردن ندارد. 3- عرف به صرف این که مدیون اسکناس را به طلبکار تحویل می‌دهد، وی را برئ الذمه می‌دانددر حالیکه اداء سندِ مال در نزد عرف موجب برائت ذمه نیست. 4- اگر مدیون در مقام اداء دین به طلبکار اسکناس تحویل دهد، طلبکار ملزم به قبول است... 5- لازمه‌ی سندیت این است که در فرض بالا رفتن ارزش پول.... ، خود را ملزم به پرداخت زیاده نبیند 6- پول هیچ پشتوانه‌ی مشخصی در این زمان ندارد. بلکه ... و شرائط اقتصادی، شرائط سیاسی، تعیین کننده‌ی ارزش پول هستند. 📱@mobahathah_ir تفصیل این مطلب در تالار علمی مطرح شد، شما نیز ضمن ملاحظه آن در تالار، در این بحث علمی شرکت کنید 👇👇👇👇👇👇👇 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=1454
✔️ به مناسبت سال‌روز وفات آیةالله سید حسین طباطبایی بروجردی رحمه‌الله، کتب زیر تقدیم حضورتان می‌گردد: 📚 فخر دوران (نکوداشت آیةالله بروجردی رحمه‌الله) 🖊 آیةالله لطف الله صافی گلپایگانی حفظه الله 🌐 https://archive.org/details/safi.ir 📚 الإمام البروجردي آيةُ الإخلاص 🖊 الشيخ عبد الرحيم أباذري دام عزه 🌐 http://shiabooks.net/library.php?id=8516 📚 الإمامان البروجردي و شلتوت رائدا التقریبِ (المجمع العالمي للتقريب بين المذاهب الإسلامية) 🖊 مجموعة مقالات المحققین 🌐 http://shiabooks.net/library.php?id=10108 📚 جامع أحاديث الشيعة - ۳۱ جزء 🌐 http://alfeker.net/library.php?id=4827 📚 ترتيب أسانيد الكافي - ۱۰ أجزاء، ۱۲ مجلد 🌐 http://alfeker.net/library.php?id=3415 📚 المنهج الرجالي و العمل الرائد في الموسوعة الرجالیة لسید الطائفة آیة الله العظمی البروجردي رحمه‌الله 🖊 السيد محمد رضا الحسيني الجلالي دام عزه 🌐 http://shiabooks.net/library.php?id=8027 📚 إطلالة علی الرجال و الحدیث 🖊 إعداد: محمد مهدي نجف دام عزه 🌐 http://alfeker.net/library.php?id=2799 @tafaqqoh
📜📜📜فرسته ی بعدی کانال را در صورت اشتیاق مطالعه فرمایید! 🔵گفتگوی اینستاگرامی با . 🔰با موضوع: امتداد حکمت. 🔴نویسنده: حسین ایرانپور
استاد اسدپور: نقدهای موجود به فلسفه صدرالمتالهین(قدس سره): 1) انتزاعی و تجریدی بودن مسائل حکمت صدرا. 2) اصالت وجودزدگی فلسفه صدرا و نپرداختن به فلسفه چیستی و شدن. 3) تاثیر "وحدت وجود" و حضور پررنگ وجود حق متعال فلسفه صدرا و ندیده شدن کثرات. 4) دخول مباحث و روش های عرفانی در حکمت صدرایی. 5) دخول مباحث و روش های درون دینی و نقلی در فلسفه ی صدرا. پاسخ های استاد اسدپور: 1) فلسفه در طول علوم دیگر است و نه در عرض آنها و سنخ مسائلش اقتضاء تجریدی بودن را دارد و اشکالی بدان از این حیث وارد نیست. 2) رابطه وجود و ماهیت اطلاق و تقیید است و ماهیت در فلسفه صدرا پوچ نیست. 3) این دستگاه معرفت شناختی حکیم است که روش های او را در طرح بحثها مشخص میکند و اشکالی در کمک گرفتن از اسلوب جدلی در اثبات براهین فی حد نفسه اشکالی ندارد. اشکالات استاد اسدپور به تبیین آقای دخانچی از فلسفه ی صدرا: 1) بین حکمت و مطالعات فرهنگی_اجتماعی تفاوت بسیار است و نباید با استفاده از استعاره ها ارزش فلسفی مباحث فلسفی از بین برود. 2) اساسا ماهیت چیستی وجود است نه چگونگی وجود! و ماهیت رسالت بررسی کیفیت انحاء وجود را ندارد. 3) ماهیت در دستگاه حکمی صدرا حدّ وجود است نه «هیچ و پوچ» و اتفاقا صدرالمتالهین با بحث کردن از «حرکت جوهری اشیاء» به بحث از چگونگی هم پرداخته و فلاسفه غرب اخیرا از این رهزن به اشیاء می نگرند. آقای دخانچی: 1) فارق فیلسوفان غرب و اسلام در وحی و توحید است؛ و از طرفی برای دو طرف(چه مسلمین و چه در غرب) مشکل عمده "التقاط"... 2) چون ساختار پدیدار شناسی فیلسوف بسیار متاثر و برساخته از متافیزیک تحلیل او از کیفیت انتقال از "عدم" به "هستی" اشیاء است، و از طرفی فرد مطالعه گر در امور فرهنگی و اجتماعی از تحلیل جامعه مسلمین به هژمونی فلسفه صدرا میرسد، باید ربطی بین متافیزیک و چگونگی اشیاء در فلسفه صدرا باشد، اما خالی از آن است، ما در بحث های علوم اجتماعی با نتیجه گیری از 3 مقوله به اصالت وجود و ماهیت (هر دو) میرسیم(البته نه در ساحت فلسفی و بلکه در ساحت علوم اجتماعی): الف) واقعیت دار بودن وجود و ماهیت. ب) ماهیت حد وجود است. ج) ذهن در ابتدا ماهیت را درک میکند نه وجود را... پاسخ استاد به این نظریات: 1) چون موضوع فلسفه اطلاق دارد، هر کس میتواند از گزاره های فلسفی در حوزه ی تخصص خود استفاده علمی ببرد، اما نباید این کار، ارزش فلسفی کار فیلسوف و گزاره ی او را از بین برده, تقلیل دهد. 2) بسط حکمت به دلالت های اجتماعی و فرهنگی و تخصص های مختلف امری مقبول و کاملا صحیح است و اشکال از ماست که تاکنون انجام نشده، اما چون سنخ مفاهیم فلسفی با مفاهیم اجتماعی متفاوت است، باید بسراغ سرمنشا آن –یعنی تفاوت ادراکات حقیقی و اعتباری– برویم؛ و این امر قطعی است که ماهیات اعتباری و برساختی روش تفکر فلسفی متفاوتی دارند(البته اعتبارات عقلایی نه عقلی) و جامعه ای که خود اعتباری است و علم مربوط به آن هم اعتباری خواهد بود، ظرفیت اصالت وجود را ندارد. آقای دخانچی: ما بحث فلسفی را زخمی میکنیم، اما نمیکشیم! استاد اسدپور: زخمی کردن بدین معنا است که ما مسائل فلسفی را از فلسفی بودن ان خارج کنیم و در صورت استفاده ی استعاری از آن، به اصل نظریه خدشه وارد نماییم... آقای دخانچی: ربط و نسبت دیالکتیک در فلسفه صدرا بین وجود و ماهیت وجود ندارد و نقش آفرینی ماهیت در عالم هستی مفقود است و وجود هژمونی دارد؛ و سکوت صدرا باعث شده برخی تلاش مذبوحانه ای در اثبات دیالکتیک صدرا انجام دهند، و این در حالی است که علامه در تفسیر و دستگاه فلسفی خود دارای دیالکتیک است؛ این حلقه مفقوده در عبارات صدرا در جامعه تاثیر شگرف بدی گذاشته و هر فرد یا سازمانی خود را اصیل پنداشته و ربط دیالکتیک بین آخاد و سازمان ها یافت نمیشود! البته از مفاهیم ساخته شده توسط صدرا در علوم دیکر میتوان بهره جست... استاد اسدپور: 1) تفاوت پارادایمی اجازه استفاده از گزاره های فلسفی را را از شما سلب نمیکند، اما نباید این استفاده به متن نظریه فیلسوف نسبت داده شود. 2) علوم اعتباری میتوانند از ظرفیت فلسفه استفاده کنند و در علوم سنتی حوزوی بسیار شاهد آن بوده ایم، اما هیچگاه عالم علم دیگر نباید به خود اجازه دهد آن گزاره ی فلسفی با همان رنگ و بوی فلسفی در نظریه اش بکار گرفته شود و تنها از حیث استعاری آن استفاده نماید و تنها در صورت بحث فلسفی باید فلسفیت آن حفظ شود. آقای دخانچی: باید در علوم غیر از فلسفه با آن خداحافظی کرد! استاد اسدپور: چون صدرا ماهیت را پوچ نمی انگارد و با آن کار کرده و از طرفی ذهن مضطر است به استفاده از ماهیت، نظر صدرا حفظ ماهیت است و احکام ماهیت را در دستگاه فلسفی خود جای میدهد؛ اما اصرار دارد که ما احکام ماهیت و وجود را خلط نکنیم؛ اینها در ساحت علوم حقیقی است و در ساحت علوم اعتباری _که انسان آگاهانه آن ها را اعتبار میکند نه ضرورتا_ بحث
به گونه ای دیگر است... آقای دخانچی: در اعتباریات هم امکان دیالکتیک وجود ندارد و مشکل ما پابرجا میماند... استاد اسدپور: حکمت صدرا بخاطر وحدت گرایی بیش از حد آن دارای دیالکتیک است(البته نه دیالکتیک "هگل")؛ چون تمامی کثرات را ظواهر حضرت حق میداند و اتفاقا صدرا خوب منشا حق را یافته است و هم اوست که با اصیل دانستن فرد و ماهیت مبارزه کرده و آن را نقد نموده است و صدرا فرد لائیک و بی حجاب را هم مظهر حضرت حق می پندارد و برای او در ساحت ماهیتش حق قائل است...
هدایت شده از ندای سعادت
◀️ موسسه فرهنگی منتشر می کند: 📘" ادب سیر " شرح نامه عرفانی از آیة الله سعادت پرور(ره) در آداب سیر و سلوک 📕" آئینه رخ دوست " شرح روایات امیرالمومنین علیه السلام در معرفت نفس ✍️ دو اثر جدید از حجة الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد جواد وزیری فرد
استاد وزیری ، حضور قلب در نماز.3gpp
7.37M
💠 فایل صوتی سخنرانی استاد وزیری فرد 🔸موضوع: «روش های عملی کسب حضور قلب در نماز» 🔹تبریز، تاریخ ۹۸/۲/۲۶ https://eitaa.com/nedayepakefetrat_un
بماهو موجود مطلق یا ؟ 🖊 سعید رضوی 📚 خردنامه صدرا، ۱۳۷۹ شماره ۲۱ 🌐 http://ensani.ir/fa/article/157912/موجود-بماهو-موجود-مطلق-قسمی-یا-مقسمی- @tafaqqoh
هدایت شده از الفقه و الاصول
🔅 سلسله جلسات رجال در ۱۸ جلسه در کانال بارگذاری شده است. 👇👇👇👇 🔸 موضوع؛ ➖ضرورت بررسی تفصیلی منابع نخستین رجال https://eitaa.com/alfigh_alosul/10 🔉 🔸موضوع؛ ➖ بررسی تفصیلی منابع نخستین رجال. https://eitaa.com/alfigh_alosul/14 🔉 🔸موضوع؛ ➖ چرا شیعه "کتاب محور" شد؟ ➖بررسی نکات مقدمه "الفهرست شیخ طوسی" https://eitaa.com/alfigh_alosul/16 🔉 🔸موضوع؛ ➖ ادامه بررسی مقدمه «الفهرست شیخ طوسی» https://eitaa.com/alfigh_alosul/19 🔉 🔸موضوع؛ ➖ ادامه بررسی مقدمه فهرست شیخ طوسی https://eitaa.com/alfigh_alosul/24 🔉 🔸موضوع؛ ➖بررسی مقدمه رجال النجاشی ➖اشاره ای کوتاه به مفهوم وثاقت https://eitaa.com/alfigh_alosul/26 🔉 🔸موضوع؛ ➖ادامه بررسی کتاب رجال نجاشی https://eitaa.com/alfigh_alosul/46 🔉 🔸موضوع؛ ➖انواع وثاقت ➖«طریق به کتاب» و فوائد آن ➖مفهوم استثناء و انواع آن https://eitaa.com/alfigh_alosul/47 🔉 🔸موضوع؛ ➖بسط مفهوم استثناء وانواع آن. https://eitaa.com/alfigh_alosul/49 🔉 🔸موضوع؛ ➖بررسی عوامل تضعیف و توثیق در رجال ➖«غلو» مهمترین عامل تضعیف روات ➖«گسترش دامنه فقه»دستور کار اصلی نهاد امامت https://eitaa.com/alfigh_alosul/51 🔉 🔸موضوع؛ ➖سیاست اول ائمه؛ طرد و لعن غلات ➖سیاست دوم ائمه؛ معرفی فقهای جامع به جامعه شیعه https://eitaa.com/alfigh_alosul/52 🔉 🔸موضوع؛ ➖مفهوم ضعف؛ عدم اعتبار روایات منفرده راوی ضعیف ➖بررسی مبانی اعتبار قول رجالی https://eitaa.com/alfigh_alosul/54 🔉 🔸موضوع؛ ➖عدم پذیرش تضعیفات مبتنی بر غلو https://eitaa.com/alfigh_alosul/58 🔉 🔸موضوع؛ ➖عدم پذیرش تضعیفات مبتنی بر غلو https://eitaa.com/alfigh_alosul/60 🔉 🔸موضوع؛ ➖بررسی عناصر مفهوم وثاقت https://eitaa.com/alfigh_alosul/63 🔉 🔸موضوع؛ ➖ادامه بررسی عناصر مفهوم وثاقت https://eitaa.com/alfigh_alosul/64 🔉 🔸موضوع؛ ➖بررسی نظریه آیت الله خویی درباره اعتبار توثیقات رجالیون https://eitaa.com/alfigh_alosul/65 🔉 🔸موضوع؛ ➖حجیت مطلق توثیقات بلامعارض https://eitaa.com/alfigh_alosul/66
هدایت شده از گروه پژوهشی مهرگان
15 هزار پایان نامه حوزوی 80 هزار پایان نامه دانشگاهی 20 هزار منبع الکترونیکی(مقاله، کتاب، نسخ خطی و پایان نامه) فرهنگنامه ها اصطلاحنامه ها ما را در پیام رسان ایتا و سروش دنبال کنید... کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی پیام رسان ایتا https://eitaa.com/dl_islamicdoc_com پیام رسان سروش: https://sapp.ir/dl_islamicdoc_com
هدایت شده از دوره تابستانی نظام اندیشه اسلامی
📜(آنچه بنده به ذهنم بود عرض کنم این بود که حوزه‌های علمیّه ؛ بالاخره دین باید فهمیده بشود، شناخته بشود، دانسته بشود، عمق‌یابی بشود، [لذا] مرکز لازم دارد؛ این مرکز، حوزه‌های علمیّه‌اند که عالِم دینی درست میکنند. حوزه‌های علمیّه، . ✅اسلام فقط معرفت نیست، تعهّد به عمل و تحقّق احکام اسلام هم جزو اسلام است؛ یعنی یک وقت هست که ما اسلام را -که میخواهیم در حوزه یاد بگیریم- فقط عبارت میدانیم از اصول و فروع و اخلاق و همینهایی که هست -[که] واقعیّت هم همین است؛ [یعنی] اصول دین، فروع دین، ارزشهای اخلاقی، سبک زندگی، آئین حکمرانی، اینها همه جزو اسلام و جزو معارف اسلامی است- خب اینها را باید برویم در حوزه‌ی علمیّه یاد بگیریم.‌ لکن این [برداشت] درست نیست؛ این بخشی از کار حوزه‌های علمیّه است؛ چرا؟ چون این بخشی از اسلام است؛ ✅ بخش دیگرِ اسلام عبارت است از محقّق کردنِ این حقایق در متن جامعه، در متن زندگی مردم، یعنی مقدمه ؛ این بخشی از اسلام است دیگر. اسلام فقط توحید به معنای علم توحید با همان عمق و معرفتِ عرفانی و فلسفی و [مانند] اینها نیست، بلکه از ؛ یعنی جامعه موحّد بشود؛ این هم جزو اسلام است.) بیانات مقام معظم رهبری در افطاری طلاب رمضان ۱۳۹۸ کانال http://eitaa.com/joinchat/2913140755C9782b313fd
هدایت شده از دوره تابستانی نظام اندیشه اسلامی
مقام معظم رهبری در مقدمه کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» که در سال ۵۳ منتشر شده است، پیرامون مینویسند: «مباحثات و تحقیقات اسلامی از اینکه بتواند مجموعه طرح و نقشه یک آیین متحد الاجزاء و متماسک را ارائه دهد، و نسبت آن را با مکتبها و آیینهای دیگر مشخص سازد، عاجز مانده است. …. لازم است مسائل فکری اسلامی به صورت و به عنوان مورد مطالعه قرار گیرد و هر یک به لحاظ آنکه جزئی از مجموعه دین و عنصری از این مرکب و استوانهای در این بنای استوار است و با دیگر اجزاء و عناصر هم آهنگ و مترابت است و نه جدا و بی ارتباط، با دیگر اجزاء بررسی شوند؛ تا مجموعا از شناخت این اصول و همه جانبه از دین به صورت یک ایدئولوژی کامل و بی ابهام و دارای ابعادی متناسب با زندگی چند بعدی انسان استنتاج شود.» کانال http://eitaa.com/joinchat/2913140755C9782b313fd
📚 انتشار اثر جدید آیت الله حیدری: «کتاب المعاد: شرح الأسفار الأربعة» در 6 جلد 🔸 «الأسفار الأربعة» مهترین اثر فلسفی ملاصدرا و حکمت متعالیه است. جلد نهم از این کتاب مهم (تتمۀ سفر چهارم: قسم دوم در علم النفس)، به مباحث معاد اختصاص یافته است. شیخ دکتر عبدالله الأسعد، شرح آیت الله حیدری بر این جلد از کتاب اسفار را در شش جلد (مجموعاً 2839 صفحه) تقریر و تنظیم نموده است. ❇️ این اثر با نگارش مقدمۀ هفده صفحه ای از سوی علامه حیدری آغاز شده است. اثر حاضر توسط انتشارات مؤسسۀ امام جواد (علیه السلام) منتشر شده و علاقه مندان می توانند آن را از طریق سایت تهیه کنند. ❗️ لازم به ذکر است فایل پی دی اف اثر مذکور نیز از طریق لینک زیر قابل دسترسی است 👇👇 🔗 http://alhaydari.com/ar/2019/06/68018/https://eitaa.com/alhaydari
هدایت شده از خوشه چین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌📜 ... عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: كُلُّ عَيْنٍ بَاكِيَةٌ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ إِلاَّ ثَلاَثَ أَعْيُنٍ 1⃣ عَيْنٌ بَكَتْ مِنْ خَشْيَةِ اَللَّهِ 2⃣وَ عَيْنٌ غُضَّتْ عَنْ مَحَارِمِ اَللَّهِ 3⃣ وَ  عَيْنٌ بَاتَتْ سَاهِرَةً فِي سَبِيلِ اَللَّهِ. [📖الخصال , جلد 1 , صفحه 98] 📝 ترجمه: رسول خدا(صلّى الله عليه و آله)فرمود: هر چشمى روز قيامت گريان است بجز سه چشم: 1⃣ چشمى كه از ترس خدا گريسته 2⃣ و چشمى كه از محرمات الهى ديده پوشى كرده 3⃣ و چشمى كه در راه خدا شب زنده‌دار بوده است. 📣 پ.ن: 🎞 در کلیپ بالا، حدیث مذکور را با صدای ملکوتی مرحوم آیت الله حق شناس ره می شنوید. 🌷🌷🌷 ✔️ خوشه چین @khooshe_chin_98
تبيين مبانی وجودشناختی نظريه [رحمه‌الله] در تفسير و سنجش نقدهای آن 🖊 شانظری جعفر، صادقی علويجه احمد 📚 نشریه متافيزیک (مجله دانش‌كده ادبيات و اصفهان): بهار و تابستان ۱۳۸۸, دوره  ۴۵, شماره ۱ _ ۲ 💠 : تنوع آراء پيرامون مساله در ، به نوع رويارويی هر با معضلات در تبيين صدق برخی قضايا باز می‌گردد. هم‌چنين، معنای نفس الامر به دليل ناکارآمدی و يا ورود برخی پيش فرض‌های - به ويژه بعد از طرح - تفاسير گوناگونی را برتافته که يکی از برداشت‌های اخير آن از سوی علامه [رحمه‌الله] عرضه شده است. وی با ترسيم در ، تئوری مطابقت در تصديقات نفس الامری را تاييد و تقويت نموده، «نفس الامر» را به ظرف ثبوت مطلق - اعم از ، و - معنا می‌کند و برخی از برداشت‌های پيشين، از جمله: تفسير نفس الامر به و را به چالش می‌کشد. در اين مقاله، علاوه بر تحليل کامل ظرايف نظريه علامه، با نگرشی بر تمام کلمات وی، به تبيين مبنای وی در پرداخت اين نظريه؛ يعنی پرداخته شده و ميزان کارآمدی آن در حل مشکلات ظاهری التزام به اصالت الوجود در تبيين صدق و ، گزارش شده است و در ضمن سنجش نقدهای مربوط به مساله، موجبات اين نقدها، غفلت از مبانی وجودشناختی در بحث و نوع مواجهه وی با مساله ارزيابی گرديده است. ✔️ متن کامل ⬇️ 🌐 https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?ID=106677 @tafaqqoh
#دریافت_صوت دروس #خارج_فقه آیةالله سید محمدهادی میلانی رحمه‌الله ✔️ کتاب الصلاة، کتاب الزکاة، کتاب الخمس، کتاب البیع و... 🌐 http://almilani.org/fa/درس-ها 📷 تصویر درس خارج مرحوم میلانی؛ مسجد گوهرشاد مشهد @tafaqqoh