eitaa logo
در جستجوی تحول
2.1هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
908 ویدیو
168 فایل
🔰دکتر محمد روضه سرا ✔محقق و مولف کتاب ✔پژوهشگر تعلیم و تربیت ✔مدرس کشوری سرفصل های تشکیلاتی ✔ پژوهشگر مرکز تربیت اسلامی ✔استاد مدعو دانشگاه فرهنگیان ✔مدیر مرکز شتاب دهنده ایده های تحولی تعلیم و تربیتی ارتباط با من: @motehavel
مشاهده در ایتا
دانلود
دوستان شما هم آری؟؟
👌👇👇👇
نور امام مهدی.mp3
3.21M
♨️چرا امام زمان را فردی سخت گیر معرفی کنیم⁉️ 🎤حجت الاسلام عالی 👈 پیام رسان ایتا http://eitaa.com/tahavole 👈 پیام رسان سروش sapp.ir/tahavole
حجه الاسلام والمسلمین میرزا محمدی_مناجات با امام زمان-1548615944.mp3
1.18M
♨️ مناجات با امام عصر علیه السلام 🎤 حجت الاسلام میرزا محمدی 👈 پیام رسان ایتا http://eitaa.com/tahavole 👈 پیام رسان سروش sapp.ir/tahavole
رفقا فایل های رزق شبانه براتون دانلود میشند؟؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️مهم 📣📣📣📣📣📣📣📣📣 تا چند دقیقه دیگر مطلب مهمی از استاد در کانال منتشر خواهد شد . که هم برای اعضای کانال و هم برای دنبال کنندگان💞💞 خیلی مهم و ضروری است. لطفا منتظر باشید...👌👌
🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸 ✴️حتما مطالعه شود✴️ 🍀 سلام و عرض ادب ✍ محمد روضه سرا 💢از جمله مشکلاتی که قشر تحصیل کرده اعم از دانشجو،طلبه و افراد اهل مطالعه دارند، این است که نسبت به خیلی از مطالب و محتواها آگاهی و دانایی دارند، ولی پس از مدتی یا فراموششانمی شوند یا در موقع نیاز نمی توانند دانایی های کسب شده را حاضر کنندتا از آن ها استفاده کنند. 🍁یعنی در یک جمله : 《توانایی تبدیل دانایی های شان به دارایی های شان را ندارند》 💢 خود من در برهه ای از زندگی؛ زمان دانشجویی (۸۱_۸۴) و همین طور سال های ابتدایی طلبگی،با این مشکل بصورت جدی مواجه بودم؛ به شکلی که کتاب های درسی یا صوت های درسی اساتید را گوش می دادم و امتحانات هم با نمره ۱۹ و ۲۰ پاس می کردم ولی پس از مدتی برای حاضر کردن مطالب یا ارتباط مطالب با یکدیگر مشکل جدی داشتم،برای حل این مشکل راه حل های مختلفی را امتحان کردم ولی هیچ یک از آن ها نتوانست کمکی برای حل مشکلم باشند. تا اینکه خدا مدد کرد و با استاد عزیزم حجت الاسلام علی فرحانی 🌹آشنا شدم،و بر اساس راه حل مدیریت حافظه که شهید مطهری سال ها قبل در آثارشان گوشزد کرده بودند،مشکلم برای همیشه حل شد . ♻️ در تمام دوره های دانشجویی که در این سال ها تدریس داشتم؛ اثر و بازخورد خیلی خوبی از مهارت مدیریت حافظه از دانشجویان گرفته ام، همراهان طرح سیر مطالعاتی کانال هم،اثرات این مهارت را خیلی خوب اذعان می کنند. در ادامه عین عبارت شهید مطهری درباره مدیریت حافظه را براتون میارم ؛ حتما مطالعه اش کنید.👌 ---••☆•🍃🌺🍃•☆••---🍃🌺🍃-- پیام رسان ایتا http://eitaa.com/tahavole پیام رسان سروش sapp.ir/tahavole
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿 🌹مديريت حافظه‌‌🌹 ✍استاد شهید مرتضی مطهری ✅ افراد از نظر هوش، فهم، استعداد و حافظه با يكديگر اختلاف دارند. ✨انسانهاى رشيد ✨از حافظه خود بهره‌‌بردارى صحيح مى‌‌كنند، ولى آدمهاى غير رشيد ممكن است حافظه بسيار نيرومندى💪 نيز داشته باشند اما نتوانند از آن استفاده كنند. 😥آدم غير رشيد تصور مى‌‌كند حافظه يك انبار است، انبارى كه بايد دائماً آن را پر كند؛ هر چه پيدا كرد آنجا پرت كند، عيناً مانند انبار يك خانه كه احياناً وارد مى‌‌شوى مى‌‌بينى يك تكّه حلبى، يك قطعه فلز، يك ميز شكسته، يك صندلى شكسته در آنجا افتاده است. امّا آدمى كه رشيد باشد، در بهره‌‌بردارى از حافظه خود دقّت مى‌‌كند؛🧐 اوّلين كارى كه انجام مى‌‌دهد عمل انتخاب است؛ يعنى حافظه خود را 💎مقدّس💎مى‌‌شمارد، حاضر نيست هر چه شد در آن سرازير كند؛👌👏 حساب مى‌‌كند كه دانستن چه چيزهايى براى او مفيد است و چه چيزهايى بى‌‌فايده است؛ مفيدها را درجه بندى مى‌‌كند و مفيدترها را انتخاب مى‌‌كند، سپس آنها را به حافظه خويش مى‌‌سپارد آنچنانكه امانتى را به امينى مى‌‌سپارد؛ در خود سپردن دقّت مى‌‌كند،🔍 يعنى واقعاً و به طور دقيق و روشن آن را وارد🗝 ذهن مى‌‌كند و سپس تحويل حافظه مى‌‌دهد.😍👌 مثلًا كتابى 📖را مطالعه👓 مى‌‌كند؛ يك بار مى‌‌خواند (انسان كتاب را بار اول به‌‌ قصد لذّت‌‌ مى‌‌خواند. در اين صورت نمى‌‌تواند در مورد مطالب كتاب، حساب و قضاوت كند)؛ دور دوم مى‌‌خواند (حتّى قوى‌‌ترين حافظه‌‌ها نيازمند است كه يك كتاب مفيد را لااقل دو🤞 بار پشت سر هم بخواند)؛ پس از آن، مطالب را تجزيه و تحليل و دسته‌‌بندى🗞 مى‌‌كند و هر مطلبى را با توجّه به اينكه از چه دسته مطالب است به حافظه مى‌‌سپارد.😇✌️ بعد كوشش مى‌‌كند كه كتاب ديگرى را در دستور مطالعه👓 قرار دهد كه در موضوع كتاب پيشين 📕است، و حتّى الامكان تا از موضوعى فارغ نشده است و در حافظه به صورت روشن و منظّم نسپرده است وارد موضوع ديگر نشود.👍 ❌اشتباه است اگر انسان يك كتاب را مانند يك سرگرمى مطالعه كند و قبل از آنكه مطالب كتاب درست جذب ذهن شده باشد و ذهن فرصت تجزيه و تحليل پيدا كرده باشد به كتاب ديگر و موضوع ديگر بپردازد؛❌ امروز كتب تاريخى، فردا روان شناسى و پس فردا مثلًا كتب مذهبى مطالعه كند، همه مخلوط مى‌‌شوند و حكم انبارى بى‌‌نظم را پيدا مى‌‌كند.👌👍 ✅ انسان رشيد كتابها و مطالبى را كه براى خود لازم مى‌‌داند، جمع مى‌‌كند، آنها را مكرّراً مطالعه👓 و دسته بندى و سپس خلاصه 📝مى‌‌كند. خلاصه را يادداشت📋✏️ و به حافظه خود مى‌‌سپارد؛ بعد به موضوع ديگر مى‌‌پردازد. چنين فردى اگر حافظه‌‌اش ضعيف هم باشد از آن حدّاكثر استفاده را مى‌‌كند و مثل كسى مى‌‌شود كه كتابخانه منظّمى با قفسه‌‌هاى مرتب دارد ، کتابخانه ای🗄 كه هر قفسه‌‌اش به كتابهاى معيّنى در رشته خاص مربوط مى‌‌شود به طورى كه هر كتابى را كه بخواهد فوراً دست مى‌‌گذارد روى آن و آن را مى‌‌يابد؛ امّا اگر غير از اين باشد همانند آدمى است كه كتابخانه‌‌اى با هزارها كتاب داشته باشد امّا كتابها را روى يكديگر ريخته است؛📚 هر وقت كتابى را بخواهد دو ساعت بايد دنبالش بگردد تا پيدا كند.☹️🙁 🔰اين بود مثالى💥 از مديريّت صحيح و ناصحيح در مورد بهره‌‌بردارى از يكى از قواى هوشى و عقلانى انسان. 💠 مجموعه‌آثار، ج۳، ص: ۳۱۵ ---••☆•🍃🌺🍃•☆••---🍃🌺🍃--- پیام رسان ایتا http://eitaa.com/tahavole پیام رسان سروش sapp.ir/tahavole
👌👌👌👌👌👌👌👇👇👇
✍ استاد شهید مرتضی مطهری 🔰روش صحیح استماع درس استاد / جزوه برداری صحیح در کلاس چگونه است؟! 🔷 آقايانى كه درس را مى‏ نويسند توجه دارند كه نوشتن اين عيب را دارد كه مجال را از انسان مى‏ گيرد، يعنى در حالى كه انسان مشغول نوشتن است مثل يك ضبط صوت مى ‏شود و نمى ‏تواند مطلب را جذب كند. در حالى كه دارد بحث مى ‏شود اگر گوش كنيد و فكر كنيد مفيدتر است، همان رسمى كه طلبه‏ هاى قديم داشتند و خيلى رسم خوبى بود. 🔷 نوشتن در هنگام درس، فكر انسان را ضعيف مى‏ كند و نمى ‏گذارد كه فكر قوى شود. باید كوشش كرد كه در پاى درس، مطالب را جذب كرد و فكر كرد و به ذهن سپرد و بعد از اتمام درس مطالب را نوشت . 🔶بله، ممكن است مقدارى از مطالب درسی هم فوت شود ولى همان مقدار كه مى ‏ماند خيلى بهتر است، حتى اگر دو ثلث مطلب يا نصف مطلب بماند. اين ارزشش بيشتر است از اينكه همه را پاى درس بنويسد. 📚مجموعه آثار استاد (درسهایی از اسفار) ج11 ص 192 ---••☆•🍃🌺🍃•☆••🍃🌺🍃--- پیام رسان ایتا http://eitaa.com/tahavole پیام رسان سروش sapp.ir/tahavole
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝 همراهان عزیز و دنبال کنندگان طرح 💞 💞 با توجه به متن های سه گانه مهارتی مدیریت حافظه ؛ در این مرحله از طرح لازم است ↘️ 💢 تمام یاداشت هایی که در حین استماع صوت های استاد ماهری و تک جلسه استاد مطلبی پور ، را نوشته اید مطالعه کنید. و خلاصه ای از همه یادداشت های را در یک یادداشت نهایی خلاصه کنید و جهت مطالعه استاد ،برای ادمین ارسال کنید👌 ❇️ این طوری تمام دانایی هایتان به دارایی تان تبدیل می شود و بر اساس زاویه دید صحیحی که کسب کردید ، سراغ گام های بعدی سیر خواهید رفت. موفق باشید🙏 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃 پیام رسان ایتا http://eitaa.com/tahavole پیام رسان سروش sapp.ir/tahavole
🔰 یادداشت های تایپ شده تمام جلسات که توسط یکی از اعضای محترم کانال ، ارسال شدند را جهت استفاده تقدیم می کنیم 👇👇👇
گام امروز طرح ،مطالعه یادداشت های شخصی و خلاصه همه آن ها در یک یادداشت خواهد بود. هدف گوش دادن و مطالعه سریع فایل ها و کتاب های معرفی شده نیست، بلکه گوش دادن و مطالعه فایل ها و کتاب های مربوط به ازدواج و تبدیل آن ها به دارایی تان هست.
مباحث ازدواج موفق جلسات 1-10.pdf
421.6K
🔰 متن pdf نت برداری جلسات ده گانه صوت کلاس های استاد ماهری ----🍃🌺🍃---🍃🌺🍃--- پیام رسان ایتا http://eitaa.com/tahavole پیام رسان سروش sapp.ir/tahavole
🔰رزق شبانه امشب ، تقدیم به روح مطهر و همیشه زنده و مهربان شهید حاج قاسم سلیمانی 👌👌👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ خدا ؛ امید بی پایان 🎤 استاد پناهیان 👌قابل تامل جدی 👈 پیام رسان ایتا http://eitaa.com/tahavole 👈 پیام رسان سروش sapp.ir/tahavole
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ مناجات با خدا 🎤 حاج محمود کریمی 👌فوق العاده زیبا 👈 پیام رسان ایتا http://eitaa.com/tahavole 👈 پیام رسان سروش sapp.ir/tahavole
رفقا نظر و ایده و پیشنهادی یا حتی توصیف حس و حال تون از را بهمون منتقل کنید🙏🙏
نظرات شما درباره