🔰واگویه های از سر خستگی
✍محمد روضه سرا
قبلاها که فضای مجازی اصلا نبود و یا اگه بود به این گستردگی نبود؛
چقدر کمترآبروی آدما می رفت،
چقدر بیشتر مطالعه داشتیم،
چقدر کمتر وقت مون هدر می رفت،
چقدر بیشتر وقت مون را برای عزیزان مون خرج می کردیم،
چقدر کمتر نمازهامون را آخر وقت می خوندیم،
چقدر بیشتر تعلق به خدا داشتیم،
چقدر کمتر گناه چشمی داشتیم،
چقدر بیشتر فکر می کردیم،
چقدر کمتر به فکر این بودیم که باید همه ما را ببینند،
چقدر بیشتر به دوستامون سر می زدیم، چقدر کمتر خودمون را اینقدر با سلفی گرفتن تحویل می گرفتیم،
چقدر بیشتر تحرک داشتیم،
چقدر کمتر خیال پردازی می کردیم، چقدر بیشتر واسه همدیگه گوش شنوا و توجه کامل بودیم،
چقدر کمتر به همدیگه توهین می کردیم،
چقدر بیشتر هوای دل آدما را داشتیم که یدفه نشکنه و نرنجه و ناراحت نشه،
چقدر کمتر اطلاعات رو سرمون آوار میشد،
چقدر بیشتر فرصت دسته بندی اطلاعات را داشتیم،
چقدر کمتر به تماشای صرف درد و رنج دیگران عادت کرده بودیم،
چقدر بیشتر همدیگه را حضوری می دیدیم،
چقدر خود آدما برامون مهم بود تا داستان زندگی و قیافه و مدل ماشین و تیپ ظاهرشون،
چقدر..... چقدر.... چقدر..... چقدر.....
#در_جستجوی_تحول
#محمد_روضه_سرا
6.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💟 نامه حاج قاسمسلیمانی به فاطمه
دخترش
خدایا!
اگر عاقبت عمر ما چون سلیمانی نشود؛ چه خاکی بر سرمان بریزیم؟😭
خدایا!
نمیدانم چه مرگم شده که به راحتی هر چه تمام تر زندگی را به بطالت میگذارانم
انگار نه انگار تکلیف و وظیفه ای بر دوش دارم؟!!😔
بینش مطهر جلسه اول.m4a
17.04M
🔰 اهمیت مطالعه آثار شهید مطهری
برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان
👤محمد روضه سرا
💠 ارائه شده در ششمین دوره دانشجویی بینش مطهر_آذرماه ۹۹
👌استاد در این جلسه اهمیت و لزوم داشتن نظام فکری را تبیین کردند.
#در_جستجوی_تحول
#محمد_روضه_سرا
#بینش_مطهر
#شهید_مطهری
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
مداحی آنلاین - خدایا کمک کن که سنگینه بارم - مطیعی.mp3
5.57M
⏯ #مناجات با خدا
🍃خدایا کمک کن که سنگینه بارم
🍃میدونی که جز تو کسی رو ندارم
🎤 #میثم_مطیعی
👌بسیار دلنشین
🌷 #شبتون_خدایی
🌷 #التماس_دعا
♨️ @Maddahionlin 👈
✅ یادداشت برداری بعد از مطالعه، توسط برخی از دانشجویان عضو سیر مطالعاتی که بسیار عالی نوشته اند👌
✍محمد روضه سرا
⬇️⬇️⬇️
📝#یادداشت| اصلاح زاویه دید حوزه و دانشگاه نسبت به یکدیگر، راهکار تحقق وحدت
✍️حجت الاسلام محمد روضهسرا
💭به نظر می آید ریشه و علت اصلی عدم تحقق وحدت حوزه و دانشگاه بصورت ایده آل اش برمی گردد به نگاه غلط و اصلاح نشده ای که در لایه های تفکراتی هر دو نهاد علمی نسبت به همدیگر وجود دارد که البته این زاویه دید غلط مسبوق به سابقه هم هست چرا که اگر این گونه نبود اصولا مطرح کردن بحث وحدت این دو نهاد علمی معنا و مفهومی نداشت.
💭دید اکثریت دانشگاهی ها به حوزه علمیه، دید متحجرانه ای است، و متقابلا دید اکثریت حوزویان به دانشگاه دید نهادی مدرن و گسسته از دین در عرصه مبانی و آموزه های عملی است.
💭با توجه به بیانات و انتظارات رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشگاهیان و حوزویان، متوجه اشتباه بودن هر دو دید غلط خواهیم شد.
💭راهکار وحدت بین این دو نهاد تاثیرگذار و تمدن ساز، فقط و فقط در اصلاح زاویه دیدشان نسبت به واقعیت و حقیقت یکدیگر است.
💭دانشگاه باید بپذیرد که در علوم انسانی رایج در دانشگاه ها، محتاج به اجتهاد پویای تولید شده و در حال تولید فضلای حوزه علمیه در موضوعات علوم انسانی است.
💭و حوزه علمیه هم باید متقابلا پذیرای این باشد که مخاطب او در دانشگاه، انسان مدرنی با تمام اقتضائات مدرن و البته نیازها و سوالات مدرن است که مهم ترین ویژگی او این است که هیچ چیزی را بدون پرسش نمی پذیرد و توقع
اقناع منطقی نسبت به آموزه های توصیه شده دارد و مرتبا از چرایی و چگونگی آنچه می شنود می پرسد و صرفا با بیان و توصیف چیستی آموزه ها کنار نمی آید. و طبیعتا اگر پاسخ این مطالبه را بصورت اقناعی از فضلای حوزوی نیابد
به سراغ آن دیگرانی می رود که محتوای
متناسب با نیاز او و البته مخالف با مبانی اسلام ناب را ترویج و تبیین می کنند.
💭خلاصه کلام اینکه وحدت واقعی بین این دو نهاد زمانی حاصل خواهد شد که اعتماد هر دو طرف به یکدیگر در حیطه تخصصی شان جلب شود و یکدیگر را به عنوان نهادهای تاثیرگذار در ایجاد تمدن نوین اسلامی پذیرا باشند.
#محمد_روضه_سرا
#در_جستجوی_تحول
#وحدت_حوزه_و_دانشگاه
@almorsalaat
http://eitaa.com/tahavole