May 11
انشالله با دو سرفصل؛
🖇ظرفیت های مغفول انسان
🖇 رسالت انسان مسلمان معاصر
در خدمت معتکفین عزیز خواهم بود و هر دو جلسه بصورت کارگاهی ارائه خواهند شد
اگر ایده و نکته ای در این موضوعات مدنظرتون هست در خدمتیم.
لینک ناشناس👇👇
https://www.daigo.ir/pm/YtG7dk
در جستجوی تحول
کتابی که امسال در اعتکاف دانشجویی به بچه ها معرفی اش کردم👌👌 محوریت اصلی این کتاب اینه که ماها یه عا
✅ پیامی که سال قبل بعد از برگزاری اعتکاف دانشجویی در کانال گذاشتم.
مرتبط با بحث فعلیت یافتن باورهای دینی
سلام
خدمت شما
از جوان و انتخاب بزرگ شروع کنید+صوت های #مدیریت_زمان موجود در کانال
کتاب چگونگی فعلیت یافتن+صوت های تدریس همین کتاب که باز تو کانال هست
اولویت اول ترغیب و اقناع مردم برای شرکت در اصل انتخابات هست چون در نظام اندیشه ای حضرت آقا اصل مشارکت مردم موضوعیت بالایی دارد.
برای اقناع سازی مردم واسه اصل شرکت در انتخابات باید به صورت برهانی و با استفاده از شواهد زیادی که وجود داره
براشون جا انداخت که اگه به عملکردها نقد دارند ولی با صندوق ها قهر کردن
راهش نیست؛ من خودم همیشه در این جنس گفت و گوها این مثال را میزنم که
رزمنده ها تو بحبوحه عملیات ها به دلیل خیانت بنی صدر امکانات ابتدایی و اولیه هم بهشون نمی رسیدند ولی می موندند و مقاومت می کردند چون کشور براشون مهم بود.
مورد دوم معرفی معیارهای انتخاب فرد اصلح بر اساس بیانات حضرت آقا هست.
✅ اما در فضای دانشجویی با در پیش بودن راهیان های دانشجویی که قبل از موعد انتخابات هست می توان خیلی عالی اصل شرکت در انتخابات را برای دانشجویان جا انداخت با روایت درست از سیره شهدایی که با جون شون پای کشور ماندند و حالا نوبت کنشگری ما در حد یه رای دادن رسیده.
طراحان راهیان های نور دانشجویی با طراحی و برنامه ریزی دقیق می تونند میزان مشارکت بالای دانشجویی برای انتخابات را
رقم بزنند.
🖇 دو شهیده مجاور
✍محمد روضه سرا
پیکر شهیده فائزه رحیمی دانشجو معلمی که جز شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان بود؛ در کنار مزار شهیده ناهید فاتحی از شهدای انقلاب اسلامی در قطعه ۲۸ بهشت زهرا قرار دارد.
انتخاب کاملا عقلانی و هوشمندانه ای صورت گرفته؛دو شهیده مجاوری که هر دو در قالب ترور به شهادت رسیده اند و ترکیب این دو شهیده در بهشت زهرای تهران روایت هویت دخترانه مجاهد را به خوبی تبیین می کند.
👌 چقدر خوب میشه اگه کاروان های راهیان نور دانشجویی خواهری که تو سین شون زیارت بهشت زهرای تهران را هم جز یادمان هاشون قرار دادند؛ روایت این هویت جهادی دختر مسلمان را برای دانشجویان ترسیم کنند.
🥀 زندگی نامه و ماجرای شهادت شهیده ناهید فاتحی
https://www.ilam.ac.ir/news/show/?ihwfsyfkz-
#هویت
#دانشجو
#دختر_انقلاب_اسلامی
🔰 کانال در جستجوی تحول
https://eitaa.com/joinchat/2221801494C1d4962207c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلاس درس معلم ارتقا یافته
تهیه شده در خبرگزاری صدا و سیما
🆔️@iribnews
🔰 کانال در جستجوی تحول
https://eitaa.com/joinchat/2221801494C1d4962207c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اشک های فرمانده (شهید احمد کاظمی) و نیروهاش در جلسه توجیهی عملیات کربلای ۴
⁉️ معنویت تو تشکیلات هاشون موج میزد؛ معنویت تو تشکیلات های ما هم موج میزنه⁉️
⁉️آیا قبل از شروع عملیات های فرهنگی مون چنین حال و هوای معنوی داریم⁉️
🔰 کانال در جستجوی تحول
https://eitaa.com/joinchat/2221801494C1d4962207c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایام امتحانات دانشگاه شروع شده و بعضی از دانشجویان دانشگاه هایی که این ترم باهاشون کلاس داشتم واسه حذف نشدن درس شون و نمره پایانی شون التماس دعا دارند؛ جالبه که بعضی هاشون را اصلا نمی شناسم یعنی حتی یک بار هم در طول ترم کلاس را نیومدند.
شان نزول این متن مال همین هاست
#دانشجو
🔰 کانال در جستجوی تحول
https://eitaa.com/joinchat/2221801494C1d4962207c
🖇 احساس نیاز
✍محمد روضه سرا
یه قاعده ای داریم که انسان به هر چی نیاز داشته باشه؛ اون چیز در بیرون از وجود انسان وجود داره؛ حالا هر چقدر این نیاز شدیدتر باشه اون چیز به انسان نزدیک تر هست؛ مثلا انسان به آب و هوا نیاز داره؛بیرون از وجودش حاضره و چون نیازش به هوا بیشتر هست هوا به انسان نزدیک تره؛ ولی نیاز انسان به خدا از نیازش به آب و هوا بیشتره واسه همین در قرآن می فرماید؛
«از رگ گردن و از خودتون به خودتون نزدیک تر هستم».
تو بحبوحه عملیات و رد و بدل شدن تیر و ترکش اینطوری به خدا احساس نیاز می کردند و مانوس با قرآن و عالم ملکوت بودند.
این پرسش گریبان ما را رها نخواهد کرد که چرا این احساس نیاز به خدا و ماورا در ما وجود ندارد؟! آخرین بار کی پای قرآن زانو زدیم؟؟
پاسخ اش اینه که؛
«ما به خدا احساس نیاز نکردیم».
🔰 کانال در جستجوی تحول
https://eitaa.com/joinchat/2221801494C1d4962207c
دانشگاه هایی که قصد برگزاری اعتکاف دانشجویی دارند؛قالب ثبت نام و شرایط و تعهدات مدنظر برای ثبت نام معتکفین که دانشگاه قم طراحی کرده خیلی خوب و قابل الگو برداری است.
⬇️⬇️⬇️
🔻لینک پیش ثبت نام
https://survey.porsline.ir/s/cgxRElhA
🔸روابط عمومی دانشگاه قم
@university_of_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖇 خلا اجتماعی
✍محمد روضه سرا
قابل توجه؛ خودم؛ همکاران دانشگاهی؛ معلمان؛ دانشجو معلمان؛مربیان پرورشی؛ دبیران دینی؛ فعالین تشکیلاتی؛مسئولین فرهنگی
مفاهیم تقوای اجتماعی؛اسلام اجتماعی؛پر کردن خلا اجتماعی از اساسی ترین مفاهیم در نظام اندیشه ای حضرت امام و علامه و بالتبع شاگردان مبرزشان مثل حضرت آقا و آیت الله مصباح و شهید بهشتی و شهید مطهری «ره» را باید بارهای بار با خودمان مرور کنیم تا نقشه راه را گم نکنیم و فعالیت های فرهنگی مان پوچ نشوند.
شاید این جمله شهید آوینی عمق این مفاهیم را تا مغز استخوان مان نفوذ دهد
«آنجا که حسین ع در صحنه است، اگر در صحنه نباشی هرکجا می خواهی باش، چه ایستاده به نماز و چه نشسته به سفره شراب»
🔰 کانال در جستجوی تحول
https://eitaa.com/joinchat/2221801494C1d4962207c
در جستجوی تحول
🖇 خلا اجتماعی ✍محمد روضه سرا قابل توجه؛ خودم؛ همکاران دانشگاهی؛ معلمان؛ دانشجو معلمان؛مربیان پرورش
🖇 پاسخ ما....
✍محمد روضه سرا
در پاسخ سرزنش کنندگانی که در عالم ما بچه های انقلاب نیستند و سال هاست
چهره به چهره صریح و پوست کننده با نگاه عاقل اندر سفیه و ژست دلسوزانه
می گویند مگر شما خل و چل و دیوانه
هستید که جز کلاس رسمی درس؛همراه با قشر دانشجو هستید حالا یا راهیان نور؛
یا پیاده روی اربعین؛ یا دوره های معرفتی؛
یا توانمند سازی فعالین تشکیلاتی و.....
نه پولی توش هست و نه رزومه و شهرتی
تازه یه عالم دردسر و حرف شنیدن و لیچار بار کردن و تعلل دانشجویان هم توش هست.
پاسخ ما همان پاسخ آوینی در روایت فتح است که عقل معاش حکمی دارد و عقل معاد حکمی دیگر....
پاسخ ما همان پاسخ شهید بهشتی است که ما استراحت نخواهیم کرد....
پاسخ ما همان پاسخ حضرت آقا در طرح کلی است که اگر احساس تعهد و مسئولیت در قبال جامعه نکردی در ایمان خودت شک کن....
پاسخ ما همان پاسخ علامه عسگری است که روی پیشانی خود نوشتم تا آخرین نفس وقف اسلام و مسلمین باش....
پاسخ ما همان پاسخ استاد علی صفایی حائری است که اگر بین دیدار با امام عصر و پاسخ به شبهه جوانی مخیر بمانم قطعا دومی را انتخاب خواهم کرد چون این مورد تائید امام است...
🔰 کانال در جستجوی تحول
https://eitaa.com/joinchat/2221801494C1d4962207c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چون خیلی از بچه های دانشجو درباره مستند عمامه صورتی به کارگردانی آقای شمقدری؛ سوال می پرسند که تحلیل مون را ارائه بدیم.
این چند دقیقه ماجرایی که حضرت آقا از زبان سید قطب درباره مدل جذب بی مبنا نقل می کنند را بببینید.
🔰 کانال در جستجوی تحول
https://eitaa.com/joinchat/2221801494C1d4962207c
🖇 منطق زیبای دین
✍محمد روضه سرا
امشب تو مسیر برگشت از محل کار درس تفسیر آیت الله جوادی آملی را از رادیو معارف گوش می دادم؛بحث شون تفسیر آیه قرآن درباره تعدد زوجات مطرح می کردند اونقدر زیبا و فوق العاده و مستدل بحث تفسیری شون را ارائه دادند که ماشین را کنار زدم تا شش دانگ حواسم به بحث شون باشه.
به طور خلاصه فرمایشات ایشون را براتون می نویسم؛ درصورت علاقه تفصیل اش را از آرشیو رادیو معارف برنامه بر کرانه نور ساعت ۲۱ را دانلود کنید و گوش کنید👌
۱_ حکم اسلام برای تعدد زوجات؛ حکم ابتدایی اسلام نبوده بلکه به عنوان حکمی برای اصلاح رویه غلطی در آن زمان بوده است.
اونموقع افراد و اشرافی که خوی درباری زندگی کردن را داشتند؛ به علت پول داشتن
و عدم تعریف کردن مرز و حدی برای کنترل شهوت شون؛رو به ازدواج های متعددی می آوردند و نگاه کاملا ابزاری به زن ها داشتند و فرزندان متولد شده از این زن ها حقوق فرزندان زن های اول شون را نداشت و در واقع هم به زن ها و هم به فرزندان شون
ستم وارد می شد.
اسلام حکم تعدد زوجات و احکام آن را گذاشت که کاملا به نفع زن ها بود برای اینکه به خودشون و فرزندان شون ظلم روا نشود.
۲_تعبیر آیت الله جوادی آملی این بود که بر خلاف نظر برخی از مسلمین که بدون اطلاع از اسلام اقدام تعدد زوجات خودشون را به عنوان حکم اسلام عنوان می کنند؛ این حکم
(تعدد زوجات) جز مباحات هست یعنی نه تنها واجب نیست بلکه مستحب هم نیست.
و بعهده ولی امر مسلمین است که بنا بر مصالح جامعه که تشخیص می دهد مردان جامعه را مطلع کند که مصلحتی در این کار
نیست.
👌توصیه اکید می کنم که صوت ۲۸ دقیقه ای این تفسیر را از آرشیو رادیو معارف دانلود کنید و گوش بدید👌
🔰 کانال در جستجوی تحول
https://eitaa.com/joinchat/2221801494C1d4962207c
در جستجوی تحول
🔷 «کمک کردن در وجودش بود و اگر کمکی از دستش بر میآمد دریغ نمیکرد. مثلاً یادم هست در زمان ساخت مستند شهری در آسمان، در یکی از شبهایی که در خرمشهر در حال استراحت بودیم، یک دفعه سوال کرد: بچهها در دادگاه آشنایی ندارید؟
🔸من خیلی تعجب کردم. گفتم: چطور حاجی؟ ماجرا را تعریف کرد. ماجرا از این قرار بود که روزی در یکی از خیابانهای تهران در حال عبور بوده که تصادفی رخ میدهد و ایشان مجروح را به بیمارستان میرساند، خلاصه در کلانتری بازداشتش میکنند و مامورها هم برخورد بدی با او انجام میدهند، پروندهای درست میشود و شخص مجروح با سوءاستفاده از موقعیت پیش آمده از آوینی شکایت میکند و بقیه ماجرا!
🔸من خیلی ناراحت شدم، گفتم: حاجی حَقِّت بوده! گفت: این چه حرفیه؟ گفتم: اگر دوباره این اتفاق بیفته باز هم کمک میکنی؟ گفت: این کار انسانی بوده، آره بازم این کار رو میکنم.
🔸البته آن شخصی که برای آوینی آن مشکل را ایجاد کرده بود بعد از شهادتش آمد و عذرخواهی کرد و شرمنده شد. آوینی اینطور فکر میکرد که در این معاملههای دنیایی ضرر نمیکند. در حالی که عقل مادی امروز به آدمها یاد داده دنبال دردسر نباشند.
🔸آوینی از مسئولیت شانه خالی نمیکرد. مثلاً مسئول مجله سوره که بوده، وقتی لیست حقوق را امضا میکرده، میبینند آبدارچی حقوقش از شهید آوینی بیشتر است. اطرافیان با سوال و تعجب با این قضیه برخورد میکنند اما آوینی میگوید تعداد افراد خانواده ایشان بیشتر است.»
♦️منبع: «اصغر بختیاری مدیر تولید مستند روایت فتح، خبرگزاری تسنیم، ۲۱ فروردین ۱۳۹۸»
#شهادت_اتفاقی_نیست
🔰 کانال در جستجوی تحول
https://eitaa.com/joinchat/2221801494C1d4962207c
هدایت شده از پایگاه خبری تشکیلاتی بعثنا
فائزه را تحریف نکنیم
🔰 #یادداشت | حجت الاسلام و المسلمین طریقت، نماینده دفتر مقام معظم رهبری در رابطه با شهادت فائزه رحیمی در یادداشتی نوشت:
🔻گاهی حواسمان نیست و درعین ارادت به شهیده و دوست داشتن آن، وقتی میخواهیم در مورد او صحبت کنیم طوری حرف میزنیم که او دست نیافتنی میشود. درحالی که شهیده مثل ما بود، با ما زندگی میکرد، غذا میخورد، فعالیت داشت و... قدسیه سازی از شهیده گاهی ظلم به حقیقت آن و تحریف آن شخصیت است. شهیده رحیمی عزیز مثل خودمان بود فقط عالم خالص تری داشت. او کارهای عجیب غریب انجام نمیداد، او مرده زنده نمیکرد، او همیشه در عصمت محض نبود، او ممکن بود غفلت کند، او ممکن بود گناه کرده باشد...اما او خودش بود. خودِ خودِ خودش! این راز شهادت اوست که در عین خود بودن، خالص بود، راحت بود. تعارف نداشت، دنبال اثبات نبود.
🖇ادامه یادداشت را از لینک زیر مطالعه فرمایید:
https://bdf.cfu.ac.ir/fa/259269
▫️بعثنا؛ صدایی از و برای دانشجومعلّم
@boesna_news
سلام بله
قواعد اصلی حاکم بر کتاب مطرح شدند واز روی کتاب چند صفحه ای هم مطالعه شد؛ که اگر دانشجوی عزیزی واقعا دغدغه
جدی داشت بر اساس اون قواعد بیان شده و نمونه متن خوانی ادامه کتاب را خودش بره.
در فلسفه جدید تعلیم و تربیت به معلم و مربی اجازه تصدی گری داده نمی شود بلکه معلم و مربی باید نقش تسهیلگر برای دانشجو را ایفا کند.
1376_lobolmizan.ir_681_Feliyat.pdf
682.1K
📖 چگونگی فعلیت یافتن باورهای دینی
✍ استاد اصغر طاهر زاده
🔰 کانال در جستجوی تحول
https://eitaa.com/joinchat/2221801494C1d4962207c
شرح کتاب چگونگی به فعلیت رساندن باورهای دینی -جلسه اول.m4a
14.38M
🖇 شرح کتاب چگونگی فعلیت یافتن باورهای دینی_استاد اصغر طاهر زاده
محمد روضه سرا
جلسه اول
📖 شرح صفحه ۱۱ کتاب
🔰 کانال در جستجوی تحول
https://eitaa.com/joinchat/2221801494C1d4962207c
جلسه دوم، شرح کتاب چگونگی فعلیت یافتن باورهای دینی، 18 فروردین 1402 ، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان.m4a
24.54M
🖇شرح کتاب چگونگی فعلیت یافتن باورهای دینی_استاد اصغر طاهر زاده
محمد روضه سرا
جلسه دوم
📖 شرح صفحه ۱۲ کتاب
🔰 کانال در جستجوی تحول
https://eitaa.com/joinchat/2221801494C1d4962207c
AudioCutter_جلسه سوم ، شرح کتاب چگونگی فعلیت یافتن باورهای دینی، 25 فروردین 1402(2).m4a
15.28M
🖇شرح کتاب چگونگی فعلیت یافتن باورهای دینی_استاد اصغر طاهر زاده
محمد روضه سرا
جلسه سوم
📖 شرح صفحه ۱۳ و ۱۴ کتاب
🔰 کانال در جستجوی تحول
https://eitaa.com/joinchat/2221801494C1d4962207c