eitaa logo
در جستجوی تحول
2.1هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
922 ویدیو
168 فایل
🔰دکتر محمد روضه سرا ✔محقق و مولف کتاب ✔پژوهشگر تعلیم و تربیت ✔مدرس کشوری سرفصل های تشکیلاتی ✔ پژوهشگر مرکز تربیت اسلامی ✔استاد مدعو دانشگاه فرهنگیان ✔مدیر مرکز شتاب دهنده ایده های تحولی تعلیم و تربیتی ارتباط با من: @motehavel
مشاهده در ایتا
دانلود
از قول آیت الله حسن زاده آملی توئیت میزنند؛ "گوش تان به دهان آقای خامنه ای باشد چون ایشان گوش شان به دهان حجت بن الحسن است." اونوفت چند فصل بعد توئیت میزنه؛ "چرا رهبری واکسن زد"؟؟ اگه این عمق از تناقض خودت را اذیت نمیکنه؛ولی باعث آزار مخاطبات هست
"او یک معلم بود" او طلبه ای جوان است که در مدارس انگیلیسی درس می دهد. از همین ابتدا مشخص است که با بقیه بسیار متفاوت است؛از هیچکس شهریه نمی گیرد ، برنامه کاری‌اش را روی کاغذ نوشته و به دیوار اتاق چسبانده است. زمان دیدارها و گپ زدن با دوستان و حتی شوخی کردن را هم مشخص کرده است. یکی از نکات بسیار مهم در سیر تحولات آموزشی که عموما مورد غفلت واقع می شود و گاهی در لابه‌لای وجود برنامه ها کمرنگ شده؛ حضور افرادی با اراده قوی، مصمم و با نگاه بلند به آینده است که سعی می کنند از اقدامات مقطعی پرهیز کرده و مبنتی بر یک ایده جامع و قابل تطبیق با اقتضائات زمان پیش روند. مستند "او یک معلم بود" پرداخت به کارنامه و زندگی شخصیتی بی نظیر و تاثیرگذار در آموزش و پرورش است. قطعا مرور و آشنایی با نحوه حضور ایشان و چگونگی عملکرد در آن دوران می تواند چراغ راهی باشد برای بسیاری از کسانی که به دنبال الگویی جهت طی مسیر در راه تحول نظام آموزشی هستند. امید که نگاه کلیشه وار به شخصیت هایی همچون شهید بهشتی را از دیده زدوده و برای اندیشه نحیف و عمل بحران زده امروزمان از سیره و سیرت آنان استمداد جوییم.
کتاب نخواندن.pdf
330.9K
🔰کتاب نخواندن با وجدانی آرام ✍️دکتر سید حسن اسلامی اردکانی ✅ دکتر اردکانی در این مقاله به خوبی توانسته اند معیارهایی را به مخاطب شان ارائه بدهند تا با استفاده از این معیارها به خوبی بداند کدام کتاب ها ارزش حتی تورق را ندارند.
سلام و عرض ادب علت کمی فعالیت کانال؛ شروع فصل امتحانات برخی از دانشگاه ها و همین طور فصل آماده شدن برای مصاحبه شفاهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و در پیش رو بودن کنکور سراسری دانشگاه ها هست.
🔻اگر اهل 📚 خواندن نیستیم، احتمالا؛ ☑️حرف‌های نسنجیده زیاد می‌زنیم. ☑️خیلی حرف‌های تکراری می‌زنیم. ☑️دایره‌ی واژگان ما بسیار محدود است. ☑️بخش استدلالی ذهن ما تقریبا تعطیل است. ☑️مستعد پذیرش شایعات هستیم. ☑️اهمیت تفاوت میان انسان‌ها را کشف نمی‌کنیم. ☑️توان و انگیزه یادگیری ما کاهش می‌یابد. ☑️با واژه نقد بیگانه‌ایم. ☑️از حقوق شهروندی خود و دیگران آگاه نیستیم. ☑️راحت تحت تأثیر تبلیغات و پروپاگاندا قرار می‌گیریم. ☑️یا در همه زمینه‌ها،اظهارنظر می‌کنیم یا اصلا توان اظهارنظر نداریم. ☑️گرفتار توهم دانستن هستیم و به اشتباه فکر می کنیم می دانیم.
🔰سرباز ✍محمد روضه سرا تو سریال تلویزیونی شوق پرواز؛ یک دیالوگ ماندگار از شهید عباس بابایی خطاب به خلبانان دارند؛ "چشم امید مردم بعد از خدا؛به ما سربازان است." پ.ن؛ نقش سربازی هر کدام از ما در این نظام اسلامی چیست؟ نکنه از اون دسته سربازایی باشیم که ترک پست کنیم؟ نکنه واسه یه ساعت چرت زدن بیشتر؛یا تنبلی و بی ارادگی وظیفه سربازی مون را انجام ندیم؟ اصلا میدونیم که چطوری باید خودمون را تو نقشی که هستیم تقویت کنیم؟ شاید الان رمز وراز وصیت حاج قاسم را که نوشته بود،روی سنگ مزارم بنویسید؛ "سرباز قاسم سلیمانی" را بهتر درک کنیم.
اسکار بهترین نذری تاریخ هم به این هموطن تعلق می گیرد👌👌 یکی از بهترین نذری هایی که تو کل عمر میتونی دیده باشی! خنده های بچه هارو فقط😊😊
سلام و ارادت تعداد اعضای کانال بصورت روزانه در حال ریزش هست و لابد به دلیل حجم کم فعالیت کانال هست. می پذیریم ولی چه کنیم که یک پروژه مطالعاتی چندین ساله در حال به ثمر رسیدن هست و فرصتی جز برای صرف غذای مختصر و نماز و چند ساعت خواب شبانه روزی برایمان نمانده است. طبق برآوردی که داشته ایم شاید تا دو هفته آینده زمان ببرد. وظیفه خود دیدم که خدمت تان دلیل فعالیت کم حجم کانال را توضییح بدهم ارادتمندتان محمد روضه سرا🙏🙏
📝 آخرین درس در كتاب فارسی دوره راهنمایی، داستانی داشتیم به نام «آخرین درس» نوشته آلفونس دوده. خلاصه داستان این بود كه راوی قصه كه دانش‌آموز سر به هوایی است و علاقه چندانی به آموختن دستور زبان فرانسه ندارد، با تاخیر وارد كلاس می‌شود. او در منطقه آلزاس فرانسه زندگی می‌كند كه در آن زمان تحت اشغال آلمانی‌ها بود. برخلاف انتظارش، معلم زبان خیلی ملایم رفتار می‌كند و باز برخلاف انتظارش همه كلاس ساكت است و خبری از شیطنت كودكانه نیست. این دفعه كاملا برخلاف انتظارش، می‌بیند كه در انتهای كلاس بزرگان محل از جمله كدخدا هم گوش تا گوش نشسته‌اند و كسی دم نمی‌زند. فضای كلاس سنگین است و معلم می‌گوید كه از برلین دستور رسیده است كه زین پس تدریس زبان فرانسه در منطقه آلزاس ممنوع است و این آخرین درس به این زبان خواهد بود. ناگهان راوی منقلب می‌شود و متوجه اهمیت این زبان و نقش آن در شخصیت و هویتش می‌شود. انگار ما هم نیازمند آخرین درس هستیم تا اهمیت زبان را برای هویت‌مان دریابیم. بارها واژه «مچكرم» را در فضای عامیانه یا مجازی شنیده و دیده بودم. اما وقتی كه ایمیل یك دانشجوی كارشناسی ارشد به دست می‌رسد كه در پایان آن نوشته است «مچكرم، ممنون» شگفت‌زده می‌شوم كه تا چه حد نسبت به زبان‌مان بی‌توجه شده‌ایم و چگونه این شلختگی زبانی به همه جا حتی مكاتبات رسمی ما راه یافته است. تا جایی كه می‌دانیم امروزه تمام قشرهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی كشور از اهمیت «وطن» و «ایران عزیز» و گذشته آن دم می‌زنند. حاكمان و ضد حاكمان به یكسان بر ضرورت حفظ «مام میهن» تاكید می‌كنند. مسوولان اجرایی و برنامه‌ریزان مدعی هستند كه در پی اعتلای این «مرز و بوم» هستند. مخالفان سرسخت‌شان نیز قاطعانه همین ادعا را دارند. با این همه، مشخص نمی‌كنند كه این «ایران عزیز» یا «وطن» شامل چیست. در نتیجه كمابیش از یك عنصر اساسی آن غفلت می‌كنند و آن را نادیده می‌گیرند و آن هم عنصر «زبانی» است. هویت ایران و جامعه ایرانی با زبان گره خورده و بخش ناگسستی آن زبان فاخر و پیراسته آن است. از این منظر زبان و نگارش دقیق واژه‌های آن بخشی از توجه به هویت خویش است. در نتیجه، هر گونه بی‌توجهی به آن به تضعیف فرهنگ ایرانی می‌انجامد. زبان‌آموزی تنها شامل املای درست كلمات نمی‌شود، اما كمترین حد آن همین است كه كلمات را درست بنویسیم. وقتی واژه‌هایی مانند «راجب» (به معنای راجع به)، «تفلك» (به معنای طفلك) و «حتك حرمت» (به جای هتك حرمت) و ده‌ها واژه دیگر از این دست مواجه می‌شوم، متحیر می‌شوم كه چرا اینقدر نسبت به واژه‌هایی كه به كار می‌بریم، بی‌اعتنا هستیم. برخی شركت‌های بزرگ با دیدن اولین غلط تایپی مختصر یا به تعبیر خودشان تایپو (typo)، درخواست كار متقاضیان را روانه سطل آشغال می‌كنند و می‌گویند كسی كه دقت زبانی كافی ندارد، مناسب همكاری نیست. حال بد نیست كه نگاهی به غلط‌های «فاحش» در برخی نوشته‌ها كنیم. قبلا خیلی ایراد نگارشی می‌گرفتم و گاه در برگه‌های امتحانی دانشجویان دكتری، شاهد خطاهای املایی كلمات ساده بودم. اما اخیرا سعی كرده‌ام كرخت‌تر شوم. با این همه، فكر كنم این آش زیادی شور شده و لازم است كه همه ما گاه به گاه هنگام نگارش واژه‌ای كه املای درست آن را نمی‌دانیم یا تردید داریم، سری به واژه‌نامه‌ها بزنیم و تا مطمئن نشده‌ایم، آن را به كار نبریم.
🔰فلسفه تعلیم و تربیت بر مبنای فلسفه صدرایی 💠 این صوت ؛ ارایه نظریه تعلیم و تربیت بر اساس مبانی فلسفی اصالت وجود و حرکت جوهری ملاصدرا است. 👌محور اصلی بحث این است؛ که محور اصلی تربیت اسلامی مدیریت تحولات هویتی افراد است ؛ و محل نزاع در تعلیم و تربیت اسلامی و مدرن بر سر انسان و در نتیجه هویت انسانی است. 👌استاد در این ارایه ؛ سیر تطور فلسفه غرب از قرن 5 میلادی تا اکنون را بصورت خلاصه مطرح می کنند و محل نزاع مبانی اسلامی و مبانی مدرن بر سر انسان را روشن می کنند و تعریف جدیدی از هویت و سیر استکمالی انسان در نظام واره تربیت اسلامی را مطرح می کنند. 👌شنیدن این صوت برا ی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ، معلمان و آموزگاران ، دبیران معارف و مربیان پرورشی ، اساتید معارف اسلامی دانشگاه ها و مبلغینی که ارتباط تبلیغی با فرهگیان و معلمان دارند و همین طور برای دانشجویانی که علاقه مند آشنایی با نظام تعلیم و تربیت اسلامی هستند؛ توصیه می شود. ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ پیام رسان ایتا http://eitaa.com/tahavole ⬇️⬇️⬇️⬇️