فلسفه تعلیم و تربیت_1603980895360.mp3
22.33M
🔰فلسفه تعلیم و تربیت بر مبنای فلسفه صدرایی
🔶 محمد روضه سرا
👌ارایه شده در گروه پژوهشی فلک حصین(پژوهشگران مباحث آموزش و پرورش)_ آبان ماه 99
#حسینیه_اندیشه
#محمد_روضه_سرا
#در_جستجوی_تحول
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
🔰 رویکرد تربیتی پرسش محور
🔈 محمد روضه سرا
ارائه شده در گروه پژوهشی فلک حصین
#حسینیه_اندیشه
#محمد_روضه_سرا
#در_جستجوی_تحول
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
⬇️⬇️⬇️⬇️
فلسفه تعلیم و تربیت۲_1605302938382.mp3
17.29M
🔰 رویکرد تربیتی پرسش محور
🔶 محمد روضه سرا
👌رائه شده در جمع گروه پژوهشی
فلک حصین(پژوهشگران مباحث آموزش و پرورش) _آبان ۹۹
🔸اهم مطالب طرح شده ؛
🔹نقش مربی و معلم در مدیریت تحولات هویتی دانش آموز و دانشجو
🔹تبیین رویکرد تربیتی پرسش محور به جای رویکرد تربیتی پاسخ محور
🔹آسیب شناسی سیستم آموزش و پرورش فعلی در تربیت انسان پرسشگر
🔹آسیب شناسی سیستم آموزش و پرورش فعلی در شکل دادن نظام مسائل
👌شنیدن این صوت؛ برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان؛ آموزگاران و اساتید دانشگاه؛ دانش آموزان و دانشجویان؛
والدین و مربیان تشکیلاتی توصیه می شود.
#حسینیه_اندیشه
#محمد_روضه_سرا
#در_جستجوی_تحول
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
بینش مطهر جلسه اول.m4a
17.04M
🔰 اهمیت مطالعه آثار شهید مطهری
برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان
👤محمد روضه سرا
💠 ارائه شده در ششمین دوره دانشجویی بینش مطهر_آذرماه ۹۹
👌استاد در این جلسه اهمیت و لزوم داشتن نظام فکری را تبیین کردند.
#در_جستجوی_تحول
#محمد_روضه_سرا
#بینش_مطهر
#شهید_مطهری
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
16.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #بدون_تعارف با مرهم درد کودکان،
مجاهد فی سبیل الله دکتر کاوه جاسب
👌انسانیت هنوز نمرده است
سلام و وقت بخیر و تبریک ایام الله
دانشجو معلمان عزیزی که درس اسناد و قوانین آ.پ را پاس کردند و یا اطلاعاتی از کم و کیف این درس در دانشگاه فرهنگیان دارند،لطفا از طریق ادمین
کانال اطلاعات مربوط به این درس را در اختیار ما قرار بدهند.🙏
✍محمد روضه سرا
May 11
🔰زبان عقل | دکتر طوبی کرمانی
https://www.chaharsoogh.ir/video/%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%b9%d9%82%d9%84-%d8%b7%d9%88%d8%a8%db%8c-%da%a9%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c/
👌توصیه به دیدن برای همه آن هایی که به نوعی نقش معلمی و مربی کودک و نوجوان را به عهده دارند.
👌توصیه به دیدن برای همه دانشجویان عزیز و اثرگذار دانشگاه های فرهنگیان
#در_جستجوی_تحول
#زبان_عقل
#دانشگاه_فرهنگیان
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
🔰جستجوی کمال در سؤال | دکتر محمود مهر محمدی
https://www.chaharsoogh.ir/video/%d8%ac%d8%b3%d8%aa%d8%ac%d9%88%db%8c-%da%a9%d9%85%d8%a7%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a4%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%ad%d9%85%d9%88%d8%af-%d9%85%d9%87%d8%b1%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af%db%8c/
👌در این فایل تصویری نسبتا کوتاه؛به موضوع کاملا بکر و البته مغفول مانده رویکرد تربیتی پرسش محور پرداخته می شود.
👌توصیه دیدن برای همه آن هایی که به نوعی با کودک و نوجوان سر و کار دارند.
#در_جستجوی_تحول
#دانشگاه_فرهنگیان
#تعلیم_تربیت
☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆
پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/tahavole
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨 توصیه امروز رهبر انقلاب به استفاده آیندگان از تجربه دولت دوازدهم:
👈🏻 حضرت آیتالله خامنهای: در این دولت معلوم شد اعتماد به غرب جواب نمیدهد
🔻رهبر انقلاب، صبح امروز در آخرین دیدار دولت دوازدهم: دیگران باید از تجربههای شما استفاده کنند. یک تجربه را من به خصوص یادداشت کردهام. حرفی است که من مکرر با شما و مردم تکرار کردم حالا هم همان حرف را تکرار میکنم. این تجربه عبارت است از بیاعتمادی به غرب. آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند. در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمیدهد.
🔹غربیها به ما کمک نمیکنند. هرجا بتوانند ضربه میزنند. جایی که ضربه نمیزنند آنجایی است که امکانش را ندارند. هرجا امکان داشتند ضربه زدند. این تجربه بسیار مهمی است.
🔺مطلقاً نبایستی برنامههای داخلی را به همراهی غرب موکول و منوط کرد. چون قطعاً شکست میخورد، قطعاً ضربه میخورد. شماها هم هرجایی که کارهایتان را منوط کردید به غرب ناموفق ماندید، هرجایی که بدون اعتماد به غرب، خودتان قد علم کردید و حرکت کردید، موفق شدید. اینجور است دیگر. نگاه کنید کارکرد دولتهای یازدهم و دوازدهم اینجوری است.
هرجا شما موضوعات را به توافق با غرب و با مذاکره با غرب و با آمریکا و اینها موکول کردید، آنجا ماندید، نتوانستید پیش بروید. چون آنها کمک نمیکنند دیگر، دشمناند دیگر. هرجا شما از آنها قطع نظر کردید، خودتان راه افتادید از شیوههای مختلف هزار تا راه وجود دارد اینجور نیست که یک راه. نه راههای مختلف وجود دارد. انسانها فکر کنند راههای گوناگونی برای زندگی شخصی و اجتماعی و مدیریتی پیدا خواهند کرد. ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
🏷 #تجربه_دولت_دوازدهم | #شکست_اعتماد_به_غرب
☀️ نگاهی کوتاه به حیث تکوینی مساله «امامت» در اندیشه علامه طباطبایی
🖊 سید محمد هاشمی
🔰 جایگاه مساله امامت
🔺 امامت در اندیشه علامه طباطبایی قرائت و جایگاه خاصی دارد و با هدایت تکوینی و امری انسان پیوند می¬خورد. به این معنا می¬توان امامت را به نوعی مهم¬ترین عنصر در هدایت انسان به سمت مقصد دانست زیرا امامت در بیان علامه طباطبایی با مساله «ولایت» عجین است. ایشان امام را رساننده عموم انسان¬ها به مرتبه «ولایت» - که کمال نهایی انسان است - می¬داند.
البته امام می¬تواند محل جمع مسئولیت¬ها و مقام¬های دیگری مانند حاکمیت، مرجعیت در تبیین معارف دینی و تبلیغ شریعت هم باشد. علامه طباطبایی نیز به این شؤون برای امام اشاره کرده¬است:
«بنابر جهاتى كه شمرده شد امامت و پيشوايى دينى در اسلام از سه جهت ممكن است مورد توجه قرار گيرد: از جهت حكومت اسلامى واز جهت بيان معارف و احكام اسلام واز جهت رهبرى و ارشاد حيات معنوى.
ولی در اینجا بیشتر به جنبه ملکوتی و امری امامت که هدایت تکوینی است، می¬پردازیم که به عاملیتِ امری قرابت بیشتری دارد.» (شیعه در اسلام، ص 150)
🔰 حقیقت «امامت» و تفاوت آن با «نبوت»
🔺 علامه طباطبایی در ضمن تفسیر آیه 124 سوره بقره و داستان ابتلای حضرت ابراهیم (ع) به مساله امامت و جایگاه آن در هندسه معرفت دینی اشاره می¬کند. ایشان بیان این آیه و سایر آیاتِ قرآن را دالّ بر تفاوت ماهوی حقیقت «امامت» و «نبوت» می¬داند. به نظر ایشان «امامت» همواره در قرآن همراه با نوعی هدایتِ خاص آمده¬است. بر این اسای در قرآن، هدایتِ مربوط به امامت همواره در کنار «امر» الهی قرار دارد که از قبیل ایجادِ تکوینی و مجرد الهی و بدون فرآیندهای مادی است. به همین دلیل این نوع هدایت با آنچه رهاورد نبوت است و به قانون و تشریع و «باید» و «نباید» مربوط می¬شود و هدایت تشریعی نام گرفته متفاوت است. (الميزان في تفسير القرآن، ج1، ص: 271 و الميزان في تفسير القرآن، ج14، ص: 304)
🔺ایشان باطنِ رهاورد نبوت – یعنی دین - را ولایت و رسیدن انسان به بالاترین کمال می¬داند که قافله سالار آن امام است. یعنی همانگونه که سازمان هدایت تشریعی و قانونی الهی قائم به نبی است، سازمان هدایت باطنی و مساله ولایت نیز قائم به امام است و از آنجا که ولایت باطن دین و نبوت است، امامت نیز به نوعی باطن و حقیقت حرکت انبیاء است (رسالت تشيع در دنياى امروز، ص: 104 و بررسى هاى اسلامى، ج2 ص203) :
«از بيان گذشته، روشن شد كه نبوّت يك واقعيّتى است كه احكام دينى و نواميس خدايى مربوط به زندگى را بهدست آورده و به مردم مىرساند، ولايت واقعيّتى است كه در نتيجه عمل به فرآوردههاى نبوّت و نواميس خدايى در انسان به وجود مىآيد. به عبارت ديگر، نسبت ميان نبوّت و ولايت، نسبت ظاهر و باطن است و دين كه متاع نبوّت است، ظاهر ولايت، و ولايت باطن نبوّت مىباشد.» (شیعه، ص 158)
بر این اساس علامه طباطبایی امام را این گونه معرفی می کند:
«كسى كه حامل درجات قرب و امير قافله اهل ولايت بوده و رابطه انسانيّت را با اين واقعيّت حفظ مىكند، در لسان قرآن،" امام" ناميده مىشود." امام" يعنى كسى كه از جانب حق سبحانه، براى پيشروى صراط ولايت، اختيار شده و زمام هدايت معنوى را در دست گرفته، و انوار ولايت كه به قلوب بندگان حق مىتابد، اشعّه و خطوط نورى هستند از كانون نورى كه پيش اوست، و موهبتهاى معنوى متفرّقه، جوىهايى هستند متّصل به درياى بىگرانى كه نزد وى مىباشد. معنى امامت در قرآن كريم همين است، و البتّه امامت غير از خلافت و وصايت و حكومت و رياست دين و دنيا است. » (شیعه، ص 159)
🔺 هر آنچه بیان شد در تفاوت حقیقتِ مقام امامت و مقام نبوت بود. اما این که این دو مقام در یک فرد جمع شوند هم ممکن است و هم به نص قرآن و سنت در مورد برخی انبیاء مانند حضرت ابراهیم (ع) و پیامبر اسلام (ص) و جمع دیگری از انبیاء رخ داده¬است. پس تفاوت مقام امامت و نبوت لزوما به معنای تباین مصداقی امام و نبی نیست. (الميزان في تفسير القرآن، ج14، ص: 304)
🔺 علامه طباطبایی معتقد است که اهل بیت علیهم السلام – که همه دارای مقام امامت هستند – مصداق «مطهرون» در آیه 79 سوره واقعه¬اند و به حقیقت قرآن که «ام الکتاب» و «کتاب مکنون» است دسترسی غیبی دارند. به همین دلیل حقیقت ملکوتی قرآن به دست اهل بیت می¬آید و اینگونه باطن هدایت تشریعی اسلام نزد امام حاضر است. و از همین جهت است که امام عالم به تاویل کتاب الهی است.
ادامه 👇👇👇👇