eitaa logo
در جستجوی تحول
2.1هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
915 ویدیو
168 فایل
🔰دکتر محمد روضه سرا ✔محقق و مولف کتاب ✔پژوهشگر تعلیم و تربیت ✔مدرس کشوری سرفصل های تشکیلاتی ✔ پژوهشگر مرکز تربیت اسلامی ✔استاد مدعو دانشگاه فرهنگیان ✔مدیر مرکز شتاب دهنده ایده های تحولی تعلیم و تربیتی ارتباط با من: @motehavel
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام و ارادت تعداد اعضای کانال بصورت روزانه در حال ریزش هست و لابد به دلیل حجم کم فعالیت کانال هست. می پذیریم ولی چه کنیم که یک پروژه مطالعاتی چندین ساله در حال به ثمر رسیدن هست و فرصتی جز برای صرف غذای مختصر و نماز و چند ساعت خواب شبانه روزی برایمان نمانده است. طبق برآوردی که داشته ایم شاید تا دو هفته آینده زمان ببرد. وظیفه خود دیدم که خدمت تان دلیل فعالیت کم حجم کانال را توضییح بدهم ارادتمندتان محمد روضه سرا🙏🙏
📝 آخرین درس در كتاب فارسی دوره راهنمایی، داستانی داشتیم به نام «آخرین درس» نوشته آلفونس دوده. خلاصه داستان این بود كه راوی قصه كه دانش‌آموز سر به هوایی است و علاقه چندانی به آموختن دستور زبان فرانسه ندارد، با تاخیر وارد كلاس می‌شود. او در منطقه آلزاس فرانسه زندگی می‌كند كه در آن زمان تحت اشغال آلمانی‌ها بود. برخلاف انتظارش، معلم زبان خیلی ملایم رفتار می‌كند و باز برخلاف انتظارش همه كلاس ساكت است و خبری از شیطنت كودكانه نیست. این دفعه كاملا برخلاف انتظارش، می‌بیند كه در انتهای كلاس بزرگان محل از جمله كدخدا هم گوش تا گوش نشسته‌اند و كسی دم نمی‌زند. فضای كلاس سنگین است و معلم می‌گوید كه از برلین دستور رسیده است كه زین پس تدریس زبان فرانسه در منطقه آلزاس ممنوع است و این آخرین درس به این زبان خواهد بود. ناگهان راوی منقلب می‌شود و متوجه اهمیت این زبان و نقش آن در شخصیت و هویتش می‌شود. انگار ما هم نیازمند آخرین درس هستیم تا اهمیت زبان را برای هویت‌مان دریابیم. بارها واژه «مچكرم» را در فضای عامیانه یا مجازی شنیده و دیده بودم. اما وقتی كه ایمیل یك دانشجوی كارشناسی ارشد به دست می‌رسد كه در پایان آن نوشته است «مچكرم، ممنون» شگفت‌زده می‌شوم كه تا چه حد نسبت به زبان‌مان بی‌توجه شده‌ایم و چگونه این شلختگی زبانی به همه جا حتی مكاتبات رسمی ما راه یافته است. تا جایی كه می‌دانیم امروزه تمام قشرهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی كشور از اهمیت «وطن» و «ایران عزیز» و گذشته آن دم می‌زنند. حاكمان و ضد حاكمان به یكسان بر ضرورت حفظ «مام میهن» تاكید می‌كنند. مسوولان اجرایی و برنامه‌ریزان مدعی هستند كه در پی اعتلای این «مرز و بوم» هستند. مخالفان سرسخت‌شان نیز قاطعانه همین ادعا را دارند. با این همه، مشخص نمی‌كنند كه این «ایران عزیز» یا «وطن» شامل چیست. در نتیجه كمابیش از یك عنصر اساسی آن غفلت می‌كنند و آن را نادیده می‌گیرند و آن هم عنصر «زبانی» است. هویت ایران و جامعه ایرانی با زبان گره خورده و بخش ناگسستی آن زبان فاخر و پیراسته آن است. از این منظر زبان و نگارش دقیق واژه‌های آن بخشی از توجه به هویت خویش است. در نتیجه، هر گونه بی‌توجهی به آن به تضعیف فرهنگ ایرانی می‌انجامد. زبان‌آموزی تنها شامل املای درست كلمات نمی‌شود، اما كمترین حد آن همین است كه كلمات را درست بنویسیم. وقتی واژه‌هایی مانند «راجب» (به معنای راجع به)، «تفلك» (به معنای طفلك) و «حتك حرمت» (به جای هتك حرمت) و ده‌ها واژه دیگر از این دست مواجه می‌شوم، متحیر می‌شوم كه چرا اینقدر نسبت به واژه‌هایی كه به كار می‌بریم، بی‌اعتنا هستیم. برخی شركت‌های بزرگ با دیدن اولین غلط تایپی مختصر یا به تعبیر خودشان تایپو (typo)، درخواست كار متقاضیان را روانه سطل آشغال می‌كنند و می‌گویند كسی كه دقت زبانی كافی ندارد، مناسب همكاری نیست. حال بد نیست كه نگاهی به غلط‌های «فاحش» در برخی نوشته‌ها كنیم. قبلا خیلی ایراد نگارشی می‌گرفتم و گاه در برگه‌های امتحانی دانشجویان دكتری، شاهد خطاهای املایی كلمات ساده بودم. اما اخیرا سعی كرده‌ام كرخت‌تر شوم. با این همه، فكر كنم این آش زیادی شور شده و لازم است كه همه ما گاه به گاه هنگام نگارش واژه‌ای كه املای درست آن را نمی‌دانیم یا تردید داریم، سری به واژه‌نامه‌ها بزنیم و تا مطمئن نشده‌ایم، آن را به كار نبریم.
🔰فلسفه تعلیم و تربیت بر مبنای فلسفه صدرایی 💠 این صوت ؛ ارایه نظریه تعلیم و تربیت بر اساس مبانی فلسفی اصالت وجود و حرکت جوهری ملاصدرا است. 👌محور اصلی بحث این است؛ که محور اصلی تربیت اسلامی مدیریت تحولات هویتی افراد است ؛ و محل نزاع در تعلیم و تربیت اسلامی و مدرن بر سر انسان و در نتیجه هویت انسانی است. 👌استاد در این ارایه ؛ سیر تطور فلسفه غرب از قرن 5 میلادی تا اکنون را بصورت خلاصه مطرح می کنند و محل نزاع مبانی اسلامی و مبانی مدرن بر سر انسان را روشن می کنند و تعریف جدیدی از هویت و سیر استکمالی انسان در نظام واره تربیت اسلامی را مطرح می کنند. 👌شنیدن این صوت برا ی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ، معلمان و آموزگاران ، دبیران معارف و مربیان پرورشی ، اساتید معارف اسلامی دانشگاه ها و مبلغینی که ارتباط تبلیغی با فرهگیان و معلمان دارند و همین طور برای دانشجویانی که علاقه مند آشنایی با نظام تعلیم و تربیت اسلامی هستند؛ توصیه می شود. ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ پیام رسان ایتا http://eitaa.com/tahavole ⬇️⬇️⬇️⬇️
فلسفه تعلیم و تربیت_1603980895360.mp3
22.33M
🔰فلسفه تعلیم و تربیت بر مبنای فلسفه صدرایی 🔶 محمد روضه سرا 👌ارایه شده در گروه پژوهشی فلک حصین(پژوهشگران مباحث آموزش و پرورش)_ آبان ماه 99 ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ پیام رسان ایتا http://eitaa.com/tahavole
🔰 رویکرد تربیتی پرسش محور 🔈 محمد روضه سرا ارائه شده در گروه پژوهشی فلک حصین ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ پیام رسان ایتا http://eitaa.com/tahavole ⬇️⬇️⬇️⬇️
فلسفه تعلیم و تربیت۲_1605302938382.mp3
17.29M
🔰 رویکرد تربیتی پرسش محور 🔶 محمد روضه سرا 👌رائه شده در جمع گروه پژوهشی فلک حصین(پژوهشگران مباحث آموزش و پرورش) _آبان ۹۹ 🔸اهم مطالب طرح شده ؛ 🔹نقش مربی و معلم در مدیریت تحولات هویتی دانش آموز و دانشجو 🔹تبیین رویکرد تربیتی پرسش محور به جای رویکرد تربیتی پاسخ محور 🔹آسیب شناسی سیستم آموزش و پرورش فعلی در تربیت انسان پرسشگر 🔹آسیب شناسی سیستم آموزش و پرورش فعلی در شکل دادن نظام مسائل 👌شنیدن این صوت؛ برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان؛ آموزگاران و اساتید دانشگاه؛ دانش آموزان و دانشجویان؛ والدین و مربیان تشکیلاتی توصیه می شود. ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ پیام رسان ایتا http://eitaa.com/tahavole
بینش مطهر جلسه اول.m4a
17.04M
🔰 اهمیت مطالعه آثار شهید مطهری برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان 👤محمد روضه سرا 💠 ارائه شده در ششمین دوره دانشجویی بینش مطهر_آذرماه ۹۹ 👌استاد در این جلسه اهمیت و لزوم داشتن نظام فکری را تبیین کردند. ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ پیام رسان ایتا http://eitaa.com/tahavole
16.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 با مرهم درد کودکان، مجاهد فی سبیل الله دکتر کاوه جاسب 👌انسانیت هنوز نمرده است
بهانه ای برای تنبلی داریم؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام و وقت بخیر و تبریک ایام الله دانشجو معلمان عزیزی که درس اسناد و قوانین آ.پ را پاس کردند و یا اطلاعاتی از کم و کیف این درس در دانشگاه فرهنگیان دارند،لطفا از طریق ادمین کانال اطلاعات مربوط به این درس را در اختیار ما قرار بدهند.🙏 ✍محمد روضه سرا