eitaa logo
استاد طاهریان
144 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.7هزار ویدیو
36 فایل
برکرانه توحید استاد طاهریان تألیفات چهارصد نکته فص حکمه خاتمیه فی کلمه مهدویه عالم ذکر #مشهد_مقدس
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۷۶ 🌹؏لّامہ‌حسـن‌زاده‌آمـلي: به آرمیده‌اند *ألابذکراللّه‌تطمئن‌القلوب* ودر سنگر استوار *لاإله‌إلّاأللّه*که است ایمن‌اند
چهار صد نکته استاد طاهریان
بدن وسیله و است،به مثل چون مرکبی است که روان بدان به وصول مقصد نائل می‌گردد @taheriane
چهار صد نکته استاد طاهریان @taheriane
| عبادت برای انس با خدا یا انس با حورالعین؟ : 🔻 تمام كارهاى ما براى لذات نفسانى و براى اداره كردن بـطـن و فرج است ما شكم پرست و شهوت پرستيم : ترك لذت براى لذت بزرگتر مى كـنـيم. وجهه نظر و قبله آمال ما راه انداختن بساط شهوات است . 🔻 نماز كه معراج قرب الهى اسـت مـا بـه جـا مـى آوريـم بـراى قـرب بـه زنـهـاى بهشت! ربطى به تقرب حق ندارد، مربوط به اطاعت امر نيست ، با رضاى خدا هزاران فرسنگ دور است. 🔻 [البته چون آنها به وعده خدا که فرموده «نماز مهریه زنان بهشتی» است ایمان آورده اند و به خاطر دستور خدا نماز می خوانند ، خداوند نمازشان را قبول می کند. البته مرتبه بالاتر از آنِ کسانی است که در دنیا لذت انس با خدا را چشیده اند و دریافته اند که از انس با زنان برتر است نمازشان فقط برای وصال حضرت محبوب است] 📚 چهل حدیث امام خمینی رحمة الله علیه / صفحه 19. @taheriane
🌹آیه: . (و ما لنا الا نتوکل علی الله و قد هدینا سبلنا و لنصبرن علی ما اذیتمونا وعلی الله فلیتوکل المتوکلون ) . 🌸ترجمه: . (و ما را چه شده که بر خدا توکل نکنیم ، در حالیکه اوما را به راهمان هدایت نموده و ما هر آینه در برابر آزارهایی که به ما می نماییدصبر خواهیم کرد و مؤمنان باید بر خدا توکل نمایند) . . 🌷تفسیر: . . آیه به نحو استفهام انکاری می فرماید: . چرا نباید بر خدا توکل کنیم ، با آنکه خداوند ما را به شرایع انبیاء الهی هدایت نموده و ما خود در این سعادت و این نعمت بزرگ دخالتی نداشته ایم وفقط خدای سبحان این خیرات را به ما ارزانی داشته ، پس لازم است در سایرامورمان نیز به خدا توکل کنیم و این کلام حجت دوم در وجوب توکل به خداست و دلیل اول که در آیه سابق آمد دلیلی (لمی )(یعنی استدلال از وجودمؤثر بر وجود اثر) .. و دلیل دوم دلیل (انی ) ( یعنی استدلال از وجود چیزی به وجود ملازم آن ) است . و آنگاه صبر در برابر آزار و اذیت امت را فرع بر وجوب توکل بر خدا قرارداده و بیان می فرماید حال که واجب شد بر خدا توکل کنیم و حال که ما به اوایمان داریم و او ما را به راههای هدایت رهنمون گشته ، ما هم شایسته است که در راه دعوت الهی در برابر آزارهای شما صبر کنیم ، تا او خود هر چه می خواهدحکم فرماید و اصولا هر کسی که دارای توکل به خداست باید چنین باشد وهرگز در برابر ناملایمات متزلزل و سست و ضعیف نگردد و در این امر فرقی نمی کند که انسان مؤمن باشد یا غیر او چون اصولا هیچ راهنما و فریاد رسی جزخدا نیست ، اما مؤمن از آنجا که معترف است که همه امور بدست خداست لازمه اش التزام او به احکام الهیست و این امر همان ایمان است ، ولی غیر مؤمن نمی تواند متوکل حقیقی باشد. . . 📚منبع: . » تفسیر المیزان - خلاصه @taheriane
خدا چون دریاست و ما چون موج؛ بود و نمودِ ما همه از اوست. خدا چون خورشید است و ما چون اشعه‌ای از خورشید؛ چه نادان است کسی که شمعی به دست گرفته و روز روشن در بیابان به دنبال خورشید می‌گردد، یا شمعی به دست گرفته و در خورشید به دنبال خورشید می‌گردد. • از بیانات علامه حسن زاده آملی در درس اسفار ملاصدرا @taheriane
چهار صد نکته استاد طاهریان @taheriane
🌷آیه: (اقرا کتابک کفی بنفسک الیوم علیک حسیبا) 🌹ترجمه: (در روز قیامت به او گفته شود،کتابت(نامه اعمالت) را بخوان، کافی است که امروز خود حسابگر خویش باشی! ) 🌸تفسیر: این آیه دلالت می کند که حجت کتاب عمل ، حجتی قاطع است که هیچ خواننده ای در آن تردید نمی کند هر چند که خود شخص گنه کار باشد، چون خود عمل را به عینه مشاهده می کند و جایی برای تردید و انکار وجود ندارد و پاداش و کیفر نیزعین خود عمل است ، همچنانکه می فرماید، (لا تعتذروا الیوم انما تجزون ما کنتم تعملون )، (امروز عذر نیاورید، چون کیفر شما همان عملی است که انجام می دادید). و ماحصل آیات این است که خدای سبحان قرآن را برای هدایت ملت اقوم قرارداده و سنت او چنین است که هر کس هدایت شود نتیجه عمل صالح و عقیده نیک خودرا می بیند و هر کس گمراه شود نتیجه اعمال بد و عقاید پلید خود را خواهد دید، پس واجب است که انسان از تمایلات و هواهای نفسانی خود پیروی نکند و در ارتکاب مشتهیات خود عجله نورزد، بلکه در امور، توقف و درنگ نماید تا خیر و شر را کاملاتشخیص داده و خیر را برگزیده و از شر احتراز نماید. 📚منبع: » تفسیر المیزان - خلاصه @taheriane
چهار صد نکته استاد طاهریان @taheriane
🔹لا يَترُكُ النّاسُ شَيئاً مِن أمرِ دينِهِم لِاستِصلاحِ دُنياهُم، إلّافَتَحَ اللَّهُ عَلَيهِم ما هُوَ أضَرُّ مِنه 🔹مردم، امرى از امور دين خود را به خاطر آباد كردن دنيايشان فرو نمی‌گذارند، مگر آن كه خداوند، زيان‌بارتر از آن را برايشان می‌گشايد... ✍ حضرت امیرالمومنین علیه السلام، نهج البلاغه، حکمت 106 @taheriane
علامه حسن زاده ره: شفاعت در آن دنیا زمانی نصیب تو میشود که بذر آن را در مزرعه قلبت در این دنیا کاشته باشی. 🔹پس شفاعت را باید از این دنیا با خود ببری نه اینکه پنداری پارتی بازی است. @taheriane
«دری به خانه خورشید» مستندی پیرامون زندگینامه حضرت علامه حسن زاده آملی رفع الله درجاته از منظر مخاطبان عام و برخی شاگردان حضرت علامه تولید 1401 به کارگردانی محمد مناجاتی و روایتگری سید مجید اسدی تاکنون در 5 قسمت، مقارن با سالگرد جانسوز آن عالم ربانی و سالک توحیدی از سیمای مرکز طبرستان پخش شده که قسمت نهایی آن نیز در مرحله تدوین است... لینک 4 قسمت از این مجموعه (جز قسمت سوم) در لینک های زیر قابل دسترسی است👇👇👇👇 قسمت اول https://telewebion.com/episode/0x29952da قسمت دوم https://telewebion.com/episode/0x2996111 قسمت چهارم https://telewebion.com/episode/0x2997fc6 قسمت پنجم https://telewebion.com/episode/0x2999e02 @allameyedahr1400 @taheriane
سامرا، از غم تو، جامه ‌دران است هنوز چشم «نرگس» به جمالت، نگران است هنوز پسر حضرت ‌هادی! به فدایت پدرم پدر حضرت مهدی! به فدایت پسرم غم پرپر شدنِ چون تو کریمی، سخت است به رقیه قسم! آقا! که یتیمی سخت است ◼️ سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام را خدمت امام زمان(عج) و شما تسلیت عرض می نماییم @taheriane
🌸 🌸 *میخواهم بدانم در باطن به چه صورتی هستم. آیا این امر ممکن است؟* پاسخ آیه الله حسن زاده آملی: بله. هر انسانی میتواند باطن برزخی خویش را تشخیص دهد و بفهمد در باطن به چه صورتی میباشد. اگر آدمى میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد و به اطراف کاری ندارد "بهيمه" (چهار پایان آرام و غیر درنده) است و اگر علاوه بر اين سه امر، ضرر و آسيب و آزار به خلق خدا دارد "سبع" (حیوانات شرور و درنده ) است. و اگر میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد و حيله و مكر و تزوير و خلاف و دروغ و از اين گونه امور با بندگان خدا دارد بطوریکه درباطن دشمن اما به ظاهر دوست است "شيطان" است. و اگر صفات سبعى و شيطانى ندارد و خالصانه به عبادت پروردگار مشغول است و به مردم منفعت رسانده و خلق خدا از او آسوده‏ اند، "ملَك" (فرشته)است و اگر علاوه بر عبادات و مقامات ملَك، *با ترک انواع معصیت،* بسوى معارف الهی و درك حقايق و سيروسلوک الى اللّه ، حرکت دارد "انسان" است. 🔹خلاصه اینکه بشرخاکی به پنج گونه تقسیم میشود : بهيمه، سبع، شيطان، فرشته و انسان‏ . حال هر کسی با این علم میتواند بفهمد که در باطن به چه صورت است. نیازی نیست انسان نزد کسی برود که چشم برزخی دارد و از وی بخواهد باطن او را بگوید ...! @taheriane
بسم الله الرحمن الرحیم ● «..مرحوم آية الله عارف بى بديل: حاج ميرزا على آقاى قاضى رحمة الله عليه مى ‏فرموده است: مُحال است كسى به درجه توحيد، و عرفان برسد، و مقامات و كمالات توحيدى را پيدا نمايد و قضيّه ولايت بر او منكشف نگردد. ايشان معتقد بوده ‏اند كه: بزرگانى كه نامشان در كتب عرفان ثبت است، و آنها را واصل و فانى مى‏ شمرند؛ و از أهل ولايت نبوده‏ اند؛ بلكه از عامه بشمار مى ‏آيند؛ يا واصل نبوده‏ اند، و ادعاى اين معنى را مى ‏نموده ‏اند، و يا تحقيقاً ولايت را ادراك كرده ‏اند؛ ولى بر حسب مصلحت زمان ‏هاى شدّت و حُكّام و سلاطين جور كه از عامّه بوده‏ اند، تقيّه مى‏ كرده، و ابراز نمى‏ نموده‏ اند؛ مانند شيخ سليمان قُندُوزى حنفى صاحب "ينابيع المودّة" ، و مانند سيّد على همدانى صاحب كتاب " مودّة القربى" ، و مانند مولى محمّد رومى بلخى صاحب كتاب "مثنوى" ..» ● توحيد علمى و عينى، ص: ۴۰ @taheriane
چهار صد نکته استاد طاهریان @taheriane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای منتظران گنج نهان می آید💖 آرامش جان عا‌شقان می آید💖 بربام طلایه داران ظهور💖 گفتندکه صاحب الزمان می آید💖 💖آغاز امامت حضرت مهدی (عج)💖 مبارک وفرخنده باد🌸🎊🌸 @taheriane