eitaa logo
تحلیل نگاشت
35 دنبال‌کننده
40 عکس
1 ویدیو
2 فایل
تحلیل نگاشت جایی خواهد بود برای تحلیل مواد و نکات حقوقی ای که در عین مهم بودن اکثر حقوقدانان به اون ها توجه نمی کنند. تلاشی جهت #جهاد_تبیین نظراتتون رو می تونید اینجا بگید: @R_n_f_2023
مشاهده در ایتا
دانلود
🖊 توجه داشته باشید متن بالا نقشه بزرگ مواد ذکر شده بود. اما باید طبق بند اضافه شده توجه داشته باشید که ⛔️ حتی در حالت وجود خطر بهداشت عمومی 🔺سفرهای بین المللی برای کارکنان بهداشتی و مراقبتی 🔺زنجیره تأمین بین المللی برای محصولات بهداشتی مرتبط ❌نباید قطع بشه. 🖌3 . توصیه های صادر شده توسط WHO به کشورهای عضو باید در صورت لزوم، نیاز به موارد زیر را در نظر بگیرد: (الف) تسهیل سفرهای بین المللی، به ویژه کارکنان بهداشتی و مراقبتی و افرادی که در موقعیت های تهدید کننده زندگی یا انسان دوستانه قرار دارند. این حکم باعث نادیده گرفته شدن ماده 23 این قانون نمی شود. و (ب) حفظ زنجیره تامین بین المللی، از جمله برای محصولات بهداشتی مرتبط و منابع غذایی. --------------------- 🔸🔹@tahlil_negasht
نمی دونم دوستانمون تا چه حد در مورد قانون نویسی اطلاعات دارند. اما بدترین نوع قانون نوشتن اینه که قوانین تو در تو نوشته بشن و مدام به هم ارجاع و تخصیص بخورند. استفاده و تبیین و تحلیل چنین قوانینی کار فوق العاده تخصصی ای هست. درست مثل باز کردن یک کلاف در هم پیچیده کاموا! چون جوانب مختلفی داره که باید در کنار هم در نظر گرفته شده و جمع بندی بشن. حداقل ۱۰ ساعته درگیر همین دو پست هستم. از ترجمه تا تخلیص و تجمیع ... باز هم نمی دونم جامع و کامل تونستم موضوع رو باز کنم یا جایی مغفول مونده. --------------------- 🔸🔹@tahlil_negasht
✅ اصلاح نوزدهم: اسناد دیجیتال! 🖊 از وقتی کرونا شیوع پیدا کرد، دیگه کاغذها اشیای امنی برای لمس نبودند و این باعث یک انقلاب در سراسر جهان شد. همه چیز به سمت مجازی شدن پیش رفت. از جمله اسناد. (حالا مثلا ما نمی دونیم که قراره یه روز با یه طوفان مغناطیسی یا چیزی شبیه به اون، یک دفعه همه اسناد دیجیتال و پول هامون از بین بره و ما هیچ چیز نداشته باشیم ولی خوشحال باشیم!) 💢اصلاح بعدی به رسمیت شناختن اسناد دیجیتاله. ⚠️توجه داشته باشید، در این مرحله اسناد غیردیجیتال حذف نشده. همون طور که در قانون بانکداری اسکناس به عنوان نوع پول حذف نمی شه، فقط کم کم استفاده ازش محدود و بعد منسوخ می شه. ❗️امکان هک، امکان نابودی اطلاعات به دلیل از بین رفتن سرورها و موارد دیگه لزوم این سیطره دیجیتالی رو برای من غیرقابل فهم منطقی می کنه. برای شما چطور؟ --------------------- 🔸🔹@tahlil_negasht
🖌 2 . اسناد بهداشتی تحت این مقررات ممکن است در قالب غیر دیجیتال یا فرمت دیجیتال صادر شوند، مشروط به تعهدات هر کشور عضو در مورد قالب این اسناد ناشی از سایر موافقت نامه های بین المللی. 3 . صرف نظر از قالبی که اسناد بهداشتی بر اساس این آیین نامه صادر شده است , اسناد بهداشتی مذکور باید مطابق با ضمائم مندرج در مواد 36 تا 39 حسب مورد مطابقت داشته باشد و صحت آنها قابل احراز باشد . 4 . اWHO , با مشورت کشورهای عضو , در صورت لزوم , رهنمودهای فنی از جمله مشخصات یا استانداردهای مربوط به صدور و تأیید صحت اسناد بهداشتی را در قالب دیجیتال و غیر دیجیتال ایجاد و به روز خواهد کرد . این مشخصات یا استانداردها باید مطابق با ماده 45 در مورد رفتار با داده های شخصی باشد. --------------------- 🔸🔹@tahlil_negasht
SDG Digital Acceleration Agenda_2.pdf
23.82M
دستورکار شتاب دیجیتال. از اسناد راهبردی برای اجرای سند ۲۰۳۰ --------------------- 🔸🔹@tahlil_negasht
اجرایی شدن رمز ریال یعنی ۱- نمایندگان مجلس شورای اسلامی را مفید می دانند. ۲- شورای نگهبان را مخالف قانون اساسی و شرع ندانسته است. ۳- شورای عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام را مخالف مصالح عالیه نظام ندانسته است. آیا نباید گفت از نظر تمام ارکان تصمیم گیر کشور مشروع شناخته شده؟ متاسفانه از نظر من آقای جلیلی (به عنوان عضو شورای عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام) همان قدر در تصویب دخیل هستند که آقایون قالیباف و پزشکیان به عنوان نماینده مجلس. --------------------- 🔸🔹@tahlil_negasht
هدایت شده از بیداری بزرگ
📍چشممان روشن ♨️طرح ‎ با طرح دشمن انطباق دارد. ⭕️درود بر مجلس انقلابی، به‌خصوص ریاست آن (اینجا) 🔙یادآوری: 🔘دانشگاه استنفورد، همان دانشگاهی است که پروژه معروف «ایران ۲۰۴۰» را نوشت که رهبر انقلاب از آن به عنوان یک «پروژه علمی خطرناک» یاد کردند و در مقابل آن موضع گرفتند. ⭕️حالا که بحث پروژه ‎ دانشگاه استنفورد و ارتباط ‎ میکروفون پرتاب کن با آن داغ است، ببینید چه کسانی در مجلس طرح دشمن را تبدیل به قانون کردند. ❗️قالیباف: «با تصویب قانون جدید بانک مرکزی ما نظارت و اقتدار رو به بانک مرکزی برگرداندیم»! ✍🏼مهدی منتظر مهدی 🆔@awake_vs_reset
تحلیل نگاشت
📍چشممان روشن ♨️طرح ‎#استقلال_بانک_مرکزی با طرح دشمن انطباق دارد. ⭕️درود بر مجلس انقلابی، به‌خصوص ر
🖊با برملا شدن ترجمه اسناد استفورد ۲۰۴۰ به عنوان یک سری از اسناد پیشنهادی وزارت برنامه و بودجه باید بگیم این آقایون محترم اکثر قوانین راهبردی داخلی رو کردند. ❓نفوذ یعنی چی؟ نفوذ دقیقا همینه که ما مجبور باشیم از ریلی بریم که اونا برامون چیدن. 🔴 برنامه هفتم توسعه که این روزا نامزدها مدام بهش ارجاع می دند هم یکی از همین برنامه هاست. ⭕️ قانون بانکداری جمهوری اسلامی هم یکی از اون برنامه ها بود. و... ❌ نماینده های محترم مجلس هیچ سوادی در رابطه با اسناد خارجی ندارند. ❌ شورای نگهبان هم همین طور ❌ شورای عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام هم همین طور ⁉️ آیا روی ریل خراب میشه به نتیجه درست و سعادتمندانه رسید؟ . --------------------- 🔸🔹@tahlil_negasht
✅ اصلاح بیستم: پررنگ کردن نقش دبیرکل 🖊در قسمت های مختلف اصلاحات جدید IHR می شه پررنگ تر شدن نقش دبیرکل رو به وضوح حس کرد. یکی از این موارد هم ماده ۴۳ هست. اقدامات پیش بینی شده در IHR به دو دسته تقسیم میشن. 1⃣ اقدامات ذکر شده در IHR 2⃣ اقدامات اضافی (اقداماتی که در سایر معاهدات بین المللی پیش بینی شده + اقداماتی که هر کشوری در قوانینش پیش بینی می کنه) 💢حالا وقتی کشوری در این اقدامات اضافی که انجام می ده (بند۳ ماده که ترجمه اش در عکس اومده)، منافع کشور دیگه ای رو تحت الشعاع قرار بده، اون کشوری که منافعش تحت تأثیر قرار گرفته می تونه بخواد که تحت مشورت قرار بگیره. هدف از این مشورت هم اینه که کشور دوم منطق کشور اول رو برای لزوم چنین اقداماتی بفهمه و با هم به یک راه حل مسالمت آمیز برسند. 🔴 چیزایی که در این ماده اضافه شده درخواست کشور دوم از مدیر کل برای مشورت و تسهیل گری مدیرکل در فرایند مشورت هست. 🖌 7. بدون لطمه به حقوق خود طبق ماده 56 [داوری]، هر کشور عضوی که تحت تأثیر اقدامات اتخاذ شده طبق بند 1 یا 2 این ماده قرار می‌گیرد، می‌تواند از دولت عضوی که چنین اقدامی را اجرا می‌کند، بخواهد که مستقیماً یا از طریق مدیر، درخواست مشورت کند. مدیرکل همچنین می تواند مشورت بین کشورهای عضو مربوطه را تسهیل کند . هدف از این مشاوره ها روشن کردن اطلاعات علمی و منطق بهداشت عمومی زیربنای این اقدام و یافتن راه حل قابل قبول دو طرف است. اطلاعاتی که در طول مشاوره به اشتراک گذاشته می شود، باید محرمانه نگه داشته شود، مگر اینکه با کشورهای عضو درگیر در مشاوره به نحو دیگری توافق شود. 🔸🔹@tahlil_negasht
تحلیل نگاشت
🖊 بند آخر که تازه اضافه شده هم به نظرم مهمه. 🔴 اطلاعاتی که در طول مشاوره به اشتراک گذاشته می شود، باید محرمانه نگه داشته شود، مگر اینکه با کشورهای عضو درگیر در مشاوره به نحو دیگری توافق شود. 🖊 فعلا جایی موردی که این بند رو شفاف کنه ندیدم. اما سوالاتی که هست اینه که ❓ لزوم عدم محرمانگی رو چه کسی تشخیص می ده؟ ❓توافق عدم محرمانگی رو چه کسی انجام می ده؟ ❓شرایط توافق عدم محرمانگی چی هست؟ ❓آیا مثلا شرایط پاندمی باعث عدم محرمانگی می شه؟ و... ⛔️ همیشه حواستون باشه، یک بند مبهم می تونه خیلی دردساز باشه. --------------------- 🔸🔹@tahlil_negasht
✅ هیأت عالی بانک مرکزی یا شورای پول و اعتبار 🖊طبق ماده ۱۶ قانون پولی و بانکی مصوب ۱۳۵۱، شورای پول و اعتبار یکی از ارکان بانک مرکزی بود که هدفش "مطالعه و اتخاذ تصمیم درباره سیاست کلی بانک مرکزی ایران و نظارت بر امور پولی و بانکی کشور" بود. اعضای شورای پول و اعتبار ۱۰ نفر بودند. با تصویب قانون بانکداری جدید و لازم الاجرا شدن آن که حدودا اواسط خرداد بود، "هیأت عالی بانک مرکزی" جایگزین شورای عالی نظارت شد. اما باید دید از نظر چینش اعضا شورای پول و اعتبار چه تفاوتی با هیئت عالی نظارت دارد؟ ✅1⃣ حضور وزیر اقتصاد و دارایی در هیئت عالی بانک مرکزی به جای معاون ✅2⃣ حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در هیئت عالی بانک مرکزی به جای معاون ✅3⃣ اضافه شدن "معاون سیاستگذاری پولی" ✅4⃣ اضافه شدن "معاون تنظیم­گری و نظارت" ⭕️5⃣ جایگزینی "دو نفر اقتصاددان متخصص در زمینه سیاستگذاری پولی و ارزی " که به پیشنهاد رئیس کل و تأیید و حکم رئیس جمهور منصوب می شوند به جای "دو نفر مطلع در امور مالی و پولی به تشخیص و انتخاب وزیر دارایی" ⭕️6⃣ جایگزینی "دو نفر متخصص در حوزه بانکداری (یک­نفر در زمینه حقوق بانکی و یک نفر در زمینه امور مالی)" که به پیشنهاد رئیس کل و تأیید و حکم رئیس جمهور منصوب می شوند به جای "یکی از خبرگان بانکی به تشخیص و انتخاب رئیس بانک مرکزی" ❌7⃣حذف رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران. ❌8⃣ حذف معاون وزارت کشاورزی و عمران روستایی به معرفی وزیر مربوطه ❌9⃣ حذف معاون وزارت تعاون ❌🔟 حذف معاون وزارت صمت به به معرفی وزیر مربوطه 🖋همونطور که در مقایسه انجام شده می بینید، در قانون بانکداری، تصمیم گیری روند پولی و بانکی کشور منحصراً در اختیار اعضای بانک مرکزی و افراد انتخابی توسط رئیس کل بانک مرکزی قرار گرفته. (۷ نفر از ۱۰ نفر) 🔅البته شایسته است من چنین مقایسه ای رو در مورد تغییر وظایف مدون برای هیئت عالی نظارت نسبت به شورای پول و اعتبار هم داشته باشم که بستگی به توان و زمانم داره. ❓طراحان قانون بانکداری این تخصصی شدن هیئت نظارت رو از محصنات قانون جدید و مخالفان، این موضوع رو از مضرات قانون جدید می دونن. نظر شما چیه؟ --------------------- 🔸🔹@tahlil_negasht