@ostad_shojaeجزء پانزدهم.mp3
زمان:
حجم:
4.2M
#تندخوانی_قرآن_کریم
#جزء پانزدهم
به نیابت از #سردار شهیدمان سلیمانی وشهدای مقاومت برای سلامتی و فرج امام حاضرمان✋
☘التماس دعا
#صلح_امام_حسن
🔻به نظرتان این سخنان از کیست؟‼️
🔹در مدائن، امام مجتبی «ع» مردم را در مسجد شهر جمع کرد و وقایع را برای آنها توضیح داد. خیانتها را گفت و افرادی را که در صحنه جنگ با دشمن، خیانت کرده بودند، معرفی کرد. رو به مردم کرد و اتمام حجت کرد. به مردم گفت: آیا برای ایثار و فداکاری و جانبازی و دادن خون، که برای شما عزت دنیا و آخرت است، آماده هستید؟ فرمود: اگر بایستید، خداوند شما را یاری می کند و ما پیروز میشویم و اگر آمادگی نداشته باشید، دنیای شما توأم با غم و اندوه و آخرت شما با مشکلات زیادتری توأم خواهد بود.
🔹مردم چه جوابی به امام حسن «ع» دادند؟ گفتند: ما میخواهیم زنده بمانیم و زندگی کنیم. ما آمادگی برای جنگ و فداکاری نداریم. این پاسخ مردم در مسجد مدائن در محضر فرزند رسول خدا و عقب نشینی از صحنه فداکاری و ایثار بود که دست روی دست گذاشتن امام مجتبی «ع» را رقم زد.
🔹 آنچه بعد به نام #صلح لقب گرفت، چیزی بود که به دست مردم، در مدائن حاصل شد و نه به دست امام مجتبی در کوفه. ایثار مردم و فداکاری مردم و جهاد ميتوانست سرنوشت دیگری را رقم بزند.
#حسن_روحانی
#مقدمهای_بر_تاریخ_امامان_شیعه
[سخنرانی در سال ۱۳۵۶]
انتشارات مرکز تحقیقات استراتژیک
صفحه ۲۰۵.
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
اگر به تعداد انگشتان یک دست، یار با بصیرت داشتم، با معاویه میجنگیدم.
#دوستان_جاهل
#خواص
#بصیرت
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
🔰 کریم اهل بیت (ع)
🔻 رهبر انقلاب، آن كسانى كه از لحاظ امكانات مالى يك برجستگىاى دارند بايستى يك اوجى از ايثار نشان بدهند، امام مجتبى عليهالسّلام یک مرتبه نصف اموالش و يكبار تمام اموالش را بخشید. «خرج من جميع ماله» توى روايت آمده، همه چيز را بخشید. ۶۶/۱۱/۲۷
💻 @Khamenei_ir
.
در تصادف پراید مُردند؟!
🔹چشم بر هم زدیم و زمان مثل برق و باد گذشت. اما تپه هایی که مدعیان اصلاحات آباد کردند(!) از حافظه تاریخ گم نمی شود. مثل همین کاری که به واسطه وعده های فریبکارانه، با زندگی مردم کردند.
♦️این روزها گویا اتوبوس خاتمی و برخی مدعیان اصلاحات، چپ کرده و دسته جمعی مرده اند؛ که هیچ خبری ازشان نیست.
🔹گفتند اگر روحانی را انتخاب نکنید، دلار 5هزار تومان و پراید 50 میلیون می شود. اما حالا که با "تکرار می کنم" و "ما تضمین روحانی هستیم"، پراید 90 میلیون و سکه 6 میلیون شده، نه آقای "تَکرار می کنم" و نه "فراکسیون امید" دم برنمی آورند.
♦️زیباکلام درست گفت که "اصلاحات در دوم اسفند ۱۳۹۸ مُرد؛ چون کرونا بود، نمیشد ختم و شب هفت گرفت". اما انتخابات، زمان انتشار خبر مرگ این جماعت بود. آنها سالهاست مُرده اند.
#محمد_ایمانی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
🔴#انحصار_عامل_فساد کاملادرسته ولی حواستان باشد:
انحصار در بازارخودرو، کمپین وپیراهن عثمان #واردکنندگان_خودرو است
همانهاکه سامانه ثبتارش راحک کردند
همانهاکه از زمان تغییر تعرفهها خبرمیشوند
همانهاکه میتوانند مصوبه ترخیص خودروهایشان رابگیرند
انحصار؛ در واردات خودرو است نه تولید
خودروسازی ایران #قربانی ۳گروه اصلی است:
۱.واردکنندگان رانتخوار
۲.دولتمردانی که حاضرنیستند خودروسازی را به #بخش_خصوصی بسپارند وصدها مدیر ناکارامد(و بعضافاسد) از نوچههایشان رابه صنعت خودرو تحمیل کردهاند
۳.نمایندگانی با نامه وتهدید، صدها استخدامی اضافه روی دست این صنعت گذاشتهاند
*سیدامیر سیاح*
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
⁉️پس توی وزارت کشور چکار می کردی ؟
🔰آزادی بیان نیست پس شما و تشکل های همسوی تان چگونه این حجم اهانتو نثار رهبر و نظام می کنید؟
🔰اگه انتخابات نیست پس چند سال توی وزارت کشور مسئول چی بودی؟
🔶الان همه دوستان آمریکا دارند مثل فورد و بنز و تویوتا میسازن؟!
❌خوبه انسان حرف میزنه کمی فکر کنه حتی اگر نفرت و لجاجت چشمهاشو ...
✅ گامی نو: اورژانس تحلیل های فرهنگی، سیاسی👇
https://eitaa.com/joinchat/917307426Ceae7e94949
📣 چه کسانی سهام عدالت را گداپروری و ضدعدالت میخواندند؟
🔹در هفتههای اخیر دولت اقدام به آزادسازی سهام عدالت کرده و به گفته مسئولان، ارزش هر برگه سهام عدالت ۵ تا ۱۱ میلیون تومان است.
🔹حسن روحانی رئیسجمهور هم در سخنرانیهای اخیر خود بر ضرورت تسریع در آزادسازی سهام عدالت تاکید کرده تا به قول وی، اقشار کمدرآمد جامعه با فروش سهامشان بخشی از افت قدرت خریدشان را جبران کنند. روحانی این را هم گفته که شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت، شرکتهای بسیار سودده دولتی هستند.
🔹اکنون که مسئولان دولتی درباره اعلام اخبار خوش مربوط به سهام عدالت مسابقه گذاشتهاند و اصلاحطلبان حامی دولت هم که روزگاری مخالف سرسخت این طرح بودند، سکوت کردهاند، بد نیست مواضع آنها درباره طرح سهام عدالت که در سال ۱۳۸۵ توسط دولت نهم پایهگذاری شد را به طور تیتروار بازخوانی کنیم:
🔻🔻🔻🔻🔻🔻
🔸حسن روحانی (۱۹ بهمن ۱۳۸۸): دولت در اجرای سیاستهای اصل ۴۴ بیشتر دنبال این بود که مثلاً سهام عدالت را توزیع کند. درحالیکه هدف سیاستهای اصل ۴۴ این بود که بالاتر از بحث مالکیت مدیریت دولتی نباشد و مالکیت و مدیریت به مردم واگذار شود.
🔸 علی لاریجانی (۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱): در حال حاضر وقتی سهام عدالت به افراد پرداخت میشود حس مالکیت به کسی دست نمیدهد که ورقه سهام عدالت دارد زیرا نقشی در مدیریتش نداشته، این مردمسازی نیست. فلسفه اصل ۴۴ هم از این سنخ کارها نبود بلکه بنا بود مردم در مدیریت آن مشارکت کنند در غیر این صورت از نتیجه دور میافتیم.
🔸 محمدباقر نوبخت (۲۳ دی ۱۳۸۸): روح سهام عدالت با سیاستهای اصل ۴۴ همخوانی ندارد. شرکتهایی که تحت عنوان سهام عدالت واگذار میشوند همان شرکتهای قبلیاند فقط به جای این که سهام آن در اختیار دولت باشد، در اختیار عدهای است که با برگههای سهام آشنایی زیادی ندارند و فقط منتظرند تا بتوانند سودی از این برگهها دریافت کنند. آنها توان مدیریت این سهام را ندارند.
🔸اسحاق جهانگیری (۱۸ مهر ۱۳۸۸): استراتژی توسعه صنعتی را به تمسخر گرفتهاند که صنعتی شدن به چه کار میآید، ما میخواهیم همین چند کارخانهای را که گذشتگان ساختهاند تبدیل کنیم به سهام عدالت و به دست مردم بدهیم. بعد از چهار سال هنر ما این شده است که ببینیم در طول این سی سال چقدر فولاد ساختهشده، سهام اینها را بدهیم به مردم.
🔸محمد نهاوندیان (۸ مرداد ۱۳۸۸): اقتصاد صدقهای راه به جایی نخواهد برد باید اصلاحات ساختاری را آغاز کرد و از پول دادنهای صدقهای اجتناب کنیم و به بهینهسازی و دسترسی به بازار همزمان توجه کنیم.
🔸مرحوم هاشمی رفسنجانی (۲۶ آبان ۱۳۸۷): (با اشاره به سهام عدالت) ساختن اقتصاد کشور با شیوه گداپروری جواب نمیدهد و لذا باید در عرصه تولید قدمهای مهم و اساسی برداریم.
🔸حسن روحانی (۴ مهر ۱۳۸۷): امروز ارزیابی توانایی قوه مجریه در چگونگی اجرای مطلوب بندهای الف، ب و ج سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون انجام میشود نه فقط توزیع سهام عدالت! که تجربه نشان داده است، در شرایط کنونی اقتصاد، عدالت با اعمال و افزایش قدرت خرید طبقات کمدرآمد شکل میگیرد، کاری که با بهبود فضای کسبوکار، رشد سرمایهگذاری و تولید و نهایتاً کاهش تورم قابل تحقق خواهد بود.
متن کامل را اینجا بخوانید:
mashreghnews.ir/news/1070218
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
34.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*دکتر جاویدنیا معاون سابق فضای مجازی دادستان کل کشور در محفل هفتگی #مهافمپ ۱۳۹۹/۲/۱۳:*
🔶 اگر مبارزه با مفاسد بنیانی فضای مجازی انجام شود توسعه کسب و کارها و شکوفایی استعدادهای داخلی فراهم خواهد شد.
🔶 مواردی که در سند شبکه ملی اطلاعات درج شده مبنای خیلی خوبی به ما داده و باید پیگیری و اجرا شود.
🔶 در بحث مبارزه با مفاسد کلان فضای مجازی نیازمند یک مجتمع ویژه هستیم.
🔶 اگر تدابیر مقام معظم رهبری در زمینه شبکه ملی اطلاعات توسط مسئولین به تاخیر نیفتاده بود فتنه ۹۶ و آبان ۹۸ را که مبتنی بر فضای مجازی بود رخ نمی داد.
💠 #جواد_جاویدنیا
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
🔴چه کسی نمی گذارد ذهن سازنده موشک و ماهواره بر، خودرو بسازد؟
🔺مقام معظم رهبری در سخنان روز کارگر فرمودند آن ذهن و فکری که میتواند ماهواره را تولید کند و برای ارسال ماهواره بعدی در مدار ۳۶ هزار کیلومتری هدفگذاری کند، قطعاً چنین روحیه، ابتکار و خلاقیتی برای تولید خودرو با مصرف ۵ لیتر بنزین در یکصدکیلومتر و در دیگر بخشهای تولید نیز وجود دارد.
🔹این تاکید رهبری پاسخ به سوالاتی ست که همیشه در ذهن ملت ایران وجود داشته و مطرح شده که چطور کشوری که موشک نقطه زن قاره پیمای بومی تولید می کند، صنعت نانوتکنولوژی اش زبانزد است، صنعت هسته ای بومی دارد، در صنعت نیروگاه سازی و سد سازی رتبه های اول دنیاست، نمی تواند یک خودروی با کیفیت بومی و ایرانی تولید کند؟ چرا طی سالهای گذشته بر توانمندی دانشگاه های مهندسی و مهندسان ایرانی در صنعت خودرو تکیه نشده است؟ آیا این نشان از توسعه ی نامتوازن در کشور ماست؟ و سوالات زیاد دیگر.
🔹در جواب این سوالات دلایل و بهانه هایی بیشتر از سوی صاحبان صنایع و یا کارشناسان غربگرا مطرح می شود که به هیچ وجه قابل قبول نیست.
🔹 گاهی می گویند تحریم عامل بی کیفیت بودن خودروهاست. قطعه خوب با قیمت مناسب به دست خودرو ساز نمی رسد.
🔺اگر چنین است مگر موشک، هسته ای، فناوری نانو،... در همین شرایط تحریم رشد نکرده؟ واقعیت این است که تحریم بهانهای برای خودروسازها شده تا نسبت به اصلاحات فنی و قیمتی شانه خالی کنند که بخشی از این مساله ناشی از کمکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاههای نظارتی است.
🔹می گویند علت، نبود رقابت در موشک سازی و در مقابل، رقابتی بودن بازار خودروست.
🔺اتفاقا مشکل بزرگ بازار خودرو غیر رقابتی بودن آن در داخل است. اگر انحصار تولید خودرو در داخل شکسته شود و سایر شرکت ها و سرمایه گذارها وارد عرصه ساخت شوند، هم مشکل قیمت بالا رفع می شود هم مشکل کیفیت پایین.
🔹می گویند هزینه تولید موشک با اینکه بسیار بالاست، ولی نظام به دلیل اهدافش زیر بار آن می رود. اما تولید کننده قادر نیست زیر بار هزینه بالای تولید خودرو برود و مجبور به واردات قطعات است که ارزان تر تمام شود.
🔺اولا که با یک بررسی کارشناسانه قیمت پراید نهایتا 22 میلیون تومان برآورد شده. همین پرایدی که قیمتش را به 90 میلیون رسانده اند! پس مشکل قیمت قطعات نیست. ثانیا از مشکلات بزرگ صنعت خودرو همین واردات قطعات است. در حال حاضر 80 درصد قطعات خودروها وارد می شود و چون واردات هم انحصاری ست و فقط در اختیار عده خاصی، وارد کننده بی کیفیت ترین و ارزان ترین قطعه چینی را وارد می کند و خیالش هم راحت است که خسارت ناشی از کیفیت پایین قطعات به دلیل واقعی نبودن خدمات پس از فروش از جیب مصرف کننده است نه تولیدکننده. چون واردکنندگان در حال به جیب زدن سودهای کلان هستند، نباید این قطعات توسط مهندسان ایرانی ساخته شود. درست مثل خیلی صنایع دیگر که با همت مافیای واردات زمین زده شدند.
❌پس مشکل انحصاری بودن تولید است
❌مشکل انحصاری بودن واردات است
❌مشکل ضعف قوانین و مقررات حمایت از مصرف کننده است.
❌مشکل سهم بالای هیات مدیره از فروش است.
❌مشکل دولت منفعل در برابر مافیای خودرو و کلا مافیای واردات است...
🔻قیاس موشک و خودرو کاملا به جاست و باید آنقدر روی آن تاکید کرد تا عده ای با آدرس غلط دادن دست کشور را از رسیدن به آرزوی تولید خودروی پیشرفته و با کیفیت و ارزان قیمت داخلی کوتاه نکنند. طرز فکری که ویروس «نمی شود؛ نمی توانیم» را منتشر می کند، ساخته ذهن های وابسته به همین مافیای اقتصاد برانداز است. این قیاس صحیح، گسترش دهنده مطالبه ایست که نیروی مقابله با این قدرت ها را پشتیبانی می کند.
📝 #رها_عبداللهی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi