eitaa logo
تحلیل استراتژیک سینما
85 دنبال‌کننده
158 عکس
26 ویدیو
5 فایل
در این کانال سینما مورد بررسی تحلیلی قرار می‌گیرد ارسال پیام @Choopanianma
مشاهده در ایتا
دانلود
تحلیل استراتژیک سینما
نقد کوتاه فیلم نبرد بزرگ ارشمیدس این فیلم پرچالش ژاپنی که بر سبک کارتن های ژاپنی همچون فوتبالیستها ساخته شده است قرار است شما را نصیحت کند اولین نصیحت فیلم این است که با ساختن تجهیزات جنگی پیشرفته بهانه به کشورهای غربی ندهید و باعث جنگ افروزی نشوید نصیحت دوم این است که بجای پرداختن به زیرساخت نظامی باید با تقویت زیرساخت اقتصادی به جنگ با آمریکا و اروپا رفت نصیحت سوم این است که برای جلب اتحاد مردمان کشورتان یک نماد ملی مثلاً کشتی بزرگ یا برجهای دوقلو را نابود کنید تا مردم کشورتان بر علیه دشمن فرضی متحد و برانگیخته شوند اینها خلاصه پیامهای استعماری این فیلم مثلاً تاریخی هیجانی بود که این حقیر دریافت کردم شما چه فیلم استعماری دیگری را میشناسید؟
تحلیل استراتژیک سینما
جنگ خلیج فارس با یک دروغ شروع شد سینما در خدمت جنگ
تحلیل استراتژیک سینما
نقد فیلم جنگ ارواح فیلم سینمایی جنگ ارواح که در رده فیلم های ترسناک قرار میگیرید ماجرای چند سرباز از نیروهای متفقین را بازگو می‌کند که در خانه ای هولناک گرفتار چند روح سرگردان شده اند تماشاگر در پایان فیلم جنگ ارواح متوجه میشود که این سربازان در واقع سربازان آمریکایی مجروح شده در افغانستان هستند که توسط یک سیستم شبیه ساز رایانه ای شرایط جنگ جهانی دوم را در ذهنشان تجربه میکنند فیلم ترسناک جنگ ارواح در واقع نمایش ترس آمریکائیان از انتقام افغانستان است چون طبق آنچه که در این فیلم نمایش داده میشود جنایتهای متعددی به پای آنها در افغانستان به ثبت رسیده است اصولاً ژانر ترسناک در سینما روایتگر ترسهای سازندگان این گونه از فیلمها است و سینمای آمریکا پر است از ترسهای تصویرسازی شده بنیاد داستانی فیلم جنگ ارواح در واقع کابوسهای سربازان جنایتکار آمریکایی است که در آسایشگاههای روانی آمریکا توسط روانشناسان مکتوب و مستند شده و در نهایت تبدیل به فیلم یا رمان ترسناک میشود
نقد فیلم کاپیتان آمریکا اولین انتقامجو یک جوان لاغر مردنی آمریکایی که مورد توجه هیچ کس نیست به لطف مشاور فراری هیتلر تبدیل به یک فرد قدرتمند میشود اولین ماموریت این جوان ایفای نقش در تئاتر و سینما برای تشویق جوانان به شرکت در جنگ است ماموریت بعدی او نجات فردی بنام جیمزباند است که در اسارتگاه دشمن گفتار شده است و در نهایت این سوپرستاره یعنی کاپیتان آمریکا مستقیماً در جنگ علیه دشمن آمریکا شرکت میکند شخصیت کاپیتان آمریکا با کارکردهایی که در بالا ذکر شد کسی نیست جز همان سلبریتی ها یا سوپراستارهای سینمای هالیوود یا وابسه به هالیوود همین سوپراستارها یا سلبریتی‌ها هستند که جاسوسان یا جیمزباندها را زیر ستاره یا همان سپر امنیتی خود در امان نگاه میدارند همین قهرمانان پوشالی هستند که دروغهای بزرگ را آنقدر تکرار میکنند تا مردم باور کنند و به میدان جنگ بیایند مشاور هیتلر که در واقع باعث مقبولیت هیتلر در آلمان شد یوزف گوبلز است که در فیلم کاپیتان آمریکا فرارش به آمریکا نماد بهره برداری هالیوود از نظریه ی دروغ بزرگ او میباشد دروغ بزرگ یا دروغ گوبلزی اصطلاح و تکنیکی است در پروپاگاندا که اولین بار توسط آدولف هیتلر از آن استفاده شد آدولف هیتلر در کتاب نبرد من می‌گوید مردم شکست آلمان در جنگ جهانی اول را به این دلیل پذیرفتند که یهودی‌های دارای نفوذ در مطبوعات از این تکنیک استفاده کردند از نظر هیتلر این روش مستلزم آن است که دروغ چنان عظیم باشد که هیچ‌کس باور نکند که کسی آنقدر گستاخ باشد که چنین بی‌شرمانه حقیقت را تحریف کند بعدها یوزف گوبلز که وزیر تبلیغات هیتلر بود این تئوری را با کمی تغییر بدین گونه بیان کرد که دروغ بزرگ یکی از روش‌های تبلیغاتی مورد استفادهٔ انگلستان است که دروغ بزرگی می‌گویند و در ضمن تحت هر شرایطی بر صحت آن پافشاری می‌کنند امروز کاپیتان های دست نشانده آمریکا یا همان سلبریتی‌های ستاره دار داخلی در حال انتشار دروغهای خیلی بزرگ هستند و پرتکرار و پرتکرار منتشر میکنند تا مردم بپذیرند
تحلیل استراتژیک سینما
نقد فیلم ظهور جهنمی این فیلم به صورت استعاره ای اینستاگرام را دروازه جهنم معرفی میکند که از آن ارواح شیطانی به کالبد انسانها منتقل میشوند در صحنه ای از این فیلم شیطان تلاش دارد که به وسیله چکش زدن مردن بر زمین دریچه جهنم را بشکافد و تو میفهمی که این ضربات انفرادی بر زمین همان کلیک کردن و لایک کردن در فضای مجازی همچون اینستاگرام است در فیلم ظهور جهنمی مردم بخاطر یک بیماری ساختگی مجبورند از ماسک استفاده کنند و بالتبع مجبورند در قرنطینه یا زندان باشند و خیابان‌های شهر خلوت و خالی شده است فیلم ظهور جهنمی به وسیله یک داستان تخیلی میخواهد این واقعیت را بازگو کند که کرونا ابزاری شیطانی بود تا مردم در قرنطینه اجباری شان درگیر اینستاگرامها و تلگرامها و واتساپها بشوند تا از روحیات انسانی شان کاسته شود به راستی آیا کرونا و قرنطینه و رشد پرسرعت استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی و سپس اغتشاشات جهانی از نوع فیلم جوکر به هم مربوط نیستند
هدایت شده از کانال روشنگری‌🇵🇸
50.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 ☑️ گوَزن‌ها فیلمی به یاد ماندنی از مسعود کیمیایی روایتی از زندگی رقّت‌بار مردم تهران در سال‌های پایانی حکومت پهلوی 👈🏻 فقر، بیکاری، فحشا، خون فروشی، گرسنگی، اعتیاد و... خودتون باقی خصوصیات زندگی در اون عصر رو با دقت در کلیپ مشاهده و با روایت‌های جعلی فضای مجازی مقایسه کنید. 👈🏻 کل وسایل زندگی اون خانواده به درد سطل زباله هم نمیخوره 👈🏻 نکته جالب این جاست که زندگی طبقه متوسط جامعه در این سطح بوده؛ مسلّماً مردمی که در حلبی‌آباد‌ها زندگی می‌کردند شرایطی به مراتب وحشتناک‌تر داشتند. •┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈• کپی کن = گسترش آگاهی 👇👇 👉 @Roshangarii 🚩