eitaa logo
تحلیل استراتژیک سینما
85 دنبال‌کننده
156 عکس
26 ویدیو
5 فایل
در این کانال سینما مورد بررسی تحلیلی قرار می‌گیرد ارسال پیام @Choopanianma
مشاهده در ایتا
دانلود
تحلیل استراتژیک سینما
عصیانگری نوجوانانه نقد سریال ونزدی دختری نوجوان و ناسازگار و عصیانگر به نام ونزدی توسط پدر و مادرش به مدرسه شبانه روزی سپرده می شود تا بتواند در کنار دیگر نوجوانان عجیب و غریب این مدرسه عصیانگری و قدرت‌های جادویی اش را به کنترل درآورد مینی سریال ونزدی بسیار شبیه سری فیلمهای هری پاتر است با همان بچه های عجیب با قدرت های ماورایی به راستی راز این همه سریال و فیلم در مورد عصیانگری نوجوانان سحرآمیز که اتفاقاً خانواده و جامعه هم آنها را طرد میکند در چیست؟ برای دستیابی به راز ساخت این ژانر سینمایی باید دید نتیجه و اثر این‌گونه فیلم‌ها در مخاطب خودش که نوجوانان یا همان تینیجر ها هستند چیست در خوشبینانه‌ترین حالت آثاری همچون سریال ونزدی تلاش می‌کنند اعتماد به نفس نوجوانان فراموش شده از طرف والدین را تقویت کند ولی نگاه خوشبینانه وقتی به ماجراهایی پر از عصیانگری و آشوب آفرینی و آتش‌سوزی ختم می شود تبدیل به یک علامت سوال بدبینانه می‌شود که ایجاد اعتماد به نفس به چه قیمتی و برای چه هدفی؟ اصولاً مخاطب سینما با شخصیت‌های آن همذات پنداری می کند یا همسان سازی مینماید علی الخصوص سینمایی که شخصیت های متنوع داستانش را بر اساس تمام تیپ های روانشناسی چیده باشد حتماً مخاطبان بیشتری را به افراد ماجراهایش متصل و همدل می کند لذا مخاطب نوجوان سریال ونزدی با هر تیپ شخصیتی که باشد حتماً با یکی از کاراکترهای عصیانگر سریال همدل می شود یقیناً همدلی با شخصیت‌های داستانی که همگی آشوبگر هستند مخاطب را متمایل به آشوبگری و عصیان می کند حال به واقعیت دنیا برگردیم و نگاهی بیانذازیم به کشور خودمان ایران و آشوب هایی که توسط بخش کوچکی از نوجوانان به مرحله اجرا رسید و این اجراهای خیابانی و این آتش افروزی ها پیش‌زمینه‌ای داشت مرکب از فضاسازی های ذهنی چندین ساله توسط همین سریال ها و فیلم ها این زمینه های ایجاد شده اولاً ذهنیت نوجوان را نسبت به خودش بسیار ایده آل و در حد صاحب قدرت های جادویی مسموم کرده بود و ثانیاً به او تلقین میکرد که از جانب نسل قبلی طرد شده است خیلی قبل تر از سریال ونزدی سری فیلم های هری پاتر مخاطب خود را از نوجوانان انتخاب کرده بودند و در ذهنیت آنان بدست آوردن قدرت های ماورایی یا جادویی را کاری ممکن و دست یافتنی جلوه داده بودند حال چرا نوجوانان؟ چون در این سن احساسات بر عقلانیت غلبه می‌کند و سینما و تصویر نیز برترین امتیازش نفوذ به لایه های احساسی و غیر عقلانی است چه آنکه این سینما خود را با موسیقی و افکت های قدرتمند صوتی مسلح کرده باشد پس سینمای پر احساس در ژانر ترکیبی جادوگری و عصیان از نوجوانان کشورهای مختلف ربات های بدون اندیشه و احساساتی می‌سازد همچنانکه گاهی آنها را به صورت دسته جمعی در قالب گله های داعشی روانه خیابان های جامعه شهری تمدن سوریه و عراق می کند و گاهی آنان را به صورت فردی در خیابان های تهران و شهرهای ایران سوار بر اسب وحشی احساسات دچار عصیانگری و آتش سوزی می کند راه حل و ضدحمله ی این دسیسه شیطان بزرگ فقط یک چیز است و آن کم کردن فاصله بین نسلی بوسیله دوستی و تعامل با نوجوانان است
پست (عصیانگری نوجوانانه) را از وبلاگ (تحلیل استراتژیک سینما) در بلاگیکس بررسی کنید https://tahlilecinema.blogix.ir/post/11
لینک دانلود سریال ونزدی Wednesday فصل اول با دوبله فارسی - آپ تی وی https://www.uptvs.com/%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84-%D9%88%D9%86%D8%B2%D8%AF%DB%8C-wednesday-%D9%81%D8%B5%D9%84-1.html
29.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 لشکر در خدمت هالیوود! 🔹فیلم‌های از گذشته تا امروز همواره از نیروهای افسانه‌ای بوده‌اند و تقابل خیر و شر در آنها به وفور دیده می‌شود منتها خیر از نظر آنها یعنی و شر یعنی و ایران! 🔹بسیاری از اجنه و شیاطین بد ذات در فیلم‌های آمریکایی از ایران می‌آیند اما جن‌های و نیروهای خیر، منشأ غربی دارند؛ در واقع هر جا نیاز به خوب است آمریکایی‌ها وارد عمل شده‌اند و هر جا شیاطین ظهور کرده‌اند، خانه آنها ایران یا سرزمین‌هایی بوده که روزی در ایران بوده‌اند 🔹نفوذ فرهنگ و در سینمای هالیوود هم راه را برای فیلمسازان آمریکایی باز گذاشته تا هر آنچه می‌خواهند درباره جن‌های خوب و بعد به هم ببافند. | حتماعضوشوید 👇 🔯 eitaa.com/joinchat/673317064C056f0382df بااحٺیاط‌ۅاردشۅید😶😱
تحلیل استراتژیک سینما
فیلمی برای توجیه رابطه جنسی با کودکان نقد فیلم اخبار جهان مردی میانسال ناخواسته با دختر کی ده دوازده ساله که پدر و مادرش را از دست داده است همسفر می شود تا او را به اقوامش بازگرداند بالاخره مرد پس از سپردن دخترک به شهر خود برمی‌گردد ولی متوجه میشود همسرش بر اثر وبا فوت شده لذا بازمی‌گردد و دخترک را که او هم بیصبرانه چشم انتظار مرد میانسال است پس می‌گیرد کارگردان در تمام داستان فیلم تلاش می‌کند آهسته آهسته فاصله سنی بین دخترک خردسال و مرد میانسال را کم کند تا پیوند عاطفی و علاقه قلبی دخترک را به آن مرد و بالعکس را برای تماشاگر باورپذیر کند مرگ همسر مرد و بازگشت سریع وی برای پس گرفتن دخترک به وضوح این پیام را می‌رساند که دخترک قرار است جایگزین همسر مرد میانسال شود و نه فرزند خوانده وی البته کارگردان از نشانه های تصویری و روایی متعددی نیز برای القاء رابطه زن و شوهری بین دخترک و مرد میانسال استفاده کرده است مثلا آنجا که در انتهای فیلم دخترک به سوی آغوش مرد می‌رود ما در پس زمینه تصویر آن دو تصویر شلواری مردانه را آویزان بر بند رخت می بینیم و کمی آنسوتر لباس نازک زنانه ای نیز بر روی بند رخت در حال تکان خوردن توسط باد است یا آنجا که قهرمان میانسال فیلم پسری جوان را که تلاش میکند همسفر آنان شود طرد میکند تا با دخترک به تنهایی سفر کند اگرچه به مهارت هفت تیر کشی او برای امنیت خودش و دخترک نیاز دارد فیلم اخبار جهان داستان پر فراز و نشیبی را برای ایجاد پیوند عاطفی بین مرد میانسال و دخترک مو طلایی انتخاب کرده است تا نظریه عشق تدریجی را اثبات کند کارگردان می خواهد بگوید که اگر مردی میانسال مدتی دختری ده دوازده ساله را سرپرستی کند مهرش بر دل دخترک خواهد نشست و دخترک با علاقه قلبی و رضایت باطنی و البته با اجازه و رضایت اقوامش می تواند با او ازدواج کند نظریه عشق تدریجی به این شکل اگرچه ظاهراً انتقادی گل درشت به اعتراض های قبلی کشورهای غربی نسبت به ازدواج دختران در سنین پایین در کشورهای شرقی است ولی ظاهری مستهجن و باطنی پلید دارد باطن پلید این فیلم در دفاع از کودک همسری آنجا عیان می‌شود که این روزها زمزمه‌ هایی در رابطه با آزادی رابطه نامشروع جنسی با کودکان در رسانه های ریز و درشت غرب به گوشمان میرسد فیلم اخبار جهان بنا ندارد به بلوغ عقلی دخترانه در سنین پایین و همزمانی این بلوغ در آغاز دوران قاعدگی اعتراف کند بلکه تلاش می‌کند رابطه نامشروع با کودکان را قابل پذیرش و توجیه کند این نمونه از جاهلیت غرب وحشی آدم را یاد جاهلیت عرب بدوی قبل از اسلام می‌اندازد که دختران را زنده به گور میکردند و به راستی جهان با ظهور منجی آخرالزمان حضرت مهدی موعود عجل اللّه تعالی فرجه الشریف از بند و زنجیر بردگی ها و جهالتهایی گسترده آزاد خواهد شد در غرب وحشی
پست (فیلمی برای توجیه رابطه جنسی با کودکان) را از وبلاگ (تحلیل استراتژیک سینما) در بلاگیکس بررسی کنید https://tahlilecinema.blogix.ir/post/12
🌹شهید سید مرتضی آوینی: امید دشمن به ترس ماست و اگر نترسیم مکر شیطان یکسره بر باد می‌رود. ما با ایمان پیش می‌رویم و دشمن وابسته به سلاح است، اما دیگر تکلیف جنگ را آهن مشخص نمی‌کند. 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
💠 گفت و گو با «محمّدعلی فارسی» درباره نگاه «شهید آوینی» به سینما رزمندگان تحت تاثیر آثار آوینی به جبهه می‌رفتند 🔻 آثار مستند «شهید آوینی» همچنان نزد پژوهشگران سینما به عنوان شکل متفاوتی از نوع نگرش فیلمساز به تصویر، محل مراجعات فکری بوده و در این خصوص حتی مورد توجه نویسندگان غیرایرانی هم قرار گرفته و کتابی در این زمینه منتشر گردیده است. «محمّدعلی فارسی» که اکنون پس از سال‌ها فعالیت مستندسازی به عنوان یکی از هنرمندان شاخص این حوزه شناخته می‌شود، با توجه به سابقه همکاری چند ساله با شهید آوینی و اطلاع از دنیایی که او داشت، می‌تواند در این گفت‌و‌شنود، نکات ارزنده‌ای در شناخت جهان فکری و هنری «سیدمرتضی آوینی» ارائه دهد و به درک بیشتر ما از این شهید والامقام کمک کند. 🔻 «محمّدعلی فارسی»: شهید آوینی، روح قدسی حاکم بر جبهه را درک می‌کرد و آن چنان زیبا نشان می‌داد که هر کسی را عاشق آن فضا می‌کرد. هر جوانی که استعداد اولیه را داشت، با دیدن آثار آوینی به خود می‌گفت که باید برود جبهه و آن بهشت زمینی را درک کند. 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
کتاب ارزشمند توسعه و تمدن غرب 👆 اثر شهید سید مرتضی آوینی یک کتاب مرجع در شناخت لیبرالیسم