تحلیل سیاسی _ فرهنگی-اجتماعی
عراق اصطلاح «همجنس گرایی» را ممنوع می کند 📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی ✅ https://eitaa.com/tahli
❇️اگه این خبر درست باشه واقعاً دمشون گرم
برای همه کثافت کاریها باید یه عنوانی انتخاب کنیم که عمق کثافت کاری رو نشون بده و به هر کسی که از این غلطها می کنه اون عنوان رو بگی تا فیها خالدونش بسوزه
✅دم قدیمیها گرم
به مردی که لواط می داد می گفتند....
به زنی هم که زنا می داد می گفتند......
حالا شما تصور کنید که طرف با این عناوین مشهور بشه، دیگه سرش رو هم نمیتونه بلند کنه چه برسه به اینکه فردا بیاد طلبکار هم بشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ امر به معروف در مترو شیکاگو
پژوهشگر غربی پس از یک حادثه در مترو، به یک پدیده جدید اجتماعی پی میبرد...
#حتما_ببینید
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
🔴 آگهی های فیک خودرو به خط پایان
نزدیک شد
♦️رئیس کمیته نظارت بر کسبوکارهای مجازی :بزودی تنها افرادی میتوانند آگهی فروش خود را در سایتهایی چون دیوار، شیپور، باما و... بدهند که مالکیت آن از سوی راهور تأیید شده باشد
♦️در حقیقت افرادی میتوانند خودروی خود را در سایت برای فروش، آگهی کنند که مالک خودرو باشند، یعنی سند به اسم آگهی دهنده باشد. با این فرایند آگهیهای تقلبی که در پلتفرمها عرضه میشود، کنترل خواهد شد و بدین جهت میتوان بازار خودرو را به صورت کامل کنترل کرد.
♦️اگر سایتها تأییدیه را اخذ نکنند، تحت هیچ شرایطی نمیتوانند خودرو را آگهی کنند.طی سالهای اخیر، سایتهای فروش خودرو محلی برای گران کردن خودرو شده است.
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
📊ایران دارای بزرگترین شبکه گازرسانی به منازل مسکونی در دنیا است.
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
روایت سردار رادان از اجرای طرح مقابله با بیحجابی
فرمانده کل انتظامی در گفتوگو با تسنیم:
🔹شاید در کل کشور به تعداد انگشتان یک دست بودند افرادی که در برابر پلیس مقاومت کردند و قانون (داشتن حجاب) را رعایت نکردند.
🔹دستگیریها بسیار کم بوده است، دلیلش هم این است که اکثر خانمها و دخترانی که حجابشان ایراد داشته از روی غفلت بوده و بعد از تذکر پلیس حجابشان را رعایت کردند.
🔹اگر فردی بر این موضوع (بیحجابی) اصرار داشته باشد، حتماً توسط مأموران پلیس دستگیر و تحویل مقامات قضایی میشود تا برابر قانون با او برخورد شود.
🔹گروه هم هستند که بیحجابی را در فضای مجازی ترویج میدهند که مستقیماً افرادی را مخاطب قرار میدهند و عامدانه این جرم را مرتکب میشوند به همین دلیل برخورد قضایی با اینها سختتر خواهد شد.
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
همجنسبازی اجباری!
بانک جهانی می گوید به دلیل تصویب قانون ضد همجنس گرایی اوگاندا بودجه جدیدی برای اوگاندا وجود نخواهد داشت.
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
ثُمَّ كانَ عاقِبَةَ الَّذينَ أَساءُوا السّوأىٰ أَن كَذَّبوا بِآياتِ اللَّهِ وَكانوا بِها يَستَهزِئونَ﴿روم:۱۰﴾
سرانجامِ کسانی که اعمال بد مرتکب شدند، به جایی رسید که آیات خدا را تکذیب کردند و آن را به مسخره گرفتند!
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
💢 عمران خان پنج سال از فعالیت سیاسی منع شد
🔻 رسانههای محلی پاکستان گزارش دادند، نخست وزیر سابق این کشور به دنبال محکوم شدن از بابت فساد مالی در دادگاه، به مدت پنج سال نیز از فعالیت سیاسی منع شد.
@StrategicNews_ir
تحلیل سیاسی _ فرهنگی-اجتماعی
💢 عمران خان پنج سال از فعالیت سیاسی منع شد 🔻 رسانههای محلی پاکستان گزارش دادند، نخست وزیر سابق این
🟠ای کاش قوه قضاییه ایران برای حفظ حیثیت و آبروی خودش هم که شده شبیه این حرکت رو در مورد روحانی و دارودستش میزد.
📍آیتالله حائری شیرازی:
🔻در شطرنج، شاه سفید یا سیاه را نمیکُشند؛ ماتش میکنند که نتواند حرکت کند. وقتی حرکت نکرد، باخته است
🔻اجانب دنبال این نیستند که رهبر ما را ترور کنند، بلکه دنبال این هستند که ماتش کنند؛ انفعال در او ایجاد کنند
درصدد این هستند که حرفش اثر نکند. فرمانش اثر نکند. یعنی راههای حرکت او را ببندند. جلوی تحرکش را ببندند. از هر راهی برود، کیش بشود، از هر نقطهای بخواهد حرکت کند، راهها را بر او ببندند. آنها دنبال این هستند که مطلبی از ایشان صادر بشود، اما واقع نشود!
🔹 مثلاً
بگوید «اقتصاد مقاومتی»، اما هیچ گوشی بدهکار نباشد و هیچ تغییری نکند!
بگوید «همدلی و همزبانی»، اما همانطور که افراد بودند، باشند!
اگر این طور شد، این #بزرگترینضرر است. بزرگترین خطر در جمهوری اسلامی این است که رهبر در یک موردی حرف بزند و یکچیز دیگر از آب دربیاید
🔻 این «کیش» شدن است؛
اگر تکرار شد، «مات» شدن است و ما نباید بگذاریم، کار به اینجا بکشد
/منبع: تمثیلات سیاسی اجتماعی آیت الله حائری شیرازی، ص۴۳
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تفسیر متفاوت شبکه الحوار از اعزام نیروهای آمریکایی به خلیج فارس؛ اعزام نیرو به منطقه برای ترساندن کشورهای عربی است!
💢 آمریکاییها حرکت دیوانهوار و انتحاری برای تسلط بر بعضی از کشورهای خلیح فارس انجام میدهد؛ آمدهاند که حاکمان کشورهای عربی را بترسانند!
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴با پول حرام وام بانکی نمیتوانید مردم را به اربعین بفرستید؛ این پول شرعا حرام است
#آیت_الله_مدرسی
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
تحلیل سیاسی _ فرهنگی-اجتماعی
🔴با پول حرام وام بانکی نمیتوانید مردم را به اربعین بفرستید؛ این پول شرعا حرام است #آیت_الله_مدرسی 📡
✅این نظر این بزرگواره و تبیینشون درست به نظر میرسه ولی در نهایت می توانید از دفتر مرجعتون استفتا بفرمایید.
♦️ حوزه، دقیقا کجای دعواهای این روزها تعریف میشود؟
🔸 آیا روحانیت وظیفه ای نسبت به آنچه اذهان را درگیر کرده دارد؟
🔸 چند نکته که در آستانه سالگرد مهسا باید مرور کرد...
#شبنامه
۱۴۰۲/۵/۱۸
🔺 بیش از ۱۰ ماه پیش ایران با فتنه ای رو به رو شد که از همان ابتدا و زیر پوستِ دمیدن به احساساتِ جامعه، هم ملیت ایرانیها و هم هویت مذهبی آنها و هم انسانیت را نشانه رفته بود. حقیقتی که گاه با آتش زدن پرچم ایران و گاه با اهانت به مقدسات خودش را نشان میداد.
نکته اینجاست که از همان ابتدا به جهت پنهان ماندن روح ضد ایرانی، ضد مذهبی و روح تجزیه طلبانه ی جنبش تروریستی زاعش، کوشیده شد تا رنگ و بوی حمایت از #حقوق_زنان به آن دمیده شده و اصل آن پیرامون دو قطبی #حجاب شکل بگیرد.
🔺 یک نکته که بعد از این ماجرا اتفاق افتاد؛ توهین ها و حملات مکرر به باورهای دینی ایرانیان بود.
این توهین ها و همچنین تکرار ابهامات پیرامون مسئله ی حجاب به شکلی بود که شخص آیت الله خامنه ای در گفتگو با بانوان ایرانی به میدان آمده و به آنها پاسخ داد.
پر واضح است که در چنین آشوب هایی که مسئله ی دو قطبی پیرامون یک مسئله شکل میگیرد، نوع رفتار یک جبهه به شکلی است که از رسانه تا افراد، به میدان بیایند بلکه لیدرِ آن جریان لازم نباشد خودش را هزینه ی ماجرا بکند.
🔺 مسئله اینجاست که در کمال ناباوری، در مسئله ی پوشش بانوان و مسئله ی مذهب که حوزه ی تخصصی جامعه ی روحانیت محسوب میشود هم، نوعی از انفعال خودش را نشان داده که آیت الله خامنه ای در آن مرحله شخصا روشنگری کرده اند.
اگر از روحانیون سرشناسی که انصافا کوشیدند روی منبر روشنگری کنند بگذریم، این مسئله چند سوال را در ذهن به وجود می آورد:
آنهای دیگری که تعدادشان کم نیست و بیوت بسیاری از مراجع را هم تشکیل میدهد نسبت به حجاب چه صحبتی دارند؟
آیا نظری در این خصوص ندارند؟
آیا دین درباره ی پوشش شهروندان جامعه نظری داشته؟
🔺 ممکن است یک سوال منطقی و دقیق اینجا مطرح شود: ممکن است ورود چهره های مذهبی و دینی به این مسئله موجب پر رنگتر شدن و حیثیتی تر شدن این دو قطبی شود.
قطعا میپذیریم که برخی اگر اظهار نظر نکنند برکتش برای ایران و اسلام بیشتر است اما سوال اصلی اینجاست:
آیا در این جمع کثیر، کسی در دفاع از دین، بلد نبوده و نیست که به گونه ای دفاع کند که تاحدود زیادی برای طیف های مختلف جامعه قابل فهم و قابل هضم باشد؟
آیا فقط رهبر ایران و منبری های خاص ضرورت این نوع دفاع و روشنگری را دیده اند؟
🔺 مسئله زمانی مهم میشود که یادآوری کنیم: ما داریم درباره موضوعی دینی حرف میزنیم. موضوعی که حوزه ی تخصصی آقایان است.
باز ممکن است برخی بگویند: شان حضرات این نیست که در این حواشی اظهار نظر کنند.
این هم قابل پذیرش است اما پس از اظهار نظر اخیر حجت الاسلام سید محمد خاتمی (رئیس جمهور اصلاحات) با کلید واژه ی حجاب اجباری این سوال جدی تر میشود:
یک نفر در لباس مذهب که قبلا رئیس جمهور ایران بوده از حجاب اجباری میگوید ، اینجا نگاه روحانیون و مراجع در قم چیست؟
🔹 آنها حجاب اجباری را در دین می بینند؟
🔹 حجاب را برای دفاع از حقوق زن می بینند؟ حجاب را ابزاری برابر حفظ جامعه از برهنگی می بینند؟ اساسا نگاهشان نسبت به مسئله چگونه است؟
🔹 آیا در مسئله ای دینی که حوزه ی تخصصی آقایان است، این ضرورت که دفاع باید صورت بگیرد احساس میشود یا نه؟
🔹 اگر بخواهیم صریح صحبت کنیم باید به این نکته برسیم: روحانیت خودش را نسبت به باورهای دینی مردم مسئول میداند؟
🔹 روحانیت در دفاع از مسئله ی حجاب حرفی برای گفتن دارد یا دچار یک سو تفاهم شده ایم؟
🔹 روحانیت در دفاع از هویت یک ملت ، چقدر توانسته مانند مطهری بفهمد و از دریچه ی نگاه تمدنی موضوعات را پیگیری کند؟
🔺 در بزنگاه هاست که اسلام و ایران به یاور نیاز دارد.
بپرسیم از خودمان که در بزنگاه ها کجا بوده ایم؟ نظاره گر یا در میدان ؟
این سوالیست که اگر برایش پاسخی نداشته باشیم، پاسخ این سوال هم مبهم می ماند:
ما اگر در بزنگاه کربلا بودیم، قسمتمان از واقعه چه میشد؟
یاری کردن حسین؟ نظاره گر بودن؟ یا هم صدا شدن با امپراتوری رسانه ای لشکر یزید؟
#آقای_تحلیلگر
#شبنامه
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
📸 باربی و حاشیههایش
فیلم سینمایی باربی که بهتازگی روی پردۀ سینماهای دنیا رفته، با استقبال زیادی مواجه شده. این استقبال اما روی دیگری هم دارد و آن انتقادهایی است که نشان میدهد فیلم باربی تهاجمیترین تبلیغات فمینیستی است.
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
وقتی برای موضوعاتی چنین واضح و آشکار اعلام میکنند که «آماده دریافت شکایتهای مردمی هستیم» یعنی توهین به شعور مردم و سرکار گذاشتن آنان.
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
💠 رمز پیروزی
صادقانه باید عرض کنم که اوضاع کشور را بهواسطه جنگ ترکیبی تحمیلی، رو به وخامت میبینم اما به دو دلیل امیدوارم:
اول اینکه آخر قصه را منتهی به ظفر و ظهور میدانم.
و دوم آنکه جبهه مقابل وضعیت بهمراتب بدتری دارد.
در این ماراتن نفسگیر، به قول رهبر انقلاب، رمز پیروزی در تداوم حرکت است.
۱۴۰۲/۵/۱۹
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 رمز پیروزی و تداوم حرکت
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹وزیر کشور: تعداد پرونده ضاربین آمران به معروف در کل کشور به ۲۰ فقره هم نمیرسد. هدف دشمن از این اقدامات منصرف کردن مردم از رسالت امر به معروف است.
پ.ن؛ جناب آقای وحیدی اگر فیلم منتشر نشود شما چگونه برخورد میکنید؟ یک مورد بفرمایید فیلم منتشر نشده است و شما برخورد و رسانه ای کردید، انتشار فیلم بازی در زمین دشمن نیست، عدم برخورد قاطع و رسانه ای نکردن آن بازی در زمین دشمن است، همین ۲۰ مورد که میفرمایید چه برخوردی باهاشون شد؟ اینکه شما صورت مسئله را پاک کنید چیزی درست نمیشود، بنده گزارشات موثق مردمی دارم که در برخی نقاط کشور زنان محجبه اذیت میشوند، اگر امربه معروف کنند به آن ها حمله میشود اگر امر به معروف نکنند باید در فضای مسموم باشند، قطعا همه جا اینگونه نیست، مگر همه مردم دزد هستند؟ مگر همه مردم اراذل اوباشند؟ ولی همون درصد کم اگر برخورد قاطع نشود مردم از دزد میترسند، اینکه امروز مردم با وجود دزد از دزدی و دزد نمیترسند چون میدانند کسی با دزد شوخی ندارد و با او برخورد قاطع میشود، جناب وزیر هرکسی را گرفتید یا گفت پشیمانم و ببخشید یا گفتید روانی است. جناب وزیر من به عنوان کسی که با مردم مستقیم درارتباط هستم به شما عرض میکنم که مردم میگویند شما برخورد قاطع با هنجارشکنان حوزه حجاب نمیکنید و نوعی مماشات در این مورد است. لطفا به جای توجیه کردن و مقصر نشان دادن منتشر کنندگان فیلم دنبال برخورد قاطع با این روانی ها باشید. شما فضای امن درست کنید و از آمر به معروف حمایت کنید مردم منصرف نمیشوند. یاعلی...
شیخ فرهاد فتحی
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
🔴رخنه لیبرالیسم در جبهه انقلاب
۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبههی انقلاب، نسبت به غیرانقلابیها، ملایم و منعطف و مداراییاند اما انقلابیهای اصیل را بهشدت، طرد و نفی و سرکوب میکنند. اگر اینان به انقلابیهای اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکردهاند، ولی اگر انقلابیهای اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسستآفرین و وحدتشکن هستند. در واقع، سیئات انقلابیهای اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم.
۲. تعبیر دقیقتر و زیباتری که میتوان دربارهی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابیگریشان، از برخی ظواهر و صورتها فراتر نمیرود و عمق هویتی ندارد. وانمود میکنند که انقلابیاند، اما دچار چرخش و دگردیسی شدهاند.
۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدمهای دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفتهاند چه باشند.
۴. در دههی اخیر، عدهای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیتالله خامنهای هم در مقابلشان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأتگرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمیبرند. من اینان را التقاطی میدانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است.
۵. برخی از انقلابیها کوشیدند ادای اصلاحطلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالتها بریدند و به اصیلها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتنشان با اصلاحطلبان، هیچگاه توضیح ندادند. نرمنرمک چرخیدند.
۶. دربارهی «برجام» و «فضای مجازی» و «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاحطلبان فکر میکنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاحطلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمهی استدلالهای اقتباسی خود میکنند.
۷. حاجقاسم را نیز از آن خود میدانند؛ همان کسیکه میگفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» میتواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمیپسندید. نمیدانند سیاست حاجقاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام میدانستند و هم فتوحات منطقهای حاجقاسم را میطلبیدند.
۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفتهاند: خودسازی، جامعهسازی و تمدنسازی. اینان چون در مرحلهی خودسازی، شکست خوردهاند، ارادهی انقلابی ندارند و بهجای جامعهسازی، در پی جامعهسنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند.
۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانهی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاحطلبان.
۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبههی انقلاب، التقاطی شدهاند. کلیدواژههایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبیشدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همهی اینها روایت غلط دارند.
۱۱. از اصول بریدهاند اما انتظار دارند که همچنان در هستهی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما میگویند «تنگنظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کردهاند. دایرهی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشیهای دورهای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزشها.
۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصولگرایی نسبت میدهم. روح بازرگان در بخش عمده اصولگرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصولگرایان و اصلاحطلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفههای آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاحطلب و چه انقلابی.
۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالاییها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنهی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر میرویم و به نخبگان میرسیم، موارد استحاله بیشتر میشوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاینرو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد.
۱۴. از هرچه که واسازیشان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بیدرنگ، واکنش منفی نشان میدهند و برآشفته میشوند. نگرانند که مبادا نسبتهای فکری و هویتی پنهانشان با اصلاحطلبان آشکار شود. میگویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات میگوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کردهاند.
۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصولگرایی» میگذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکانهای انقلاب را به زنجیر بستهاند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کردهاند.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat