ثُمَّ كانَ عاقِبَةَ الَّذينَ أَساءُوا السّوأىٰ أَن كَذَّبوا بِآياتِ اللَّهِ وَكانوا بِها يَستَهزِئونَ﴿روم:۱۰﴾
سرانجامِ کسانی که اعمال بد مرتکب شدند، به جایی رسید که آیات خدا را تکذیب کردند و آن را به مسخره گرفتند!
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
💢 عمران خان پنج سال از فعالیت سیاسی منع شد
🔻 رسانههای محلی پاکستان گزارش دادند، نخست وزیر سابق این کشور به دنبال محکوم شدن از بابت فساد مالی در دادگاه، به مدت پنج سال نیز از فعالیت سیاسی منع شد.
@StrategicNews_ir
تحلیل سیاسی _ فرهنگی-اجتماعی
💢 عمران خان پنج سال از فعالیت سیاسی منع شد 🔻 رسانههای محلی پاکستان گزارش دادند، نخست وزیر سابق این
🟠ای کاش قوه قضاییه ایران برای حفظ حیثیت و آبروی خودش هم که شده شبیه این حرکت رو در مورد روحانی و دارودستش میزد.
📍آیتالله حائری شیرازی:
🔻در شطرنج، شاه سفید یا سیاه را نمیکُشند؛ ماتش میکنند که نتواند حرکت کند. وقتی حرکت نکرد، باخته است
🔻اجانب دنبال این نیستند که رهبر ما را ترور کنند، بلکه دنبال این هستند که ماتش کنند؛ انفعال در او ایجاد کنند
درصدد این هستند که حرفش اثر نکند. فرمانش اثر نکند. یعنی راههای حرکت او را ببندند. جلوی تحرکش را ببندند. از هر راهی برود، کیش بشود، از هر نقطهای بخواهد حرکت کند، راهها را بر او ببندند. آنها دنبال این هستند که مطلبی از ایشان صادر بشود، اما واقع نشود!
🔹 مثلاً
بگوید «اقتصاد مقاومتی»، اما هیچ گوشی بدهکار نباشد و هیچ تغییری نکند!
بگوید «همدلی و همزبانی»، اما همانطور که افراد بودند، باشند!
اگر این طور شد، این #بزرگترینضرر است. بزرگترین خطر در جمهوری اسلامی این است که رهبر در یک موردی حرف بزند و یکچیز دیگر از آب دربیاید
🔻 این «کیش» شدن است؛
اگر تکرار شد، «مات» شدن است و ما نباید بگذاریم، کار به اینجا بکشد
/منبع: تمثیلات سیاسی اجتماعی آیت الله حائری شیرازی، ص۴۳
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تفسیر متفاوت شبکه الحوار از اعزام نیروهای آمریکایی به خلیج فارس؛ اعزام نیرو به منطقه برای ترساندن کشورهای عربی است!
💢 آمریکاییها حرکت دیوانهوار و انتحاری برای تسلط بر بعضی از کشورهای خلیح فارس انجام میدهد؛ آمدهاند که حاکمان کشورهای عربی را بترسانند!
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴با پول حرام وام بانکی نمیتوانید مردم را به اربعین بفرستید؛ این پول شرعا حرام است
#آیت_الله_مدرسی
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
تحلیل سیاسی _ فرهنگی-اجتماعی
🔴با پول حرام وام بانکی نمیتوانید مردم را به اربعین بفرستید؛ این پول شرعا حرام است #آیت_الله_مدرسی 📡
✅این نظر این بزرگواره و تبیینشون درست به نظر میرسه ولی در نهایت می توانید از دفتر مرجعتون استفتا بفرمایید.
♦️ حوزه، دقیقا کجای دعواهای این روزها تعریف میشود؟
🔸 آیا روحانیت وظیفه ای نسبت به آنچه اذهان را درگیر کرده دارد؟
🔸 چند نکته که در آستانه سالگرد مهسا باید مرور کرد...
#شبنامه
۱۴۰۲/۵/۱۸
🔺 بیش از ۱۰ ماه پیش ایران با فتنه ای رو به رو شد که از همان ابتدا و زیر پوستِ دمیدن به احساساتِ جامعه، هم ملیت ایرانیها و هم هویت مذهبی آنها و هم انسانیت را نشانه رفته بود. حقیقتی که گاه با آتش زدن پرچم ایران و گاه با اهانت به مقدسات خودش را نشان میداد.
نکته اینجاست که از همان ابتدا به جهت پنهان ماندن روح ضد ایرانی، ضد مذهبی و روح تجزیه طلبانه ی جنبش تروریستی زاعش، کوشیده شد تا رنگ و بوی حمایت از #حقوق_زنان به آن دمیده شده و اصل آن پیرامون دو قطبی #حجاب شکل بگیرد.
🔺 یک نکته که بعد از این ماجرا اتفاق افتاد؛ توهین ها و حملات مکرر به باورهای دینی ایرانیان بود.
این توهین ها و همچنین تکرار ابهامات پیرامون مسئله ی حجاب به شکلی بود که شخص آیت الله خامنه ای در گفتگو با بانوان ایرانی به میدان آمده و به آنها پاسخ داد.
پر واضح است که در چنین آشوب هایی که مسئله ی دو قطبی پیرامون یک مسئله شکل میگیرد، نوع رفتار یک جبهه به شکلی است که از رسانه تا افراد، به میدان بیایند بلکه لیدرِ آن جریان لازم نباشد خودش را هزینه ی ماجرا بکند.
🔺 مسئله اینجاست که در کمال ناباوری، در مسئله ی پوشش بانوان و مسئله ی مذهب که حوزه ی تخصصی جامعه ی روحانیت محسوب میشود هم، نوعی از انفعال خودش را نشان داده که آیت الله خامنه ای در آن مرحله شخصا روشنگری کرده اند.
اگر از روحانیون سرشناسی که انصافا کوشیدند روی منبر روشنگری کنند بگذریم، این مسئله چند سوال را در ذهن به وجود می آورد:
آنهای دیگری که تعدادشان کم نیست و بیوت بسیاری از مراجع را هم تشکیل میدهد نسبت به حجاب چه صحبتی دارند؟
آیا نظری در این خصوص ندارند؟
آیا دین درباره ی پوشش شهروندان جامعه نظری داشته؟
🔺 ممکن است یک سوال منطقی و دقیق اینجا مطرح شود: ممکن است ورود چهره های مذهبی و دینی به این مسئله موجب پر رنگتر شدن و حیثیتی تر شدن این دو قطبی شود.
قطعا میپذیریم که برخی اگر اظهار نظر نکنند برکتش برای ایران و اسلام بیشتر است اما سوال اصلی اینجاست:
آیا در این جمع کثیر، کسی در دفاع از دین، بلد نبوده و نیست که به گونه ای دفاع کند که تاحدود زیادی برای طیف های مختلف جامعه قابل فهم و قابل هضم باشد؟
آیا فقط رهبر ایران و منبری های خاص ضرورت این نوع دفاع و روشنگری را دیده اند؟
🔺 مسئله زمانی مهم میشود که یادآوری کنیم: ما داریم درباره موضوعی دینی حرف میزنیم. موضوعی که حوزه ی تخصصی آقایان است.
باز ممکن است برخی بگویند: شان حضرات این نیست که در این حواشی اظهار نظر کنند.
این هم قابل پذیرش است اما پس از اظهار نظر اخیر حجت الاسلام سید محمد خاتمی (رئیس جمهور اصلاحات) با کلید واژه ی حجاب اجباری این سوال جدی تر میشود:
یک نفر در لباس مذهب که قبلا رئیس جمهور ایران بوده از حجاب اجباری میگوید ، اینجا نگاه روحانیون و مراجع در قم چیست؟
🔹 آنها حجاب اجباری را در دین می بینند؟
🔹 حجاب را برای دفاع از حقوق زن می بینند؟ حجاب را ابزاری برابر حفظ جامعه از برهنگی می بینند؟ اساسا نگاهشان نسبت به مسئله چگونه است؟
🔹 آیا در مسئله ای دینی که حوزه ی تخصصی آقایان است، این ضرورت که دفاع باید صورت بگیرد احساس میشود یا نه؟
🔹 اگر بخواهیم صریح صحبت کنیم باید به این نکته برسیم: روحانیت خودش را نسبت به باورهای دینی مردم مسئول میداند؟
🔹 روحانیت در دفاع از مسئله ی حجاب حرفی برای گفتن دارد یا دچار یک سو تفاهم شده ایم؟
🔹 روحانیت در دفاع از هویت یک ملت ، چقدر توانسته مانند مطهری بفهمد و از دریچه ی نگاه تمدنی موضوعات را پیگیری کند؟
🔺 در بزنگاه هاست که اسلام و ایران به یاور نیاز دارد.
بپرسیم از خودمان که در بزنگاه ها کجا بوده ایم؟ نظاره گر یا در میدان ؟
این سوالیست که اگر برایش پاسخی نداشته باشیم، پاسخ این سوال هم مبهم می ماند:
ما اگر در بزنگاه کربلا بودیم، قسمتمان از واقعه چه میشد؟
یاری کردن حسین؟ نظاره گر بودن؟ یا هم صدا شدن با امپراتوری رسانه ای لشکر یزید؟
#آقای_تحلیلگر
#شبنامه
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
📸 باربی و حاشیههایش
فیلم سینمایی باربی که بهتازگی روی پردۀ سینماهای دنیا رفته، با استقبال زیادی مواجه شده. این استقبال اما روی دیگری هم دارد و آن انتقادهایی است که نشان میدهد فیلم باربی تهاجمیترین تبلیغات فمینیستی است.
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
وقتی برای موضوعاتی چنین واضح و آشکار اعلام میکنند که «آماده دریافت شکایتهای مردمی هستیم» یعنی توهین به شعور مردم و سرکار گذاشتن آنان.
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
💠 رمز پیروزی
صادقانه باید عرض کنم که اوضاع کشور را بهواسطه جنگ ترکیبی تحمیلی، رو به وخامت میبینم اما به دو دلیل امیدوارم:
اول اینکه آخر قصه را منتهی به ظفر و ظهور میدانم.
و دوم آنکه جبهه مقابل وضعیت بهمراتب بدتری دارد.
در این ماراتن نفسگیر، به قول رهبر انقلاب، رمز پیروزی در تداوم حرکت است.
۱۴۰۲/۵/۱۹
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 رمز پیروزی و تداوم حرکت
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹وزیر کشور: تعداد پرونده ضاربین آمران به معروف در کل کشور به ۲۰ فقره هم نمیرسد. هدف دشمن از این اقدامات منصرف کردن مردم از رسالت امر به معروف است.
پ.ن؛ جناب آقای وحیدی اگر فیلم منتشر نشود شما چگونه برخورد میکنید؟ یک مورد بفرمایید فیلم منتشر نشده است و شما برخورد و رسانه ای کردید، انتشار فیلم بازی در زمین دشمن نیست، عدم برخورد قاطع و رسانه ای نکردن آن بازی در زمین دشمن است، همین ۲۰ مورد که میفرمایید چه برخوردی باهاشون شد؟ اینکه شما صورت مسئله را پاک کنید چیزی درست نمیشود، بنده گزارشات موثق مردمی دارم که در برخی نقاط کشور زنان محجبه اذیت میشوند، اگر امربه معروف کنند به آن ها حمله میشود اگر امر به معروف نکنند باید در فضای مسموم باشند، قطعا همه جا اینگونه نیست، مگر همه مردم دزد هستند؟ مگر همه مردم اراذل اوباشند؟ ولی همون درصد کم اگر برخورد قاطع نشود مردم از دزد میترسند، اینکه امروز مردم با وجود دزد از دزدی و دزد نمیترسند چون میدانند کسی با دزد شوخی ندارد و با او برخورد قاطع میشود، جناب وزیر هرکسی را گرفتید یا گفت پشیمانم و ببخشید یا گفتید روانی است. جناب وزیر من به عنوان کسی که با مردم مستقیم درارتباط هستم به شما عرض میکنم که مردم میگویند شما برخورد قاطع با هنجارشکنان حوزه حجاب نمیکنید و نوعی مماشات در این مورد است. لطفا به جای توجیه کردن و مقصر نشان دادن منتشر کنندگان فیلم دنبال برخورد قاطع با این روانی ها باشید. شما فضای امن درست کنید و از آمر به معروف حمایت کنید مردم منصرف نمیشوند. یاعلی...
شیخ فرهاد فتحی
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
🔴رخنه لیبرالیسم در جبهه انقلاب
۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبههی انقلاب، نسبت به غیرانقلابیها، ملایم و منعطف و مداراییاند اما انقلابیهای اصیل را بهشدت، طرد و نفی و سرکوب میکنند. اگر اینان به انقلابیهای اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکردهاند، ولی اگر انقلابیهای اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسستآفرین و وحدتشکن هستند. در واقع، سیئات انقلابیهای اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم.
۲. تعبیر دقیقتر و زیباتری که میتوان دربارهی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابیگریشان، از برخی ظواهر و صورتها فراتر نمیرود و عمق هویتی ندارد. وانمود میکنند که انقلابیاند، اما دچار چرخش و دگردیسی شدهاند.
۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدمهای دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفتهاند چه باشند.
۴. در دههی اخیر، عدهای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیتالله خامنهای هم در مقابلشان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأتگرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمیبرند. من اینان را التقاطی میدانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است.
۵. برخی از انقلابیها کوشیدند ادای اصلاحطلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالتها بریدند و به اصیلها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتنشان با اصلاحطلبان، هیچگاه توضیح ندادند. نرمنرمک چرخیدند.
۶. دربارهی «برجام» و «فضای مجازی» و «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاحطلبان فکر میکنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاحطلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمهی استدلالهای اقتباسی خود میکنند.
۷. حاجقاسم را نیز از آن خود میدانند؛ همان کسیکه میگفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» میتواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمیپسندید. نمیدانند سیاست حاجقاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام میدانستند و هم فتوحات منطقهای حاجقاسم را میطلبیدند.
۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفتهاند: خودسازی، جامعهسازی و تمدنسازی. اینان چون در مرحلهی خودسازی، شکست خوردهاند، ارادهی انقلابی ندارند و بهجای جامعهسازی، در پی جامعهسنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند.
۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانهی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاحطلبان.
۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبههی انقلاب، التقاطی شدهاند. کلیدواژههایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبیشدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همهی اینها روایت غلط دارند.
۱۱. از اصول بریدهاند اما انتظار دارند که همچنان در هستهی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما میگویند «تنگنظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کردهاند. دایرهی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشیهای دورهای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزشها.
۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصولگرایی نسبت میدهم. روح بازرگان در بخش عمده اصولگرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصولگرایان و اصلاحطلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفههای آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاحطلب و چه انقلابی.
۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالاییها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنهی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر میرویم و به نخبگان میرسیم، موارد استحاله بیشتر میشوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاینرو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد.
۱۴. از هرچه که واسازیشان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بیدرنگ، واکنش منفی نشان میدهند و برآشفته میشوند. نگرانند که مبادا نسبتهای فکری و هویتی پنهانشان با اصلاحطلبان آشکار شود. میگویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات میگوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کردهاند.
۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصولگرایی» میگذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکانهای انقلاب را به زنجیر بستهاند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کردهاند.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
تحلیل سیاسی _ فرهنگی-اجتماعی
🔴رخنه لیبرالیسم در جبهه انقلاب ۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبههی انقلاب، نسبت به غیرانقلاب
✅این تحلیل از کانال بیداری ملت، مصداقی بحث نکرده ولی ملاکهای خوبی را بیان کرده که به انسان در صحنه کمک شایانی میکند.
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
فساد چرا و چگونه مساله منبر شد؟!
اینکه منبری های خوب انقلابی هم در نوبتهای مکرر به #مساله فساد می پردازند و یکبار حکومت علوی را "الگو" گرفته، مثل برخورد با ابن هرمه را مطالبه و یکبار در صدد رفع شبهه مسری فساد به مشروعیت نظام افتاده با فسادهای درون حکومت علوی "مقایسه" میکنند؛ مبتنی بر یک درک و محاسبه پیشینی است:
مردم و حتی گروههای حزب اللهی درباره "میزان فساد"، ذهنیت منفی دارند و گلهمند و منتقدند!
از قضا پیمایش های علمی همین درک را تایید می کند. در آخرین پیمایش توسط مرکز تحلیل اجتماعی متا، از ۵بلوک جامعه، بلوک "وفاداران راسخ" -که در عمده مسائل همراه با نظام اسلامی هستند- در مساله #ادراک_فساد فاصله خیلی زیادی با عموم مردم ندارند!
۵۱ درصد شان قائل هستند فساد در ایران بیشتر از کشورهای دیگر است و ...!
تا اینجا معلوم است محاسبه و درک این منبریها از مساله مخاطبانِ خود با واقعیت و پیمایشها مطابق است و نمره خوب مساله یابی دارند.
اما #حل_مساله؛ چقدر در مقایسه با حکومت علوی است؟!
اینجا در مقام مناقشه صغروی در مستندات مقایسه نیستم. به نظر می رسد اگر باز درک درستی از میدان و "نسبت ذهنیت و عینیت" باشد راه حل های بهتر و موثرتری انتخاب شود.
در بین شاخص های اندازه گیری فساد، "شاخص ادراک فساد" هم شایع است و معمولا همین، منشأ رتبه بندی فساد کشورها می شود. به این شاخص اشکالات متعددی وارد است از جمله اینکه ادراک (ذهنیت) همیشه مطابق با واقعیت (عینیت) نیست. شایعات و جوسازی رسانه ای، ابهام و خروجی های نامطلوب و... همه میتواند ادراک و تصور وجود فساد را افزایش دهد.
به حسب برخی پیمایش ها ( آمار گیری ها و تحقیقات)نسبت "ادراک فساد" به "تجربه و مشاهده فساد" در ایران ۷ به ۱ می باشد!
یعنی ادراک و باور به وجود فساد _ بدون اینکه مستند و همراه با دلیلی خاص باشد - ۷ برابر درک و باور به وجود فساد همراه با سند و مدرک ، دربین مردم شایع است.
با این وضعیت اگر گویندگان نتوانند خود را از حباب این تفاوت خارج کنند، احتمالا دنبال فهرست بلندی از فساد در حکومت علوی می گردند تا نتیجه مقایسه با جمهوری اسلامی حفظ شود!
برای مثال نمونه هایی که در نگاه سخت گیرانه علی(ع) توبیخ، استیضاح و دستور بازرسی بوده اما هرگز در قوانین ما فساد تلقی نمی شود -بلکه بعضی رویه هم هست- در آن فهرست فساد، شمارش می شود! از مهمان شدن استاندار بصره بر یک سفره که فقرا در آن نبودند (نامه۴۵) تا تذکر گرفتن شریح برای خانه ۸۰ دیناری اش (نامه۳)! و...
گویندهای مجبور میشود زیاد بن ابیهِ دوره معاویه را به حساب زیاد بن ابیه دوره علی(ع) -و حتی دوره امام حسن(ع)- بگذارد تا نمونه های فاسد در حکومت علوی را هم زیاد کند!
دیگری مجبور میشود "دوره حملات تروریستی و الغارات" بعد از صفین و خوارج -که به تصریح امام جز کوفه برایش نماند- را مثل "دوره استقرار و بسط ید امام در ولایات" بگیرد و از فرار استاندار بصره با بیت المال، نمونه از فساد در دوره علوی بگیرد؛ و حتی به خط و نشان نامه ۴۱ -که تهدید به ذوالفقار است اما همزمان از عدم بسط ید امام خبر می دهد- اشاره نکند!
ظاهراً وقتی مشکل نه "رخ دادن فساد" در حکومت اسلامی بلکه "ضریب خوردن ادراک آن" و "درک سستی در برخورد با آن" است؛ تصحیح دید مردم از راه دیگری می گذرد.
مثل:
۱. مطالبه #شفافیت نظام اداری (انحصارات، امتیازات، واگذاری ها، مزایا و...) برای رصد واقعی فساد، بجای معیار کردن ذهنیت ها و برساخت های رسانه ای و دشمن ساز.
۲. #تبیین درست در جهت پاره کردن حباب های کاذب در اذهان و واقعی کردن نسبت ها. رهبر انقلاب هم در دیدار امسال تصریح کردند: قوه قضائیه تصویر رسانه ای خوبی ندارد!
۳. #مطالبه برخورد فوری و کامل و غیر مبهم دستگاه قضایی با مفسدان و گزارش درست و به موقع به مردم.
این سه در سیره حضرت امیر(ع) نمونه ها دارد و البته برخی از آن منبری ها هم از این حل ها گفته و می گویند.
............................
۱. همه نتایج این پیمایش انتشار عمومی نیافته است لکن در پیمایش های مشابه میتوانید نتایج در مردم و جوانان را ببینید: shoaresal.ir/fa/news/118575
۲. این هم شنیده از مقامات مسئول است!
۳. ممکن است به حسب "صفات فاعلی" زیاد بن ابیه را کارگزار ترازی برای حکومت علوی ندانیم اما در دوره ایشان "قبح فعلی" از او گزارش نشده و تا صلح امام مجتبی(ع) هم به او وفادار مانده.
محسن قنبریان ۱۴۰۲/۵/۱۷
ــــــــــــــــــــــــ
شمع
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
🔺اگر ناموستان را به نااهل شوهر دادید و با صرف کلی وقت و هزینه و دادگاه، با یک بچه به خانه برگشت، آیا می توانید نتیجه بگیرید که یک بچه هم سود کردید؟!؟!
ـــــــــــــــــــــــ
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
💠🔅💠🔅
🔅💠🔅
💠
👈با خدا معامله کن نه مردم👉
⁉️ چه بر سر جامعه ما آمده که کرایه ها نجومی بالا می رود و مسلمان بر برادر مسلمان خود رحم نمی کند؟!
بعض صاحب خونه ها میدونن با بالا بردن کرایه به مستأجرش واقعاً فشار میاد، ولی منطقش اینه که خوب منم تحت فشارم؛ بله تو هم اگر تحت فشاری تو به این بنده خدا برای رضای خدا رحم کن تا خدا هم به تو رحم کنه و در کارت گشایش ایجاد کنه.
💠حرف من نیست؛ پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) فرمود:
هرکس مشکل برادر مؤمنش را حل کند، خدا هم مشکلات او را حل خواهد کرد. [شهاب الأخبار/195]
✅ مؤمن واقعی کسی است که دیگران از دست و زبانش در امان باشند. [الخصال، ج1، ص: 295] آیا من که ادّعای ایمان دارم، مستأجرم خیالش از بابت من راحت است یا با نزدیک شدن موعد تخلیه، ترس و لرز به اندامش می افتد که من با او چه خواهم کرد؟!
🚫 ایمان همش که اعمال ظاهری و نماز و روزه و حرف زدن نیست که! یه کم هم عمل لازمه. نه؟!
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
🔺 تنها دو روز باران آمد
🔸 دو روز در نروژ باران آمد و حالا به اعتراف رسانه لندنیها، صدای استعمار و تحقیر ملتهای مستقل جهان، "وضعیت همچنان بسیار بحرانی است".
🔹 دو روز در نروژ، مهدِ اغراقهای اسکاندیناوی پرستانِ اسکاندیناوی ندیده ایرانی، باران آمد، قطارها از کار افتاد و خانهها ویران شد و اتاق فرمانها را آب برد.
🔸 این کشورهای کوچک، کم جمعیت، و در ناز و نعمت و دورافتاده در شمال اروپا، بحران ندیدهاند. خشکسالی و قحطی و جنگ و تحریم ما را اگر داشتند آن وقت میدیدیم جهان ما کارآمدتر، زندهتر، و انسانیتر است یا جهانِ وحشی چهار صد سال تجاوز و استعمار و نسل کشی و غارت آنها...
🔹 تنها دو روز باران آمد. میدانی؟
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
نکاتی پیرامون تسهیلات بانک ملی برای اربعین 1402.pdf
194.9K
💠 نکاتی پیرامون تسهیلات بانک ملی برای اربعین 1402
🔸 1- این تسهیلات در قالب چه عقد شرعی ای است و چرا ربوی نمی باشد؟
🔹 2- میزان سود دریافتی بانک در این تسهیلات؟
🔸 3- در چه مواردی نمی توان تسهیلات مرابحه را استفاده کرد؟
🔹 4- بر اساس نظر کدام مراجع می توان تسهیلات مرابحه را برای خرید «خدمات» استفاده کرد؟
🔸 5- مصادیق قابل استفاده تسهیلات اربعین چیست؟
🔹 6- آیا از این تسهیلات برای خرید ارز اربعین می توان استفاده نمود؟
🔸 7- مسدودی مبلغ 25 میلیون ریال اشکال شرعی ایجاد می کند؟
🔹 8- جدول خلاصه استفاده از این وام بر اساس نظرات مراجع معظم تقلید
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy
💠عوامل فقر رابشناسیم💠
1️⃣گناه
🔴 امام رضا ع :همانا مؤمن نیت گناه میکند و از رزقش محروم می شود
ثواب الاعمال، ص 241
2️⃣کفران نعمت
🔴 سوره نحل آیه 112 ✨آنان نسبت به نعمتهای الهی کفران ورزیدند، از این رو خداوند لباس گرسنگی و ترس را بر آنان پوشاند
3️⃣اسراف
🔴امام علی ع : اسراف سبب فقر و نیازمندی است و میانه روی باعث بی نیازی می شود.
گشایش روزی، ص 137
4️⃣ربا
🔴سوره بقره آیه 276✨خداوند ربا را نابود مىكند، ولى صدقات را افزایش مىدهد
5️⃣درخواست ازدیگران
🔴درخواست از دیگران کلید فقر است و روزی را نابود میکند.»غررالحکم، ص 366
6️⃣تحقیر نعمت ها
🔴امام رضا ع : رزق و روزی کم راناچیز مشمارید، زیرا این کار شما را از نعمتهای فراوان محروم می سازد.
✨بحارالانوار، ج 7، ص 347
7️⃣نفرین پدر و مادر
🔴امام کاظم ع : عقوق والدین کمی و تنگ دستی را به دنبال دارد و انسان را به ذلت و خواری میکشاند.
✨میزان الحکمه، ج 3، ص 2678
8️⃣ولخرجی
🔴امام علی ع :کسی که به تبذیر و ولخرجی افتخار کند با ورشکستگی خوار و ذلیل میشود
9️⃣خواب قبل ازطلوع آفتاب
🔴امام رضا ع: فرشتگان روزی را بین طلوع فجر و طلوع آفتاب تقسیم میکنند، هر کس در این وقت بخوابد از روزی خویش غفلت ورزیده است
✨اصول کافی، ج 2، ص 122
#احادیث_ناب_و_نصایح_بزرگان
📡 #تحلیل_سیاسی_فرهنگی_اجتماعی
✅ https://eitaa.com/tahlilesiasy