eitaa logo
کانال تحلیلی سیاسی صراط
2.4هزار دنبال‌کننده
629 عکس
429 ویدیو
60 فایل
تحلیل مسائل روز ایران وجهان کانال دوم ( رسانه= صوتی+تصویری) eitaa.com/seraat_tahlil_siyasi دست نوشته های اینجانب👇️ @hamraah_batahlil برای ارسال نظرات و ارتباط مستقیم👇️ @Yasin1y ⚠️ #تبلیغ_و_تبادل_نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
؛ از چیست؟ 📝نماینده‌ی ایالات‌متحده در سازمان منع تسلیحات شیمیایی، هفته گذشته مدعی شد ایران از گزارش همه‌ی فعالیت‌های خود در تولید و انبار مواد شیمیایی خودداری کرده است. پیش‌ازاین، برخی رسانه‌ها از تلاش ایالات‌متحده جهت اتهام زنی در این حوزه خبر داده بودند. ✍اندیشکده_راهبردی_تبیین 🎯کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی، یک معاهده‌ی کنترل تسلیحات است که به‌منظور جلوگیری از تولید، توسعه، ذخیره و استفاده از این نوع تسلیحات در سال 1993 به امضای تعدادی از کشورها رسید. جمهوری اسلامی ایران در همان سال کنوانسیون مزبور را امضا کرده و پیش از اجرایی شدن، آن را به تصویب رسانده است. 🎯ایران ازجمله بزرگ‌ترین قربانیان سلاح‌های شیمیایی در طول تاریخ بوده و در دوران جنگ تحمیلی، بخش زیادی از مردم شهرهای غربی و جنوب غربی ایران به‌وسیله‌ی تسلیحات شیمیایی‌ای که از طرف کشورهای غربی در اختیار صدام قرار داده شده بود، به شهادت رسیدهاند. 💥 بااین‌حال، اهداف عمده‌ی زیر را می‌توان برای اتهام‌زنی جدید آمریکا علیه ایران متصور بود: 1⃣ زمینه‌سازی برای اجماع علیه ایران و اعمال تحریم در حوزه‌های جدید: این راهبرد از دو روش «وضع تحریم جدید» و «اضافه نمودن اشخاص و نهادهای ایرانی به فهرست‌های تحریمی با بهانه‌های جدید» دنبال می‌شود. 2⃣ مانع‌تراشی در راستای همکاری‌های ایران و اروپا برای حفظ برجام: در تحلیل این هدف، باید در نظر داشت که اروپا در حوزه‌هایی غیر از هسته‌ای، به‌راحتی با هرگونه اعمال فشار بر ایران همراه خواهد شد. 3⃣ مجاب کردن سازمان منع تسلیحات شیمیایی جهت درخواست بازرسی‌های جدید: در این سناریو، سازمان درخواست بازرسی از برخی مجموعه‌های نظامی و حساس ایران را مطرح می‌کند که با مخالفت ایران، زمینه برای ارجاع پرونده به شورای امنیت سازمان ملل و اعمال فشار بیشتر فراهم می‌شود. ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
پاداش 400 میلیون تومانی برای کاهش 75 درصدی ارزش پول ملی ✍️ محمد ایمانی آقای صالحی عضو تیم مذاکرات برجام به یورونیوز گفت "فشار اقتصادی غوغا می‌کند؛ حقوق من سه هزار دلار بود، الان هفتصد دلار شده است". 🔹اما میان مردم عادی و امثال آقایان صالحی و ظریف، سه تفاوت مهم وجود دارد: نخست اینکه تیم مذاکره کننده و دولت، به اعتبار تنظیم توافقی خسارت بار و سوء مدیریت، مقصر وضع اقتصادی موجود هستند. ثانیا حقوق مردم عادی نه بالای 30 میلیون که زیر 3 میلیون تومان است. ♦️سوم اینکه، صالحی و ظریف، بهمن 94 از روحانی نشان درجه یک شجاعت و لیاقت به همراه ۱۰۰ سکه بهار آزادی دریافت کردند. عراقچی و تخت‌روانچی هم ۷۵ سکه بهار آزادی دریافت کردند. در این مراسم مجموعا 750 سکه اعطا شد. 🔹 اگر مردم در اثر برجام، خسارت دیدند و به قول صالحی، ارزش پولشان 75 درصد کاهش یافته، اما شخص آقای صالحی یکصد سکه طلا (به ارزش 400 میلیون تومان) دریافت داشته است. چاه برجام اگر برای مردم آب نداشت، برای بانیان آن سکه داشت. ♦️سکه قبل از برجام، زیر 900 هزار تومان بود و در پسا برجام (حتی قبل از خروج آمریکا از توافق) به 4 میلیون 450 درصد صعودکرد. @tahlilisiyasiseraat
✍علی مهدیان ⚡️جنگ اقتصادی مثل همه نبردهای دیگر هم به مدیریت کلان کشور مربوط است هم به زندگی مردم. نقد به مدیریت اقتصادی کشور امروز شیوع زیادی دارد خیلی ها برای اینکه از هم جا نمانند و در تبری از دولت ضعیف کنونی از دیگران پیشی بگیرند، روا و ناروا به مسوولین میتازند. حرفی نیست. اما این نبرد سوی دیگری هم دارد و آن مردمند. ⚡️طرحهای دولت در رها سازی بازار یا شکل دادن به بازار ثانویه یا ورود حداکثری و غیر عادی دولت در بازار و قیمتها همه به شکست منجر میشود اگر توجه به این سوی درگیری نداشته باشیم. ⚡️اقتصاد مقاومتی فقط یک بسته مدیریتی نیست. بلکه یک و عمومی است. مردمی که بپذیرند در شرایط جنگ هستیم به گونه دیگری زندگی میکنند. باید قبول کنیم بنا است با شیوه زندگی خود به جنگ دشمن برویم. ⚡️من همه ضعفهای موجود در این صحنه را خلاصه شده در یک نکته میدانم و آن "سودجویی در شرایط جنگ" است. بقیه مسائل از دل همین یک مرض بیرون میآید. این فسادی است که خیلی هم قابل کیفر و مجازات رسمی نیست. بیماری که نرم و پنهان کم و بیش در زندگی ما رخنه میکند و جبهه حق را پوک و ضربه پذیر میکند. ⚡️آن کسی که از بازار بلبشوی امروز تلاش میکند سود بیشتری به دست آورد و پول و سرمایه اش را به گونه ای هدایت میکند که سود بیشتر کسب کند مصداق تابلو و روشن ماجرا است. مصداقهای دیگر هم وجود دارد. ⚡️اما در مقابل در میان فشار زندگی و نوسانات عجیب و غریب قیمتها بقالی را دیدم که اجناسش را به همان قیمتی میفروخت که از قبل میداد. میگفت ماه پیش این قیمت خریده ام این هم سودش. چرا گران کنم وقتی گران نخریده ام. احساس کردم خیلی ها به این سبک محاسبه میخندند ⚡️شما قطعا زیاد دیده اید آدمهایی که از ترس گرانی بیشتر میخرند تا در خانه ذخیره کنند. اما من کسی را میشناسم که هر کالایی را اگر تا قبل از آن بیشتر میخرید این روزها کمتر میخرد که دیگران اذیت نشوند. ⚡️حمایت از کالای ایرانی هم ملاک خوبی شده برای سنجش میزان سودگرایی در زندگی. حمایت از کالای ایرانی فقط به دولت ربط ندارد بلکه به زندگی مردم هم مربوط است. کسانی که دلیلشان بر نخریدن کالای ایرانی کیفیت است قطعا توجهی به مقوله مبارزه در سبک زندگیشان ندارند. حرفشان این است که من زندگی راحت و سود شخصی ام مهم است مابقی اش هم ربط به مسوولین دارد. اینها خود را در مبارزه کنار میکشند و خیال میکنند ضربه هایی که به کشور میخورد ربطی به این اخلاق و شیوه زندگی ندارد. ⚡️اساسا باید گفت ناکارآمدی و ضعف و سستی مدیریت کشور نیز برآمده از همین سبک زندگی است. اخلاق زیر بار مسوولیت نرفتن و سودگرایی باعث میشود مدیرانی به دست مردم انتخاب شوند که همین اخلاق را دارند "کما تکونوا یولی علیکم" هر طور که فرهنگ جامعه باشد شکل حکومت حاکمان و منتخبین همانگونه میشود چنین فضای مدیریتی فساد بیشتری را در خود تحمل میکند و فشلتر خواهد بود. راه چاره تغییر سبک زندگی ها است. ⚡️مردم باید باور کنند خرید و فروشهایشان و پسندهایشان و انتخابشان و محاسبات عادی زندگیشان و حتی قضاوتهایشان درباره یکدیگر و درباره دولت و درباره دشمن همه و همه عوامل تعیین کننده در نبرد امروز و شرایط ویژه کشور است. ⚡️کاش طلاب و نخبگان ما به این امور هم میپرداختند و نقاط قوت و داراییهای مردمی را در این نبرد به چشم میآوردند و دستورات دینی را نیز در چنین شرایطی به نحو قابل پذیرش در اجتماع گفتمان میکردند. به جز دولت خیلی ها باور نکرده اند شرایط جنگی است و خیلی ها هم ربط خود را به این جنگ پیدا نکرده اند و این شرایط را دشوارتر میکند. ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سید یاسر جبرائیلی 💥واقعیت های ناشنیده از اقتصاد ونزوئلا #کانال_تحلیلی_سیاسی_صراط_همراه_با_مستندهای_تحلیلی @tahlilisiyasiseraat
🔴 اگر ختنه کرده بود او را به آیین مسلمانی کفن و دفن می‌کنیم! ✍داود مدرسیان 🔹ریچارد نفیو، طراح تحریم‌های فلج کننده ایران که به مدت ۱۰ سال بعنوان رئیس اتاق ایران در شورای عالی امنیت ملی آمریکا حضور داشته است، می گوید: "وقتی دشمن به تاثیر تحریم‌ها اعتراف می‌کند یعنی نیمی از کار پیش رفته است. ما بر مبنای اعتراف دشمن برنامه ریزی می کنیم که ادامه دهیم یا روش را تغییر دهیم..."؛ کتاب نوشته خواندنی است اگر مسئولین و نخبگان ما زحمت مطالعه را جهت شناخت بهتر دشمن و نقشه‌های آنان به خود دهند! 🔹دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا چند روز قبل گفته: «بعد از خروج ما از برجام، مشکلات در ایران بالا گرفته است، مردم نمی‌توانند نان بخرند، آنها مجبورند با ما مذاکره کنند»! 🔹مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز چند روز قبل می‌گوید: «اگر ایران می‌خواهد مردمش غذا بخورند باید به حرف آمریکا گوش کند. اکنون ایران باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد مردمش غذا بخورند، یا نه»! 🔸حالا به اظهارات آقای دکتر صالحی رئیس‌ سازمان انرژی اتمی کشورمان که چندروز اخیر با شبکه «یورونیوز» انجام شده است توجه کنید؛ ایشان در این مصاحبه می‌گوید: «فشارهای اقتصادی غوغا می‌کند. مثلا حقوق من تا یکسال پیش به عنوان یک استاد دانشگاه، حدود ۳۰۰۰ دلار در ماه بود، الان به ۷۰۰ دلار رسیده است. این واقعا فشار اقتصادی است. ببینید اقشار دیگر چقدر تحت فشار هستند»! 🔹به نظر شما این صحبت‌های صالحی آیا در راستای نقشه دشمن نیست که فشارهای تحریمی را بیشتر و بیشتر کند؟ در حالیکه حال و روز اقتصاد و معیشت مردم بیش از آنیکه به آمریکا و اروپا و تحریم ها ربطی داشته باشد به مدیریت کسل و فشل آنها مرتبط است؟! تحریم‌ها زمانی حربه‌ای بود برای رای آوری روحانی و حالا حربه‌ای شده برای توجیه بی‌عرضه‌گی و بی‌ثباتی اقتصاد! 🔹خوب است در این شرایط که دولت و مجلس‌مان را خواب برده و مجلسیانِ ...، خود را برای روز مجلس و هفته مجلس به مناسبت شهادت آیت الله مدرس (ره) گرم می‌کنند یادی از آیت الله شهید مدرس کنیم که در برابر استبداد و استکبار چون شیر می‌غرید و ترسی نداشت. 🔴 در زمانی که تهدیدهای دشمنان علیه ایران زیاد و حتی عثمانی‌ها طمعی به سرزمین‌های ما داشتند، خطاب به صدراعظم عثمانی محکم می‌گوید: 🔻"اگر کسی بدون اجازه ی ما وارد سر حد ایران شود از ملیت و آیینش نمی پرسیم؛ اول او را با تیر می زنیم، خواه کلاهی باشد، خواه عمامه ای باشد، خواه شاپو به سر داشته باشد. بعد که گلوله خورد و زمین افتاد بررسی می‌کنیم اگر ختنه کرده بود او را [به آیین مسلمانی] کفن و دفن می کنیم و الا چالش میکنیم. دیانت ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دیانت ما، ما با همه دنیا دوستیم و همین طور هم دستور داده شده است. ما با همه دنیا دوستیم مگر اینکه کسی به ما تعرض کند ما به او تعرض می‌کنیم". 🔹این احساس عزت و بزرگی را مقایسه کنید با اظهارات ذلیلانه رئیس‌جمهور مبنی بر خزانه خالی‌ است، یا وزیر امور خارجه که می‌گوید: آمریکا با یک بمب سیستم دفاعی ما را نابود می کند و حالا هم اظهارات شاذ جناب صالحی! ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
؛ ✍محمد ایمانی 💢 انسان های ضعیف النفس، قافیه باخته و دارای معلولیت روحی، حق ندارند ادعای پیش آهنگی و مدیریت حرکت های عمومی را داشته باشند. به این عبارات نگاه کنید؛ آیا ذرّه ای اقتدار روحی و عزت نفس در این جملات می بینید: 🔸اگر شما (آمریکایی ها) با ما توافق نکنید، مردم ایران در انتخابات جور دیگری انتخاب می کنند؛ همچنان که قبلا موجب بازنشسته شدن من شد. 🔸آمریکا کدخداست... با شعار نمی توان مقابل ابرقدرت ها ایستاد. 🔸آمریکا ظرف پنج دقیقه می تواند توان نظامی و دفاعی ما را نابود کند. 🔸خزانه خالی است. 🔸اگر توافق نمی کردیم، جنگ می شد. 🔸فشار اقتصادی غوغا می‌کند؛ حقوق من 3 هزار دلار بود، الان (به خاطر تحریم) 700 دلار شده است.. 🔸با توجه به تحولات مربوط به دنیای ارتباطات، به هیچ‌وجه دیگر این اختیار را نداریم که بگوییم کدام یک از این تحولات و دستاوردهای ناشی از آن خوب است یا بد، حلال است یا حرام. 🔸ما نمی توانیم پیام رسان ها و شبکه های ملی اطلاعات و ارتباطات داشته باشیم؛ الا و لابد یاید سر سفره اطلاعات و ارتباطات دشمنان سر موضع ملت ایران بنشینیم. 🔸ما فقط پخت آبگوشت بزباش را بلدیم و باید مدیر را از خارج بیاوریم. 🔸ما نمی توانیم با پولشویی مبارزه کنیم؛ باید از FATF تمکین کنیم تا با پولشویی در کشور ما مبارزه کنند. 🔸و... 🔹دارندگان چنین منطق هایی البته قابل ترحم هستند اما هرگز کمترین صلاحیتی برای ادعای روشنفکری، پیشاهنگی یا مدیریت ندارند. اگر این منطق درست بود، باید شاهان وطن فروش و فاسد و مرعوب و ذلیل قجری یا پهلوی از همه روشنفکرتر محسوب می شدند که به کمترین بهانه ای، گوشه ای از حاکمیت و امنیت و منافع ملی را به دشمن اجنبی می بخشیدند. ♦️از هیچ قوطی جمهوریت و دموکراسی و لیبرالیسمی، این نگاه منحط و مبتذل مبتنی بر خلع شخصیت از خویش و جامعه و مملکت در نمی آید. می توان نسخه ذلت و بردگی پیچید اما در آن صورت باید دور شعارهای آزادی و اختیار و وطن دوستی و پیشرفت و اقتدار را خط بکشند. 🔹با معلولیت روحی و خود ناتوان پنداری نمی توان دم از شخصیت و تشخص زد. مدیریت بی شخصیت، جمع محال نقیضین است. اگر فقدان شخصیت در این افراد واقعیت دارد، که همین طور هم هست، محال است مدیریت پیشرو و سازنده داشته باشند. ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
⚡️هشدار درباره عواقب محاکمه نشدن آقای ظریف ✍سید یاسرجبرائیلی 🔹آقای جهانبخش ایزدی درباره سخنان دکتر پیرامون در ایران به روزنامه اعتماد گفته است: عموما وزیر خارجه یك كشور نبايد در مورد مسائل داخلی آن كشور اظهارنظر كند. به هر حال وزير خارجه رييس ديپلماسی كشور است و معمولا سخنان ايشان از يك جهت بايد نسبت به نظام سياسی حامی‌گرايانه باشد و از سويی ديگر به صورت عريان نبايد مستندی برای بهره‌برداری محافل رسانه‌ای و ديپلماتيك و احتمالا محافل مخالف كشورش باشد." 🔹حرف آقای ایزدی کاملا درست است. اما این بایدها و نبایدهایی که ایشان برشمرده‌اند، یک پیش‌شرط دارد و آن اینکه وزیر خارجه مورد نظر، در پی تامین ملی باشد. وقتی فردی خطاب به محمد التماس می‌کند که برای پیروزی جریان متبوعش در انتخابات نیازمند امتیاز خارجی است، وقتی فردی در میانه مذاکره با دشمن، در مهم‌ترین دانشگاه کشورش خطاب به دانشجویان می‌گوید ظرف ۱۰ دقیقه می تواند تمامی تاسیسات نظامی ما را از کار بیندازد، وقتی فردی بدون سند و به دروغ، آنهم در میانه فشار خارجی برای تصویب یک سری لوایح استعماری، کشورش را به پولشوئی متهم می‌کند، آیا می‌توان گفت که هدفش تامین ملی است؟ 🔹من تاکنون درباره آقای ظریف لفظ را به کار نبرده‌ام، چرا که خیانت، مربوط به نیت و انگیزه است و ما سندی نداریم که کدام انگیزه‌ها باعث این مواضع از سوی آقای ظریف می‌شود. اما یک نکته کاملا روشن است. آقای ظریف است. متهم کردن آقای ظریف به خیانت، نوعی رفتار از جنس رفتارهای خود ایشان است و حتما باید از این رفتارهای غیرمسئولانه پرهیز کرد. 🔹️اما آقای حتما باید بابت پولشوئی شود. گاهی انجام ندادن یک مسئولیت، خسارتی سنگین‌تر از ارتکاب یک جرم به بار می‌آورد. اگر مسئولان مربوطه در قوه قضائیه در این ماجرا به وظیفه خود عمل نکنند، خود باید بابت بی‌خاصیت‌سازی نظام قضایی و صدور مجوز برای اتهام‌زنی‌های بی‌پایه و اساس در سپهر سیاسی کشور، مجازات شوند. قوه قضائیه جای سیاسی نیست؛ که اگر شد، سیاسیون در این کشور دارای مصونیت قضایی خواهند بود و این آغاز هرج و مرج است. ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
، ✍دکترعبدالله گنجی پیش از آنکه مقام معظم رهبری «» را طرح کند، نقطه مقابل آن به نظریه تبدیل شده بود. «» در کتاب «» خاورمیانه را «» فرض می‌کند و بحران‌های آن را نیز برمی‌شمارد. تحقیقات علمی ایشان و راهبرد‌های غرب در خاورمیانه اسلامی در یکصد سال گذشته نشان می‌دهد خاورمیانه به «» تبدیل شده است که مداومت و به کمال رسیدن بحران‌ها می‌تواند آن را به «» تبدیل کند. نظریه به دو صورت پدید می‌آید؛ یا فردی نظریه‌ای را ارائه می‌کند و سپس در میدان عمل خودنمایی می‌کند (نظریه و تحقق آن در شوروی سابق) یا تکرار و مداومت اقدامات صورت گرفته به قاعده‌ای تبدیل می‌شود که از آن نظریه می‌سازند. می‌توان در این‌باره به نظریه‌های انقلاب‌ها یا نظریه «» یا «» در صدر اسلام اشاره کرد. نظریه محیط بحران و نظریه مقاومت از الگوی دوم پیروی می‌کند. خاورمیانه از زمان فروپاشی عثمانی توسط غرب و مهندسی ملت‌سازی در آن، به محیط بحران تبدیل شده است که اساس این بحران، مقاومت فرهنگی مسلمانان از یک سو و تلاش غرب برای این محیط با شاخص‌های حیات غربی از سوی دیگر است. دکمجیان معتقد است خاورمیانه محیط خیزش-انحطاط اندیشه اسلامی است. برای رهایی از انحطاط با خیزش مواجه می‌شود و دوباره به انحطاط می‌گراید و درگیر بحران‌هایی همچون بحران هویت، بحران مشروعیت اکثر حاکمان، بحران فرهنگی، دخالت نظامی خارجی، ضعف نظامی و فاصله طبقاتی شده است. مرور پدیده‌های یکصد سال گذشته که وقوع انقلاب اسلامی آن را تشدید کرد، نشان می‌دهد خاورمیانه اسلامی کانون بحران جهان است که علت اصلی آن طمع غرب به منابع آن و تلاش برای دگردیسی فرهنگی منطقه با هدف تسلط سیاسی- اقتصادی است. تولد صهیونیست‌ها در این منطقه بحران را مضاعف نموده است که می‌توان به جنگ‌های چندجانبه اعراب- اسرائیل اشاره کرد. جنگ ۴۰ ساله افغانستان، بحران ۴۰ ساله عراق، بحران‌های لبنان، سوریه و کودتا‌های متعدد ناسیونالیستی و سوسیالیستی در منطقه، نمونه‌های دیگری است. راهبرد‌های جهانی امریکا نیز در خاورمیانه شکل کانونی به خود گرفته است که حول چهار مسئله اصلی، ، و متمرکز شده است و منازعه با انقلاب اسلامی نیز به خاطر ممانعتی است که جمهوری اسلامی برای تحقق این چهار مسئله ایجاد کرده است، اما آنچه اساسی است و نباید لحظه‌ای مورد غفلت قرار گیرد، راهبرد غرب در به‌هم زدن آرامش خاورمیانه است. حمله به ایران و کویت، جنگ‌های با حزب‌الله و حماس، ، پیدایش ، دولت‌سازی در کردستان عراق، انتقال داعش به افغانستان، جنگ یمن، محاصره قطر، تحریم ایران، کودتای ترکیه، بحران‌های مصر و سرکوب اسلامگرایان و حذف قذافی از لیبی، بحران فلسطین و معامله قرن سلسله پدیده‌هایی هستند که حتماً خود آن‌ها یا مشابه‌شان ادامه خواهد یافت و آرامشی در جهان اسلام حاکم نخواهد شد. پس می‌توانیم مداومت بحران یکصدساله را با عنوان نظریه «» بازخوانی و آن را به مدل علمی- پژوهشی تبدیل نماییم. ادامه در پست بعد... ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
ادامه پست بالا.. تجربه نشان داده است در نقطه مقابل و در مواجهه با «»، گفت‌و‌گو و دیپلماسی موجب رفع بحران نمی‌شود و غرب با حضور مستقیم نظامی و حمایت از دولت‌های غیرمردمی و تحریک اختلافات کلامی درصدد دستیابی به چهار مسئله ملت‌سازی، دولت‌سازی، تسلط بر منابع منطقه و افزایش ضریب امنیت صهیونیست‌هاست. مسئله فلسطین با سی سال گفت‌و‌گو حل نشد، اما با چند جنگ چریکی حماس و حزب‌الله اهمیت «» برجسته‌تر شد. مسئله داعش با گفت‌و‌گو قابل حل نبود، اما با سیاست مشت آهنین فروپاشید، اگر راهبرد غرب را «» فرض نمایید، هر پدیده‌ای که رد پای غرب در آن است از طریق گفت‌و‌گو حل نخواهد شد و راهی جز مقاومت وجود ندارد. حضرت امام ۳۰ سال پیش به این نتیجه رسیده بودند و با صراحت می‌فرموند «راهی جز مبارزه باقی نمانده است» و یا می‌فرمودند: «اگر امریکا هم‌اکنون یک کشور اسلامی را با خاک یکسان کند مسلمانان چه می‌کنند؟» یا می‌فرمودند: «جمهوری اسلامی برای احیای هویت اسلامی مسلمانان سرمایه‌گذاری می‌کند» یا صحبت از انهدام صهیونیست‌ها، می‌کردند. از پای امریکا به مسائلی مانند حج نیز باز شده است و معتقد بودند هرکس به امریکا لبیک نگوید متهم به کفر و شرک خواهد شد. بنابراین عقب راندن غرب با محوریت امریکا در خاورمیانه اسلامی از هیچ راهی جز مقاومت میسر نیست. امریکا از طریق گفت‌و‌گو از عراق، شرق سوریه، بحرین، قطر، کویت، عربستان، خلیج فارس و... خارج نخواهد شد. تجربه نشان داده که ۴۳۰۰ کشته نظامی امریکا در عراق (۲۰۱۴- ۲۰۰۳) می‌تواند امریکا را از عراق اخراج کند و مقاومت حزب‌الله در لبنان می‌تواند به تخلیه جنوب لبنان در ۲۰۰۱ از سوی صهیونیست‌ها منجر شود و غزه با همت و مقاومت از سوی صهیونیست‌ها تخلیه گردد. پس نظریه مقاومت مبتنی بر تجربه‌ای است که منجر به نتیجه می‌شود و همه راه‌های دیگر بن‌بست است. این نظریه هر روز تقویت می‌شود و بیداری مسلمانان و حاکمیت آنان بر سرنوشت خویش روزبه‌روز شکوفا‌تر می‌شود. ، انتقال پایتخت امریکا به قدس، پایان بحران سوریه، ناکامی کودتا در ترکیه و ناکامی در یمن، ناکامی دولت‌سازی در کردستان عراق و مقاومت ستودنی ملت ایران در مقابل تحریم، زمینه‌های تقویت نظریه است. ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
📝 ✍یاسین (مدیر کانال) رابطه دین و سیاست رابطه ای حساس است که اگر بد تفسیر شود هم دین را فاسد می کند و هم سیاست را! در این نوع رابطه ما دو نوع رابطه داریم: و 💥 سیاست دینی یعنی سیاستی که است و این همان سیاست انبیاء و اولیاء الهی است. حضرت امام سیاست را با همین مبنا تعریف کرد و انقلاب اسلامی را نیز با همین مبنا به پیروزی رساند. امروز نیز مبنای سیاست مقام معظم رهبری همین است. 💥💥 اما دین سیاسی نوع دوم رابطه دین و سیاست است. در این نوع رابطه دین قرار می گیرد و سیاستمداران دین را ابزاری برای حکومت کردن قرار می دهند. در این نوع برداشت از رابطه دین و سیاست، هم دین می شود و هم بدترین سیاست ها به اسم دین در جامعه جاری و ساری می شود. 💥💥💥متأسفانه درصد قابل توجهی از مخاطبین فضای مجازی با مراجعه به تبیین وتحلیل غلط و نادرست برخی از کارشناسانی که به جرأت میتوان گفت دینشان سیاسی است مسائل ِ را آنگونه که باید درک نکرده که این موضوع دو اِشکال اساسی را برای جامعه و مردم به همراه خواهد داشت : - فهم ناقص و بعضاً وارونه مسائل سیاسی و دینی توسط اقشار و تودهای مردم . - سکولاریزه شدن فرهنگ جامعه نتیجه اتفاق اول (فهم ناقص و وارونه مسائل ) اِشکالِ دوم (سکولار شدن جامعه ) را در پی خواهد داشت . به همین منظور ما در این کانال در راستایِ درک صحیح رویداد های ایران و جهان به قلم اساتید ِ انقلابی ، شناخته شده و برجسته حوزه و‌دانشگاه همانند: ✅استاد دکتر ✅استاد دکتر سید ✅استاد دانشمند ✅استاد دکتر ✅روزنامه نگار توانمند استاد ✅ استاد دکتر ✅استاد سید ✅استاد دکتر ✅دانشمند خطیب استاد ✅دانشمند خطیب استاد ✅دانشمند خطیب استاد ✅دانشمند خطیب استاد ✅استاد دکتر ✅استاد ✅استاد دکتر ✅روزنامه نگار توانمند ✅استاد وخطیب توانمند ✅کارشناس توانمند ✅دکتر ✅استاد ✅دکتر استاد ✅اساتید کارشناسِ اندیشکده راهبردی تبیین ✅اساتید کارشناسِ اندیشکده مطالعات یهود ✅استاد ✅دکتر ✅استاد ✅کارشناس توانمند ✅استاد دکتر ✅استاد و‌خطیب توانمند ✅استاد دکتر ✅استاد دکتر ✅و... رویدادهای را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود 👇 http://eitaa.com/tahlilisiyasiseraat http://sapp.ir/tahlilisiyasiseraat https://t.me/tahlilisiyasiseraat
؛ ✍اندیشکده_راهبردی_تبیین 🔻سفر دوره‌ای محمدبن سلمان ولیعهد سعودی به کشورهای امارات، بحرین، مصر، تونس و... با گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مختلفی پیرامون اهداف اساسی و نتایج این سفر همراه بوده است: ✅اهداف 💥حاکم کردن فضای جدید رسانه‌ای درباره عربستان و شخص محمدبن سلمان، القای برخورداری این کشور از امنیت و ثبات سیاسی و آرامش و اطمینان ولیعهد از آینده سیاسی خود در عربستان از جمله مواردی است که برخی تحلیگران به عنوان اهداف کلیدی این سفر برشمرده‌اند. 💥تبعات ناشی از قتل جمال خاشقچی و نقش پررنگ محمدبن سلمان در این حادثه و در کنار فجایع انسانی جنگ یمن، باور انزوای عربستان در افکار عمومی و محافل سیاسی دنیا را بیش از هر زمان دیگری تقویت ‌کرده است. به نظر می‌رسد تلاش بن سلمان در شکست و ابطال این باور، یکی دیگر از اهداف سفر دوره‌ای وی باشد. 💥هجمه سنگین سیاسی- رسانه‌ای اخیر به عربستان، سبب شد تا قطر زخم خورده از بن سلمان، فرصت را برای تلافی اقدامات وی، تحکیم انزوای عربستان و پررنگ نمودن جایگاه و نقش خود فراهم یافته و فعال شود. انتخاب کشوری همچون تونس با گرایش اخوانی و احتمال دیدار با سران ترکیه در آرژانتین که روابط نزدیکی با قطر دارند، می تواند حامل این پیام باشد که عربستان نه تنها منزوی نشده بلکه در میان متحدین و همفکران قطر هم از اهمیت و جایگاه لازم برخوردار است. 💥فراهم آوردن زمینه عادی سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی و به تبع آن، تحقق"معامله قرن" ترامپ نیز نکته دیگری است که برخی تحلیلگران به عنوان هدف اساسی این سفر بدان اشاره دارند. ✅نتایج 🎯در حال حاضر سخن گفتن از موفقیت یا شکست این سفر در عادی سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی اندکی عجولانه بنظر می‌رسد، اما واکنش روزنامه نگاران، اتحادیه‌ها و افکار عمومی به این سفر به ویژه در مصر و تونس، نه تنها فضا را به نفع عربستان و به طور خاص شخص محمدبن سلمان تلطیف نکرد، بلکه باعث تشدید اوضاع، تقویت باور نفرت عمومی و تضعیف قدرت نرم عربستان در کشورهای عربی شده است. ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥سیدیاسر جبرائیلی 🎥جایگاه توافقنامه پاریس در استعمار فرانو #کانال_تحلیلی_سیاسی_صراط @tahlilisiyasiseraat
✍امید - نیکو 🔰 زمانی که پیروزی سپاه اسلام بر معاویه نزدیک بود عمروعاص نیرنگ‌باز پیشنهاد سازش و را پیش کشید، فشار سپاه حضرت علی(ع) به ایشان مذاکره و سپس فرستادن اشعث بجای مالک را تحمیل کردند روایت رفتار سپاهیان حضرت در آن زمان و پس از آن، ۴ گونه و عاقبت آن را نشان میدهد: 1⃣ امثال " " ها بودند که " " داشتند و با امید به دشمن و تذبذب در اطاعت از ولی دنبال ظاهر سازی و گرفتن موافقت ولی با نظرات خود بودند. اینها در دفاع از جایگاه ولی ثابت قدم نبودند و در سوابقشان گاهی در فکر پیوستن به معاویه بودند و گاهی رشادت در سپاه حضرت نشان میدادند و با ساده‌لوحی در لحظات حساس وا میدادند و بدنبال همراه کردن ولی با نظرات خود بودند نه همراه شدن با ولی و وعده‌های پوچ دنیوی نظیر اتمام جنگ به مردم میدانند تا با تحریک آنان، مسیر مدنظر خود را به حضرت تحمیل کنند و در عمل دست حضرت را بسته و در پازل دشمن بازی میکردند؛ خیلی از این جمع بعدا به معاویه پیوستند و نفاقشان نابودشان کرد. امثال اینها در زمان ما هم گفتند باید رفت با کدخدا بست و با ساده‌لوحی دنبال توافق با آمریکا بودند و با تبلیغ و وعده پوچ بهبود اقتصاد مسیر سازش و را تحمیل کردند. 2⃣ امثال " " بودند که قبل از شکستن بیعت، " " داشتند. اینها نه تنها علیه جریان اشعث افشاگری نمیکردند بلکه زمینه‌ساز بروز آنها بودند و خود مسیر سازش را به حضرت پیشنهاد میدادند اما پس از حکمیت و گول خوردن اشعث از عمروعاص، تغییر موضع داده و بابت کوتاهی خودشان از حضرت طلبکار بودند که ما نمیدانستیم تو چرا جلوی ما را نگرفتی و حضرت را تکفیر میکردند؛ مساله سکونت ابن ملجم در منزل اشعث در شب قبل از شهادت حضرت، نشانی از پیوند پنهانی خشک مغزی با نفاق است. خوارج زمان ما هم وقتی در قدرت بودند بخاطر نفسانیت و الهامات عرفان کاذب، با رها کردن کشور و حاشیه‌سازی زمینه‌ساز حضور واداده‌ها در قدرت شدند و درحالیکه خود دنبال شکستن قبح مذاکره با آمریکا بودند و در ایام انعقاد برجام سکوت کرده بودند پس از روشن شدن ابعاد این خیانت‌نامه، وقیحانه آنرا را پروژه آقای خامنه‌ای میخوانند! خوارج فعلی در حالی به استناد سوابق خود دنبال سهمند و خود را درون انقلاب تصور میکنند که یادشان رفته خوارج صدر اسلام در ماه صفر ۳۷ ه.ق در سپاه حضرت در جنگ صفین بودند و ماه صفر ۳۸ ه.ق در نهروان مقابل حضرت بودند؛ یعنی تنها یک سال فاصله از حق محض تا ! 3⃣ یاران " " حضرت بودند که دنبال " " بودند و خود را دنباله‌روی ولی معرفی کرده و ولایت‌بسندگی را ترویج میکردند و همه چیز را به شخص ولی ارجاع میدادند؛ اگر اشعث از حکمیت میگفت به حضرت ارجاع میدادند اگر عمار از مقاومت میگفت باز به حضرت ارجاعش میدادند؛ دنبال تحلیل نبودند و به اسم اطاعت، عقل را کنار میگذاشتند و در عمل سربار حضرت میشدند؛ اینها عمدتا از ولایت حضرت خارج نشدند اما توجیه‌گر مسیر اشعث‌ها شده و تحت اثر تبلیغات آنها مقهور شده و آنرا مصلحت میخواندند! در جامعه امروز ما هم این مدل بشدت ترویج میشود و بعضی از خطبا و تریبون داران خواسته یا ناخواسته بجای اینکه خود را سپر بلای ولی کنند؛ پشت حضرت آقا پنهان میشوند؛ در منابر به تکرار جملات حضرت آقا اکتفا کرده و هیچ هزینه‌ای برای جریان انقلابی پرداخت نمیکنند. در سالهای اخیر جزء ساکتین برجام و FATF بودند و زمان انتخابات از آقا برای کسب رای مایه میگذارند اما بعدا بنام مسیر خائنانه واداده‌ها را تایید، تصویب و تکمیل میکنند. 4⃣ امثال " و " بودند که دنبال بودند. این بزرگان کُنه نظرات حضرت را درک کرده و با روشنگری دنبال جلوگیری از پذیرش حکمیت و فرستادن اشعث بودند؛ امثال مالک پس از جنگ ضمن اطاعت از حضرت در اجرای نتیجه حکمیت، وقوع آنرا نتیجه کم‌کاری خود دانستند و تماما خود را وقف روشنگری موانع حضرت در تحقق کامل حکومت اسلام میکردند و مردم را برای انتخاب مسیر مدنظر ولی تشویق کرده و آنچه حضرت در مقام امام در بیان و عملش معذوریت داشتند این بزرگواران شرح داده و تبلیغ میکردند و بدنبال ولی بودند تا عدالت و حقوق مردم احیا شود. فریاد "این عمار" حضرت علی(ع) قبل از شهادت که با یادآوری صفین به زبان آوردند و تکرار آن عبارت در زمان فعلی توسط حضرت آقا در برجام و فتنه، نشانگر آنست که اولا چگونه در لحظات تاریخی، ولایتمداری عافیت‌طلبانه، طلبکارانه و منافقانه بهم میرسد و درمقابل ولایتمداری روشنگرانه قد علم میکند ثانیا تنها راه یاری کردن امام زمانه، ولایتمداری روشنگرانه است وسایر ولایتمداری‌ها تنها تکمیل است. @tahlilisiyasiseraat
؟! ✍محمد حسین محترم شاید پاسخ به یک سوال خیلی از مسائل را شفاف کند و آن این‌که آیا باید سخنان آقای در باره FATF را جدی گرفت؟ و آیا نمایندگان مجلس می‌توانند براساس اظهارات ایشان تصمیم‌گیری کنند؟ با مروری گذرا و اجمالی بر عملکرد و مواضع فقط چند سال اخیر آقای ظریف می‌توان واضح‌تر و روشن‌تر به این سوال پاسخ داد. در بارها راهنمایی کردند و تذکر و هشدار دادند، اما ایشان سیاست در پیش گرفتند و پشت پرده پذیرفتند و کردند آنچه را که می‌پذیرفتند و نباید امضاء می‌کردند. گفتند با از وزارت خزانه‌داری آمریکا برای بانک‌های دیگر کشورها نامه آرام‌بخش می‌گیریم، اما اکنون اروپایی‌ها حتی حاضر نیستند ساز و کار به اصطلاح   خود را میزبانی و اجرایی کنند. گفتند اگر برجام تصویب نشود آمریکا با یک موشک ایران را نابود می‌کند، اما موشک‌های ایران بغل گوش آمریکایی‌ها در فرود آمد و آمریکا هم هیچ نتوانست بکند. گفتند اگر برجام تصویب شود همه شرکت‌های اروپایی می‌کشند تا برای مردم ایران و و ایجاد کنند و همه و یکجا می‌شود، اما دستاورد هیچ و خسارت محض و تورم لجام‌گسیخته را در سایه برجام بر سفره مردم تحمیل کردند! ظریف گفته بود: «آمریکا نمی‌تواند از برجام خارج شود»، اما خارج شد. وی اصرار داشت مثل کری برای اجرای تعهدات خود «» اما فدریکا موگرینی صراحتا اعلام کرد«تضمین نمی‌دهیم». فضاسازی کردند که «اروپایی‌ها قول دادند مقابل آمریکا بایستند»، اما آنها متفق‌القول اعلام کردند «نمی‌ایستیم، با آمریکا همسو هستیم» و قس علی هذا! نهایتاً نتیجه عملکرد و مواضع 5 ساله آقای ظریف که ادعا دارد دیپلمات کارکشته و متخصص عالم سیاست است این شد که چندین بار اعتراف کند «»! و متأسفانه سریال این اشتباهات همچنان ادامه دارد. حال پاسخ سوال صدر این مطلب را می‌توان با سوال قابل فهم‌تر دیگری داد: آیا کسی که باید از دقیق‌ترین و درست‌ترین تحلیل‌ها در خصوص سیاست خارجی برخوردار باشد، اما ده‌ها بار نتایج گفتار و عملکردش خلاف واقع از کار درآمده و بارها به اشتباه بودن عملکرد و سخنانش اذعان کرده است، انسان می‌تواند به قول و حرفش اعتماد و بر اساس آن عمل کند؟ از ارسطو پرسيدند بهترين سخن كدام است؟ گفت: «آنچه موافق عقل باشد و از سرانجام آن اطمينان داشته باشيم كه ضرري متوجه ما نخواهد ساخت». یک مصوبه‌ (لايحه CFT) مثل ده‌ها مصوبه دیگر از شورای نگهبان به مجلس برگشته و مسیر قانونی خود را طی خواهد کرد. سوال مردم این است که چه نیازی به این‌همه فضاسازی رسانه‌ای و سیاسی غیرعادی و شک‌برانگیز آن‌هم با سخنان دور از انتظار، و جنجالی عالی‌ترین مقام دستگاه سیاست خارجی است و چرا یک مقام رسمی کشور آب را چنین آلوده و فضا را چنان مسموم می‌کند تا راه صواب و واقعیت‌های تعهدات داده شدهِ محرمانه به خارجی‌ها تحت‌الشعاع افکار عمومی قرار گیرد؟ آیا این عجیب نیست؟ و سوال بعدی این است که چرا آقای ظریف و دوستانشان روی مشکلات اقتصادی مردم و مقابله با تحریم‌های آمریکا این‌قدر حساس نیستند تا جایی که نمایندگان حامی حتی حاضر نشدند به طرح تشکیل کمیسیونی به این منظور رأی مثبت بدهند؟ آقای ظریف قبلا در دفاع از FATFدر مجلس ادعا کرده بود «نباید به دست کشورهاي استکباري و صهيونيست‌ها بدهیم!». شما مهم‌ترین و را در برجام برای از دست آمریکا دادید، اما آمریکا با پاره کردن آن به‌خوبی نشان داد که اصلاً نیاز به بهانه ندارد! حال که معلوم شد حتی کشورهای دست چندم اروپایی هم حاضر به میزبانی ساز و کار ادعایی نیستند، چه ضرورتی به آنها برای تصویب است؟! از عجایب لایحه این‌که این چگونه لایحه‌ای است که هم آقای ظریف و دوستانش ادعا می‌کنند که می‌خواهیم با این لایحه بهانه را از دست آمریکا و صهیونیست‌ها بگیریم و هم آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و رسانه‌های وابسته به آنها از جمله و تلويزيون که ماهیت آنها بر کسی پوشیده نیست، بدجوری تلاش می‌کنند که این لایحه در ایران تصویب شود تا بهانه از دست خودشان گرفته شود!!! آقای ظریف پاسخ دهد آیا عقل سلیمی وجود دارد این تناقض را بپذیرد یا توجیه کند؟ جالب این‌که در این سناریو رسانه‌های بیگانه تاکید می‌کنند «اگر ايران FATF را هم تصویب کند، تحريم‌های آمریکا به‌جاي خودش باقي خواهد ماند»! این همان سخن مسئول سیاست خارجی کشور در مجلس است که گفته بود«نه بنده و نه آقاي رئيس‌جمهور نمي‌توانيم ادامه در پست بعد.. @tahlilisiyasiseraat
ادامه پست بالا.. بدهيم که با پيوستن به لايحه عدم حمايت مالي از تروريسم، کشور حل خواهد شد». این هماهنگی چگونه قابل فهم است؟ ايران از ابتداي انقلاب تاکنون با خون پاک ده‌هاهزار شهید هزينه مقابله با تروريسم را پرداخته است. اگر پرداخت این همه هزینه برای گرفتن بهانه از دست آمریکا کفایت نمی‌کند مطمئن باشید، با دادن چنین تعهداتی بهانه از دست آمریکا گرفته شد، همان‌گونه که برجام نگرفت. آقای ظریف و دوستانشان در حالی ادعا می‌کنند برای برقراری روابط مالی با اروپا و حتی و باید FATF را بپذیریم که وی در همان جلسه مجلس در آشکار از سلسله تناقضات خود گفته بود «گراني و ارزاني ارز (و به‌عبارتی تورم و افزایش و کاهش قیمت کالاها) به FATF ارتباط ندارد». پس پاسخ دهند چرا به ادعا و القاء کردند چینی‌ها و روس‌ها هم بدون FATF حاضر نیستند با ایران روابط تجاری برقرار کنند!، این در حالی است که پوتین علاوه بر اینکه قبلا صریحاً از اختصاص50 میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در ایران خبر داده بود، هفته گذشته توافقنامه تجارت آزاد بین جمهوری اسلامی و اتحادیه اقتصادی را امضاء کرد و در سفر اخیر وزیر جدید راه به روسیه نیز، مسکو یک اعتبار 3 میلیارد یورویی برای کریدور شمال- جنوب ایران اختصاص داد. می‌گویند 188 کشور عضويت در را پذيرفته‌اند و ما هم باید با حق شرط بپذیریم! مگر این 188 کشور مبانی و اصول و ارزش‌های جمهوری اسلامی را پذیرفته‌اند که پذیرش آنها برای ما حجت باشد؟ وقتی به اذعان آقای ظریف هیچ دادگاهی برای حل اختلافات درباره FATF وجود ندارد، آیا حق شرط معنا دارد؟ اساساً ایران سهمی در پولشویی دنیا ندارد که نیاز به FATF داشته باشد. به‌گفته مسئول مبارزه با پولشویی بانک مرکزی در دولت یازدهم، «بیش از 70 درصد پولشویی دنیا در آمریکا و اروپا انجام می‌شود» به‌طوری که هفته گذشته بزرگ‌ترین پرونده پولشویی تاریخ اروپا فقط در بانک دانسکه دانمارک افشا و همزمان دویچه بانک آلمان به نیم میلیارد دلار جریمه به‌علت پولشویی در پرونده دیگری محکوم شد. در حالی استونی در شمال اروپا با هزار میلیارد دلار پولشویی به‌عنوان «پایتخت پولشویی جهان» شناخته می‌شود که نه عضو و نه در لیست سیاه FATF و نه تحت فشار آمریکا و اروپا و صهیونیست‌ها برای پیوستن به FATF است، اما  در حالی که مرکز ارزیابی خطرات جهانی(SOS)چند روز قبل ایران را در فهرست امن‌ترین کشورهای جهان از جمله از نظر جرایم ناشی از پولشویی قرار داد، متاسفانه آقای ظریف در دفاع از FATF بدون هیچ‌گونه مدرک و سندی جمهوری اسلامی را متهم به پولشویی کلان می‌کند؟!!! یکی بودن ادعاهای عالی‌ترین مقام وزارت خارجه یک کشور با ادعاهای اصلی‌ترین دشمن آن کشور موضوع بسیار مهم و غیرقابل هضمی است. مهم‌تر و غیرقابل هضم‌تر این‌که نظام را متهم به پولشویی و حمایت از تروریسم می‌کنند و طلبکارانه برای مصون‌سازی، خود را نیز عین نظام تلقی و ادعا می‌کنند «کسانی که به من ایراد گرفتند، به نظام اتهام زدند». قانون مقابله با پولشویی و منابع مالی تروریسم در کشور وجود دارد و متولی اجرای آن وزارت اقتصاد و وزارت اطلاعات و بانک مرکزی زیر نظر دولت هستند، آقای ظریف با چنین سخنان شاذی بیش از هر مسئله‌ای دولت را که خود عضوی از آن است، هم ناتوان از اجرای این قانون و هم به‌عنوان خاطی از اجرای قانون زیر سوال برده است. آقای ظریف پاسخ دهد چرا دولت این قانون را اجرا نمی‌کند و چرا وی به جای درخواست تصویب ، از دولت نمی‌خواهد قانون مقابله با پولشویی و منابع مالی تروریسم  کشور را اجرا کند؟ آقای ظریف اگر مدعی است که این حجم از پولشویی در کشور اتفاق افتاده، پاسخ دهد دولت و مجلس و شوراهای شهر و تمام ارکان اجرایی کشور که اکنون در دست ایشان و همفکران ایشان است، در کشور چکار می‌کنند و چرا اجازه داده‌اند چنین اتفاقاتی رخ دهد؟ چرا اجازه دادند طرح‌هایی مثل کارت سوخت و شبکه بازرسي و نظارت شبنم و بارکد که باعث شفاف‌سازی و جلوگیری از قاچاق کالاها می‌شد، حذف شوند تا برخی به منافع اقتصادی کلان برسند؟ این اقدام آقای ظریف را باید یک حرکت پوپولیستی در جهت انحراف افکار عمومی از مشکلات اصلی کشور و شانه خالی کردن از مسئولیت خود در برجام و فرار از پاسخگویی در قبال بدفرجامی آن که اکنون با بدقولی اروپایی‌ها هم روبرو شده است، تلقی کرد.  @tahlilisiyasiseraat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 صبح امروز 📹 ببینید| بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان. ۹۷/۹/۱۳ #کانال_تحلیلی_سیاسی_صراط👇 @tahlilisiyasiseraat
کانال تحلیلی سیاسی صراط
🚨 صبح امروز 📹 ببینید| بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان. ۹۷/۹/۱۳ #کا
✍محسن مهدیان رهبرانقلاب در حاشیه درس خارج امروز اینطور فرمودند: دیروز یکی از آقایان بعد از درس تشریف آوردند جلو و با اوقات تلخی تمام گفتند که این بازنشسته‌هایی که طبق قانون باید برکنار بشوند، اینها را برمیگردانند و این را به پای شما مینویسند، یعنی به پای من. [البته] این محبت است، منتها اشکالش این بود که سر من داد میکشید. من هم به ایشان یک قدری تند گفتم آقا! چرا داد میکشید؟! به هر حال ما خواستیم از ایشان هم معذرتخواهی کنیم. بعد هم در ادامه توضیح دادند که قانون اخیر مجلس درباره بازنشستگی، قابل دفاع است، اما مواردی هم وجود دارد که شاید لازم باشد از خدمات مدیر باتجربه بعد بازنشستگی هم استفاده شود. اما همه این ماجرا و این رفت و برگشت کلامی؛ درسی است آموزنده در سیاست و اخلاق. مرور کنیم. . یک طلبه در نهایت محبت و دلسوزی، بر سر امامش فریاد می کشد و اعتراض می کند. . رهبرانقلاب نسبت به تندی طلبه تذکر پدرانه می دهند و بعد از همین تذکر نیز عذرخواهی می کنند. . رهبر انقلاب، اعتراض طلبه را می آورند تا اگر دیگرانی هم معترض باشند، صدای اعتراض شان شنیده شود و عذرخواهی خودشان را هم نه به گوش طلبه که علنی می کنند تا فرهنگ حکمرانی شود. . موضوع را توضیح می دهند تا مَدرَس پاسخگوئی برای مسئولین جمهوری اسلامی باشد. دقت کنیم که طلبه محترم سوال نکردند، اعتراض داشتند. رهبری توضیح دادند تا شبهه برطرف شود و موجب عصبانیت و اعتراض فراهم نشود. و اما یک جمله که توضیحش بماند برای بعد. خیلی وقت ها بلند شدن صدای اعتراض و فریاد کشیدن برسر امام و بعد از آن به "پشت بلندگو" کشیدن ماجرا، ناشی از کم کاری من و امثال منست که در نقش رسانه ای مان کوتاهی می کنیم. ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
✍سید یاسرجبرائیلی این خبر مربوط به ۵ مرداد ۹۵ است: تعطیلی واحد تولید جیوه پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) شاهد دیگری بر این مدعا که #توافق_پاریس طی سال‌های گذشته برخلاف قانون اساسی در حال اجرا بوده است. اصلا توافق پاریس خوب! اما شما باید بابت تخلف از قانون اساسی و دور زدن مجلس و شورای نگهبان محاکمه شوید http://www.irna.ir/fa/News/82165502 #کانال_تحلیلی_سیاسی_صراط @tahlilisiyasiseraat
؛ ✍اندیشکده راهبردی تبیین 🔻روابط مغرب - عربستان از دو سال قبل گرفتار بحرانی مزمن و خاموش بود، اما این بحران به ناگاه علنی شد و یکی از باثبات ترین روابط عربی در طول 6 دهه گذشته را بیش از پیش متلاطم ساخت. پادشاه مغرب در آوریل سال 2016 و در اجلاس ریاض، از عزم این کشور برای تنوع بخشی به شرکای خود، آزادی و استقلال مغرب در اتخاذ تصمیمات مختلف در عرصه بین المللی و عدم تبعیت از فشارها و خواسته‌های دیگران سخن گفت. به نظر می‌رسد که بحران کنونی در روابط دو کشور مغرب و عربستان، ما حصل و نتیجه عواملی متعددی است. برخی عوامل و نشانه‌های این واگرایی در ادامه می‌آید؛ ✅اعلام بی‌‌طرفی سازنده مغرب در بحران خلیج فارس، تصمیم به ارسال کمک‌های غذایی فوری به قطر در شروع بحران و ارائه پیشنهاد میانجیگری میان طرفین (عربستان-قطر). ✅عدم وفاداری عربستان به تعهد خود مبنی بر ارائه کمک مالی به مغرب به میزان 1،25 میلیارد دلار در زمان شکل‌گیری تحولات عربی. ✅رد شدن میانجیگری محمد ششم پادشاه مغرب از سوی عربستان در قضایای مربوط به بازداشت سعد حریری نخست وزیر لبنان و ولید بن طلال در عربستان. ✅رأی منفی و مخالفت علنی عربستان با میزبانی مغرب در جام جهانی 2026 فوتبال. ✅تصمیم پادشاه عربستان به لغو سفر تفریحی و سالانه خود به منطقه طنجه در مغرب که به یک سنت تبدیل شده بود. ✅خروج تدریجی مغرب از ائتلاف عربی به رهبری عربستان در جنگ یمن. ✅عدم تأیید استوارنامه سفیر مغرب (مصطفی المنصوری) توسط پادشاه عربستان به رغم گذشت 6ماه از تعیین وی به عنوان سکاندار سفارت مغرب در عربستان. ✅درخواست مغرب برای به تعویق افتادن نشست کمیته عالی مشترک مغرب - عربستان. ✅مسیر و موضع متفاوت مغرب نسبت به دیگر کشورهای عربی در پرونده جمال خاشقچی و عدم همدردی با عربستان. ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
✍دکتر عبدالله گنجی میگه شروع کار را از تجدید پیمان با امام و شهدا شروع کردم بهش حمله می کنیم.نیت خوانی میکنیم و قصاص قبل از جنایت که ریا کار فلان، بهمان شده.... حالا فرض کنید بگوید می خواهم اسامی شهدا را از کوچه ها و خیابانها حذف کننم باز بهش حمله می کنیم که منطقی است. اما با حمله درهر دوحالت (برای یک و یک ) معلوم نیست با خودمون چند چندیم حرف حساب ماچیست؟ ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
✍مهدی محمدی این یکی دو روز فضای شبکه های اجتماعی پر شده از اینکه فرید حداد عادل و میثم نیلی عضو شورای سیاستگذاری شبکه 3 شده اند. فرید و میثم را سال هاست می شناسم منتها یکی را چند ماه و دیگری را شاید بیش از یک سال است ندیده ام. با هر دو دوستی عمیق دارم و البته گاه اختلاف هایی هم داشته ام. منتها سوالی که مایلم آن را طرح کنم این است که سبب این همه سر و صدا که بویژه حامیان دولت و غربگرایان شبه اصلاح طلب راه انداخته اند چیست. فرید و میثم نه عضو هیئت مدیره فلان شرکت نان و آب دار شده اند، نه حقوق ماهیانه و پاداش سالیانه چند ده و چند صد میلیونی در انتظار آنهاست، نه یک پایشان در ایران و پای دیگرشان در ممالک خارجه است، نه دستشان در جیب مردم است، نه در 6 ماه 18 میلیارد دلار ارز بی زبان مملکت را دود کرده و به هوا فرستاده اند، نه بناست پست بفروشند و این و آن را بخرند و نه تصمیم گرفته اند در انتخابات شورا و مجلس کاندیدا شوند. یکی عمری است کار کتاب می کند و آن دیگری هم مدرسه داری. حالا هم بناست نمی دانم چند وقت یک بار بی جیره و مواجب در یک جلسه شرکت کنند و نظری بدهند. اینها اگر عضو شورای سیاستگذاری شبکه 3 نشوند دقیقا کجا باید بروند؟ و آنها که همین مقدار را هم بر نمی تابند، خود دقیقا چند پست دارند، کجا مشغولند، چقدر حقوق می گیرند و در سراسر زندگی، چقدر به فرهنگ و فضیلت در این کشور، خدمت کرده اند؟ ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
#تبیین ✍نود سیاسی ⭕️ شبکه اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده آمریکا شامل این 16 سازمان است: مدیریت اطلاعات ملی ایالات متحده آمریکا آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده آمریکا آژانس اطلاعاتی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا آژانس اطلاعاتی نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا آژانس اطلاعاتی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا آژانس اطلاعاتی نیروی گارد ساحلی ایالات متحده آمریکا آژانس اطلاعاتی نیروی زیردریایی ایالات متحده آمریکا آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا - سیا آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اداره تحقیقات فدرال دفتر شناسایی ملی ایالات متحده آمریکا آژانس اطلاعاتی هوا-فضایی ملی ایالات متحده آمریکا وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا 🔻 آیا ایالات متحده آمریکا حاضر است مهم ترین هسته اطلاعات این سازمان ها، که شامل تراکنش های مالی، و کریدورهای تبادلات پولی آنهاست را در اختیار احدی قرار بدهد؟! پس چرا ما باید عمیق ترین بخش اطلاعات فوق حساس کشور را در اختیار نهادهای همکار با آژانس های اطلاعاتی غرب قرار بدهیم؟ #کانال_تحلیلی_سیاسی_صراط @tahlilisiyasiseraat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥دکتر موسی نجفی 🔰چرا از آش مشروطه ، رضاخان در آمد؟ ✅(نقش رسانه - استعمار - ظرفیت مردم) چگونه یک نهضت بزرگ ملی در اثر استحاله فرهنگی به ضد خودش تبدیل می شود ؟ #کانال_تحلیلی_سیاسی_صراط @tahlilisiyasiseraat
چالش اجتهاد پویا در کشور ✍محسن مهدیان تعیین تکلیف نهایی درباره حجاب به چه نحوی است؟ موسیقی چطور؟ بالاخره نسبت جمهوری اسلامی با مسائل جدید حوزه موسیقی و لوازمش به چه نحوی است؟ برخی موضوعات اقتصادی مثل فروش اوراق قرضه خارجی حکمش چیست؟ تکلیف ماهیت پول و وضعیت نهایی بهره و ربا در نظام بانکداری به چه صورت است؟ ماجرای حضور زنان در ورزشگاه چه سرانجامی دارد؟ به این فهرست دهها مورد دیگر می شود اضافه کرد. اما صورت مساله چیست؟ واقعیت اینست که این ابهامات را می توان اجرایی یا از حیث قانون گذاری و غیره توضیح داد. اما مساله یک گام فراتر است. سوال اصلی اینست که جمهوری اسلامی در حوزه اجتهاد متناسب با زمان و مکان برمبنای فقه مشهور شیعه چه عملکردی داشته است؟ بحث سر اینست که تکلیف شرعی پدیده های مدرنی که ظاهرن هیچ نسبتی با دین ندارند و یا موضوعاتی که هر روز تغییر می کنند، چه می شود؟ واقعن مسائل ما بعد از 40 سال، همان مختصات گذشته را دارد؟ یا مسائلی که باور مردم نسبت بدان تغییر کرده است و با معروفی که امروز به هر دلیل منکر شده و منکری که معروف شده است چه برخوردی باید کرد؟ امروز سیره عقلا که در اصول فقهی ما پذیرفته شده است، در موضوعات جدید و محتوای مدرن چه کارکردی دارد و چه جهتی ساخته است؟ تردیدی نیست که امروزه به جهت سرعت تغییر در حوزه های مختلف فنی و نهادی و پدیده های مدرن، ضرورت اجتهاد پویا و بهنگام بیش از گذشته احساس می شود. با این توضیح سوال اساسی اینست که کدام نهاد در جمهوری اسلامی به این موضوع توجه دارد؟ اصل دوم قانون اساسی بر "اجتهاد مستمر" تاکید کرده است. متولی این بخش در نظام اسلامی کدام نهاد است؟ کدام فرد یا گروه است؟ از چه کسی باید مطالبه کرد یا توضیح خواست؟ طبیعی است که اینطور نبوده طی این سالها به این موضوع بی توجه باشیم؛ اما مساله اینست که عمدتن اجتهاد پویا منحصر شده است به ضرورت های حکمرانی و گره های قانونی یا اجرایی. اما اگر این گره های ساختاری و بن بست اجرایی شکل نمی گرفت، اغلب تغییرات اجتماعی را نادیده می گرفتیم. یکی از شاخص های مهم در ارزیابی گزاره های دینی، کارامدی است. بی اعتنایی به اجتهاد بروز، باعث شده است گناه نارکارآمدی امروز بر دوش اسلام قرار بگیرد. این درحالی است که انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه ما همواره مقابل جمود و تحجر ایستادگی کردند. با این همه کجا و کدام نهاد به این موضوع بااهمیت فکر می کند؟ به تعبیر شهید مطهری اگر اسلام و روحانیت به نیازهای بروز مردم فکر نکنند، مردم سمت "قبله های نوظهور" می چرخند. (بحثی در باره مرجعیت و روحانیت، ص197) سوال ایسنت که این مسایل مستحدثه حکومتی را کجا تعیین تکلیف می کند؟ این جنبه عینی فقه کجاست؟ امروز جای اجتهاد پویا را حکم حکومتی گرفته است. انقدر صبر می کنیم تا یک ماجرا تبدیل به چالش حکومتی شود و رهبری انقلاب با حکم حکومتی انرا حل و فصل کند. نمونه اش ماجرا سپنتا نیکنام. امروز حیات جمعی مردم نیازمند حضور دین سرصحنه است. حضرت امام خطاب به فقهای شورای نگهبان فرمود:باید تمام سعی خودتان را بنمایید که خدای ناکرده اسلام در پیچ و خمهای اقتصادی، نظامی، اجتماعی و سیاسی، متهم به عدم قدرت اداره جهان نگردد.صحیفه نور، ج21، ص218 در منشور برادری دهها مورد و مصداق از جمله مباحث مربوط به محیط زیست و مالکیت و غیره را لیست می کنند و توضیح می دهند که فقهای ما باید برای این حوزه در چارچوب اجتهاد پویا فکری کنند. سوال اصلی اینست که این مهم امروز کجا انجام می شود؟ اساسن ارتباط ساختاری فقها و حوزه های علمیه با حکومت به چه نحوی است؟ بیم آن وجود دارد که این قاعده مترقی جمهوری اسلامی در زمان خودش اتخاد نشود و اصلاح و تغییر قوانین در شرایط گره های اجرایی و ساختاری، عقب نشینی برداشت شود. ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
✍ابراهیم کارخانه‌‌ای نظر به اهمیت و حساسیت طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، و لزوم توجه مجدد به آسیب‌شناسی سیاسی، اجتماعی و امنیتی این طرح و با توجه به اینکه طرح مجددا در مسیر تصویب قرار گرفته است؛ نکاتی را در ۵ محور و در ۴۰ بند یادآور می‌گردد: الف - چالش‌های جدی در انتخاب کاندیداهای اصلح ۱- با شدن و کثرت تعداد کاندیداها قدرت انتخاب آگاهانه و درست از مردم سلب می‌گردد. ۲- از آنجا که شرکت در انتخابات یک شرعی است و مردم می‌بایست بر پایه حجت شرعی به کاندیدای رای دهند، ده‌ها و یا صدها برابر شدن کاندیداهای استان انتخاب اصلح را با مشکل مواجه می‌سازد. ۳- به علت کثرت کاندیداها مردم ناگزیرند صرفا به لیست‌های انتخاباتی شده توسط گروه‌ها و جریانات سیاسی و یا به تعداد محدودی از کاندیداها رای دهند. ۴- تعدد گسترده لیست‌های انتخاباتی در سطح استان، انتخاب مردم را با در انتخاب کاندیدا‌های اصلح مواجه ساخته و امکان انتخاب کاندیداهای مستقل و شایسته را از بخش عمده‌ای از مردم سلب می‌نماید. ۵- به علت حوزه  انتخابیه از سطوح شهرستانی به استانی، امکان انتخاب نیروهای نخبه و توانمند که در حوزه‌های شهرستانی از رای برخوردارند از مردم سلب می‌گردد. ۶- با کاهش امکان ورود نیروهای نخبه شهرستانی در رقابت‌های سخت و هزینه بر استانی، به مرور تعداد این نیروها در مجلس شورای اسلامی خواهد یافت. ب- هزینه‌های کلان تبلیغاتی سد راه شایسته‌سالاری ۷- در صورت استانی شدن انتخابات و کشیده شدن انتخاب به دور باتوجه به برگزاری انتخابات در کل استان بار مالی بسیار بالایی در سطح استان بر کاندیداها و دولت تحمیل می‌گردد. ۸- ابطال انتخابات یک حوزه شهرستانی منجر به برگزاری انتخابات در کل استان گردیده و هزینه‌های مالی و سیاسی بسیار بالایی را بر دولت، کشور و کاندیداها تحمیل می‌کند. ۹- در صورت استانی شدن انتخابات توجه مردم علاوه بر کاندیداها می‌بایست معطوف به کانال‌های بزرگ تبلیغاتی و رسانه‌ای در سطوح استانی و کشوری نیز باشد. ۱۰- با فراهم شدن تمرکز انتخابات در سطوح استانی ، امکان دشمن و جریان‌های مخالف نظام بر مدیریت در راستای اهداف از قبل طراحی شده فراهم می‌گردد. ۱۱- با استانی شدن انتخابات امکان ورود نیروهای سیاسی و پر سر و صدا که در حوزه‌های شهرستانی به علت شناخت دقیق مردم از آنها با اقبال عمومی مواجه نیستند، در سطوح استانی به علت تبلیغات گسترده رسانه‌ای و عدم شناخت رای‌دهندگان، خواهد یافت. ۱۲- با استانی شدن انتخابات به علت کاهش سطح آشنایی مردم با نمایندگان، نقش تبلیغات گسترده و در معرفی نمایندگان افزایش می‌یابد. ۱۳- با استانی شدن انتخابات سطح انتخاباتی به شدت خواهد یافت. ۱۴- با استانی شدن انتخابات نقش چمدان‌های در انتخاب کاندیداها بسیار پررنگ خواهد شد. ۱۵- با استانی شدن انتخابات کاندیداهای مقبول شهرستانی با وجود رای بالا به علت عدم امکان تامین هزینه‌های کلان تبلیغاتی استانی از ورود به مجلس شورای اسلامی می‌شوند و برعکس کسانی با حداقل نصاب رای در همان شهرستان صرفا به علت قدرت پول در گستره وسیع تبلیغات استانی به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کنند. ۱۶- با بالا رفتن هزینه‌های انتخاباتی در سطوح استانی امکان ورود در انتخابات به شدت افزایش می‌یابد. ۱۷- با گسترش سرسام‌آور هزینه‌های انتخاباتی امکان اینکه صاحبان فکر و اندیشه و خلاقیت که سرمایه‌های آنها در فکر و توانمندی آنها نهفته است جای خود را به افراد و متکی به باندهای ثروت و قدرت بدهند افزایش می‌یابد. ۱۸- با توجه تمرکز کاندیداها در سطوح استانی، امکان تاثیرگذاری دشمن بر نتیجه انتخابات گسترش می‌یابد. ج- کمرنگ شدن ارتباط مردم با نمایندگان ۱۹- با استانی شدن انتخابات رابطه بین مردم و موکلین با توجه به گستردگی حوزه انتخابیه و به خصوص در و به شدت کاهش یافته و موجبات مردم را فراهم می‌آورد. ۲۰- در صورت استانی شدن انتخابات به دلیل مردم با نمایندگان امکان نظارت عمومی مردم بر نمایندگان کاهش خواهد یافت. ۲۱- با تغییر مسیر انتخابات، نمایندگان مردم وام‌دار جریان‌های سیاسی و احزاب شده و بین مردم و نمایندگان کمرنگ می‌گردد. ۲۲- با استانی شدن انتخابات مردم به نمایندگان به مراتب شده و موجبات نارضایتی بیشتر مردم فراهم می‌گردد. ۲۳- استان شدن انتخابات موجب نمایندگان به حوزه  انتخابیه و دیدار‌های مردمی آنها می گردد. ادامه در پست بعد.. @tahlilisiyasiseraat