eitaa logo
𝗣𝗼𝗹𝗶𝘁𝗶𝗰𝗮𝗹 | تحلیل‌سیاسی
8.1هزار دنبال‌کننده
65.9هزار عکس
75.4هزار ویدیو
750 فایل
🔥 کانال تحلیلی سیاسی فرهیختگان با حضور بیش از ۶۰۰۰ استاد حوزه و دانشگاه 🔗 عضویت: https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e ارتباط با ما: @aboozar58 @ansar_mgh @zareir @aliakbari20 عضویت در کانال‌ سخنرانی سیاسی: @PS1400
مشاهده در ایتا
دانلود
2.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ماجرای بازداشت روحانی قلابی در تظاهرات لبنان چه بود؟ 🔹اطلاعات ارتش لبنان اعلام کرد، یک روحانی قلابی به نام «محمد علی ترشیشی» را که اقدام به توزیع پول با منبع نامشخص میان تظاهرات‌کنندگان لبنانی می‌کرده، بازداشت کرده است. 🔹برخی کاربران در شبکه های اجتماعی می‌گویند او این پول‌ها را از طرف‌هایی در کشورهای حاشیه خلیج فارس گرفته است. 🎥 بیانات رهبرانقلاب درباره نقش سردار سلیمانی در تغییر دیدگاه مردم عراق به ایران پس از جنگ تحمیلی 🔹انتشار بخش منتشر نشده از سخنرانی سرلشکر قاسم سلیمانی در مناطق جنگی در جمع رزمندگان؛ به‌مناسبت اربعین حسنی #خبرهای_داغ_سیاسی @khabarsyasi https://eitaa.com/khabarsyasi
🔻 قتل ۱۲۰ زن فرانسوی توسط شریک زندگی صرفاً در سال ۲۰۱۹! 🔹 یکی از معضلات زنان فرانسوی، مسئله «خشونت خانگی» است؛ کشته‌های این خشونت هر سال در فرانسه نسبت به سال قبل در حال افزایش است به گونه‌ای که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۱۲۰ زن در فرانسه به دلیل این نوع خشونت‌ها، کشته شده‌اند! ✅ @Rajanews
♻️ اظهارات شاه خطاب به نماینده مصر در کنفرانس اسلامی : ایران به همه کشورهای عرب در جریانات اخیر کمک کرده است/ ما کمک به کشورهای عرب و مسلمان را برای خوشایند شخص یا کشوری نکرده ایم/ ایران برای کمک به از چه چیزی دریغ کرده است؟! از سایر کشورهای مسلمان و عرب که در معرض خطر بودند، بپرسید ایران برای آنها چه کرده است؟! ، 7 مهر ‭‭‭‭1348‬‬‬‬ @oldnewspaper خیلی دلم می‌خواهد قیافه نادان‌های جاهل اشکال می‌کنند و احمق‌هایی که به نظام جمهوری اسلامی ایران بخاطر حمایت (که عمدتا معنوی، سیاسی و مستشاری است) فحاشی می‌کنند را ببینم، خصوصا جماعتی که شعار می‌دهند: پ ن: هر چند از کیفیت و کمیت کمک‌های شاه ملعون ایران به کشورهای عربی اطلاعی نداریم اما بدون شک، این کمک‌ها به دولت‌های عرب غیرمردمی و در راستای منافع آمریکا و اسرائیل بوده است. 🔻کانال حمید رسایی🔺 @rasaee
2.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥وقتی با حجاب می‌توان تمام رکوردها را شکست 🔹«آریس سوسانتی» بانوی مسلمان و محجبه اندونزیایی نشان داد که چگونه با حفظ باورها و چهارچوب‌های مذهبی می‌توان با چنان سرعتی پیش رفت که تمام رکوردها را جابجا کرد. 🔸او علاوه بر کسب مدال طلا، نامش را به عنوان‌ نخستین‌ زنی که در زمانی کمتر از ۷ ثانیه مسیر ۱۵ متری مسابقه را پشت سر گذاشت، ثبت کرد. fna.ir/dd2w9c لینک‌کانال‌مقاومت در واتساپ:  https://chat.whatsapp.com/E1B35lhNQN65sGrOiYu6Us
6.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥روایت کارشناس شبکه سعودی «ایران‌اینترنشنال» از کارنامه محمدرضا پهلوی @Farsna در ایتا https://eitaa.com/ResistanceApproach
8.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حال خوش مدارس کشور در ایام اربعین 🎥«سند ۲۰۳۰» هرچی رشته بود پنبه شد... *عضویت‌همین‌الان* لینک‌ *کانال‌مقاومت* در واتساپ:  https://chat.whatsapp.com/DASghFmCjtO6DrhsRIop3h
⭕️ مصوبه تشدید در مدارس! 🔹با اجرای مصوبه حذف تنوع از مدارس، نه سمپادی می‌ماند، نه نمونه‌دولتی و هیات‌امنایی و شاهد و بزرگسالان و... پس برای بررسی آن در فضای آموزشی اول، یعنی فضای موجود، دولت باید قاطعانه از این تنوع حمایت کند؛ 🔺چراکه این تنوع در مدارس دولتی خصوصا استعدادهای درخشان و نمونه‌دولتی و... تنها دستاویز دانش‌آموزان و خانواده‌های کم‌برخوردار برای دستیابی به آموزش مطلوب و رسیدن به موفقیت است و حذف آنها به معنی گرایش دانش‌آموزان به سمت مدارس دولتی با این کیفیت پایین موجود نیست، بلکه پروپیمان‌تر شدن سبد آموزش پولی و سنگین شدن هزینه‌های خانوار و سبک شدن هزینه دولت در حوزه آموزش است. 🔸اما در فضای دوم، یعنی فضای ایده‌آل آموزشی مبتنی‌بر اصل ۳۰ قانون اساسی باید قویا از حذف تنوع حمایت کرد و از این تنوع به‌عنوان یکی از علل اصلی بی‌عدالتی آموزشی نام برد. 🔹مدارس اقلیت‌های مذهبی برای تحصیل فرزندان پیروان اقلیت‌های مذهبی، مدارس آموزش از راه دور و شبانه‌روزی با هدف پاسخ‌دهی به نیاز دانش‌آموزان مناطق کمتر توسعه‌یافته، مجتمع‌های آموزشی تطبیقی، برای آموزش فرزندان اتباع سایر کشورها در ایران، مدارس نمونه‌دولتی با هدف ایجاد عدالت آموزشی در مناطق محروم و ویژه مدارس مستعد محروم و مدارس بزرگسالان نیز برای افرادی که در سنین متداول آموزش عمومی موفق به طی دوره آموزش عمومی نشده‌اند، تاسیس شده و فعالیت می‌کنند. 🔸اجرای این مصوبه، جامعه‌ی درگیر با انواع مدارس را دچار مشکل جدی خواهد کرد و عملا مدارس عنوان‌شده با چالش‌های متعددی روبه‌رو خواهند شد. مضاف بر مشکل در اجرا، لطمه به ماجرای جدی‌تری است که با اجرای مصوبه حذف تنوع مدارس آن هم در نظام آموزشی فعلی رخ خواهد داد. 🔹بر کسی پوشیده نیست که دانش‌آموزان مستعد خانواده‌های کم‌برخوردار در مناطق مختلف کشور و همچنین دانش‌آموزان مستعد مناطق محروم تنها راه نیل به آرمان تحصیلی و موفقیت را تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان و نمونه‌دولتی یافته‌اند و با حذف این تنوع، ضربه سختی به عدالت آموزشی در نظام آموزشی فعلی خواهد خورد و پاس گل مناسبی به و منتفعان آن داده خواهد شد، 🔸چراکه این دانش‌آموزان با این سطح از کیفیت حتما به سمت مدارس دولتی سوق داده نخواهند شد و خانواده با هر مشقتی سهم بیشتری از درآمدش را برای تحصیل و آموزش فرزندان هزینه خواهد کرد و این سوای داغ‌کردن تنور غیردولتی‌ها، مسیر خصوصی‌سازی بیشتر در حوزه آموزش را هموار می‌کند. 📌برشی از یادداشت با عنوان «مصوبه تشدید تبعیض در مدارس» 📎 http://farhikhtegandaily.com/newspaper/2887/1/&page=164130 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ همه چیز درخدمت است! 🔹۲۱ مهرماه بود که مجلس مصوب کرد وزارت آموزش و پرورش، مدارس را منحصراً به دو صورت دولتی و غیردولتی اداره نماید و به‌جز مدارس استثنایی، مدارس دولتی متنوع در کشور نباشد. اجرای این مصوبه نظام آموزشی را حداقل با چند آسیب مواجه می‌سازد: 1️⃣ اختلال در ارائه همگانی خدمات‌ آموزشی به دلیل حذف مدارس اقلیت‌های مذهبی، مجتمع‌های آموزشی تطبیقی و بزرگسالان که مختص گروه مخاطب خاص تأسیس شده‌اند 2️⃣ نقض به دلیل محروم‌سازی دانش‌آموزان مستعد از مدارس نمونه‌دولتی 3️⃣ هموارسازی مسیر خصوصی‌سازی مدارس به دلیل حذف مدارس دولتی باکیفیت و هدایت خانواده‌ها به سمت ابراهیم سحرخیز، معاون اسبق متوسطه آموزش و پرورش: 💬 در دولت یازدهم و زمانی که آقای فانی وزیر آموزش و پرورش بودند در گزارش ۱۰۰ روزه‌ای که به رئیس‌جمهور محترم تقدیم کردند مدارس خاص را بزرگترین مانع برای توسعه مدارس غیردولتی ذکر کردند ؛ مدارس خاص ذکر شده در این گزارش شامل مدارس سمپاد، نمونه دولتی و شاهد می‌شود. 💬 طی گزارشی که مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری به سرپرستی آقای حسام‌الدین آشنا، در سال ۹۴ به رئیس‌جمهور ارائه داده است، تاکید شده که مدارس خاص (سمپاد، نمونه دولتی و شاهد) مانعی برای توسعه مدارس غیردولتی هستند؛ در همین باره از وزیر آموزش و پرورش خواسته شد که دو سیاست را پیگیری کند؛ اول برون‌سپاری مدارس از طریق خرید خدمات آموزشی و دوم هموارسازی راه برای خصوصی‌سازی آموزش و پرورش! 💬 اگر این مصوبه از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده و تبدیل به قانون شود، راه توسعه مدارس غیردولتی و کوچ این دانش‌آموزان به این مدارس فراهم می‌شود. 🔸به عقیده سحرخیز، دولت در ۶ سال اخیر تمام تلاشش را برای خصوصی‌سازی آموزش و پرورش به‌کار گرفته است که همین مسئله موجب تضعیف مدارس دولتی و باعث شده تا جایگاه این مدارس در بین عموم جامعه تنزل پیدا کند. معاون اسبق وزیر آموزش و پرورش در تایید اظهاراتش به مطالعات اخیر مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری ‌اشاره کرد و افزود: 💬 طبق این مطالعات مردم آمریکا ۱۸ درصد هزینه‌های آموزش و پرورش را پرداخت می‌کنند، این در حالی است که در جامعه ما مردم بیش از ۳۳ درصد هزینه‌های آموزش و پرورش را به دوش می‌کشند. 💬 پیش از روی کار آمدن دولت آقای روحانی نزدیک به ۳ درصد از تولید ناخالص ملی به آموزش و پرورش اختصاص داده می‌شد، اما در حال حاضر سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص ملی کمتر از ۲ درصد است. 🔹دولت در سال‌های اخیر برای فرار از اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی یعنی آموزش رایگان تلاش کرد تا با اجرای برخی سیاست‌ها یا انجام ندادن کامل برخی وظایف، مدارس دولتی را کند. 📌 برشی از یادداشت با عنوان «حذف تنوع مدارس یا خصوصی‌سازی آموزش؟» 📎 (http://kayhan.ir/) *عضویت‌همین‌الان* لینک‌ *کانال‌مقاومت* در واتساپ:  https://chat.whatsapp.com/DASghFmCjtO6DrhsRIop3h