هدایت شده از معرفت(معنویت و بصیرت)
30.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷#فوقالعاده
🎥 بالاخره یه کار تمیز و تاثیرگذار در مورد فرزندآوری تولید شد.
🍃🌹🍃
#فرزندآوری | #ایران_سالخورده🔸🌷
شبهه: كلمه «مولي» در حديث غدير به معناي «دوست داشتن» است؛
زيرا عده اي از صحابه با امام علي (ع) كدورت داشتند؛ در نتيجه پيامبر (ص) مردم را جمع كرده و اعلام نمود: «هر كسی من دوست اويم، علي هم دوست اوست».
🌺پاسخ:
1️⃣ معنايي كه از كلمه «مولي» بدون قرینه متبادر مي شود همان سرپرستي است خصوصا زمانی که به افراد اضافه شود مانند مولای طفل؛
2️⃣ صحابه اي كه در غدير خم حضور داشته و سخنان پيامبر را شنيده اند، همگي از اين حديث معناي سرپرستي و اولي در تصرف و امامت را فهميده اند. [احمدبن حنبل، مسند احمد، ج38، ص543، ح23563]
3️⃣ پيامبر اسلام چندین هزار نفر را جمع كرده و در ابتدا از آنان اقرار به اولويت و سرپرستي خود نسبت به ديگران را گرفت و بلافاصله سرپرستي و اولويت داشتن حضرت علي را بيان نمود؛ این کار با اعلام دوستی نمی سازد.
به عبارتی پيامبر اكرم در صدر حديث فرمودند: «آيا من سزاوار بر شما از خود شما نيستم؟» همگي گفتند: آري؛ آن گاه فرمود: «من كنت مولاه فعلي مولاه». [حاكم نيشابوري، مستدرك علي الصحيحين، ج3، ص119]
4️⃣ قبل از اينكه پيامبر جمله «من كنت مولاه...» را بگويد، ترس از تكذيب اين گفتار از سوي مخاطبان را داشت [سيوطي، الدر المنثور، ج3، ص117]، بعد از آن كه اين گفتار را به مردم بيان نمود، آيه نازل شد كه امروز دين كامل شد. [خطيب بغدادي، تاريخ بغداد، ج9، ص221] در حالی که اعلام دوستی با علی ع، نه ترس از تکذیب شدن داشت و نه ارتباطی با کامل شدن دین داشت.
5️⃣برخي از علماي اهل سنت مانند: «سبط بن جوزي و گنجي شافعي» اذعان نموده اند كه «مولي» در حديث غدير به معناي «اولويت» و « سرپرستي» است؛ بسياري از علماي اهل لغت تصريح نمودهاند كه «مولي» به معناي« اولي» نیز آمده است: [محمد سائب كلبي، فراء و زجاج، ابو عبيده.]
6️⃣طبق نقل های روایی اهل سنت، ابوبكر و عمر نیز در معرفی خود به عنوان خلیفه، خود را «ولي رسول خدا» مي دانستند.[نيشابوري، صحيح مسلم، ج3، ص1377]، چنانکه در نقل های دیگر ابوبكر خود را «ولي امر مسلمين» مي دانست. [بلاذري، انساب الاشراف، ج1، ص590]
7️⃣ در برخي روايات كلمه بعدي آمده است. «من كنت مولاه فانّ عليا بعدي مولاه...»؛ [ابن عساكر، تاريخ دمشق، ج42، ص220] اگر پيامبر از كلمه مولي اراده محبت كرده بود، وجهي براي ذكر كلمه «بعدي» وجود نداشت؛ چنانكه پيامبر بارها به امام علي فرمودند« إِنَّ عَلِيًّا مِنِّي، وَأَنَا مِنْهُ، وَهُوَ وَلِيُّ كُلِّ مُؤْمِنٍ مِنْ بَعْدِي».
پاسخ کامل:
http://www.pasokh.org/fa/telegram/View/951790/
🆔 @spasokh
🔰@Sajedi_ir
✍️ابوالفضل ساجدي
🌹 آثار عجيب درك حقيقت غدير
🔸امام صادق (ع): وَاللّه ِ لَو عَرَفَ النّاسُ فَضْلَ هذَا الْيَوْمِ بِحَقيقَتِهِ لَصافَحَتْهُمُ الْمَلائِكَةُ فِى كُلِّ يَوْمٍ عَشْرَ مَرّاتٍ... وَ مَا اَعْطَى اللّه ُ لِمَنْ عَرَفَهُ ما لايُحْصى بِعَدَدٍ. (مصباح التهجد ص 738)
🔸يعني: "به خدا قسم اگر مردم فضيلت واقعى «روز غدير» را مى شناختند، فرشتگان روزى ده بار با آنان مصافحه مى كردند و بخششهاى خدا به كسى كه آن روز را شناخته، قابل شمارش نيست."
🔸درك حقيقت اين عيد آنقدر به مقامات معنوي انسان مي افزايد كه مي تواند او را به مقام مصافحه فرشتگان برساند. منظور از مصافحه، بالا رفتن مقام انسان تا جايي است كه بتواند با موجودات عالم ملكوت ارتباط برقرار كند.
🔸قران كريم، مومنان حقيقي را داراي چنين مقامي مي داند كه برخي در دنيا و آخرت و بعضي فقط در آخرت نصيبشان مي شود، چنانچه در مورد آخرت مي فرمايد:
﴿وَ الْمَلائِکَةُ یَدْخُلُونَ عَلَیْهِمْ مِنْ کُلِّ بابٍ ٭ سَلَامٌ عَلَيْكُمْ بِمَا صَبَرْتُمْ ۚ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ
🔸يعني: "فرشتگان از هر درى (براى تبريك و تهنيت) بر آنان وارد مىشوند و ميگويند: بخاطر استقامتى كه كرديد، بر شما درود باد. پس چه نيكوست سراى آخرت."
🌹درک حقیقت غدیر، مستلزم پیوند همه جانبه با امیر مومنان (ع)، و سبک زندگی علوی در خلوت و جلوت است.
💐#عيد_غدير مبارک
🔰@Sajedi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی تمامی دین، بغض او تمامی کفر
علی ولی خدا، خصم او عدوی خداست.
#پیشنهاد_ویژه
ببینید و #بازنشر دهید.
👏👏👏👏👏
🗨️ما رو در ویراستی دنبال کنید
https://virasty.com/r/VjY
اینهایی که میگویند زمان پهلوی مردم دیندار بودند
بیچارهها راست میگویند
شاهد صدقشون رو هم ببینید😂😂
جشن #عید_غدیر در #زمان_پهلوی
✅ اطلاع از اخبار و تحلیل های #مهم از سراسر کشور:👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
🗨️ما رو در ویراستی دنبال کنید
https://virasty.com/r/VjY
📍اینکه برخی مدام میگویند اسلام و حکومت اسلامی در بازار دخالت نمیکند و بازار را به بازار سپرده، این روایت نهجالبلاغه را چطور تفسیر میکنند؟؟
امیرالمومنین علیهسلام معیار عدالت ما:
"قیمتگذارانی در امر خرید و فروش وجود دارند که به دلخواه قیمتگذاری میکنند، که این وضع، زیان جامعه و عیب و ننگ زمامداران است.داد و ستد باید آسان باشد، و بر موازین عدالت صورت گیرد، و به نرخی معامله شود که به فروشنده و خریدار اجحاف نشود"
بله در #اقتصاد_اسلامی عدالت اولویت اصلی حاکمیت است، فلذا کنترل بازار هم در مسیر برقراری عدالت یک واجب است برای حکومت.
امروز مسئله دلاریفروشی مواداولیه داخلی به بازار داخل به یقین یک اجحاف در حق مصرفکنندگان و تولیدکنندگان ایرانی است (فروش دلاری تا جایی پیشرفته که اگر مواداولیه خارجی وارد کنیم برای تولید بهصرفهتر از خرید از انحصارگران پتروشیمی و فولادی داخلی است)
این انحصار و این قیمتگذاری نامعقول باید با #دلارزُدایی از بازار داخلی شکسته شود
✍️ حسین زمانی میقان
🗨️ما رو در ویراستی دنبال کنید
https://virasty.com/r/VjY
13.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍سخنان تکاندهنده و اعترافات تلخ
شیخ طارق یوسف المصری عالم و دعوتگر
اهل سنت در مورد حدیث غدیر!
🗨️ما رو در ویراستی دنبال کنید
https://virasty.com/r/VjY