eitaa logo
تحلیل سیاسی منطقه و جهان
790 دنبال‌کننده
539 عکس
289 ویدیو
68 فایل
کانالی در راستای تبیین گفتمان مقاومت اسلامی و تحلیل راهبردی مسائل جهان اسلام حجت الاسلام علی درخشانی طلبه سطح 4 حوزه علمیه قم دانش پژوه دوره دکتری علوم سیاسی کانال راهبر مربی(ویژه فعالان فرهنگی): @rahbar_morbbi راه ارتباطی: @Derakhshani72
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ واکنش‌های عصبی انگلیس ادامه دارد 🔹وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که پس از اعدام علیرضا اکبری، لندن به‌طور موقت سفیر خود را از تهران برای رایزنی‌های بیشتر فرا می‌خواند. پ.ن: خیلی رو می خواد که جاسوسی کنی بجای عذرخواهی طلبکار بشی...
✳️ خاندوزی: درآمدهای مالیاتی سال آینده ۵۰ درصد افزایش می‌یابد وزیر امور اقتصادی و دارایی: 🔹 یکی از راهبردهای دولت برای کاهش وابستگی نفت، پیش بینی درآمدهای پایدار برای پوشش هزینه های دولت است تا از این طریق آسیب پذیری اقتصاد کشور از محل فروش نفت را کاهش دهیم. 🔹 این سیاست به معنای افزودن بار مالیاتی جدید روی تولیدکنندگان و اقشاری که به طور شفاف در فضای اقتصادی کشور فعالیت دارند، نیست بلکه باید جلوی فرار مالیاتی را بگیریم. 🔹 با توجه به شناسایی مودیان جدید، پیش بینی درآمدهای مالیاتی دولت در بودجه سال آینده ۵۰ درصد نسبت به بودجه امسال افزایش دارد.
دنا پلاس ۳۸۰ میلیون تومان معامله شد 🔹بورس کالا امروز میزبان ۱۰ هزار خودروی دنا پلاس دستی با قیمت پایه ۱۸۹.۵ میلیون تومانی بود. این خودرو در رقابت ۱۶ هزار و ۹۷۶ متقاضی به ۳۸۰ میلیون و ۸۰۹ هزار تومان رسید. 🔹با احتساب مالیات و سایر هزینه‌ها قیمت این خودرو برای خریدار حدود ۴۳۵ میلیون تومان می‌شود؛ یعنی حدود ۱۶۵ میلیون ارزان‌تر از قیمت بازار آن. پ.ن: در عرضه ی خودرو در بورس یک واسطه کم شده است یعنی کسی که حواله را می فروخت این وسط حذف شده است.
تحلیل سیاسی منطقه و جهان
۱۶هزار متقاضی برای خرید دنا ثبت نام در قرعه کشی ۱۰میلیون نفر!!!
اگر قانونی وضع می شد هرکس خودرو خرید برای استفاده ی خودش اشکالی ندارد ولی اگر برای کسب سود خرید و بلافاصله در بازار فروخت باید مابه التفاوت قیمت کارخانه و بازار را برگرداند تعداد متقاضیان متعادل تر می شد و فقط مصرف کننده واقعی ثبت نام می‌کرد. ولی الان بخاطر سود خوبی که وجود دارد عده ی زیادی صرفا برای فروش خودرو یا حواله ی آن ثبت نام می کنند.
تحلیل سیاسی منطقه و جهان
اگر قانونی وضع می شد هرکس خودرو خرید برای استفاده ی خودش اشکالی ندارد ولی اگر برای کسب سود خرید و بل
ساختارهای کنونی اقتصاد ما مشوق دلالی هستند به نحوی که اگر کسی کار کند سرزنش می شود که چرا خودش را به زحمت می اندازد و وارد بازار دلالی نمی شود تا بدون زحمت پولدار شود‌.
تحلیل سیاسی منطقه و جهان
دنا پلاس ۳۸۰ میلیون تومان معامله شد 🔹بورس کالا امروز میزبان ۱۰ هزار خودروی دنا پلاس دستی با قیمت پا
۱۶۵میلیون سود در کمتر از سه ماه یعنی ماهی ۵۵میلیون تومان درآمد بی زحمت! حال کدام صنف اینقدر درآمد در ماه دارد آن هم بدون انجام کار خاصی؟ این میزان سود راحت مشوق دلالی نیست؟
راستی این خودرو های با کیفیت بالا و ارزان قیمت خارجی که می گفتن دقیقا کجاست؟ ظاهرا قیمت های پایین خودروهای خارجی فقط در سایت های خبری و خودرویی داخلی هست.
شنیده بودم در هیچ جا خودرویی با کیفیت خودروهای داخلی مثل دنا پلاس و ... در این رده ی قیمتی پیدا نمی شود جهت راستی آزمایی دیشب چند ساعتی در سایت های خارجی دنبال قیمت انواع ماشین های خارجی گشتم قیمت خودروهای صفر شرکت های مختلف از ۱۷۰۰۰دلار شروع می شد و کمتر ماشینی با قیمت زیر ۲۰۰۰۰دلار پیدا می شد. شاید شما هم مثل بنده تعجب کردید بهتر است بروید جستجویی داشته باشید تا ببینید وضعیت چگونه است. با این حال نمی دانم وزارت صمت چطور می خواهد خودروی زیر ۲۰۰۰۰و ۱۰۰۰۰دلاری پیدا کند و وارد کشور کند. پ.ن: ماشینی که ۱۷۰۰۰دلار قیمت دارد یعنی بدون احتساب هیچ هزینه ی دیگری حدود ۶۵۰میلیون تومان قیمت درب کارخانه ی آن هست.
تحلیل سیاسی منطقه و جهان
شنیده بودم در هیچ جا خودرویی با کیفیت خودروهای داخلی مثل دنا پلاس و ... در این رده ی قیمتی پیدا نمی
بعضی ماشین های چینی و هندی زیر ۱۷۰۰۰دلار پیدا می شوند ولی با کیفیت تر از خودروهای داخلی نیستند قرار باشد ۴برابر پول پژوپارس هزینه کنیم و بعد ماشینی مثل پراید وارد کنیم که خیلی هنر نکردیم. لذا با این وضعیت خودروساز ها هم مطمئن هستند که خودروی خارجی با این کیفیت و قیمت خودروی داخلی پیدا نمی شود و نگرانی از واردات خودرو ندارند. واردات هم تاثیری بر ارتقای کیفیت و کاهش قیمت ندارد. اما واردات قطعه و مونتاژ خودرو در داخل باعث بالا رفتن تعداد و تنوع خودروها می شود و بر بازار موثر است.
فرصتی باشد بعضی مشهوراتی که نسبت به خودروسازی داخلی داریم را مورد ارزیابی قرار می دهیم تا ببینیم چقدر با واقعیت مطابقت دارند. انحصار، قیمت، کیفیت، امنیت و ...
هدایت شده از اخبار سوریه
داستان ایران و کره‌جنوبی به این سادگی به پایان نخواهد رسید. اقدام رئیس جمهور این کشور در سفر به امارات و شکرخوری در مورد جزایر سه‌گانه، بیش از آنکه تلاشی از طرف اماراتی‌ها برای وادار کردن طرف کره‌ای جهت همسویی در مورد یک ادعای مسخره باشد، ناشی از سوزش عمیق و شدید رئیس‌جمهور کره از پرواز پنج فروند پهپاد بر فراز خاک این کشور، از جمله کاخ ریاست‌جمهوری بود. این پهپادها باوجود آنکه مدت زمان زیادی در آسمان سئول پرسه زدند، عکس گرفتند و چرخیدند، بدون هیچ آسیبی به پایگاه‌های خود در شمال مرز بازگشتند. این اقدام رفیق کیم برای دولت و ارتش کره‌جنوبی یک بی‌آبرویی تمام عیار رقم زد، هر چند در رسانه‌های ما چندان به این مساله اشاره نکردند، اما حضور «یون سوک یول» در جمع 100 نظامی کره‌ای مستقر در ابوظبی و اظهارنظر در مورد جزایر سه‌گانه در واقع پاسخی به پرواز پهپادها بوده است. حدث می‌زدم که در سئول سر این مساله جنجال درست شود، اما این میزان سوزش را نمی‌توانستم حدس بزنم. به هر حال، تنگه هرمز خیلی تنگ است و دست ما هم باز.... @syriankhabar