eitaa logo
تحلیل و بررسی خبر
126 دنبال‌کننده
15.6هزار عکس
11.1هزار ویدیو
1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 | فضیلت یک تکبیر امیرالمومنین 🍃🌹🍃 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین حامد کاشانی | |
🇮🇷 🖼 | «» داغ‌ترین موضوع اینستاگرام و توییتر 🍃🌹🍃 🔻بر اساس گزارش توییتر، حدود نیم‌میلیون محتوا با موضوع غدیر و شکرانه نعمت ولایت در جهان با کلید واژه لبیک یا خامنه‌ای منتشر شده که داغ‌ترین موضوع در فضای مجازی بوده است. 🔺در اینستاگرام نیز ۳۵۰ هزار پست با این هشتگ در قالب ویدیو و عکس‌نوشت‌ در صفحات کاربران منتشر شده است. | |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 | فضیلت یک تکبیر امیرالمومنین 🍃🌹🍃 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین حامد کاشانی | |
📗کتاب صوتی «خطبه غدیر» در روز با بازخوانی واقعه غدیر و مروری بر این رخداد تاریخی مهم در جهان اسلام همراه شوید . 🎙راوی: بهروز رضوی ⏱76 دقیقه 🌐 سراج اندیشه 👇دریافت 3 فصل فایل صوتی👇
خطبه غدیر-فصل1.mp3
9.97M
🎧 کتاب صوتی «خطبه غدیر» فصل 1️⃣
خطبه غدیر-فصل2.mp3
9.43M
🎧 کتاب صوتی «خطبه غدیر» فصل 2️⃣
خطبه غدیر-فصل3.mp3
7.82M
🎧 کتاب صوتی «خطبه غدیر» فصل 3️⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓سوالی اساسی اگر‌ «لااِکراهَ فِي الدّین» پس چرا حجاب اجباریست؟! ✅جواب فوق العاده ☝️ به علت اجباری بودن حجاب در جامعه
🌸 سخن ناب 🌸 بی حجابی دروازه وطن فروشی # هفته عفاف و حجاب # ابوالقاسم علیزاده 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
⭐️چهار ضلع کعبه عشق در مسیر هدایت و نجات بشر⭐️ (( بعثت ، غدیر ، عاشورا و ظهور )) از ابتدای خلقت و حیات بشر که هابیل و قابیل در برابر هم قرار گرفتند ، دو جریان حق و باطل بروز و ظهور یافت و انسان نیز در مواجهه با دو جریان هابیلی و قابیلی که یکی نماد مظلومیت و پاکی و کرامت انسانی و تربیت الهی و دیگری نماد ظلم و ستم و رذائل اخلاقی و تربیت شیطانی ، مخیر به انتخاب مسیر حیات زندگی گردید . (( فالهمها فجورها و تقواها ، قد افلح من زکّیها و قد خاب من دسّاها – آیه 8 تا 10 سوره شمس )) این سنت الهی است که انسان در مسیر رشد و تعالی ، به پشتوانه نعمت عقل و خرد، برای رسیدن به کمال و سعادت و رستگاری در مواجهه با جبهه شیطانی ، پشت پا به امیال نفسانی و وسوسه ها و القائات ابلیس لعین زده و با مجاهدت و مقاومت ، از حریم خلیفه اللهی پاسداری نماید و بدینسان به مدال پر افتخار ، و شایستگی مسجود ملائک شدن و اشرف مخلوقات گردیدن نائل آید . در این مسیر خالق هستی که انسان را برای خود آفرید (( ما خلق َ الجن و الانس الا لیعبدون – آیه 56 سوره ذاریات )) برای آنکه آدمی، در انتخابش که امتیازی برای او لحاظ می گردد دچار اشتباه و تزلزل و تردید نشود ، امر رسالت و نبوت را به عنوان پیامبر بیرون به کمک پیامبر درونش ( عقل ) ماموریت داد تا همواره حجت را به همه آحاد بندگان و نوع بشر تمام کرده باشد . این شد که در فرآیند رشد و کمال، به تناسب شرایط هر عصر و زمانی برای هدایت و تربیت توحیدی بشر، پیامبرانی را برانگیخت (( هو الذی بعث َ فی الامیین رسولاً مِنهُم یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم ُ الکتاب و الحکمه – آیه 2 سوره جمعه )) در گذر زمان جبهه ابلیس و شیطانی نیز که قسم یاد کرده بر مزاحمت و ممانعت بندگی انسان (( فبعز َّ تک َ لا غوینهم اجمعین الا عبادک منهم المخلصین – آیه 82 و 83 سوره ص )) ساکت ننشسته و در جنگ و ستیز با موحدان و زیبائیهای حیات بشر ( عدالت ، امنیت ، معنویت ، عبودیت ، طهارت و پاکی ) از هر گونه تلاش و فتنه و اغوا و اقدامی دریغ  نکرده و پیوسته تلاش شوم خود را داشته است . ارسال رسل از آدم تا خاتم ( ص) و مجاهدات و تلاش ها و رنج های فراوان تک تک انبیاء الهی در مبارزه با شیاطین جنی و انسی به ویژه فراعنه و قدرتهای ظالم و ستمگر و مفسد تاریخ تا ابولهب و ابوجهل دوران پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) یک حقیقت را به اثبات رساند و آن ارزش و عظمت بعثت که آغاز و پشتوانه ای برای راهنمایی و هدایت بشر به سوی کرامت و شرافت موحدانه و مومنانه بوده است . بعثتی که در جهت خدمت به آحاد بنی آدم ، همواره دو چراغ روشنایی بخش حیات یعنی کتاب و شریعت آسمانی را به فراخور قوه هاضمه و ادراکی انسان در شرایط هر عصر و زمانی پیش روی آدمیان قرار داد و اوج این عظمت در بعثت نبی خاتم (ص) بود که باید در طی بیست و سه سال ، مجاهدات تمامی انبیاء و کتاب ها و ادیان و شریعت های توجیدی و آسمانی را به کمال خود می رساند تا بدینسان ماموریت نبوت و رسالت در مسیر هدایت بشر به اتمام می رسید و لذا پس از او که بعثتش ، نوید کتاب کامل ( قرآن ) و شریعت کامل ( اسلام ) را می داد دیگر نه پیامبری خواهد آمد و نه کتاب و شریعت دیگری . از این روی بعثت رسول خاتم (ص) تجلی همه ظرفیت انبیاء الهی گردید و شجره نبوت را به ثمره و محصول نهایی خویش نزدیک کرد و با نوید رهایی و نجات نوع انسان را از پلشتی های کفر و شرک و الحاد و نیز هرگونه فسق و فجور و ظلم و ستم و تباهی به بهترین وجه بارقه امیدی نه فقط در دل موحدان عالم بلکه همه بشریت تشنه پاکی و کرامت و امنیت و عدالت به وجود آورد . غدیر ! در امتداد مجاهدات انبیاء الهی و جریان بعثت انبیاء به ویژه نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) روزهای پایانی عمر پیامبر رحمت و ماموریت نبوت فرا رسید . در بستر حجه الوداع و بازگشت از آخرین حج ، در برکه غدیر به امر خدای منان آخرین ماموریت حضرت رقم خورد. آنجا که پیام وحی توسط جبرئیل امین اینگونه نازل گردید : (( یا ایها الر َّ سول بلغ ما انزل َ الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلّغت رسالته - آیه 67 سوره مائده )) به دستور پیامبر اسلام همگان توقف نمودند و پیش افتادگان نیز امر به بازگشت گردیدند . 90 یا 120 و یا 150 هزار جمعیت در مسیر بازگشت از سفر حج گرد شمع وجود پیامبر رحمت ، اجتماعی بی نظیر را فراهم ساختند . پیامبر خدا برای تحقق امر الهی و انجام آخرین ماموریت ، خطبه ای خواند و در ضمن آن فرمود : ای مردم این آخرین باری است که در چنین اجتماعی به پا می ایستم ، پس بشنوید و اطاعت کنید و در مقابل امر خداوند سر تسلیم فرود آورید . چون چشم ها و دل ها متوجه حضرت شد ، عالمی از سکوت، توام با شکوهی غیر قابل وصف ، بر جمعیت حاکم گردید.👇
زبان حال همگان این بود : چه امر مهمی پیش آمده است و پیامبر چه می خواهد بفرماید ؟! در این حال پیامبر اکرم (ص) از میان آن جمعیت کثیر علی ابن ابیطالب (ع) را بر منبری از جهاز اشتران در کنار خویش فراخواند و دست برد بر کمربند علی (ع) و او را بر سر دست بلند کرد تا همگان این صحنه را ببینند و سپس فرمود : (( ایها الناس الست ُ اولی بالمومنین من ا نفسهم )) . همگان فریاد زدند : بلی یا رسول الله (ص) . و یا پرسید : (( من اولی بکم من انفسکم ؟ )) همگی پاسخ  دادند : خدا و رسولش اولی بر ما هستند . وقتی از همه این جمعیت اقرار و اعتراف بر این امر گرفت ، با نوا و ندایی آسمانی فرمود : (( الا من کنت مولاه فهذا علیٌ مولاه ، اللهم وال من والاه و عاد من عاداه وانصر من نصره و اخذل من خذله )) . بر شکوه این حماسه بی نظیر وقتی افزوده شد که خدای متعال مُهر تایید بر اقدام پیامبرش با نزول این آیه زد : (( الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم ُ الاسلام دینا – آیه 3 سوره مائده )) و سپس فرمود : (( انا صراط الله المستقیم الذی امرکم باتباعه ، ثمّ علیٌ من بعدی ، ثمّ وُلدی من صُلبه ائمه الهُدی ، یهدون الی الحق و به تعدلون )) . ای مردم حجت را بر شما تمام کردم و برایتان روشن ساختم و به شما راه را نشان دادم و این علی است که بعد از من به شما می فهماند . بدانید من با خدا بیعت کردم و علی با من بیعت کرده است و من از جانب خداوند برای او از شما بیعت می گیرم . آری این صورت حماسه عظیم غدیر خم بود که در خطبه غدیریه حضرت به زیبائی تمام تبیین گردیده است و اما سوال این است که مگر جوهره و حقیقت غدیر چه بوده است که پیامبر خدا با این هیئت و شیوه و در آن شرایط سخت، اجتماع عظیم امت را زحمت داد و حتی سه روز و شب همگان را حول و محور آن در برکه غدیر نگهداشت ؟! غدیر ! نه یک اتفاق و حادثه بود که پرده برداری از ثمره و محصول مجاهدات تمامی انبیاء الهی و خروجی رسالت و نبوت بود. غدیر! نه یک پدیده صرفاً تاریخی که تجلّی جریان امامت و ولایت بود . غدیر ! نه یک امر ساده و محدود به قطعه از زمان خاص ، که طلوع و ظهور یک جریان منحصر به فرد برای نجات بشر بود . غدیر ! نه صرفاً برای اخذ میثاق از امت برای مودّت و محبت به شخصیتی همچون امیرالمومنین علی (علیه السلام) بود که ناظر بر پذیرش ولایت و سرپرستی و هدایت گری امت بود . غدیر ! تجلی انسان کامل ، که در مسیر نبوت و رسالت ساخته و پرداخته شده بود و اکنون باید به منزله تجسم عینی و ملموس، الگویی مطمئن برای بشریت طالب سعادت و رستگاری ، نقش ایفا کند . غدیر!  نه فقط معرفی خلیفه و جانشین و وصی رسول خدا برای بعد از او بود که تر سیم جریانی جاودانه تا آخر عمر بشر برای نجات بشر از هر گونه پلشتی و انحراف و انحطاط و ظلم و تباهی بود . غدیر!  حلقه وصل بین رسالت و نبوت ، و امامت و ولایت بود . غدیر!  آرزوی تمامی انبیاء الهی در فرآیند هدایت و تربیت انسان موحد که متجلی از انسان کامل یعنی مولایمان علی (علیه السلام) بود . غدیر!  پرده برداری از انسان کامل علی (علیه السلام) به عنوان ثمره تلاش و مجاهدات تمامی پیامبران و کتاب ها و شریعت های آسمانی بود . غدیر ! به واقع معرفی قرآن ناطق و ترجمان کامل شریعت اسلام به عنوان کمال یافته کتاب ها و شریعت های آسمانی بود . این بدین معناست که دامنه غدیر از ابتدا ء خلقت و از آدم تا خاتم و پس از آن تا آخر عمر بشر امتداد و گستردگی دارد. این بدین معناست که غدیر نه متعلق به تشیع و مسلمانان است بلکه تعلق به تمامی آحاد بشر روی زمین که در آرزوی نجات و رهایی از ظلم و فسق و فجور است ، دارد . آری گم شده بشر در برکه غدیر تجلی یافت . زیرا گره خوردن دست علو ی با دست نبوی ، در امتداد رسالت و نبوت ، این امامت و ولایت است که بشریت تشنه عدالت و امنیت و حریّت و طهارت و پاکی را به سوی خود فرا می خواند . غدیر!  نه یک روز عید سعید است که غدیر جریانی مستمر و بلاانقطاع تا تحقق (( لیظهره علی الدین کلّه – آیه 33 سوره توبه )) است. مکتب و منطقی است قوی ، که لحظه لحظه زندگی انسان طالب سعادت و رستگاری را به سوی خود فرا می خواند و به همین جهت است که پیام غدیر همه کاخ های ظلم و ستم و همه فراعنه روزگاران را به لرزه انداخته است . در عظمت و اهمیت غدیر همین بس که چه در تاریخ و چه در عصر حاضر ، سخت ترین دشمنان را فراسوی خود دیده و می بیند . به مروان حکم گفتند مگر علی را نمی شناسی؟ با کلامی قاطع گفت : بهتر از من کسی علی را نمی شناسد که او بهترین و برترین انسان خلقت است و نمونه ندارد . پرسیدند پس چرا علیه او سبّ و دشنام داده و فتنه و تبلیغات سوء می کنید؟ بی شرمانه گفت : لا یستقیم لنا الامر الاّ بذلک . چون او را می شناسیم و با وجود مکتب و منطق اقناع کننده او ادامه👇