🇮🇷
📝#صرفا_جهت_اطلاع | دروغسازی جدید ضدانقلاب
🍃🌹🍃
🔻روابط عمومی دانشگاه امام خمینی(ره): در تاریخ ۲۱ تیر بهمناسبت هفته عفاف و حجاب نشستی علمی با عنوان «عفاف و چالشهای جدید» در دانشگاه امام خمینی(ره) برگزار شده بود.
🔺متاسفانه تصویر پوستر مراسم توسط فرد یا افرادی مغرض مورد دستکاری و جعل قرار گرفته و با عنوانی جعلی و نادرست در فضای مجازی منتشر شد.
#روشنگری | #ثامن | #حجاب
🇮🇷
📝#صرفا_جهت_اطلاع | یک نکته بسیار مهم در اوامر امروز رهبر معظم انقلاب خطاب به اردوغان
🍃🌹🍃
✅ «ما دوست روزهای سخت شما بودیم»
🔻 جمله رهبرمعظم انقلاب به رجب طیب اردوغان، مربوط به روزهای خیلی دور نیست. سال ۲۰۱۵ بود که یک کودتای شبانه، اردوغان را تا مرز برکناری برد و اگر حمایت و دوستی ایران نبود، کار اردوغان مثل ازبکان در سال ۱۹۹۷ تمام شده بود.
🔹ایران آن روز کنار اردوغان ایستاد و مانع از کودتا علیه او شد و نگذاشت تا یک طرح کاملا غربی به موفقیت برسد.
🔺تا امروز، هیچ وقت نشده بود که ایران اینگونه بدهی ترکیه را به او یادآوری کند اما اردوغان کاری کرد که رهبرمعظم انقلاب، لازم دید که بدهی سنگین او را یاداوری کند.😉
#روشنگری | #ثامن | # ترکیه #ایران_قوی
🇮🇷
📝#یک_خبر_یک_تحلیل (۲۴۵)
🔻خبر: برخی از جریانات سیاسی کشور با نادیده انگاری اهمیت دستاوردهای شهدای مدافع حرم، همواره در تلاش هستند تا باهدف بهرهبرداری حزبی آن اقدام راهبردی را زیر سؤال ببرند.
🍃🌹🍃
🔸گزارههای خبری:
1⃣ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت قبل در گفتگو با روزنامه اعتماد گفته است: «ناظران میگویند داعش دو سال بعد از شروع اعتراضات در سوریه سازماندهی شد و آنچه جمهوری اسلامی در سوریه مرتکب شد دفاع از دیکتاتوری اسد در برابر مردم معترض بود...»
2⃣ عمادالدین باقی فعال سیاسی اصلاحطلب به بهانه مباحث حجاب که این روزها در سطح کشور مطرح است، عکس بشار اسد را با خانواده انتشار میدهد و مینویسد «اگر حفظ حکومت این زن و شوهر آنقدر ارزش داشت که اینهمه خون به پایش ریخته شود..»
🔹گزارههای تحلیلی:
1⃣ اعتراضات به معنای مردمی آن در دو استان کوچک - درعا و سویدا - در حاشیه مرز اردن روی داد که اجتماعات از ۱۰۰ نفر و دویست نفر فراتر نمیرفتند. در این مقطع جمهوری اسلامی از برخورد خشن دستگاه امنیتی سوریه با آنان انتقاد کرد.
2⃣ ماجرای بعد اقدامات مسلحانه و تروریستی بود که به شکل حمله به نیروهای نظامی و اداری سوریه صورت میگرفت و حدود شش ماه به طول کشید. در این مقطع ایران و حزبالله هیچ دخالت و حضوری در سوریه نداشتند.
3⃣ مرحله سوم شکلگیری گروههای تروریستی در سوریه بود که با نقشه و حمایت کشورهای خارجی و باهدف تسلط تروریسم تکفیری در این کشور به راه افتاد. افق این مرحله به آتش کشیدن ملت مسلمان در سوریه، عراق و ایران، تخریب چهره اسلامی در عرصه بینالملل، خارج کردن سوریه از محور مقاومت و تسلیم آن به محور رژیم صهیونیستی و امریکا بود.
🔺نکته پایانی اینکه؛ از ابتدای ورود ایران در سوریه، جریان غربگرا در کنار امریکا و عربستان و ... و به عبارت دیگر کنار جریان تروریستی تکفیری قرار گرفتند و در تخریب سوریه و قتلعام هزار هزار مردم این کشور شرکت کردند. همان کاری را در یمن و بحرین تکرار کردند. این سیاهه بدهکاری این جریان است. اما تعجب این است که چطور امروز جرات طلبکاری پیداکردهاند؟
✍ فرهاد کوچک زاده
#روشنگری | #ثامن | #عید_غدیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥 روزمان را با #قرآن آغاز کنیم/ ترتیل صفحه ۲۹۳ قرآن کریم ( آیات ۱۰۵ تا آخر سوره مبارکه اسراء و آیات ۱ تا ۴ سوره مبارکه کهف )
🍃🌹🍃
🌺 پیامبر (ص) خطاب به امام علی (ع) میفرمایند: «یاعَلی ! سَیِّدُ الکَلامِ القُرآنُ» ای علی! برترین سخن، قرآن است. (تفسیرابی الفتوح ۲/۳۱۹)
🎙 استاد پرهیزگار
#ثامن | #روشنگری | #غدیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 حکمت شماره 98 - ترجمه و توضیح تصویری نهج البلاغه
📌دریافت از آپارات:
aparat.com/v/9U3kj
#نهج_البلاغه
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
*طرف داشت غیبت میکرد...*
*بهش گفت : شونه هاتو دیدی؟*
*گفت : مگه چی شده؟!*
*گفت : یه کوله باری از گناهان* *اون بنده خدا روی شونه های توئه...!
#شهید_محمدرضا_دهقان
1_1112806496_5765096298902456862.pdf
120.2K
🌺نسخه PDF | مروری بر اهمیت و ابعاد مسأله «غدیر» در بیانات رهبرمعظم انقلاب
🌹 قالَ الإمام موسى بن جعفر الكاظم (عليه السلام) : وَجَدْتُ عِلْمَ النّاسِ فى أرْبَع: أَوَّلُها أنْ تَعْرِفَ رَبَّكَ، وَالثّانِيَةُ أنْ تَعْرِفَ ما صَنَعَ بِكَ، وَالثّالِثَةُ أنْ تَعْرِفَ ما أرادَ مِنْكَ، وَالرّبِعَةُ أنْ تَعْرِفَ ما يُخْرِجُكَ عَنْ دينِكَ.
♦️حضرت امام موسي كاظم (عليه السلام) فرمود: تمام علم مردم را در چهار مورد شناسائى كرده ام:
اوّلين آن ها اين كه پروردگار و آفريدگار خود را بشناسى و نسبت به او شناخت پيدا كنى.
دوّم، اين كه بفهمى كه از براى وجود تو و نيز براى بقاء حيات تو چه كارها و تلاش هائى صورت گرفته است.
سوّم، بدانى كه براى چه آفريده شده اى و منظور چه بوده است.
چهارم، معرفت پيدا كنى به آن چيزهائى كه سبب مى شود از دين و اعتقادات خود منحرف شوى (يعنى راه خوشبختى و بدبختى خود را بشناسى و در جامعه چشم و گوش بسته حركت نكنى).
📚 بحارالأنوار، ج 78، ص 328