⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ⭐️
♦️ #نهجالولایة - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام ♦️
♦️ جلسه نوزدهم - شبِ بیست و دومِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق)
♦️ ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش)
✳️ قسمت چهارم ⬇️⬇️ از دقیقه ۴۰ تا آخر
🔸 چه کسی سوز دلش به التهاب آمد و بَردُالیقین عشق التهابش را فرو ننشاند؟
آقای عزیز! اینها به اَدا درآوردن نمیشود. عشق را باید به انسان بدهند. عشق حقیقی، فوق عقل خالص است امّا عشقهایی که در نظر ماست، مادون عقل مَشوب به وَهم و خیالاند.
🔹 آن عشقی ارزش دارد که عقلِ خالص به مرتبه عشق برسد. عقل خالص، عقلی است که به مُدرَکات عقلیّه میرسد. جناب صدرالمتألهین میفرمایند تا شخص، به تجرّد عقلی نرسد، هرگز ادراکات عقلی خالص برای او محقّق نمیشود.
🔸 رهآورد عقلِ مَشوبِ به وَهم و خیال، علم فکری است، همان که در حدیث فرمود "العِلمُ هُوَ الحِجابُ الأکبر". جان به لب میرسد تا انسان بتواند به عقل خالص برسد. حضرت علّامه میفرمودند الهی! جان به لب آمد تا جام به لب آمد.
🔹 چه کسی سوز دلش به التهاب آمد و بَردُالْیَقیِن عشق التهابش را فرو ننشاند؟ در به روی همه باز است. دربان ندارد. تعیین وقت لازم نیست.
🔸 جناب شیخ بهایی، حدیثی را در اربعین خود نقل فرمودند به این مضمون که اگر کسی گناه تمامی گنهکارانِ اوّلین و آخرین را مرتکب شود و از رفتن به درِ خانه خدا ناامید گردد، وِزر و وَبال و گناه ناامیدی، از همه گناهان او بدتر است.
🔹 بله تشر میزنند تا انسان حواسش را جمع بفرماید و مرتکب خطا و اشتباه نگردد.
عقل دشنامم دهد من راضیام
زانکه فیضی دارد از فیّاضیام
اگر عاقل به انسان تشر هم بزند، دشنام هم بدهد، تندی هم کند، خوب است چون با این کار میخواهد فیضی برساند.
🔸 امّا
جاهِل اَر حلوا نهَد اَندر لَبم
من از آن حلوای او اَندر تَبم
قربان صدقه رفتن جاهل چه فایدهای دارد وقتی هیچ فیضی از او به انسان نمیرسد؟
🔹 در به روی همه باز است. دربان ندارد. تعیین وقت لازم نیست. هیچ عنوان و رسم نخواهد جز اینکه:
در کوی ما شکسته دلی میخرند و بس
بازار خودفروشی از آن سوی دیگر است
🔸 کمال اصفهانی چه خوش گفته است:
بر ضیافتخانهی فیض نوالَت منع نیست
در گشاده است و صَلا در داده خوان انداخته
💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا)
🌷مراسم شب قدر ۲۷ ماه مبارک رمضان۱۴۰۲ش
🔸آمل. خیابان نور. فجر ۱۲. حسینیه کوثر
⭐️ شروع مراسم: حدود ساعت ۲۱
🔹قرائت دعای افتتاح
🔹 مداحی کربلایی حمید قنبری
🔸 فرمایشات استاد صمدی آملی و مراسم قرآن به سر ( قرآن به دل) ساعت ۲۲
🌸 سایت پخش زنده
https://www.tajallieazam-live.com/
15.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸#زیارت امام سجاد و امام محمد باقر و امام جعفرصادق
( سلام الله علیهم اجمعین ) در روز سه شنبه🌸
💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا )
💢 حضرت علامه حسن زاده آملی (رضوان الله تعالی علیه)
🍂 طرفدار و عهدهدار حقوق بشر فقط قرآن مجید است. و جز قرآن کریم کسی در روی زمین ادعای طرفداری از حقوق بشر بنماید، دروغ گفته و به دین خدا اِفترا بسته است.
🍃 بفرمایید حساب برسیم و چه خوب است مرد حساب باشیم؛
🍂 یکی از خطبههای نهج البلاغه آن خطبهای است که در آن داستانِ "حَدیدهی مَحْماة" (= آهن گداخته، اشاره به داستان عقیل) است.
🍃 خطبهی ۲۲۵ نهج، این خطبهی شریف یک رشته کلماتِ امیرِ کلام (علیهالسّلام) در غایتِ ارتباط و انسجام در پیرامون یک موضوع است؛
🍂 "جناب علامه ترجمهی کامل خطبهی حضرت امیر(ع) را ذکر نمودند، آنگاه مرقوم فرمودند:"
🍃 انصاف بدهید و بفرمایید که طرفدار حقوق بشر چه کسی است و چه مذهب و آیینی است؟
🍂 این؛ که با برادرش، آن هم در مقابلِ خواستنِ یک مَن گندم از بیتالمال مسلمین، و آن هم برادری که در آن حال هردو چشم را از دست داده بود، نابینا بود و بچههایش آشفته و دگرگون، آنچنان رفتار میکند؛
🍃 طرفدار حقوق بشر است یا این درندههایی که آن همه شهرها و خانهها را شب و روز ویران میکنند، و به آتش میکشانند و پیران و کودکان، و مردم بیدفاع را میکشند و این همه بیدادگری مینمایند؟!
🍂 آن مردک چرا هدیه و حلوا را در شب آورده است، چرا در روز نیاورده است. چرا تا امروز که امیرالمؤمنین (علیهالسّلام) بر سر کار نبود و به ظاهر خلیفهی مسلمانها محسوب نمیشد، نیاورده است و حالا آورده است؟
🍃 این حلوا بو دارد، این حلوا صله است، یعنی وسیله و دستاویزی بر رسیدن به هدفی شیطانی است.
🍂 این حلوا در پیش چشمِ توحیدِ علی از قِی کردهی دهن مار، ناگوارتر و خوارتر است.
🌸 برو این دانه بر مرغی دگر نِه
که عَنقا را بلندست آشیانه
🍃 این یک انسان ملکوتی است، این یک انسان کامل است، این یک انسان حقیقی است که سوگند به خدا یاد میکند:
🍂 اگر هفت اقلیم، با آنچه در تحت افلاک آنهاست، بِدو دهند که پوست جویی از دهن موری به در آورد، چنین کار نمیکند.
📘 رسالهی طرفدار و عهدهدار حقوق بشر، فقط قرآن مجید است، صفحه ۳ الی ۶
💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا)