eitaa logo
« طهورا و صفورا و صبورا »
11.7هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
6.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 ۱۰۸🌹 🌷 ♦️ حضرت علاّمه حسن زاده آملی(ره) 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora 🌷🌷☀️☀️🌹🌹
🌹 ۱۰۸🌹 🌷 🏵 چرا جناب رسول الله(ص) فرمود: أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ اَلْأُمَّةِ من و علی پدران این امّت هستیم؟ 🌼 پدر آنها هستند؛ پدر روحانی هستند، روح پروراند، جان می‌‌دهند، روح می‌‌دهند، انسان می‌‌سازند، ابد می‌‌دهند، سعادت ابدی می‌‌دهند. ما چقدر باید قدر پدران روحانی مان را بدانیم؟! ماچقدر باید به پیشگاه‌‌شان عرض ادب بنماییم؟ باید دم به دم، آن فآن، از صمیم دل، با خلوص نیّت بگوییم: اللَّهُمَّ صَلِّ على محمّدٍ و آلِ محمّدٍ 🏵 که محمٌد و آل محمّد صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیهِمْ أَجْمَعِین. پدران روحانی ما هستند؛ همین که حرفهایشان را می‌‌شنوید، کتابهایشان را می‌‌بینید، این حرفهایی که داریم، این روایاتی که می‌‌‌خوانیم، این حرفهای آنهاست. 🌼 به از این حرف داریم؟! دیگران می‌‌توانند بهتر از این حرف بزنند؟ می‌‌توانند مثل اینها به این اندازه حرف بزنند؟! ✍️ حضرت علامه حسن‌‌زاده آملی قدس سره 🔰 بیانات عرشی، دی وی دی ۱ ، ماه مبارک رمضان ۱۳۵۹ ش ، جلسه ۱٩۱ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora 🌷🌷☀️☀️🌹🌹
🌷 حضرت علامه ذوالفنون حسن‌‌زاده آملی رضوان الله علیه 💠 کلمه‌‌ی کلّی به اشتراکِ لفظ، در چند معنی اِطلاق می‌‌شود: الف- کلّیِ طبیعی، که طبیعتِ مُرسله‌‌ی انواع است؛ مثل طبیعت انسان، من حیث هِیَ هِیَ ♻️ ب- کلّی منطقی، یعنی مَالایَمْتَنَع فَرض صِدْقِهِ عَلیَ کَثیرین، (ترجمه:) کلّی‌‌ای که فرض صدقش بر افراد کثیر، ممتنع نیست. 💠 ج- کلّی عقلی در اصطلاح منطق، که کلّی طبیعی موصوف به کلّی منطقی است. کلی به هر سه معنیِ فوق در کُتب منطقیّه متداول است و در حکمت متعالیه کلّی بر معانی دیگر اطلاق می‌‌شود: ♻️ د- کلّی‌‌ای که کلی سِعِی نیز گفته می‌شود یعنی موجود مُفارقِ عقلی. و این کلّی عقلی در حکمت متعالیّه است، که غیر از کلّی عقلی در اصطلاح منطق است. 💠 خلاصه این‌که همان کلّی به معنیِ کلّی سِعِی است که از آن تعبیر به کلی عقلی نیز می‌‌شود. ( ۳۹۴) ♻️ خوراک، با خورنده مانند است. روان، خوراکِ جانور نگردد. پس شُبهه‌‌ی آکِل و مأکول را اساس نَبُود. فَافهم 💠 به بیان دیگر، انسان را دو بدن است؛ یکی بدن دنیاوی که به غذای جسمانی رشد و نموّ می‌کند و اگر غذا از او گرفته شود کاسته می‌‌گردد که غذا اجزای این جسم می‌شود. ♻️ و بدن دوم بدن اُخراوی است که در طول این بدن است و با وی محشور می‌‌شود. و غذای جسمانی، جزء وی نمی‌شود. بلکه غذا برای نَفسِ ناطقه‌ی قُدسیّه مُعِدّ است که به اِعدادِ آن، این بدنِ اُخراوی را به مثالِ بدن دنیاوی می‌‌سازد؛ 💠 که خوراک خاک و دیگر عناصر نمی‌‌گردد، و طعمه‌‌ی حیوانات نمی‌‌شود. پس شُبهه‌‌ی آکل و مأکول، شُبهه‌‌ای واهی است و معاد جسمانی بر قوّت خود باقی است. ( ۳۹۶) 📘 منبع: هزار و یک نکته، صفحات ۱۹۸، ۲۰۱ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) http://splus.ir/tahoorasafoorasaboora سروش https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🍃🌷🌹🍃🌹🌷🍃
🔴 روز ولادت با برکت حضرت امیرالمومنین علی الوصیّ (ع) برهمه شیعیان مبارک باد . 🔰برای بر آورده شدن حاجات ، ذکر شریف : 👇👇 "سلامٌ قولاً مِن ربّ رّحیم بِحق سِرّ اَمیرالمؤمنین" 🔸 432 مرتبه در یک جلسه 🌐 مجموعه فرهنگی قائم (عج) آمل : ⭕️ برای عضویت در کانال ما در ایتا ، روی لینک زیر را بزنید :🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/4169334897C0926095398 🍃🌸🌹🍃🌹🌸🍃
🌷حضرت استاد صمدی آملی حفظه الله تعالی ▪️ باب معاصیِ جوارح هدایت یک: در مورد گناهان کبیره 🌸 معاصیِ جوارج یا: ۱- معاصی کبائر یعنی بزرگ است. ۲- یا معاصی صغیره یعنی کوچک. 🍀 اما مکروهات، خلاف اوُلی و ترک کردنِ امرِ سزاوار است. پس مکروهات در مقابلِ نوافل از طاعات است. 🌸 به وسیله‌‌ی ترک گناهان، به اصلِ نجات نائل می‌‌شود، ولی به ترکِ مکروهات، به درجات نائل می‌‌گردد. ▪️گناهان کبیره 🍀 گناهان کبیره موجب آتش می‌‌شوند، و اجتناب از گناهان کبیره، کفّاره‌‌ی گناهان کوچک واقع می‌‌شود. 🌸 خداوند تعالی فرمود: "از گناهان کبیره‌‌ای که شما را نهی کردیم اجتناب نمائید تا آن را برای سیئآتِ شما کفّاره قرار دهیم و شما را کریمانه وارد کنیم." 🍀 ولی تعیین کردن گناهان بزرگ مشکل است و مثل اینکه مصلحت در ابهامِ آنهاست، تا شما از بابِ ترسِ بر وقوعِ در کبیره از همه‌‌ی گناهان پرهیز کنید. 🌸 از مولای ما امام صادق(علیه السّلام) است که: "گناهان کبیره آنهایی است که خداوند در قرآن بر انجام آنها وعده‌‌ به آتش نموده است" 🍀 و در روایت دیگری از حضرتش نقل شد که فرمودند: گناهان کبیره در کتاب خدا هفت تاست: ۱- کفر به خدا ، ۲- قتل نفس ۳- عقوق والدین ، ۴- خوردن رِبا بعد از روشن بودن آن (بعداز اینکه یقین شد که ربا هست) 🌸 ۵- خوردن مال یتیم به صورت ظلم ، ۶- فرار کردن از میدان جنگ ، ۷- برگشت نمودن به ولایت کفّار بعد از هجرت از دیار آنان. 🍀 در بعضی از روایات به جای کُفر به خدا (مورد اوّل) قذفِ مُحصنه، یعنی نسبت بدکاری به زن محترم دادن، ذکر شده است. 📗 منبع: ، صفحه ۲۵۹، راه نجات ، ترجمه متن کتاب شریف « منهاج النّجاة » ملامحسن فیض کاشانی 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) http://splus.ir/tahoorasafoorasaboora سروش https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🍃🌺🌸🍃🌸🌺🍃