eitaa logo
« طهورا و صفورا و صبورا »
11.5هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷حضرت استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ▪️ادامه‌‌ی باب معاصی جوارح هدایت هفتم، ترک گناه و انجام واجب اساس دین است ➖ اما دو پا 🌸 دو تا پا را از اینکه بخواهی به سوی حرام بروی، و یا بوسیله‌‌ی آن دو، برای رسیدن به درِ خانه‌‌ی سلطان تلاش نمایی، حفظ کن. 🍀 پس رفتن به سوی سلاطینِ ظلم بدونِ ضرورت و از بین رفتن، معصیت است و یک نحوه تواضع و اِکرام کردن محسوب می‌‌شود؛ 🌸 خداوند امر نمود از آنان دوری جویید، زیرا این نحوه تواضع به سلاطینِ جور، به عنوان تکثیر بدی‌‌های آنها و کمک بر ظلم آنان خواهد بود. 🍀 و اگر این تواضع برای رسیدن به مالِ سلاطین باشد، قهراً به عنوان تلاش به سوی حرام محسوب می‌گردد. 🌸 پیامبر(ص) فرمود: کسی که در برابر سرمایه‌‌دار به خاطر سرمایه‌‌اش تواضع نماید، دو سوم دین او می‌‌رود. 🍀 تازه این که گفتیم در سرمایه‌‌دار صالح است، پس چه پنداری به سرمایه‌‌دار ستمگر. 🌸 به‌طور کلی حرکات و سَکنات به وسیله‌‌ی اعضای توست، پس اصلاً چیزی از آنها را در راه معصیتِ به خداوند، به حرکت درنیاور‌. 🍀 بلکه آن اعضاء را در طاعتِ خداوند به کار گیر. و بدان که اگر کوتاهی کردی، وَبالِ آن به خودت برمی‌‌گردد. 🌸 اگر هم بدگویی نمایی، نتیجه‌‌ی آن به خودت برمی‌‌گردد، در حالیکه خداوند از تو و عملِ زشتِ تو بی‌‌نیاز است. و انحصاراً هر نَفْسی رهینِ کرده‌‌ها و یافته‌‌های خودش می‌‌باشد. 🍀 مبادا بگویی که خداوند مهربان است و گناهانِ گناهکاران را می‌‌بخشد. زیرا این کلمه‌‌ی حقّ است ولی از آن اراده‌‌ی باطل شده است. 🌸 و گوینده‌‌ی این کلمه به حماقت و خَری ملقّب است آن هم به تلقیب و لقب‌‌دهیِ رسول الله(ص) که فرمود: 🍀 فردِ زیرکِ دانا کسی است که خودش را پست بشمارد و برای بعداز مرگ عمل نماید. وگرنه شخصِ احمق کسی است که از هوای نَفْسْ تبعیّت می‌‌کند و از خداوند آرزوها را تمنّا دارد. 📗 منبع: ، صفحه ۲۷۶ ، راه نجات ، ترجمه متن کتاب شریف « منهاج النّجاة » ملامحسن فیض کاشانی 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) http://splus.ir/tahoorasafoorasaboora سروش https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🍃🌺🌸🍃🌸🌺🍃
9.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ ۲۵♦️ 🌷 برای سالک یک مرحله سیر انسانی است. 🔸 آنهایی که در مسیر الهی به راه افتاده اند، طی مراحل سِیر علمی و عملی را در پیش گرفته اند؛ ماه مبارک شعبان به عنوان یک مرتبه و مرحله ای از مراحل سِیر انسانی است. 🔹 چه اینکه هر ماه از ماههای دوازده گانه‌‌ی قمری به عنوان یک مرحله ای از مراحل سِیر انسانی است. 🔸 همچنان که ماه مبارک رمضان هم در حقیقت یک مرتبه‌‌ی مهمّ سیر انسانی است که لیلةُالقدر محمّدی (صلی الله علیه والهِ وسلّم) که تشرّف به محضر مبارک قرآن اِنزالی است که با نزول دفعی اش، نصیب سالک و انسان راحِل اِلی الله می شود. 🌸 حضرت استاد صمدی آملی، حفظه الله 🌷شرح ، ماه رمضان ٨٩ 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌹🌹🍀🍀🌹🌹
10.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ ۵۱♦️ 💥 ، بهترین راه تقرّب به (علیهم السلام) 🌸 حضرت استاد صمدی آملی، حفظه الله 📚 دی وی دی ۵ / ولادت ائمه / جلسه ۳/ شب ولادت امام حسین (علیه السّلام) 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌹🌹🍀🍀🌹🌹
♦️ ۵۱♦️ 💥 ، بهترین راه تقرّب به (علیهم السلام) ⚛️ از بهترین راهی که انسان می‌تواند تقرّب بجوید به ائمه‌ی معصومین، به اولیاء الله به معنای بالای بالا، همین است که حقایق طلب کند. اینجا دیگر این بزرگوارانِ واسطه‌ها دست ایشان را می ‌گیرند پله به پله ببرند پیش آقا که از آقا حرف بشنود. ✴️ چون اینجا آن مقام شامخ علم، اسم اعظم الهی است، باید آن را آقا به ایشان بدهد. ان‌‌شاءالله ما هم از اهل این ها بشویم. ⚛️ جنابعالی هم که امشب، شب عیدت است، یک خواب خوشی، یک کاری، یک برنامه‌ای، یک چیزی، گرفتاری‌‌ای که یک بنده خدایی دارد، این را به جنابعالی حواله کنند و بگویند آقا! برو آن بنده خدا دستش را بگیر. ✴️ این بشود عیدی تو. این بشود به معنای اینکه واقعاً در شب ولادت جناب سیّدالشهداء هستید، یک دستگیری بفرمایید. بخواهید از باطن عالم، از حقیقت عالم که ان‌‌‌شاءالله این‌طوری باشیم. ⚛️ شب تولد است. شبِ ان‌‌شاءالله عیدیِ ما باشد. شب عیدیِ حقیقی باشد. حالا درست است به همدیگر می‌رسیم تبریک عرض می‌کنیم، باشد، ما هم بر شما تبریک عرض می‌کنیم این شب گرانقدر را. ✴️ باشد که شیرینی میل می‌فرمایید، این‌ها هم درست است اما آن شیرینی‌های حقیقی را ان‌‌‌شاءالله میل بفرمایید امشب که هستند کارگزاران عالم، جناب حضرت بقیة الله؛ ⚛️ شیرینی به دستان، آن‌هایی که جام شراب‌های طهور انسان‌ساز را و پاک کننده‌ی انسان را به دست دارند بعد همانند سقّا‌هایی که آب‌رسانی می‌کنند مدام می‌گردند ببینند چه کسی لیوان به دست گرفته بگوید آقا! تشنه‌ایم یک لیوان آب به ما بدهید که یک آب بریزند بنده‌‌ی خدا بخورد و تشنگی‌اش بر طرف شود! 🌸 حضرت استاد صمدی آملی، حفظه الله 📚 دی وی دی ۵ / ولادت ائمه / جلسه ۳/ شب ولادت امام حسین (علیه السّلام) 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌹🌹🍀🍀🌹🌹
15.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 امام سجاد و امام محمد باقر و امام جعفرصادق ( سلام الله علیهم اجمعین ) در روز سه شنبه🌸 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا )
💐 🌺 حضرت امام سجاد (علیه السّلام): از خداوند برای خویش و شما، خواهانِ یاری در توشه‌‌گیری، و پرهیزگاری و زهد در دنیا هستم. خداوند ما و شما را از زاهدان در زندگیِ گذرای این دنیا، و مشتاقانِ پاداشِ آینده‌‌ی آخرت قرار دهد. به درستی که تنها از آنِ اوییم و به او زنده‌‌ایم. 🌺 حضرت امام باقر (علیه السّلام): براستی که زیباییِ دنیا، تنها بازی و سرگرمی است. و به درستی که سرای دیگر همان زندگانی(واقعی) است. نیکو نیست که مؤمن بر زیبایی این دنیا دل ببندد و اعتماد کند. 🌺 حضرت امام صادق (علیه السّلام): هرکه شب را به روز رساند و همّ و غمی جز آزادسازی و خودسازیِ خویش داشته باشد، امر بزرگ را خوار داشته و سود ناچیز را از پروردگارش درخواست کرده است. 📗 منبع: تُحفُ العقول، ابومحمد حرّانی، ترجمه صادق حسن‌‌زاده، صفحه ۴۳۹ الی ۵۴۱ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🍃🌸🌹🍃🌹🌸🍃
🌷 حضرت علامه ذوالفنون حسن‌‌زاده آملی (رضوان الله علیه) : 💠 شیخ الرّئیس در شفا می‌‌فرماید: در زمان خود گروهی را دیدیم و مشاهده نمودیم که نخست تظاهر به حکمت می‌‌نمودند و قائل بدان بودند، و مردم را به حکمت دعوت می‌‌کردند. ♻️ و حال این‌‌که پایه‌شان در حکمت پایین بود. پس چون به قصورشان آشنا شدیم و حال‌‌شان آشکار شد، انکار کردند که حکمت را حقیقتی و فلسفه را فائدتی باشد. 💠 و بسیاری از آنان را چون ممکن نبود که خود را صریح به جهل نسبت دهند و بُطلان فلسفه را از اصل ادعاء کنند، و خود را از معرفت و عقل به کلّی مُنسَلِخ نمایند، آهنگ بدگوئی به مشّاء و عیب‌‌جویی به کُتب منطق نمودند. ♻️ پس چنین ایهام کرده‌‌اند که فلسفه‌‌، افلاطونی و حکمت، سقراطی است و دِرایت جز نزدِ قُدَمای پیشین و فلاسفه‌‌ی فیثاغورثی نیست. 💠 و بسیاری از آنان چنین گفته‌‌اند: هرچند فلسفه به کلّی بی‌‌حقیقت نیست و اندک حقیقتی دارد، در فراگرفتنِ آن، بهره‌‌ای نیست که نه به کارِ امروز آید و نه به کار فردا. ♻️ زیرا که نَفْسِْ انسانی مانند جانِ بهیمه(= حیوان چهارپا) تباه شدنی است دیگر رنجِ در تعَلُّم را چه سود؟!! 💠 و کسی که دوست دارد دیگران در حقِ او اعتقاد داشته باشند که او حکیم است، و حال این‌‌که قوّه‌‌ی او از ادراکِ حکمت ساقط است‌. ♻️ (پس) چاره‌‌ای جز این‌‌که دست در گردنِ صِناعاتِ مُغالِطه افکند، ندارد. و از این‌جا است که از روی قصد، بحث از مُغالِطه می‌‌کند و چه بسا که از روی گمراهی تا خویشتن را نزد مردم حکیم جلوه دهد. 💠 این بود ترجمه‌‌ی گفتار آن جناب (شیخ الرّئیس). و آنکه در آخر فرمود: {کسی که دوست دارد دیگران او را حکیم بدانند، دست به گردنِ مُغالِطه می‌‌اندازد،} نکته‌‌ای بسیار ارزشمند است؛ ♻️ نعوذُ بِالله مِن شُرورِ اَنْفُسِنا وَ سَیّئآتِ اَعمالِنا ... 💠 "مکتوبِ جنابِ میرداماد به یکی از اهلِ عصرش" بی‌‌لطف نیست که مکتوب میرداماد (قدّس سِرُّه) به یکی از اهل، یا نا اهلِ! زمانش عنوان شود: ♻️ نهایتِ مرتبه‌‌ی بی‌‌حیایی است که نفوسِ مُعَطّله و هُویّاتِ(= جمع هُویّت) هَیولانیّه در برابر عقولِ مُقدّسه و جَواهِر قادسه (= جوهرهای مقدّس، عقل فعال) به لاف و گزاف و دعویِ بی‌‌معنی برخیزند. 💠 این مقدار شعور باید داشت که سخنِ من فهمیدن، هنر است، نه با من جدال کردن و بحث نام نهادن!! ♻️ چه معیّن است که ادراکِ مطالبِ دقیقه، و بلوغ به مراتبِ عالیه کارِ هر قاصِرُالْمُدرِکی، و پیشه‌‌ی هر قلیلُ الْبِضاعتی نیست. 💠 لامحاله مجادله‌‌ی با من در مقاماتِ علمیّه از بابِ قُصورِ طبیعت خواهد بود، نه از بابِ دقّتِ طبع، ♻️ مشتی خفّاش همّت، که احساسِ محسوسات را، عَرشُ الْمَعرِفتِ دانش، و اَقْصَی الْکمالِ اِدراک شمُرَند(= می‌‌شمارند) با زُمره‌‌ی ملکوتیان که مسیرِ آفتابِ تعلّق‌‌شان بر مَداراتِ اَنوارِ علمِ قُدسی باشد، لافِ تکافو (= برابری، همسانی) زنند!! و دَعویِ مُخاصِمَت کنند؛ شایسته نباشد و در خور نیفتد. 💠 و لکن مُشاکَسه‌‌ی (= بدخُلقی) وَهْم با عقل، و مُعارضه‌‌ی باطل با حقّ، و کِشاکِشِ ظلمت با نور، بدعتی است نه امروزی! و مُنکری است نه حادث!! 📘 منبع: هزار و یک نکته، ۵۱۴ صفحه ۲۶۸، ۲۶۹ ،۲۷۱ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا) http://splus.ir/tahoorasafoorasaboora سروش https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🍃🌷🌹🍃🌹🌷🍃