eitaa logo
🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷
8.6هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
4هزار ویدیو
182 فایل
✅کانال 🇮🇷 تبلیغات 🇮🇷 👇 @tablii 🔸کانال 🇮🇷 خبر 🇮🇷 👇 @khabaarr 🔸کانال 🇮🇷 خبر فوری 🇮🇷 👇 @khabar_foriii 🔸 کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇 @tahzib_akhlagh 🔸کانال 🇮🇷 لطیفه حلال 🇮🇷 👇 @latifehalal 🔸کانال 🇮🇷 کشکول 🇮🇷👇 @kashkooool
مشاهده در ایتا
دانلود
8.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 روایتی از امیرالمومنین(ع) درباره مردم باتقوا 🔹شیخ حسین انصاریان کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
آیت الله حائری شیرازی ره: بچه، هم به پدرش علاقه دارد، هم به مادرش. فرزند نسبت به پدر و مادر، مثل کسی است که او را روی میز گذاشته باشید و دو میز را کنار هم بچسبانید. یک پای بچه به این میز، و یک پا به آن میز چسبیده باشد. اگر این دو میز را از هم دور کنند، این بچه شقّه می‌شود! اگر این دو میز را تکان بدهند، بچه که یک پایش روی این است و یک پایش روی آن، رنگش می‌پرد، لرزش پیدا می‌کند، رنج می‌کشد. این یک واقعیت است. این چیزهایی که پدر و مادر، پیش خودشان خیلی ساده به آن نگاه می‌کنند، برای بچه، یک حال وحشت آوری ایجاد می‌کند. مثلاً فرض کنید خانم از آقا فاصله می‌گیرد، به او رو نمی‌کند، اعتصاب می‌کند، با او حرف نمی‌زند و شوهر هم با زن، حرف نمی‌زند. این مثل اینست که دو میز، یک متر فاصله گرفته باشند. وای به حال بچه! اگر زن و مرد، بنایشان بر انس و الفت با یکدیگر باشد، مثل میزی است که با هم جوش خورده است. این بچه، یک احساس آرامشی بر روی این میز دارد، اضطراب ندارد؛ لذا از نظر اخلاقی و روحی، سالم رشد می‌کند. اما وقتی این دو تا به ستیز می‌افتند، بچه ممکن است در آینده به یک ضددین تبدیل شود. بسیاری از این آدم‌هایی که دین اختراع می‌کنند یا با دین مبارزه می‌کنند، ریشه‌اش در جدایی‌های پدر و مادرشان هم هست. کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
پرسش و پاسخ ماه صفر.mp3
1.02M
🔸نحوست و 🔹آیت الله خوشوقت ره کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
7.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 سوال کنکور قیامت! 🔹استاد ماندگاری کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
🔶 انتخاب‌های ابتر انسان‌ها غالبا در زندگی به هر دلیلی انتخاب‌هایی می‌کنند که با هم متناقض هستند، و حاضر نیستند که این تناقض را از طریق تعقل حل نمایند. این تناقض‌ها در میان مذهبی‌ها و متعبدین بسیار بیشتر از دیگران است. «پذیرش عقلی یک مسئله» و «تقید به محتوای دینی»ای که با آن در تضاد است؛ شایع‌ترین تناقضی است که در میان مذهبی‌ها وجود دارد. در این حالت فرد بیش از آنچه که از «تعقلِ محدود» و «تعبدِ مسدود» در جامعه می‌گیرد؛ حاضر نیست نیرو و توانی بگذارد، و تناقض خود را با یکی از راه‌های بالا جبران می‌کند. او به جای توسعه و تعمیقِ تعقل، و باز کردن مسیر از این طریق، به جبران‌های غیر عقلائی می‌پردازد. یکی از رایج‌ترین مسیرهای بن‌بست این است که انسان تنها با تغییر احکام حقوقی و فقهی، بخواهد محتوای زندگی خود را تغییر بدهد. این درست مانند این است که اصلاح‌گری بخواهد تنها با تغییر حکومت، جامعه را تغییر دهد. احکام حقوقی و فقهی محدوده‌ی اندکی از محتوا و شیوه‌ی زیست ما را تعیین می‌کنند؛ و در اکثر موارد هر قاعده حقوقی با طیف وسیعی از شیوه‌های زندگی قابل جمع است. برخلاف آنچه که موافقین و مخالفین احکام فقهی در بوق و کرنا می‌کنند، شیوه‌ی زیستن در جامعه ما ارتباط اندکی با قواعد فقهی دارد و تأثیر اندکی از آن گرفته است. این به معنی نفی لزوم اصلاح در قواعد فقهی و حقوقی جامعه نیست؛ بلکه به این معنی است که برخلاف نگاه غالب، تغییرات در احکام و قوانین، نتیجه‌ی تغییر در شیوه‌ی زیستن انسانی است، و نه بالعکس! وقتی شیوه زیست انسان‌ها از طریق تعقل کامل‌تر، و انعکاس این تعقل در زندگی، تغییر ‌کند؛ جامعه دارای قوانین بهتر و کارگزاران سیاسی و حقوقی متعالی‌تری خواهد شد. بدون اصلاح شیوه زندگی و تعالی عقلی مردم، و عالمان دینی و حقوق‌دانان، امکان اصلاح حقوقی و فقهی نخواهد بود. در اکثر موارد افرادی که به بهانه‌های فقهی و حقوقی، زندگی فردی نادرستی دارند، عملا آماده‌ی هیچ تغییری در زندگی خود نیستند. بلاتکلیفیِ ناشی از شلختگیِ فکری، و سعی نکردن، و توان خود را به کار نگرفتن، بدترین آفتی است که انسان را در مسیر اصلاح افکار و اعمال خود گرفتار می‌کند. انسانی که حاضر نیست شلختگی خود را کنار بگذارد، و به دنبال «جواب‌های تزریقی» است، و راه‌حل ساده و راحت می‌طلبد؛ و در مقام فکر، حاضر نیست منظم و مرتب فکر کند، و در مقام عمل، حاضر نیست زحمتی بکشد؛ در واقع از ابتدا وارد مسیر بن‌بستی شده که هرگز به نتیجه منتهی نمی‌شود. تنها نتیجه‌ی این وضعیت، خستگی فکری، تناقض و سرگردانی است؛ و در نهایت انسان به حد جنون‌آمیزی دچار تناقض و بن‌بست خواهد شد. «جواب‌های تزریقی» که هم‌چون رجوع به یک تزریقاتی، انسان را از «تبِ زندگی» و سختی‌های آن راحت می‌کند؛ درد و معضل انسانِ فکور جامعه ماست. جامعه‌ای که با فضای مجازی دچار «تورم و عفونت اندیشگی» گشته است، و دنبال تزریق «کورتون فکری» است تا یک دفعه همه چیز را درست کند؛ ولی نه تنها به آن دسترسی پیدا نمی‌کند، بلکه هر روز بدتر از دیروز می‌شود. پیدا کردن یک فتوا، یک روایت، یک مقاله، یک مرجع با حرف‌های جدید، یک گزاره‌ی جدید و انقلابی، و یک جهش ژنتیک نظری؛ به جای اندیشیدن، و زحمت کشیدن، و هزینه کردن، و وقت گذاشتن؛ صد البته که طرفداران اولی بسیار و مدافعان دومی اندک خواهند بود. آنچه گفته شد، در اثبات این است که برای هیچ انسانی بن‌بستی در زندگی وجود ندارد؛ و این عدمِ بن‌بست، تنها در یک بعد از زندگی نیست؛ و در تمام ابعاد عقلی، قلبی، غریزی و جسمی انسان، راه‌های فراوانی وجود دارد، که «عقل جامع» مسیر آن را روشن می‌کند. کسی که این مسیر را طی نمی‌کند، نمی‌تواند دلیلی غیر از خودش و «انتخاب‌های ابترش» داشته باشد. کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
حضرت آیت الله بهجت قدس سره: اگر برای فرج شخصی به اصلاح خود نپردازیم، بیم آن است که در ظهور آن حضرت از او فرار کنیم، چون راهی که می رویم راه کسانی است که اَهَم و مهمی قایل نیستند. کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸فضیلت زیارت عاشورا 🔹حجت الاسلام عالی کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله فرموده است: دروغ، بد است، چه جدی باشد و چه شوخی، و چه اینکه کسی به فرزندش وعده‌ای بدهد و به آن وعده عمل نکند. 🔸راستگویی آدمی را به نیک رفتاری سوق می‌دهد و رفتار نکو، آدمی را به بهشت می رساند. 📚 معراج‌السعادة کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
تراز معراج السعاده.mp3
1.89M
🔸تراز معراج السعاده 🔹آیت الله مجتهدی ره کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
🔸خباثت دشمنان ابی عبدالله 🔹استاد وطن خواه کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
6.mp3
9.7M
🔸میزان اهمیت کشف و کرامات 🔹استاد فاطمی نیا کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
آیت اللَّه‏ خوشوقت ره: آن همه در برای چه رفت شهید شد؟ برای رفت دیگر اگر مساله نبود کسی نمی‌رفت که، برای حیازت از که آدم نمیرود شهید بشود. مسئله اسلام بود اگر می آمد ایران را میگرفت اسلام از بین رفته بود، لذا رفتند . صد و سی هزار و خرده ای آدم در این شهید، چند برابر آن شد، شد برای چه؟ . کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536