eitaa logo
🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷
9هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
4هزار ویدیو
181 فایل
✅کانال 🇮🇷 تبلیغات 🇮🇷 👇 @tablii 🔸کانال 🇮🇷 خبر 🇮🇷 👇 @khabaarr 🔸کانال 🇮🇷 خبر فوری 🇮🇷 👇 @khabar_foriii 🔸 کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇 @tahzib_akhlagh 🔸کانال 🇮🇷 لطیفه حلال 🇮🇷 👇 @latifehalal 🔸کانال 🇮🇷 کشکول 🇮🇷👇 @kashkooool
مشاهده در ایتا
دانلود
1211-14000914.mp3
12.5M
🔸لقاء الله 🔹استاد علیپور کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
تفسیرقرآن جلسه بیستم.mp3
11.12M
🔸 تفسیر قرآن 🔹استاد رجالی کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: اگر علم انسان مطابق ایمانش باشد خیلی خوب است. علمای سابق علم را از ایمان جدا نمی‌دانستند. مرحوم میرزای شیرازی بزرگ[۱] در قضیه‌ی تحریم تنباکو فرموده بود: علت این حکمی که کردم، آن بود که در سرداب سامرا حضرت صاحب عجل‌اللّه‌تعالی‌فرجه‌الشریف را زیارت کردم و در آنجا به من الهام شد! 🔸آیا می‌شود کسی معنویت نداشته باشد و به او افاضه شود که به سرداب برود؟! 🔹لذا در جواب آقا سید محمد فشارکی رحمه‌اللّه که با اجازه و اسقاط مقام استاد و شاگردی، گفت: «سید اولاد پیغمبر، چرا شما حکم نمی‌کنید؟ آیا می‌ترسید در این راه کشته شوید؟! »❓ 🔸و ایشان پاسخ دادند: «کشته‌شدن افتخار ماست!» [۱]. مرحوم میرزا محمدحسن شیرازی، از علما و مراجع تقلید سامرا. کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
MakaremAkhlaq-05_14000913-20211204.mp3
15.94M
🔸شرح دعای «مکارم الأخلاق» 🔹استاد مویدی کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
29.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 داستان شفا دادن اباعبدالله(ع) فقط با یه نگاه 🔹شیخ حسین انصاریان کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 تفاوت عجیب فروشگاه‌های معنوی با فروشگاه‌های دنیایی 🔹استاد پناهیان کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 گارد حفاظتی خدا 🔹استاد ماندگاری کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
طنز عروسی و منبر.mp3
2.07M
🔸طنز عروسی و منبر 🔹آیت الله مجتهدی ره کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 احترام به امام زمان عج 🔹استاد رفیعی کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: اگر برای خدا کسی انفاق کرد، ولو یک [مقدار اندک] پول باشد. و برای خدا انفاق نکرد، هزارها طلا و نقره باشد. این‌ها فانیات هستند و آن‌ها باقیات هستند. کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 انواع مردم نسبت به خوبی و بدی 🔸استاد عالی کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
Kafi-328.mp3
22.05M
🔸 حقیقت دوران غیبت 🔹استاد عابدینی کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: در روایات هست که دروغ و غیبت از بعضی کبائر دیگر بالاتر است. می‌دانیم که اگر باب دروغ و غیبت باز شود عصیان و طغیان دیگر حدّی ندارند. کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: انسان چقدر به مرگ نزدیک است و در عینِ‌حال، چقدر آن را دور می‌پندارد و از آن غافل است! کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
4_5764641517700383299.mp3
7.08M
🔹حکایت شنیدنی توبه مصطفی دیوونه 🔸استاد عالی کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 اقتضای محبت به خدا 🔸آیت الله مصباح یزدی ره کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹راه بی اثر کردن مشکلات 🔸استاد فرحزاد کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
05.Eslah nafs(1).mp3
3.27M
🔸اصلاحِ خود، راه رهایی از ابتلائات داخلی و خارجی است... 🔹آیت‌الله بهجت ره کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹کلید ظهور امام زمان! 🔸استاد عالی کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
امام خامنه ای ادام الله ظله العالی: اطمینان بعنی حالت طمأنینه‌ دل. حالت آرامشِ روح و قلب. یعنی چه آرامش؟ به چه معنا آرامش در اینجا مورد نظر ماست؟ آیا به این‌معنا که روحِ ما هیچ‌گونه تحرکی و تلاشی نداشته باشد آرامش به این‌معنا که در حالت نیمه‌خواب و نیمه‌بیهوشی باشد دِل ما؟ ⚠️نه، بلکه آرامش درمقابل دغدغه و اضطراب، آرامش و اطمینان در مقابل تشویش.⚠️ 📌دو نفر سرباز وارد میدان جنگ می‌شوند، دارای دو نوع روحیه. یکی به سازوبرگ جنگی‌اش، به خوبیِ فرماندهی‌اش، به تدبیر و کاردانی و رؤسا و رهبرانش، به ضعفِ نیروی دشمن، به کارآمدی خودش و دوستان و هم صفانش معتقد است. به علاوه می‌داند نیروهای امدادی در آن‌طرف، در پشت جبهه،‌ منتظرند که در فرصت لازم، با یک اشاره به میدان بیایند و کمک کنند، این یک‌جور وارد میدان جنگ می‌شود. آن انسانی که به تجهیزات جنگیِ خودش، به کارآیی دوستانش، به کاربرد اسلحه‌اش، هیچ‌گونه اعتمادی ندارد؛ خود را کوچک می‌بیند، دشمن را بزرگ می‌بیند، خود را عریان می‌بیند، دشمن را تا زیر چشم و تا دندان غرقِ در زره و سلاح می‌بیند، این یک‌جور دیگر وارد میدان جنگ می‌شود. 🍀آن سرباز اولی دارای اطمینان است، دلش آرام است. ❌دل آرام‌بودن به‌این‌معنا نیست که در میدان جنگ کفش‌هایش را می‌گذارد زیر سرش و دراز می‌کشد و می‌خوابد و خُروپفش به آسمان می‌رود، نه؛ اطمینان به‌این‌معنا نیست. اطمینان به‌این‌معنا نیست که وسط میدان جنگ می‌گوید حالا یک سیگاری بکشیم، یک خُرده‌ای مثلاً تماشای منظره‌ها را بکنیم، خاطرِ جمع باشد، نه، نه‌خیر. به‌ این‌ معنا نیست که کمترین حرکات دشمن از نظرش پوشیده بماند. ✅ اطمینان به این معناست که مضطرب نیست، مشوّش نیست، آینده برایش روشن است، می‌داند که او پیش خواهد برد، لذا نمی‌هراسد. این دل و این روح، آرام است؛ مثل یک کشتی‌ای که با وزن زیاد، با تجهیزات زیاد، روی دریای آرامی در حرکت است، این را می‌گویند اطمینان. و غیر مطمئن مثل آن قایق کوچکی است، مثل آن تخته‌پاره‌ای است که روی یک اقیانوس متلاطمی، روی رودخانهٔ متلاطمی دارد حرکت می‌کند. دائماً مضطرب، دائماً از این راه، از آن راه، پس می‌رود، پیش می‌رود. این دو جور روحیه است. کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
عده‌ای از شاگردان آیت‌الله قاضی قدس‌سره به ایشان گفتند: [علم] کیمیا را به ما یاد بدهید. ایشان فرموده بود: این ذکر بالاتر از کیمیاست: «اللَّهُمَّ أَغْنِنِي بِحَلَالِكَ عَنْ حَرَامِكَ وَ بِفَضْلِكَ عَمَّنْ سِوَاكَ؛ 🔸 خدایا! مرا به‌وسیله حلالت از حرامت بی‌نیاز کن، و با فضل خودت، از هرچه غیر خودت بی‌نیاز گردان». ✅ آیت‌الله بهجت قدس‌سره می‌فرمودند: به هرتعداد که می‌خواهید ذکر را بگویید و قبل و بعد از گفتن همه، یک بفرستید. 📚 در محضر بهجت، ج٣، ص٢٨۵ 💠 آیت‌الله بهجت(ره) برای کسانی که از ایشان برای برطرف شدن مشکلات خود و افزایش ، دستورالعملی می‌خواستند همین ذکر را توصیه می‌فرمودند. کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله آقا مرتضی تهرانی ره: پیامبران خدا آمده‌اند بگویند لذایذ انسانی و حیوانی با هم فرق دارند. 🔸 شکرگزاری ، تمایز انسان از حیوان است، وقتی که از مواهب لذت می‌برد.... کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
07.Ertebat ba emam zaman.mp3
1.92M
🔸بدونِ اصلاحِ نفس، پیش بردن کاری برای جامعه ممکن نیست... 🔹آیت‌الله بهجت ره کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
امام خامنه ای ادام الله ظله العالی: انسانی که سر به راهی گذاشته و دارد حرکت می‌کند، دارد به سوی مقصود و مقصدی می‌رود، ده‌ها انگیزه ممکن است او را از پیمودن این راه و تعقیب این هدف بازبدارند. 🔺️ترس، یکی از این انگیزه‌هاست؛ رُعب، بیم، هراس. از ترس ممکن است این راه را ادامه ندهد. ❓ترسِ از چه؟ 🔸️ترس از گرسنگیِ بین‌راه، ترس از دزد میان راه، ترس از گرگ درنده‌ای که در راه کمین کرده، ترس از زحمت‌ها و بی‌خوابی‌های این راه و بلاخره ترس از نرسیدن. این یک مقوله از چیزهایی که مانع می‌شود از اینکه این راهرو، راهِ خود را تعقیب کند و پیش برود. ❓طمع یکی دیگرش است. طمعِ به چه؟ 🔸️طمعِ به زندگی راحت؛ که اگر من این راه را نپیمایم، دنبال این مقصود حرکت نکنم و نروم، در رخت‌خواب گرم و نرمِ خانهٔ خودم بخوابم، پهلوی فرزندان و زن محبوبم به سر ببرم؛ این یک چیزی است که برای یک انسان معمولی، برای یک انسانِ کوچک، برای یک روحِ ضعیف، ایده‌آل است، محبوب است، مطلوب است، برایش خودکُشان می‌کند، پیداست که حاضر نیست آن را به‌آسانی از دست بدهد. طمعِ رسیدن به مقام‌هایی که اگر این دربه‌دری را قبول نکردی، آن مقام‌ها در انتظار توست. طمع! ✅ اینها انگیزه‌هایی است که انسان را از پیمودن این راه باز می‌دارد، ترس‌ها و طمع‌ها. 🤔 خب، حالا یک راهرویی را درنظر بگیرید که بلاخره ریسک کرده و به‌قول امروزی‌ها، پا در این راه گذاشته، دارد حرکت می‌کند و می‌رود، اما آیا این انگیزه‌ها تمام شدند. آیا اینی‌که در این راه دارد حرکت می‌کند، آن مزاحم‌هایی که نمی‌گذاشتند وارد این راه بشود، از میان رفتند؟ نه، از میان نرفتند. درست توجه کنید! این مزاحم‌ها اول هم نمی‌گذاشتند وارد این راهِ دور و دراز بشود؛ حالا هم که وارد این راه شده است، نمی‌گذارند آسوده و آرام این راه را طی کند. هر یک قدم که می‌رود، مثل یک خاری، مثل یک قلّابی، مثل یک زنجیری پایِ او را، دامنِ لباس او را، دست او را می‌گیرند و می‌کِشند و از پیمودن راه، او را باز می‌دارند. این هی می‌افتد این‌طرف، هی می‌افتد آن‌طرف، هی این خار دامنش را می‌گیرد، هی آن زنجیر پایش را می‌کشد، هی عشقِ به فرزند او را به سوی خود جذب می‌کند، هی یاد زندگی راحت او را به‌سوی خود می‌کشاند. از این طرف از آن طرف، انگیزه‌های گوناگون این انسان را به جانب‌های مختلف می‌برند، این آدم می‌شود متزلزل؛ مثل همان قایق، گاهی به این‌طرف، گاهی به آن‌طرف، این انسانِ نامطمئن است. 🍀 یک انسان هم هست، وقتی که وارد شد، وقتی به این راه رسید، برای خود یک انگیزه‌ای، یک عامل توجهی به‌وجود می‌اورد که او را از تمام این انگیزه‌های کوچک غافل می‌کند. یک جاذبه و کششی دل او را می‌کشاند که این جاذبه‌های کوچک، جاذبهٔ فرزند، جاذبهٔ زن، جاذبه زندگی، جاذبهٔ پول، جاذبهٔ مقام، جاذبهٔ جان، در مقابل آن جاذبهٔ بزرگ‌تر پوچند،‌ هیچند، نابودند، مؤثر نیستند. ده‌ها آهن‌ربا یک جسم کوچک را به این‌ طرف و آن‌طرف جذب می‌کنند، اما یک آهن‌ربای قوی‌تر وقتی پیدا شد، آن‌چنان جاذبه‌اش این آهنِ کوچک را، این براده را می‌کشد به طرف خود که آهن‌رباهای دیگر اصلاً اثرشان خنثی است. 📌این آدم وقتی‌که با این جاذبهٔ قوی، با این روحیهٔ قوی وارد راهی شد و مشغول پیمودن آن راه شد، دیگر جاذبهٔ زن و فرزند و چیزهای دیگر و زیبایی‌ها و راحتی‌ها و خوشی‌ها و لذت‌ها و عیش و نوش‌ها در او اثری نمی‌گذارند. این آدم کیست؟ ✅ آدم مطمئن، «يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّة إرْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً». آن‌کسی می‌تواند راه خدا را تا آخر بپیماید، به سرمنزل و هدف منظور و مقصود نائل آید، که مطمئن باشد حالت اطمینان و سکون در او باشد. اطمینان به این معناست؛ یعنی جاذبه‌ای او را بکشاند. جاذبهٔ ایمان، جاذبهٔ علاقه به خدا، جاذبهٔ علاقهٔ به هدف، آن‌چنان او را مجذوب کند و به سوی خود بکشاند که همهٔ جاذبه‌های دیگر برای او هیچ‌و‌پوچ و مسخره بیایند، هیچ‌و‌پوچ و مسخره. کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536