😕 دخترم در خواندن نماز کاهلی می کند
👨🏻 🏫 بدن هر فردی مانند تلفن همراه شارژ محدودی دارد که اگر از آن به هر نحوی استفاده شود از شارژ بدن کم خواهد شد. درگیری های ذهنی و فعالیت های پراکنده که در دوران نوجوانی به وجود می آید انرژی بدن را کم می کند. در این صورت دیگر برای دخترتان انرژی و حوصله ای باقی نمی ماند تا از رفتارهای خوشایند مانند دراز کشیدن و گشتن در فضای مجازی یا تلویزیون دیدن دل بکند و نماز بخواند. پس لازم است فعالیت های پراکنده او را به صورت هدفمند محدود نمایید و درگیرهای ذهنی او را به صورت درست کاهش دهید.
#مشاوره
#سماح
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💡«قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان👇
@tahzib_esf
هدایت شده از قنوت .. :|: .. معاونت تهذیب حوزه علمیه اصفهان
📝 آزمون شهریه حفظ طلاب
قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه
🔹 مقاطع: 5 | 10 | 15 | 20 | 25 | 30 جزء قرآن کریم
🔹 ثبت نام از طریق :
https://tahzib.esfhozeh.ir/hefz/
🔹 حداکثر مهلت ثبت نام تا 20 شهریور 1403
🔹 اطلاعات بیشتر: تماس با شماره 03133944523 داخلی 523
یا مراجعه به واحد قرآن و تهذیب مرکز مدیریت حوزه، اتاق 42
🔹 ارسال سوال در پیامرسان ایتا به شماره 09017050526
🔹 زمان آزمون: 5 مهر 1403
🔹 مکان آزمون: مجتمع آموزشهای کاربردی حوزه علمیه اصفهان
🌟 «قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان 🌟
👉 @tahzib_esf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹غزل جدیدی از رهبر انقلاب با عنوان «شرح حال» منتشر شد
در جریان دیدار رمضانی امسال شاعران با رهبر انقلاب
در فروردین ماه ۱۴۰۳
حجتالاسلام انصارینژاد از شعرای برجسته کشور که به تازگی کتابی با عنوان «امین شعر انقلاب» تدوین و منتشر کرده
از حضرت آیتالله خامنهای درخواست کرد تا غزل منتشر نشدهای از سرودههایشان را برای انتشار در چاپ جدید این کتاب در اختیار وی قرار دهند.
رهبر انقلاب نیز با تقدیر از آقای انصارینژاد با این پیشنهاد موافقت و غزلی از سرودههای معظمله در اختیار این شاعر قرار گرفت.
«شرح حال»
گامی به راه و گامی در انتظار دارم
سرگشته روزگاری پَرگار وار دارم
دلبستهی امیدی در سنگلاخ گیتی
رَه بیشکیب پویم، دل بیقرار دارم
یک عمر میزدم لاف از اختیار و اینک
چون شمع، اشک و آهی بیاختیار دارم
گو ابرِ غم ببارد تا همنشین عشقم
از غم چه باک دارم کاین غمگسار دارم
نبود روا که گیرم جا در حضیض پَستی
سیلم که هستی خود از کوهسار دارم
سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم
چون سرو در خزان نیز رنگ بهار دارم
از خاک پاک مشهد نقشی است بر جبینم
شادم «امین» که از دوست، این یادگار دارم
سیّدعلی خامنهای
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💡«قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان👇
@tahzib_esf
02.Baqara.030.mp3
4.82M
☀️ تفسیر قطرهای استاد قرائتی
📍جلسه 036
📝 سوره بقره
▶️ آیه سی
#تفسیر
#تفسیر_قطره_ای
#استاد_قرائتی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💡«قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان، عضو شوید👇
@tahzib_esf
034 سیر مقام انسانیت در عمل به آنچه می داند.mp3
5.03M
☀️ درس اخلاق آیت الله عبدالکریم حق شناس(رحمت الله)
📍 سیر مقام انسانیت در عمل به آنچه می داند
#اخلاق
#آیت_الله_حق_شناس
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💡«قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان، عضو شوید👇
@tahzib_esf
022 حکمت 25 و 30 و 116 و 260.mp3
9.36M
☀️ توضیح حکمتهای نهج البلاغه توسط استاد مهدوی ارفع
📍 جلسه 022
📝 حکمت بیست و پنج / سی / صد و شانزده / دویست و شصت
▶️ 25: وَ قَالَ (علیه السلام): يَا ابْنَ آدَمَ، إِذَا رَأَيْتَ رَبَّكَ سُبْحَانَهُ يُتَابِعُ عَلَيْكَ نِعَمَهُ وَ أَنْتَ تَعْصِيهِ، فَاحْذَرْهُ.
30: وَ قَالَ (علیه السلام): الْحَذَرَ الْحَذَرَ، فَوَاللَّهِ لَقَدْ سَتَرَ، حَتَّى كَأَنَّهُ قَدْ غَفَرَ.
116: وَ قَالَ (علیه السلام): كَمْ مِنْ مُسْتَدْرَجٍ بِالْإِحْسَانِ إِلَيْهِ، وَ مَغْرُورٍ بِالسَّتْرِ عَلَيْهِ، وَ مَفْتُونٍ بِحُسْنِ الْقَوْلِ فِيهِ؛ وَ مَا ابْتَلَى اللَّهُ أَحَداً بِمِثْلِ الْإِمْلَاءِ لَهُ.
260: وَ قَالَ (علیه السلام): كَمْ مِنْ مُسْتَدْرَجٍ بِالْإِحْسَانِ إِلَيْهِ، وَ مَغْرُورٍ بِالسَّتْرِ عَلَيْهِ، وَ مَفْتُونٍ بِحُسْنِ الْقَوْلِ فِيهِ؛ وَ مَا ابْتَلَى اللَّهُ سُبْحَانَهُ أَحَداً بِمِثْلِ الْإِمْلَاءِ لَهُ.
#نهج_البلاغه
#صبحانه_با_معرفت
#مهدوی_ارفع
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💡«قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان👇
@tahzib_esf
☸️فرزندم اضطراب جدایی دارد؟
👨🏻🏫 اضطراب جدایی (SAD) به عنوان نگرانی و ترس بیش از حد در مورد جدایی از اعضای خانواده یا افرادی که کودک بیشتر به آنها دلبسته است، تعریف میشود.
❎عوامل اضطراب جدایی:
⬅️ دعوای پیوسته والدین
⬅️ تهدید کودک مبنی بر ترک او، در صورت انجام کار اشتباه و برآورده نساختن خواسته والدین
⬅️ بیماری یکی از والدین
⬅️ ناتوانی در انجام یک مسئولیت
⬅️ فوت یا بیماری اقوام نزدیک
#فرزند_پروری
#مشاوره
#سماح
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💡«قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان👇
@tahzib_esf
◾️هیئت ثقلین به مناسبت شهادت امام حسن عسکری
🎤سخنران: حجت الاسلام والمسلمین مجید جلالی
🎙مداح: کربلایی جواد حسینی
⏰زمان: چهارشنبه۲۱ شهریور۱۴۰۳ ساعت۷:۴۵
🕌مکان: حسینیه مدرسه علمیه صدربازار
#فعالیت_معاونت_تهذیب_مدارس
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💡«قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان👇
@tahzib_esf
02.Baqara.031.mp3
1.36M
☀️ تفسیر قطرهای استاد قرائتی
📍جلسه 037
📝 سوره بقره
▶️ آیه سی و یک
#تفسیر
#تفسیر_قطره_ای
#استاد_قرائتی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💡«قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان، عضو شوید👇
@tahzib_esf
💢 حجت خدا
امام حسن عسکری علیهالسلام:
🏴 إنَّ اللهَ تَبارَکَ وَ تَعالی بَیَّنَ حُجَّتَهُ مِنْ سائِرِ خَلْقِهِ بِکُلِّ شَیء وَ یُعْطِیهِ اللُّغاتِ وَ مَعْرِفَهَ الاْنْسابِ وَ الاْجالِ وَ الْحَوادِثِ وَ لَوْلا ذلِکَ لَمْ یَکُنْ بَیْنَ الْحُجَّهِ وَ الْمَحْجُوحِ فَرْقٌ .
🏴 همانا خداوند متعال، حجّت و خلیفه خود را برای بندگانش الگو و دلیلی روشن قرار داد، همچنین خداوند حجّت خود را ممتاز گرداند و به تمام لغتها و اصطلاحات قبائل و اقوام آشنا ساخت و أنساب همه را میشناسد و از نهایت عمر انسانها و موجودات و نیز جریانات و حادثهها آگاهی کامل دارد و چنانچه این امتیاز وجود نمیداشت، بین حجّت خدا و بین دیگران فرقی نبود.
📚 الکافی، ج۱، ص۵۰۹
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💡«قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان، عضو شوید👇
@tahzib_esf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آمده بالین بابا گوهرِ دردانهای
بر سر و سینه زند در کنج غربت خانهای
سوخته بال و پرش از غم ولیکن ناتوان
دور شمعِ عسکری پر میزند پروانهای
شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام را تسلیت عرض می نماییم
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💡«قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان، عضو شوید👇
@tahzib_esf
😕 این رفتار تو پسرم شکل گرفته
👨🏻🏫 کودکان اين رفتار را از موقعيت خود در خانواده، حرفها و اعمال والدين و سبکهای فرزندپروری ياد میگیرند. به عبارت دقیقتر، کودکانی که احساس تعلق ندارند، احساس ناامنی و انزوا میکنند، ممکن است با جلب توجه منفی، ثابت کنند بهجایی و کسی تعلق دارند.
👦🏻کودکانی که احساس توانايی نمیکنند و نمیتوانند خود را شايسته حقوقشان بدانند، ممکن است با کنترلکردن ديگران و با نشاندادن اينکه ديگران نمیتوانند آنها را کنترل کنند، به دنبال اعمال قدرت باشند.
#فرزند_پروری
#مشاوره
#سماح
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💡«قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان👇
@tahzib_esf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری سلاماللهعلیه بر همه شیعیان تسلیت باد.
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💡«قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان، عضو شوید👇
@tahzib_esf
🔸جلسه روزانه
▫️قرائت قرآن کریم
🇮🇷مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام سفیران هدایت اصفهان
#گزارش_تصویری
#فعالیت_معاونت_تهذیب_مدارس
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💡«قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان👇
@tahzib_esf
هیئت ثقلین به مناسبت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام
🎤سخنران: حجت الاسلام والمسلمین مجید جلالی
🎙مداح: کربلایی جواد حسینی
⏰زمان: چهارشنبه۲۱ شهریور۱۴۰۳
🕌مکان: حسینیه مدرسه علمیه صدربازار
#گزارش_تصویری
#فعالیت_معاونت_تهذیب_مدارس
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💡«قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان👇
@tahzib_esf
🔷جلسه اخلاق ومراسم شهادت امام حسن عسکری.علیه السلام.
▫️حجتالاسلام استاد شیخی
🇮🇷مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام سفیران هدایت اصفهان
#گزارش_تصویری
#فعالیت_معاونت_تهذیب_مدارس
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💡«قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان👇
@tahzib_esf
#فعالیت_معاونت_تهذیب_مدارس
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💡«قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان👇
@tahzib_esf
02.Baqara.032.mp3
2.03M
☀️ تفسیر قطرهای استاد قرائتی
📍جلسه 038
📝 سوره بقره
▶️ آیه سی و دوم
#تفسیر
#تفسیر_قطره_ای
#استاد_قرائتی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💡«قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان، عضو شوید👇
@tahzib_esf
035 اثر قرائت قرآن در رسیدن به سعادت.mp3
3.26M
☀️ درس اخلاق آیت الله عبدالکریم حق شناس(رحمت الله)
📍 اثر قرائت قرآن در رسیدن به سعادت
#اخلاق
#آیت_الله_حق_شناس
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💡«قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان، عضو شوید👇
@tahzib_esf
🔸سالروز ازدواج پیامبر اکرم«صلیاللهعلیهوآله» و حضرت خدیجه کبری«سلاماللهعلیها» مبارک باد.
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💡«قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان، عضو شوید👇
@tahzib_esf
🔹️در دیدار شورای معاونین حوزه علمیه اصفهان با مدیر حوزه های علمیه کشور مطرح شد:
آیت الله اعرافی:
حوزه اصفهان مکتب ساز و تحول آفرین بوده است
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💡«قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان، عضو شوید👇
@tahzib_esf
مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: تنوع قلمروهای دانشی و گستره های علمی در حوزه اصفهان از ویژگی های آن بوده و این حوزه تنها در یک ساحت و یک عرصه همچون فقه و اصول نبوده، بلکه از یک جامعیت و تنوع خوبی برخوردار بوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عبدالامیر خطاط جانشین مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان و جمعی از مدیران این حوزه که در قم برگزار شد به تبیین جایگاه و پیشینه پر افتخار حوزه اصفهان پرداخت و گفت: حوزه اصفهان حوزه ای محوری در بین حوزه های شیعه بوده است.
مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: تنوع قلمروهای دانشی و گسترههای علمی در حوزه اصفهان از ویژگی های آن بوده است و این حوزه تنها در یک ساحت و یک عرصه همچون فقه و اصول نبوده بلکه از یک جامعیت و تنوع خوبی برخوردار بوده است.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: حوزه اصفهان واقعا مکتب ساز و تحول آفرین بوده است و در طول تاریخ نیز هیچ گاه از سیاست جدا نبوده است که اوج این موضوع به زمان صفویه بر می گردد.
آیت الله اعرافی در ادامه به تبیین برخی فعالیت ها و برنامه های مدیریت حوزه در عرصه های مختلف پرداخت و گفت: در بحث معیشت طلاب شورای عالی عنایت هایی داشته و طرحی تصویب شد و پیگیری می شود و در طرح ها و پیگیری ها نگاه شورای عالی و مدیریت حوزه این است که تفاوتی بین قم و جاهای دیگر نباشد.
مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: در عرصه تبلیغ در این چند سال یک انقلاب در حوزه انجام شد و قریب به ۳۰ طرح کلان در عرصه تبلیغ اجرا یا تقویت شد، اما هنوز نسبت به وضع مطلوب فاصله هست.
در ابتدای این دیدار که تنی چند از معاونین حوزه نیز حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین خطاط گزارشی از برخی فعالیت ها و اقداماتی که در مدیریت حوزه علمیه اصفهان صورت گرفته، ارائه داد
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💡«قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان، عضو شوید👇
@tahzib_esf
🔹️گزارش تصویری۱:
دیدار شورای معاونین حوزه علمیه اصفهان با مدیر حوزه های علمیه کشور
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💡«قنوت» معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان، عضو شوید👇
@tahzib_esf