eitaa logo
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
624 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
612 فایل
💠کانال معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد #قرآن_حدیث #اخلاق_طلبگی_خانواده تلفن: ۳۶۲۲۴۴۲۴_۰۳۵ داخلی ۳ 🆔 @Rezadehghaninejad 🆔 @quran3080 کانال های حوزه مدیریت 🆔 @HEYazd آموزش @amoozesh660 مرکزمشاوره سماح 🆔 @samah_yazd
مشاهده در ایتا
دانلود
دغدغه های فرهنگی.pdf
1.73M
📚دغدغه های فرهنگی 🏷شرح مزجی یکی از بیانات محوری مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۳ با استفاده از دیگر بیانات معظم‌له ✍️تهیه و تنظیم : موسسه ایمان جهادی (صهبا) 🌐مشاهده در سایت حجره‌نما ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥امام خامنه‌ای: 📊پول، مقام، قدرت و موقعیّت های اجتماعی حقیرتر از آن هستند که هدف زندگی انسان قرار بگیرند. 🔆هدف زندگی است، رسیدن به خدا است. ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
تعلیم و تربیت اسلامی.pdf
1.31M
📚سیری در اصول حاکم بر تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی ✍️واحد پژوهش دفتر فرهنگی فخرالأئمه علیهم السلام 🌐مشاهده در سایت حجره‌نما ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
1.mp3
346.9K
💠 نافله خواندن شهید صدوقی 🎙استاد مفیدی یزدی 🔻مداومت بر نافله در سن بالا 🔻نقل از شیخ جعفر کاشف الغطاء https://eitaa.com/bahjatolghalb
بياناترهبرمعظمانقلاباسلاميدرديداررئيسجمهوروهيأتوزيرانموسیقی.mp3
340.4K
🎙امام خامنه ای: 🔰نظام اسلامی فقط شکل نیست؛ محتوایی دارد؛ یعنی کارهایی باید در واقعیت زندگی مردم انجام بگیرد. 🗓بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت-۱۳۸۴/۰۶/۰۸ ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 📚 جهت دسترسی به کتب ✍️معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در کانال ، نام کتاب را لمس کنید🔻🔻🔻 📕 «الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی» 📔 «معادله الزام و اختیار در تربیت» 📘 «جمع‌سپاری و مردمی‌سازی تربیت» 📙 «مهارت های مدیریت تحصیل» 📔 «۲۱۳ راهکار جهت تقویت و ارتقای انگیزه طلبگی» 📙 «ظرفیت‌های تربیتی مدرسه علمیه مطلوب» 📗 «مدیریت خشم در خانه» 📘 «بر بال فرشتگان» 📔 «نقش تربیتی مدیران در مدارس علمیه» 📗 «فرازها و فرودها» 📘 «نماز در سیره علما» 📙 «مدیریت تحصیلی» 📔 «سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی» 📗 «لباس روحانیت در نبرد نمادها» 📙 «سیر مطالعاتی تاریخ اسلام» 📘 «فرهنگ حجره نشینی» 📗 «روش تربیتی تحمیل بر نفس در منابع اسلامی» 📔 «همسران همراه» 📘 «مهر و اقتدار در خانواده» 📗 «الگوی اخلاقی طلبه مطلوب» 📔 «از تفاوت تا تفاهم» 📘 «میثاق طلبگی» - دفتر اول 📔 «میثاق طلبگی» - دفتر دوم 📗 «میثاق طلبگی» - دفتر سوم 📙 «لباس روحانیت؛ چراها و بایدها» 📗راه و رسم طلبگی، دفتر اول: ارزش و افتخارات طلبه 📒راه و رسم طلبگی، دفتر دوم: هویت صنفی طلبه و معنای طلبگی 📕راه و رسم طلبگی، دفتر سوم: طلبه در دوران رشد و تحصیل ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🔸امام خامنه ای: 📌با فضیلت‌ترین اعمال انتظار فرج است. این یعنی در هر شرایطی ولو سخت‌ترین شرایط شیعه حق ندارد مایوس و ناامید بشود منتظر است، منتظر فرج است، منتظر گشایش و باز شدن افق است، نفس این انتظار او را قدرتمند می‌کند. 🗓۱۳۷۲/۱۱/٠۸ ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
💠 نماز فوق العاده بین نماز ظهر و عصر روز جمعه شیخ طوسى در كتاب‏ «مصباح المتهجد» فرموده است: از امامان عليهم السّلام روايت شده: هر كه در روز جمعه پس از نماز ظهر دو ركعت نماز به جاى آورد، و در هر ركعت بعد از سوره «حمد» هفت بار «قل هو اللّه احد» بخواند و پس از نماز بگويد: اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ الَّتِي حَشْوُهَا الْبَرَكَةُ وَ عُمَّارُهَا الْمَلائِكَةُ خدايا! مرا از اهل بهشت قرار ده، آن بهشتى كه انباشته از بركت و نعمت است و آبادكنندگانش فرشتگان هستند، مَعَ نَبِيِّنَا مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ أَبِينَا إِبْرَاهِيمَ عَلَيْهِ السَّلامُ.  در كنار پيامبر، محمّد (درود خدا بر او و خاندانش باد) و پدرمان ابراهيم بر او درود و سلام باد. 🔸 فضیلت این نماز: تا جمعه ديگر دچار فتنه‏ اى نشود، و حق تعالى او را در كنار و به همراه محمّد صلى اللّه عليه و آله و اهل بيتش و ابراهيم عليه السّلام بگذارد.  ✅ با تبلیغ کانال «پاسخگو» در ثواب نشر معارف الهی شریک شوید. @noorolaeme ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
📚سلوک طلبگی ✍️حجة الاسلام و المسلمین جواد محدثی 🔹پیمودن راه انبیا و به دوش کشیدن بار سنگین رسالت تبلیغ جز با گام هایی استوار،‌ صداقتی پیامبرانه،‌همتی والا،‌بصیرتی نافذ و شناخت راه و مقصد میسر نیست. 📖آنچه در این کتاب می خوانید، گامی در این مسیر و شناختی بهتر از این طریق مقدس است. تا همه ما راه را مردانه تر، مصمم تر، خالصانه تر و آگاهانه تر بپوییم و در فرجام، به قضاوتی شایسته و به حق، درباره خود و عملکردها و آرمان هایمان بنشینیم. 🔹حوزه، پایگاه مهم شیعه برای تربیت مبلغان دین و پاسداران مکتب است . ورود به حوزه، بایستگی های خاص می طلبد. شناخت اهداف یک طلبه از ورود به حوزه در رسالت دینی و اجتماعی و تبلیغ و به روز بودن، همچنین برخورداری از اخلاق والا و تهذیب نفس، از جمله اموری است که در این کتاب مطرح شده است. 🗒سرفصل های این کتاب عبارتند از: ۱- بازشناسی اهداف و انگیزه ها ۲- جایگاه حوزه و رسالت ۳- الگوهای اخلاقی ۴- سنت الگو گرایی ۵- رهنمایی و رهروی ۶- الفبای طلبگی 📎خرید کتاب 🌐مشاهده در سایت حجره‌نما ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
6.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 توصیه‌های اخلاقی رهبر انقلاب به اعضای هیئت دولت چهاردهم. ۱۴۰۳/۶/۶ 🔹توجه بیشتر به معنویات 🔸انس بیشتر با 🔹 بیشتر نزد خدا 🔸توجه به ، اول وقت و حتی المقدور با جماعت 🔹نماز خواندن در محیط کار و با کارکنان 🔸توجه به رفتار و پوشش خود 🔹خواندن نوافل بخصوص 🔸حرف زدن با خدا و خواستن از خدا هنگام سحر 🔹قصد قربت و نیت کار برای خدا ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
◼️قال رسول اللّه(ص): إنَّ اللّهَ یبغِضُ الصَّحیحَ الفارِغَ، لا فی شُغلِ الدنیا ولا فی شُغلِ الآخِرَةِ.«شرح نهج البلاغة: ج۱۷، ص۱۴۶» 🖋پیامبر خدا(ص): خداوند از شخص تن درستِ بیکاره که نه سرگرم کارِ دنیاست و نه سرگرمِ کار آخرت، نفرت دارد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ◼️قال الحسن علیه السلام: فِي تَفْسِيرِ قَوْلِهِ عَزَّوَجَلَّ: «وَ قِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْؤُلُونَ» إِنَّهُ لاَ يُجَاوِزُ قَدَمَا عَبْدٍ حَتَّى يُسْأَلَ عَنْ أَرْبَعٍ: عَنْ شَبَابِهِ فِيمَا أَبْلاَهُ، وَ عُمُرِهِ فِيمَا أَفْنَاهُ، وَ عَنْ مَالِهِ مِنْ أَيْنَ جَمَعَهُ وَ فِيمَا أَنْفَقَهُ، وَ عَنْ حُبِّنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ.«بحارالانوار، ج،۴۴ص،۱۲» 🖊امام حسن مجتبی علیه السلام فرمودند: در تفسیر آیه شریفه «وقفوهم انهم مسئولون» فرموده اند: به تحقیق "روز قیامت" هیچ بنده‌ای قدم از قدم برنمی دارد مگر اینکه نسبت به چهار چیز مورد بازجوئی و پرسش قرار می‌گیرد: ۱- از جوانی‌اش که در چه راهی مصرف نموده. ۲- و از عمرش که در چه کاری آنرا بکار گرفته. ۳- و از ثروتش که چگونه جمع و در چه راهی مصرف نموده. ۴- و از دوستی ما اهلبیت و خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا