eitaa logo
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
620 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
593 فایل
💠کانال معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد #قرآن_حدیث #اخلاق_طلبگی_خانواده تلفن: ۳۶۲۲۴۴۲۴_۰۳۵ داخلی ۳ 🆔 @Rezadehghaninejad 🆔 @quran3080 کانال های حوزه مدیریت 🆔 @HEYazd آموزش @amoozesh660 مرکزمشاوره سماح 🆔 @samah_yazd
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸موضوع: تقویت روح پارسایی و عزت نفس 🔰اقتصاد مقاومتی ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
📜 🌸 رسول اكرم صلى الله عليه و آله : 🌾 أكْرِمُوا أَوْلَادَكُمْ وَ أَحْسِنُوا أَدَبَهُمْ يُغْفَرْ لَكُم‏ 🌾 فرزندان خود را گرامى بداريد و خوب تربيتشان كنيد تا گناهان شما آمرزيده شود. 📚 مكارم الأخلاق ص 222. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
؟!!! علامه تهراني رحمةالله مي‌فرمايند: «اصلا چرا قرآن شده است؟ چرا طلبه‏هاى ما به قرآن نيستند؟! وقتى طلبه‏هاى ما به قرآن وارد نباشند، آن وقت ما داريم كه مردم عادى و عامّى به قرآن وارد باشند!» (ولايت فقيه در حكومت اسلام ج‏2 ص251) ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
39.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 💐🎙 ✅ موضوع:راه حلی برای آن ها که میخواهند در هنگام مشکلات خداوند گره هایشان را باز کند. 🔍 ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 🌻 امام علی علیه السلام: 🍀 لا تَرَی الجاهِلَ إلَّا مُفرِطاً أو مُفَرِّطاً. 🍀 نادان را جز در حال زیاده روی یا کوتاهی کردن نمی بینی. 📚 نهج البلاغه، حکمت 70. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
🔹 👇الگوی رفتاری علما در خانواده 🔰 موضوع: تجلیل از همسر ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
موضوع: سیره امام حسین علیه السلام درباره احترام و تکریم همسر بدون تردید محیط خانواده کانون احساسات و عواطف است و طبعا مقیاسى که در این محیط باید به کار رود با مقیاس سایر محیط ها متفاوت است، از این جهت نباید در خانواده و در ارتباط با همسر، با مقیاس خشک قانون و مقررات بى روح گام برداشت بلکه محبت و عاطفه ورزی با همسر ضرورتی انکار ناپذیر است.[ تفسیر نمونه، جلد 3 ؛ صفحه 376] شما باید بدانید که این احترام و شخصیت دادن به همسر از عواملی است که در تربیت فرزندان، تأثیر به سزائی دارد.شما می‌توانید دو تصور از دو نوع رفتار داشته باشید؛ یکی اینکه؛ مادر به عنوان نماد ارزشمند در خانه، عزیز باشد و مورد تکریم شوهرش قرار گیرد و کوچکترین بی احترامی به شخصیت او نشود، با روحی سرشار از عاطفه و آرامش و احساسِ شخصیت، فرزندان را تربیت خواهد نمود. احترام شما به همسر باعث خواهد شد تا از وجود فرزند با ادب لذت ببرید. دوم اینکه؛ اگر همسر در خانه مورد آزار و اذیت روحی و جسمی قرار گیرد و شخصیتش در خانه و پیش فرزندان تحقیر شود و مانند یک ابزار به او نگاه شود، بدیهی است که از روان سالمی برخوردار نخواهد بود و در نتیجه، آرامش خود را از دست داده و اضطراب و نگرانیِ او در فرزندان نیز تأثیر خواهد گذاشت و این خود شما هستید که ضرر خواهید کرد. امام حسین (علیه السلام) با چهره ای آرام و روحی سرشار از عاطفه و محبت با همسران خود برخورد می کرد؛ هیچگاه محبت خود را از آنها دریغ نمی‌کردند، چرا که آرامش روحی و روانی مادر، در پرورش فرزندان نقش به سزائی دارد. «امام حسین علیه السلام بارها تکریم همسر را به دوستانش متذکر شده و در پاسخ اعتراض آنان که به وجود فرش ها و پرده های نو در منزل حضرت ایراد می گرفتند، می فرمود:ما با زنها ازدواج می کنیم و [پس از ازدواج] مهریه همسران را پرداخت می کنیم و آنان با مهرهایشان هر چه دوست داشته باشند می خرند و ما دخالتی نمی کنیم.»[ الکافی، جلد 6، صفحه 476] توجه؛ گاهی اتفاق می‌افتد انسان در شرایط سخت زندگی با دست‌اندازهای اخلاقی و رفتاری مواجه می‌شود و رفتارهای نشان می‌دهد که در شان و شخصیت او نیست، اما مردان خدا و در اوج آن‌ها اهل‌بیت (علیهم السلام) در سخت‌ترین شرایط زندگی تغییری در خُلق و خوی‌شان ایجاد نمی‌شد. پس سعی کنیم از این الگو ها بهترین استفاده را ببریم تا پشیمان و متضرر نشویم. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
رسول اکرم صلی الله علیه و آله: نماز شب برای مؤمن حجتی است نزد خدا و وسیله سنگین شدن میزان اعمال و حکم عبور بر صراط و کلید بهشت می باشد. 📚 بحار الأنوار ج۸۷، ص۱۶۱ ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 🌻 امیرالمؤمنین (عليه السلام) 🍀 إن سَمت هِمَّتكَ لاِصلاحِ النَّاسِ فَابدَأ بِنَفسِكَ. 🍀 اگر قصد اصلاح مردم را داري، از خودت آغاز كن. 📚 غرر الحكم، ح 3749. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
موضوع: تكرارهاي قرآني در قرآن كريم آياتي هستند كه مرتب تكرار مي‌شوند مثل اين آيه «ويل يومئذ للمكذبين»9 بار در سوره مرسلات و «فباي آلاء ربكما تكذبان»31 بار در سوره الرحمن تكرار شده‌اند. صاحب نظران مي‌گويند تكرار آيه‌هاي مذكور به جا و مناسب است و آنها بمنظور تثبيت و تقرير گزينه‌هاي ماقبل خود مكرر شده‌اند، مثلا در آيه «فباي آلاء, ربكما تكذبان» , خداوند نعيم فراواني را متذكر شده است و پس از ذكر هر نعمتي اين آيه را تكرار نموده تا وجود آنها در نزد مخاطب تثبيت و تقرير گردد. شبيه آنچه كه در عرف مردم هم رايج است مثل اينكه پدري به فررزندش مي‌گويد: آيا براي تو فلان چيز را نخريدم, پس چرا به حرف‌هاي من گوش نمي‌دهي؟ آيا تو را همراه خود به فلان سفر تفريحي نبردم, پس چرا به حرف‌هايم گوش نمي‌دهي؟ آيا شرايط مناسبي براي زندگي تو فراهم نكردم, پس چرا به حرفهاي من گوش نمي‌دهي؟ و اين چرا‌ها را پدر مرتب تكرا ر مي‌كند تا يكايك مواهب و مواجب خود در حق فرزند را تقرير و تثبيت نمايد. يك قصه بيش نيست غم عشق وين عجب كز هر زبان كه مي‌شنوم نامكرر است (حافظ) ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
🔸آیات اخلاقی ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنران: آیت الله حائری شیرازی موضوع: تفسیر آیه "هو الذی بعث فی الامیین رسولا" توسط آیت الله حائری شیرازی آیه ۲ سوره مبارکه جمعه (هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی الأُمِّیّینَ رَسولًا مِنهُم یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ وَإِن کانوا مِن قَبلُ لَفی ضَلالٍ مُبینٍ) در مقام ارزش‌گذاری کارهای پیامبران می‌باشد. رسم ارزش‌گذاری این است که اول و آخر قیمت‌‌گذاری شود. زمانی که قیمت خروجی از ورودی کم شود، ارزش افزوده بدست می‌آید. آیه ابتدا خروجی را ذکر می‌کند (یتلو علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم) و در مرحله بعد خروجی را می‌گوید (و ان کانوا من قبل لفی ضلال مبین) توجه شود که در قرآن زمانی که به موضوعی در چند جا با عبارتهای مختلف پرداخته شده است، از این طریق می‌توان آیات را با آیات تفسیر کرد. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
🔸قرآن در سیره علما ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰موضوع: توصیه رهبر انقلاب به جوانان برای انس با قرآن ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻 امام على عليه السلام: 🍀 ترْكُ الذَّنبِ أهْوَنُ مِن طَلبِ التَّوبةِ. 🍀 گناه نکردن آسانتر از توبه کردن است. 📚 بحار الانوار، ج 73، ص 364. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
❇️ نکاتی اخلاقی، تربیتی و بصیرتی از علما 🔰 موضوع: شرم کردن نسبت به عمل قبیح ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
شماره 1 یکی از کارهایی که خیلی تأثیر دارد، بیان شرح حال بزرگان اهل تهذیب و اهل اخلاق است. درباره این‌ها کتاب بنویسید و همین‌ها را بین طلبه‌ها پخش کنید... بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جمع اعضای شورای عالی حوزه /مهر1389 ما قله‌های تهذیب داریم. در همین قم، مرحوم حاج میرزاجوادآقای ملکی، مرحوم علامه‌ طباطبایی، مرحوم آقای بهجت، مرحوم آقای بهاءالدینی(قدس سره)، قله‌های تهذیب در ‌‌ حوزه بودند. رفتار این‌ها، شناخت زندگی این‌ها، حرف‌های این‌ها، خودش یکی از شفابخش‌ترین چیزهایی است که می‌تواند انسان را آرام کند؛ به انسان آرامش بدهد، روشنایی بدهد، دل‌ها را نورانی کند. (بیانات در جمع طلاب حوزه علمیه قم /مهر1389) معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه به دلیل اهمیت و جایگاه این بحث و تأثیر آن در مخاطبان، معرفی این بزرگان عرصه علم و اخلاق و عرفان را از وظایف مهم خود می داند و به آن اهتمام ویژه ای دارد. جان پرور است قصه ارباب معرفت رمزی برو بپرس و حدیثی بیا بگو ادامه در پست بعدی 👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿 ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
شماره 2 *آشنایی بیشتر با علامه طباطبایی (ره) / قسمت اول یکی از برجسته ترین چهره ها و بارزترین نام ها که بر تارک تاریخ تشیع می درخشد، سلالة پاک پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و صاحب تفسیر گرانسنگ المیزان، علامه آیت الله سید محمدحسین طباطبایی است. او در روز بیست و نهم ذی القعده سال 1321ق در شادآباد، از توابع شهرستان تبریز در خانواده سادات طباطبایی دیده به جهان گشود. اجداد او تا چهارده پشت، همه از دانشمندان و علمای بنام تبریز بودند. علامه، در سن پنج سالگی مادر عزیز و در نه سالگی، پدر بزرگوارش را از دست داد. این بزرگ مرد تاریخ، تحصیلات مقدماتی را در زادگاه خویش دنبال کرد و همراه کسب علم، مراحل سیر و سلوک را پیشه خویش قرار داد. همین امر، موجب شد شامل عنایات پروردگار قرار گیرد. خود او این گونه می فرماید: در اوایل تحصیل که به صرف و نحو اشتغال داشتم، علاقه زیادی به ادامة تحصیل نداشتم و از این جهت، هر چه می خواندم، برای من قابل فهم نبود. چهار سال به همین صورت گذشت، تا آن که یکباره عنایت الهی دامن گیرم شد، عوضم کرد و در خود، یک نوع شیفتگی و بی تابی به تحصیل کمال حس نمودم؛ به طوری که از همان روز تا پایان تحصیل که تقریباً هیجده سال طول کشید، هرگز از تعلیم و تفکر احساس خستگی و دلسردی نکردم و زشت و زیبای جهان را فراموش کردم؛ بساط معاشرت با غیراهل علم را به کلی برچیدم و در خورد و خواب و لوازم دیگر زندگی به حداقل ضروری قناعت نموده، باقی را به مطالعه می پرداختم. بسیار می شد (به ویژه در بهار و تابستان) شب را تا طلوع آفتاب به مطالعه می پرداختم. این است دلیل پیشرفت بزرگان که همراه با بال علم، بال تقوا را می گشایند تا پروازی به اوج قلة معرفت داشته باشند. علامه پس از تحصیل مقدماتی در تبریز، همراه برادر کوچک تر و بسیار بزرگوارش سید محمدحسن وارد نجف شد و مدت ده سال در آن دیار مقدّس ادامه تحصیل داد. اساتید او در نجف متعدد بودند. استادان او در اصول و فقه آیت الله نائینی، سید ابوالحسن اصفهانی، شیخ محمدحسین اصفهانی، در کلیات علم رجال آیت الله حجت کوه کمره ای و در فلسفه، سید ابوالقاسم خوانساری و سید حسین بادکوبه ای بوده اند. او اخلاق و عرفان را نزد عارف نامدار، آیت الله حاج میرزا علی آقا قاضی طباطبایی که از بستگانش بود، فرا گرفت. علّامه، به شدت تحت تأثیر او بوده است. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 سلسله مباحث: دروس اخلاق با محوریت نامه 31 نهج البلاغه / قسمت اول 🔸استاد: حجت الاسلام و المسلمین همتیان ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
✅ تمدید شد ...😃😃😃
❌❌اطلاعیه❌❌ متسابق ارجمند لینک مسابقه آزمایشی تفسیر قرآن کریم 99/06/30 ساعت 9 تا 15 azmoon.csis.ir ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ ⭕️ کانال رسمی «معاونت تهذیب و تربیت استان یزد» 👇 https://gap.im/tahzib_yazd https://eitaa.com/tahzib_yazd