📚دریافت فایل PDF سلسله نشستهای راهبردی معیشت و اشتغال
📌 در این جلسات بیش از ۵۰ نفر از نخبگان این عرصه اظهار نظر کرده و ادبیات گفت وگو را در مورد مهمترین مسائل راهبردی حوزه معیشت و اشتغال را ایجاد کردند.
🔻موضوع نشستها:
🔹بورس
🔹رابطه شغل و شأن و منزلت طلاب
🔹شهریه طلاب
🔹معیشت نخبگان
🔹موقوفات و نقش آنها در معیشت حوزه
🔹کارآفرینی و استارتاپ
🔹معیشت علمای سایر ادیان و مذاهب و خدمات معیشتی به طلاب
📤مشاهده و دریافت فایلها در سایت حجره نما
https://b2n.ir/s27978
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
15.mp3
629.4K
💢 بدون نماز شب این سفر سخت است.
🎙 آیت الله جوادی آملی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
💢 تبیین بایسته های #حوزه_انقلابی
👈 حوزه انقلابی باید توان پایه ریزی اندیشه و حل مسائل نظام را داشته باشد
✅ حجت الاسلام و المسلمین #عبدالکریم_بهجت_پور عضو هیأت علمی گروه قرآنپژوهی پژوهشگاه در گفتوگو با رسا:
🔹 حوزه با شعار انقلابی نمی ماند، حوزه ای انقلابی است که بتواند مسئله حل کند و اگر مسائل نظامش را نتواند حل کند، انقلابی نیست، می خواهد انقلابی باشد اما انقلابی در جای خودش نیست. حوزه انقلابی تنها حوزه برپایه شعار و مجلس گرفتن نیست، حوزه کارکرد دیگری هم دارد و آن پایه ریزی اندیشه انقلاب و حل مسائل نظام است.
🔹 انقلاب ما جوان است و ما فرتوت هستیم، دلمان می خواهد با او باشیم اما توان هم پایی با آن را نداریم و باید برای آن تدبیر کنیم.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/howzahh
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
💠 امام على عليه السلام:
🔹 زهدُكَ في راغِبٍ فيكَ نُقصانُ حَظٍّ ، و رَغبَتُكَ في زاهِدٍ فيكَ ذُلُّ نَفْسٍ
🔸 بى اعتنايى تو به كسى كه به تو راغب است، کمی بهرۀ تو است و تمايل تو به كسى كه به تو بىرغبت است، خوارى نفس است.
ميزان الحكمه جلد 7 صفحه 546
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
بررسی حکم فقهی وظیفه ی والدین نسبت به تربیت ایمانی فرزندان.pdf
1.76M
📗بررسی حکم فقهی وظیفه ی والدین نسبت به #تربیت ایمانی فرزندان
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
⭕️ «حوزه و روحانیت؛ عامل به دانستهها»
💠 امام خامنهای مدظلهالعالی:
مردم از علمای دین، امید و انتظار دارند که، خودشان به آن چیزهایی که میدانند و به مردم یاد میدهند،
عاملترین باشند.
🖇 بیانات مقام معظم رهبری در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب ۱۳۶۸/۱۰/۲۶
#حوزه_و_روحانیت
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
ساحتهای تربیت - محمد عالمزاده نوری.docx
296.4K
📘#مقاله ساحتهای تربیت
✍️نویسنده: محمد عالم زاده نوری
📌نظام دانشی #تربیت_اسلامی از عناصر زیر تشکیل شده است:
۱. مبانی تربیت، ۲. اهداف تربیت، ۳. اصول تربیت، ۴. روشهای تربیت، ۵. مراحل تربیت، ۶. عوامل و موانع تربیت، ۷. نهادها و کانونهای تربیت، ۸. برنامههای تربیتی، ۹. تکنولوژی و ابزار تربیت، و... .
از این میان ذیل عنوان دوم یعنی اهداف، بحث «ساحتهای تربیت» به عنوان یکی از مباحث اساسی و بنیادین عرصهی انسانسازی ذکر میشود که برنامهریزیهای تهذیبی و تربیتی بر پایهی آن شکل میگیرد.
📤مشاهده #مقاله در سایت حجره نما و دریافت فایل
https://hojre-nama.ir
https://hojre-nama.ir/wp-content/uploads/2022/12/t-213.docx
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
💎 امام صادق علیهالسّلام:
🔹 إذا أَرادَ اللّه بِعَبدٍ خِزیاً أَجری فَضیحَتَهُ عَلی لِسانِهِ
🔸 هرگاه خداوند بخواهد بنده ای را رسوا کند، از طریق زبانش او را رسوا می کند.
🖇 بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 75، ص 228
#حدیث
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔰معرفی #اسناد_راهبردی و طرحهای تحولی مرکز مدیریت حوزههای علمیه:
۲۴.#برنامه_جامع_پژوهشی_طلاب حوزههای علمیه
📎اندیشکده دفتر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزه
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
024_barname_pajhohesh_D.pdf
4.45M
📚فایل PDF #اسناد_راهبردی و طرحهای تحولی مرکز مدیریت حوزههای علمیه:
۲۴.#برنامه_جامع_پژوهشی_طلاب حوزههای علمیه:
✍الگوی آموزش همراه با پژوهش و استقرار آن در حوزه علمیه با رویکرد جهتبخشی طلاب به تولید دانش و نیز تصویب و تهیه برنامه جامع پژوهش طلاب حوزههای علمیه بههمراه آموزش مهارتها و فعالیتهای برنامهای و فوق برنامه در این طرح توجه قرار گرفته و به آن پرداخته شدهاست.
📎اندیشکده دفتر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزه
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
بصیرت سیاسی و اجتماعی [قسمت پنجم]
آیندهنگری
🔰 نگاه به آینده و نیازهایی که طلاب در آینده خواهند داشت و برنامهریزی برای رفع آنها شاخص دیگری از شاخصهای استاد تأثیرگذار محسوب میشود. آیتالله مصباح یزدی که این ویژگی را در استاد خود آیتالله بهجت میدید، اینگونه توضیح میدهد:
👈 آیتالله بهجت گاهی داستانی روایی و حدیثی را نقل میکردند که برای ما تعجبآور بود که ایشان چه اصراری دارند که بر مطالب معلوم و روشن تکیه میکنند. از جمله مطلبی که ایشان در تذکرات پیش از درس اصرار میکردند، امامت امیرالمومنین علیه السلام بود. ما تعجب میکردیم که ما مگر در آن حضرت شک داریم که ایشان اینقدر اصرار دارند که دلایل امامت حضرت علی علیهالسلام را برای ما بیان کنند. یک خورده ته دلمان گلهمند بودیم که چرا به جای این مطالب، یک چیزهایی که بیشتر حاجت ماست، مطالبی را نمیگویند؛ اما بعد از این که به پنجاه_شصت سالگی رسیدیم، در بسیاری از مباحث دیدیم که آن نکتههایی که ایشان چهل سال پیشتر در درسشان درباره امامت علی علیهالسلام میفرمودند، به دردمان میخورد. گویا ایشان آن روز را می دید که یک مسائلی بناست در آینده مورد غفلت و تشکیک قرار بگیرد. شاید اگر توجهات ایشان نبود، ما انگیزهای نداشتیم درباره این مسائل مطالعهای داشته باشیم. حتی از نکتههایی که ایشان چهل سال پیش بیان می کردند، امروز بنده در نوشتههایم درمورد مسائل اعتقادی یا جاهای دیگر استفاده کردهام.
📚 برشی از کتاب نقش تربیتی اساتید در مدارس علمیه، ص ۱۲۹ و ۱۲۸
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yaz
ساحتهای تربیت محمد عالمزاده نوری.pptx
1.75M
📘فایل پاورپوینت #مقاله ساحتهای تربیت
✍️نویسنده: محمد عالم زاده نوری
📤مشاهده در سایت حجره نما و دریافت فایل
https://hojre-nama.ir
http://hojre-nama.ir/wp-content/uploads/2022/12/t-213-1.pptx
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd