eitaa logo
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
627 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
701 فایل
💠کانال معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد #قرآن_حدیث #اخلاق_طلبگی_خانواده تلفن: ۳۶۲۲۴۴۲۴_۰۳۵ داخلی ۳ 🆔 @Rezadehghaninejad 🆔 @quran3080 کانال های حوزه مدیریت 🆔 @HEYazd آموزش @amoozesh660 مرکزمشاوره سماح 🆔 @samah_yazd
مشاهده در ایتا
دانلود
📍طلبگی و وظایف روحانیت 🏷گزیده ای از مهمترین مباحث مطرح شده در آخرین دیدار حضرت آقا با طلاب حوزه های علمیه تهران که در تاریخ 25 اردیبهشت 1395 انجام گرفته است. 🔹مهمترین وظایف روحانیت «هدایت فکری و دینی»، «هدایت سیاسی و بصیرت‌افزایی» و «راهنمایی و حضور در عرصه‌ی خدمات اجتماعی» می باشد. 🔹تبدیل جامعه به جامعه‌ای دینی، بر عهده‌ی علما، روحانیت و طلاب است. 🔹روحانیون و طلاب باید مسلح و آماده، وارد عرصه‌ی مقابله با شبهات و تفکرات غلط و انحرافی در فضای مجازی شوند. 🔹«درک اسلام ناب و متکی بر کتاب و سنت» با ابزار خرد و اندیشه‌ی اسلامی، وظیفه‌ی مهم روحانیون است. 🔹روحانیون و طلاب با بهترین روش‌ها، مردم را به عبادات و ظواهر و مصادیق دینی از جمله صدق، امانت، تقوا، ترک منکر، امر به معروف و سبک زندگی صحیح، هدایت کنند. 🔹طلاب باید با استدلال صحیح، اعتقادات موروثی را که ممکن است در گذر زمان دچار زوال شده باشند، عمق ببخشند و به مسیر صحیح بکشانند. 🔹استمرار حرکت صحیح و انقلابیِ کشور و جامعه، بدون حضور مستمر روحانیت امکان‌پذیر نیست. 🔹در جمهوری اسلامی، تداوم حضور علما و روحانیون و در نتیجه، حضور مردم در عرصه‌ها، استمرار حرکت انقلاب را ممکن کرده است. 🔹حضور طلاب در خدمات‌رسانی به مردم، مدرسه‌سازی، بیمارستان‌سازی، کمک به مردم هنگام حوادث و دیگر عرصه‌ها، نیروهای مردمی را نیز به صحنه می‌آورد و منشأ خدمات خواهد شد. 🔹طلاب همت خود را برای ایفای مسئولیت‌های روحانیت که هیچ تخصص دیگری نمی‌تواند جایگزین آن شود، به‌کار گیرند. 🔹ایفای مسئولیت‌های روحانیت به معنای هدف‌گیری مناصب و مقامات و عناوین نیست، بلکه در همه‌ی اوقات باید کسب رضایت پروردگار و امام عصر (عج) هدف اصلی قرار گیرد. 🔹«مراقبت از اینکه حوزه‌های علمیه از شیوه‌ی طلبگی به شیوه‌ی دانشگاهی گرایش پیدا نکنند»، «طرح آموزش اخلاق در حوزه‌ها» و «منطقه‌ای کردن گزینش و جذب طلاب»، از مسئولیت مدیران حوزه‌ها است. 🗓متن کامل بیانات ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
نکاتی برای فهم راقی از بیانیه گام دوم - محمد عالم زاده نوری.docx
حجم: 108.5K
🔰نکاتی برای فهم راقی از بیانیه گام دوم 🖋محمد عالم‌زاده نوری توضیحات: 📄به همراه متن بیانیه + متن دیدار دانشجویی 1خرداد1398 در شرح بیانیه(حلقه های میانی) با اندکی تغییرات صوری + درج فهرست و ... پاسخی به سوالات زیر: ❓مخاطب بیانیه کیست و اشتباهی که عمدتا در جواب صورت گرفته است. ❓سخن اصلی بیانیه چیست؟ و چه برداشت های نادرستی از آن صورت گرفته است. ❗️محتوای بیانیه 4 سوال را باید پاسخ دهد: 1️⃣ حقیقت و ماهیت این انقلاب چه بود و ما چه چیزی را به او تحویل می‌دهیم؟ 2️⃣ در طول این مدت تا کدام نقطه آمده‌ایم؟ 3️⃣ از این‌جا به بعد، چه مسیری پیش رو داریم؟ 4️⃣ چگونه باید این مسیر را ادامه داد و پیمود؟ 7 + 1 توصیه رهبری در اینجا 🏷فرایند ورود جوانان به این حرکت عمومی چیست؟ یا بالاخره راهکار عملی برای اینکه ما بتوانیم به عنوان یک جوان وارد میدان بشویم چیست؟ ☀️راهکار پیشنهادی رهبری: مشق کنشگری اجتماعی جوان در قالب کارگروه‌های حل مسائل انقلاب(حا میم) تربیت انقلابی نسل جوان 📝به همراه یادداشتی درباره: بیانیه گام دوم و اخلاق و معنویت اسلامی جهاد در قرآن ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
مأخذشناسی آثار مکتوب پیرامون دیدگاه ها و اندیشه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی).docx
حجم: 34.5K
📚مأخذشناسی آثار مکتوب پیرامون دیدگاه ها و اندیشه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) 🖋سلمان حبیبی ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🔰حوزه‌های علمیّه، مرکز تعلیم اسلامند. ⚠️اسلام فقط معرفت نیست، تعهّد به عمل و تحقّق احکام اسلام هم جزو اسلام است؛ ⭕️یعنی یک وقت هست که ما اسلام را -که میخواهیم در حوزه یاد بگیریم- فقط عبارت میدانیم از اصول و فروع و اخلاق و همینهایی که هست -[که] واقعیّت هم همین است؛ [یعنی] اصول دین، فروع دین، ارزشهای اخلاقی، سبک زندگی، آئین حکمرانی، اینها همه جزو اسلام و جزو معارف اسلامی است- خب اینها را باید برویم در حوزه‌ی علمیّه یاد بگیریم.‌ ❌لکن این [برداشت] درست نیست؛ 💢این بخشی از کار حوزه‌های علمیّه است؛ چرا؟ چون این بخشی از اسلام است؛ ❇️بخش دیگرِ اسلام عبارت است از محقّق کردنِ این حقایق در متن جامعه، در متن زندگی مردم، یعنی هدایت؛ این بخشی از اسلام است دیگر. ⚠️اسلام فقط توحید به معنای علم توحید با همان عمق و معرفتِ عرفانی و فلسفی و [مانند] اینها نیست، ✅بلکه اسلام عبارت است از استقرار توحید در جامعه؛ ✅یعنی جامعه موحّد بشود؛ این هم جزو اسلام است. بیانات در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه ۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
رسالت اجتماعی حوزویان.pptx
حجم: 1.76M
📙چیستی «رسالت اجتماعی حوزویان» در کلام استاد عالم زاده نوری 🎥مشاهده فیلم و صوت ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
ماهیت عاشقانه طلبگی و رابطه آن با علوم انسانی - شهید بهشتی.docx
حجم: 38.4K
🔰ماهیت عاشقانه و رابطه آن با علوم انسانی 📍سخنرانی آیت الله در جمع طلاب و اساتید مدرسه حقانی سال 1356 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
📌گزارشی از برگزاری دوره دانش افزایی مسئولان دارالقرآن های مدارس علمیه سراسر کشور در مشهد مقدس 🔹دوره دانش افزایی مسئولان دارالقرآن های مدارس علمیه سراسر کشور در مردادماه 1402 در مجتمع المهدی (مدرسه علمیه ثامن الحجج(ع) )مشهد مقدس برگزار گردید. ادامه مطلب در👇: 🔗https://tahzib.ismc.ir/?p=2897 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd