فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باسلام بخشی از فعالیت های آموزشی عملیاتی طلاب بسیجی در راستای تربیت طلبه تراز انقلاب که توسط گردان شهید آرمان علی وردی سازمان بسیج طلاب استان برگزار گردیده است
@btyazd99
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
ربیعالاول؛ ماه حیات و زندگی - Khamenei.ir.mp3
1.28M
🎙امام خامنهای:
🌷بعضی از اهل معرفت و اهل سلوک معنوی معتقدند که ماه ربیعالاول، به معنای حقیقی کلمه، ربیع حیات است، ربیع زندگی است؛
زیرا در این ماه، وجود مقدس پیامبر (ص) و همچنین فرزند بزرگوارش امام صادق (ع) ولادت یافتهاند و ولادت پیغمبر سرآغاز همهی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
⚫️ پرهیز از #تبلیغ معارف بدون عمل
🎙امام خامنهای (حفظه الله تعالی) :
💢«اگر برويد [تبلیغ]، عالىترين مفاهيم اسلامى و معارف اسلامى را براى مردم بيان كنيد اما خداى نكرده در عمل، مردم در شما صدق و دين و تقوى و امانت و بىاعتنايى به دنيا نبينند، [و] ببينند كه اين آقايى كه آمده است عالىترين معارف را در باب توحيد، در باب نبوت، در باب ارزش انسان، درباب احكام الهى، در باب نبوت ارسال پيغمبران، در باب اهداف حكومتهاى الهى، از استقرار عدل - كه اينها معارف عالى الهى اسلامى است ديگر - در باب معارف عرفانى خيلى بالا براى مردم بگوييد اما بعد ببينند آقا در انجام واجبات كاهل است،
⛔️در محرمات بىپرهيز است،
⛔️در نظر و طمع به ما فى ايدى الناس حريص است،
⛔️در ارتباط با محارم الهى گستاخ است،
⚠️اگر اين را ببينند، همهى آن حرفها يك سر سوزن فايده نخواهد كرد.
⚠️به چشم حقارت نگاه نكنيد به كسى كه حالا رفته فقط يك چند تا مسأله و چند تا حديث و اينها مىگويد. نگوييد آقا! ما مىرويم آنجا يك عالَم معارف و همهى حرفهاى آقاى مطهرى را مىرويم در سخنرانى بيان مىكنيم؛ نه آقا.
⭕️اگر رفتيد بهترين حرفها را گفتيد اما عمل آن جورى بود، فايدهيى ندارد.» 1372/11/4
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
⏱ منتشر شد...
🎙 قسمت چهارم از فصل اول
✳️ " نسبت من با مردم چیه ؟ " ✳️
از اینجا بشنوید 👇👇
🎙 فصل اول | قسمت چهارم | " نسبت من با مردم چیه ؟ "
📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📜امضای طومار محکومیت اهانت به #قرآن کریم در حرمهای مطهر قم و مشهد
✔️با توجه به امضای حدود ۸۰ درصد از طومار هزار و ۱۱۴ متری محکومیت اهانت به قرآن کریم در بزرگترین خیمه قرآنی اربعین واقع در عمود ۱۲۲۲ مسیر پیاده روی اربعین حسینی، باقی مانده آن به متراژ ۲۵۰ متر برای امضا توسط عزاداران اهل بیت(ع) در ایام پایانی ماه صفر در حرمهای مطهر قم و مشهد نصب و در حال امضاء توسط زائرین میباشد.
🔻ادامه این خبر را از لینکهای زیر دنبال کنید.
📎ایکنا
📎ایرنا
📎فارس
📎مهر
📎حوزه
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📍طلبگی و وظایف روحانیت
🏷گزیده ای از مهمترین مباحث مطرح شده در آخرین دیدار حضرت آقا با طلاب حوزه های علمیه تهران که در تاریخ 25 اردیبهشت 1395 انجام گرفته است.
🔹مهمترین وظایف روحانیت «هدایت فکری و دینی»، «هدایت سیاسی و بصیرتافزایی» و «راهنمایی و حضور در عرصهی خدمات اجتماعی» می باشد.
🔹تبدیل جامعه به جامعهای دینی، بر عهدهی علما، روحانیت و طلاب است.
🔹روحانیون و طلاب باید مسلح و آماده، وارد عرصهی مقابله با شبهات و تفکرات غلط و انحرافی در فضای مجازی شوند.
🔹«درک اسلام ناب و متکی بر کتاب و سنت» با ابزار خرد و اندیشهی اسلامی، وظیفهی مهم روحانیون است.
🔹روحانیون و طلاب با بهترین روشها، مردم را به عبادات و ظواهر و مصادیق دینی از جمله صدق، امانت، تقوا، ترک منکر، امر به معروف و سبک زندگی صحیح، هدایت کنند.
🔹طلاب باید با استدلال صحیح، اعتقادات موروثی را که ممکن است در گذر زمان دچار زوال شده باشند، عمق ببخشند و به مسیر صحیح بکشانند.
🔹استمرار حرکت صحیح و انقلابیِ کشور و جامعه، بدون حضور مستمر روحانیت امکانپذیر نیست.
🔹در جمهوری اسلامی، تداوم حضور علما و روحانیون و در نتیجه، حضور مردم در عرصهها، استمرار حرکت انقلاب را ممکن کرده است.
🔹حضور طلاب در خدماترسانی به مردم، مدرسهسازی، بیمارستانسازی، کمک به مردم هنگام حوادث و دیگر عرصهها، نیروهای مردمی را نیز به صحنه میآورد و منشأ خدمات خواهد شد.
🔹طلاب همت خود را برای ایفای مسئولیتهای روحانیت که هیچ تخصص دیگری نمیتواند جایگزین آن شود، بهکار گیرند.
🔹ایفای مسئولیتهای روحانیت به معنای هدفگیری مناصب و مقامات و عناوین نیست، بلکه در همهی اوقات باید کسب رضایت پروردگار و امام عصر (عج) هدف اصلی قرار گیرد.
🔹«مراقبت از اینکه حوزههای علمیه از شیوهی طلبگی به شیوهی دانشگاهی گرایش پیدا نکنند»، «طرح آموزش اخلاق در حوزهها» و «منطقهای کردن گزینش و جذب طلاب»، از مسئولیت مدیران حوزهها است.
🗓متن کامل بیانات
#روحانیت
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
نکاتی برای فهم راقی از بیانیه گام دوم - محمد عالم زاده نوری.docx
108.5K
🔰نکاتی برای فهم راقی از بیانیه گام دوم
🖋محمد عالمزاده نوری
توضیحات:
📄به همراه متن بیانیه + متن دیدار دانشجویی 1خرداد1398 در شرح بیانیه(حلقه های میانی)
با اندکی تغییرات صوری + درج فهرست و ...
پاسخی به سوالات زیر:
❓مخاطب بیانیه کیست و اشتباهی که عمدتا در جواب صورت گرفته است.
❓سخن اصلی بیانیه چیست؟ و چه برداشت های نادرستی از آن صورت گرفته است.
❗️محتوای بیانیه 4 سوال را باید پاسخ دهد:
1️⃣ حقیقت و ماهیت این انقلاب چه بود و ما چه چیزی را به او تحویل میدهیم؟
2️⃣ در طول این مدت تا کدام نقطه آمدهایم؟
3️⃣ از اینجا به بعد، چه مسیری پیش رو داریم؟
4️⃣ چگونه باید این مسیر را ادامه داد و پیمود؟ 7 + 1 توصیه رهبری در اینجا
🏷فرایند ورود جوانان به این حرکت عمومی چیست؟ یا بالاخره راهکار عملی برای اینکه ما بتوانیم به عنوان یک جوان وارد میدان بشویم چیست؟
☀️راهکار پیشنهادی رهبری:
مشق کنشگری اجتماعی جوان در قالب کارگروههای حل مسائل انقلاب(حا میم)
تربیت انقلابی نسل جوان
📝به همراه یادداشتی درباره:
بیانیه گام دوم و اخلاق و معنویت اسلامی
جهاد در قرآن
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
مأخذشناسی آثار مکتوب پیرامون دیدگاه ها و اندیشه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی).docx
34.5K
📚مأخذشناسی آثار مکتوب پیرامون دیدگاه ها و اندیشه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
🖋سلمان حبیبی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔰حوزههای علمیّه، مرکز تعلیم اسلامند.
⚠️اسلام فقط معرفت نیست، تعهّد به عمل و تحقّق احکام اسلام هم جزو اسلام است؛
⭕️یعنی یک وقت هست که ما اسلام را -که میخواهیم در حوزه یاد بگیریم- فقط عبارت میدانیم از اصول و فروع و اخلاق و همینهایی که هست -[که] واقعیّت هم همین است؛ [یعنی] اصول دین، فروع دین، ارزشهای اخلاقی، سبک زندگی، آئین حکمرانی، اینها همه جزو اسلام و جزو معارف اسلامی است- خب اینها را باید برویم در حوزهی علمیّه یاد بگیریم.
❌لکن این [برداشت] درست نیست؛
💢این بخشی از کار حوزههای علمیّه است؛ چرا؟
چون این بخشی از اسلام است؛
❇️بخش دیگرِ اسلام عبارت است از محقّق کردنِ این حقایق در متن جامعه، در متن زندگی مردم، یعنی هدایت؛ این بخشی از اسلام است دیگر.
⚠️اسلام فقط توحید به معنای علم توحید با همان عمق و معرفتِ عرفانی و فلسفی و [مانند] اینها نیست،
✅بلکه اسلام عبارت است از استقرار توحید در جامعه؛
✅یعنی جامعه موحّد بشود؛ این هم جزو اسلام است.
بیانات در دیدار طلاب حوزههای علمیه
۱۳۹۸/۰۲/۱۸
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
رسالت اجتماعی حوزویان.pptx
1.76M
📙چیستی «رسالت اجتماعی حوزویان» در کلام استاد عالم زاده نوری
🎥مشاهده فیلم و صوت
#رسالت_اجتماعی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
ماهیت عاشقانه طلبگی و رابطه آن با علوم انسانی - شهید بهشتی.docx
38.4K
🔰ماهیت عاشقانه #طلبگی و رابطه آن با علوم انسانی
📍سخنرانی آیت الله #شهید_بهشتی در جمع طلاب و اساتید مدرسه حقانی سال 1356
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📌گزارشی از برگزاری دوره دانش افزایی مسئولان دارالقرآن های مدارس علمیه سراسر کشور در مشهد مقدس
🔹دوره دانش افزایی مسئولان دارالقرآن های مدارس علمیه سراسر کشور در مردادماه 1402 در مجتمع المهدی (مدرسه علمیه ثامن الحجج(ع) )مشهد مقدس برگزار گردید.
ادامه مطلب در👇:
🔗https://tahzib.ismc.ir/?p=2897
#اخبار
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📚فهرست کتب #مجموعه_مهارت_های_طلبگی
جلد 1| آیین طلبگی
جلد 2| جلسه درس
جلد 3| مباحثه
جلد 4| برنامه ریزی تحصیلی
جلد 5|پاسخ به شبهه و پرسش
جلد 6|تبلیغ مجازی
جلد 7|روش تدریس
جلد 8|دوران عقد
جلد 9|همسرداری
جلد 10|فعالیت سیاسی
جلد 11|رازهای نماز
جلد 12|بصیرت سیاسی
جلد 13|چالش های طلبگی
جلد 14|حافظه و فنون یادگیری
جلد 15|خودآگاهی و مدیریت خویشتن
جلد 16|الفبای مقاله نویسی
جلد 17|شادابی خانواده
جلد 18|چگونه مطالعه کنیم؟
جلد 19|فرزندآوری
جلد 20|روند تحصیلی حوزه
جلد 21|راز بندگی
جلد 22|زبان دوم
جلد 23|خودسازی به زبان ساده
جلد 24|تبلیغ شیرین شورانگیز
جلد 25|مدیریت زمان
جلد 26|دخل <=> خرج
جلد 27|شاگرد استاد
جلد 28|دوستان و دوستی ها
جلد 29|مشاوران شریف
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
✳️ بسم الله الرحمن الرحیم ✳️
تبلیغ که از آن در قرآن به «بلاغ»، «بیان»، «تبیین» و از این قبیل تعبیر شده است، یکی از وظایف مقدّس، وظیفه انبیا، وظیفه علما، وظیفه متفکّران و دانایان و مصلحان است.
امام خامنه ای حفظه الله.
۱۳۷۷/۰۲/۰۲
🔰 پذیرش مرکز تخصصی تربیت مبلغ شهید مطهری رحمة الله علیه
✅ جــذب مبـلّغ و مــدرّس
❇️ با رویکرد تربیت مدیر
🔸 ویژه اساتید، مبلغین و طلاب سراسر کشور.
🔹 عرصه های اعزام مبلّغ و مدرّس :
📌 دانشگاه های سراسر کشور
📌 نیروهای مسلح کشور
📌 فرهنگیان کشور
💬 ثبت نام اولیه #برادران:
📩 ارسال عبارت « مبلغ تخصصی + برادر» به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۲۱۸
📲 شناسه برادران : @miqat46
💬 ثبت نام اولیه #خواهران:
📩 ارسال عبارت « مبلغ تخصصی + خواهر» به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۲۱۸۱۸
📲 شناسه خواهران: @miqat_kh
(ویژه استان قم)
⌛️آخرین مهلت ثبت نام : جمعه ۷ مهرماه ۱۴۰۲.
🌐 اطلاعات بیشتر : www.miqat.ir
☎️ شماره تماس : ۳۷۸۴۰۴۷۵-۰۲۵
پایگاه اطلاع رسانی l کانال ایتا
📍آدرس : شهر مقدس قم، خیابان شهدا (صفائیه)، کوچه ۲۶، پلاک ۴ .
http://eitaa.com/joinchat/3533570061C26a89e033c
📣 شما هم رسانه باشید...
موسسه #میقات جوانان انقلاب اسلامی
علامه امینی هرسال بعد محرم و صفر به عزادارا میگفت؛ کبوتر بازا رو دیدین وقتی یه کبوتر میخرند، اول چند روزی بال و پرش رو میبندن و بهش آب و دونه میدن؟ بعد چند روزم بازش میکنند و پروازش میدن. اگه اون کبوتر رفت و برگشت رویِ همون پشت بوم، میگن هنر و رگه داره، اما اگه برنگشت و رفت رویِ پشت بوم کس دیگهای، میگن بی هنر و بیرگ بود! توی محرم و صفر هم امام حسین دو ماه ما ها رو خرید، بال و پرمون رو پیش خودش بست، در واقع ما نون و آب امام حسین رو خوردیم! حالا اگه بال و پرمون رو باز کرده که پرواز کنیم، نکنه بریم رو پشت بومِ یکی دیگه! بیاید تا محرم سالِ دیگه، فقط کبوترِ جلدِ امام حسین باشیم، فقط واسهی حسین پرواز کنیم، فقط دلمون رو پشت بوم حسین بشینه. :)
#عزیزمحسین
🔸آیت الله مصباح یزدی(ره):
اهمیت این انقلاب به دلیل #ایدئولوژى آن است و ایدئولوژى آن به دست روحانیت آبیارى شده و رشد كرده است.
❗️اگر روحانیت نباشد این ایدئولوژى پایدار نخواهد ماند.
🖋متأسفانه برخى گروههاى #روشنفكرنما با این ایدئولوژى، ناآگاهانه و حتى به اسم اسلام، مبارزه مى كنند.
🔍اگر روحانیت وظیفه خود را بشناسند و به درستى انجام دهد، مى تواند بقاى اسلامى بودن انقلاب را ضمانت كند وگرنه انقلاب از مسیر خود منحرف خواهد شد.
📍مباحثی درباره حوزه، صفحه41
#روحانیت
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
آیت الله جوادی آملی.mp3
366.8K
⏳تلف کردن عمر
🎙آیت الله جوادی آملی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
شاخصهای هویت روحانیت - محمد عالم زاده نوری.docx
29.2K
📘شاخصهای هویت روحانیت
🖋حجة الاسلام محمد عالم زاده نوری
#هویت_طلبگی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🖼قـالَ النّبِيّ صلي الله عليه و آله: اِسْمَعُوا وَ اَطيعُوا لِمَنْ وَلاّهُ اللّه ُ الأَمْرَ، فَـاِنَّـهُ نِظـامُ الأسـلامِ.
📚امالى مفيد، ص ۱۴
#حدیث
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیدا شدن دو پیکر سالم شهدایمدافعحرم بعد از دوسال😭
⚘ شهدا ستارگان درخشانی هستند که به تنهایی می توانند عالمی را روشن کنند
ای شهدا ما راه را گم کرده ایم ،و در این مسیر پرتلاطم و غبارآلود گیر کرده ایم،برگردید و ما را از این منجلاب و دوراهی های چکنم های زندگی دنیایی نجات دهید.دلمان عطر وجود شما را میخواهد
🍃🌷 کانال امام رضا ع
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3275096289Cce99d6ef61
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd