استکبار ستیزی در کلام رهبری.pdf
2.19M
📚#جزوه استکبار ستیزی در کلام امام خامنه ای
📄#پیشخوان_مطالعاتی
🔻برخی از عناوین:
🔹عمق تفکر اسلامی و قرآنی استکبار ستیزی
🔹حرکت استکبار، کنار زدن نسل جوان از صحنهی مقاومت
🔹علل و ریشههای نفرتِ ملّت ایران از رژیم امریکا
🔹استکبار یعنی تحمیل اراده دولت آمریکا بر مجموعهی انسانی
🔹چرایی مبارزه مردم با استکبار
🔹نقاط قوت جمهوری اسلامی و نقاط آسیبپذیر استکبار
🔹خطرناکتر بودن سلطه فرهنگى از سلطه اقتصادى و سیاسى
🔹خصوصیّات و شاخصههای نظام استکبار
🔹استکبار، دشمن استقلالِ یک ملّت
#استکبار_ستیزی
#امام_خامنه_ای
📌دسترسی به متن بیانات
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
العلما ورثه الانبیاء.mp3
3.21M
🎙العلماء ورثة الانبیاء
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔰آرزوی نوکر امام زمانعجلاللهفرجهالشریف
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
🎙آیت الله مصباح یزدی(ره):
✔️تصمیم بگیریم که دعاى عهد را هر روز #صادقانه بخوانیم.
✔️هر روز تجدید میثاق كنیم كه ما براى #شهادت آمادهایم و حتی آرزو مىكنیم که
💎إن حَالَ بَینِی وَ بَینَهُ الْمَوْتُ الَّذِی جَعَلْتَهُ عَلَى عِبَادِكَ حَتْماً مَقْضِیاً فَأَخْرِجْنِی مِنْ قَبْرِی مُؤْتَزِراً كَفَنِی شَاهِراً سَیفِی مُجَرِّداً قَنَاتِی مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدَّاعِی فِی الْحَاضِرِ وَ الْبَادِی.
🤲ما باید آنقدر پابرجا باشیم كه بگوییم اگر در زمان حیات هم توفیق نداشتیم که به شهادت برسیم، آرزو داریم که بعد از ظهور شما در رجعت برگردیم؛
➕فأَخْرِجْنِی مِنْ قَبْرِی؛ خدایا! من را دوباره زنده كن و از قبر دربیاور درحالیکه كفنم را بهصورت لُنگ برای ستر عورت بسته باشم و شمشیرم را كشیده باشم؛
مُؤْتَزِرا کَفَنِی شَاهِرا سَیْفِی.
🔹اگر نوكر امام زمانعجلاللهفرجهالشریف هستی باید اینطوری باشى؛
🗡شاهِرا سَیْفِی مُجَرِّدا قَنَاتِی؛ سلاحم را كاملاً آماده و برهنه كرده باشم و از غلاف درآورده باشم.
🔫اگر به زبان امروزی بخواهم بگویم، دستم روى ماشه باشد؛ طورى از قبر دربیایم كه دستم روى ماشه باشد؛ مُجَرِّدا قَنَاتِی.
🤲نوكر امام زمانعجلاللهفرجهالشریف آرزویش این است كه اینگونه باشد.
🤝هر روز عهد مىبندد كه خدایا! من مىخواهم اینگونه باشم.
⚠️آنوقت كسى كه اینگونه است حاضر است كه به خاطر یك توهین یا یك #سیلى خوردن، دست از وظیفهاش بكشد و از نوكرى امام زمانعجلاللهفرجهالشریف استعفا بدهد؟!
http://mesbahyazdi.ir/node/8298
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
امام خامنهای (مد ظله العالی):
⭕️با بیطرف ماندن روحانیت در مسائل چالشیِ اساسی، موجب نمیشود که دشمن روحانیت و دشمن دین هم بیطرف و ساکت بماند؛ «و من نام لمینم عنه».
#روحانیت
🗓 بیانات در دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم۱۳۸۹/۰۷/۲۹
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📗 #مطالعه_کوتاه
از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی"
📍شماره 7
🟢 بحران نیروی انسانی (قسمت اول)
👤همۀ ما در تجربه فعالیتهای خود میدانیم که عمدۀ کارهای فرهنگی معطل #نیروی_انسانی است.
💡برای حل این موضوع نباید دست روی دست بگذاریم تا ابر و باد و مه و خورشید و فلک نیروی انسانی مؤمن کارآمد بصیر را تأمین کنند. باید به میدان بیاییم و عرصهای را برای تربیت این انسانهای بزرگ پدید آوریم. آن عرصه همین #مدارس_علمیه هستند.
✅ مدارس علمیه بهترین کانون پرورش و کارگاه تولید انسانهای بزرگ است و بهتر از آن برای این هدف نمیتوان یافت.
🔎 اگر مدارس علمیه را با مدارس آموزش و پرورش، یا با دانشگاهها، مساجد و هیئات مقایسه کنید به این موضوع معترف خواهید بود. همۀ این مراکز نقش تربیتی دارند؛ اما هیچ یک مانند #مدرسۀ_علمیه ظرفیت تربیت انسانهای بزرگ ندارند.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇
https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/14
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔰شما #اقتصاد نمیدانید!
🎙سوال خبرنگار:
شما زندگی خیلی منزوی داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط بین المللی را مطالعه نکردهاید.
تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در سیاست و گیر و دار یک زندگی اجتماعی درگیر نبودهاید.
آیا این در ذهن شما این شک را به وجود نمیآورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمیتوانید درک کنید؟
🎙پاسخ حضرت امام قدس سره:
ما معادله جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسیای که تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجیده میشده است را شکستهایم.
🔹ما خود چارچوب جدیدی ساختهایم که در آن #عدل را ملاک دفاع و #ظلم را ملاک حمله گرفتهایم.
🔹از هر عادلی دفاع میکنیم و بر هر ظالمی میتازیم ، حال شما اسمش را هرچه میخواهید بگذارید.
🔹ما این سنگ را بنا خواهیم گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمانها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایه نفوذ سرمایهداران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هرکسی را محکوم کنند، بلافاصله محکوم نمایند.
🔹آری با ضوابط شما من هیچ نمیدانم و بهتر است که ندانم.
📗صحیفه امام، ج۱۱، ص ۱۶۰
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📚معرفی و دریافت #کتاب «از تفاوت تا تفاهم»
🏷آشنایی با شباهتها و تفاوتهای زوجین موجب افزایش آگاهیهای ایشان نسبت به یکدیگر است که خود، استحکام مهمترین بخش جامعه را در پی خواهد داشت؛ به همین علت، معاونت تهذیب حوزههای علمیه با تولید محتوا و انتشار کتاب از تفاوت تا تفاهم تلاش نموده تا به این مهم دست پیدا کند.
🔻این کتاب دارای مقدمه و ۲ گفتار میباشد:
۱- شباهتها و مشترکات زن و مرد
۲- تفاوتهای زن و مرد.
✍️نویسنده: مهدی محمدی صیفار
📤 مشاهده و دریافت فایل کتاب🔻
https://hojre-nama.ir/wp-content/uploads/2022/09/t-101.pdf
#خانواده
#ازدواج
📱به #فروشگاه_کتاب_سماح بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/990511306C6ca3f40bf0
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
#لوح 🔰سالروز شهادت #امام_جعفر_صادق علیه السلام بر تمام شیعیان و محبین حضرت تسلیت و تعزیت باد ══✼🍃
فردا جمعه آخرین روز مراسم شهادت امام صادق و بزرگداشت حماسه سال ۴۲ مدرسه فیضیه
📝 "خواندن مداوم دعای غریق"
❤️امام صادق علیه السلام فرمودند:
به زودی شُبهه ای برای شما رخ میدهد و بدون نشانه ی هدایت و امامی که دیده شود می مانید. در این زمان کسی نجات پیدا نمی کند مگر این که "دعای غریق" را بخواند و فرمودند بگویید: يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ، يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِكَ.
📚کمال الدین ، ج۲ ، ص۳۵۲
💢 سفارش شده در دوره #آخرالزمان ، برای در امان ماندن از فتنه ها، «دعای غریق» زیاد خوانده شود.
🌤الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج🌤
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🎙حضرت آیت الله بهجت (ره):
📍خدا نکند انسان معصیت کند!
📍و اگر کرد، خدا نکند #معصیت_اجتماعی بکند!
📍و اگر کرد، خدا نکند معصیتی بکند که #اضلال_مردم در آن باشد!
📚نکتههای ناب، ص٧٣
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📗 #مطالعه_کوتاه
از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی"
📍شماره 8
🟢 بحران نیروی انسانی (قسمت دوم)
⚡️ما باید شبانهروز مجاهدت ورزیم. مدیر مدرسۀ علمیه، ساعتکاریاش ۷ صبح تا ۲ بعد از ظهر نیست؛ زیرا که این برنامۀ عادی با آن مسئولیت سنگین سازگار نیست. مدیر گاهی باید نیمه شب در مدرسه حضور داشته باشد، گاهی باید نماز شب خود را در حجرهی طلاب بخواند. گاهی بعد از ظهرها بماند. گاهی با ابزارهای ارتباطی جدید صبح، شب، یا سحر با طلبه ارتباط برقرار کند. بهترین مدیران مدرسۀ علمیه که پیشکسوتان و ستارههای تربیت بودند مانند شهید قدوسی، مرحوم آیت الله ایازی، مرحوم آیت الله فاضل، مرحوم آیت الله مجتهدی و حضرت آیت الله بنابی این گونه زندگی میکردند که توانستند انسانهای بزرگ را تحویل بدهند.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇
https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/15
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🌹 #قرار_عاشقی
🍀 غروب جمعه به نیابت از حضرت فاطمهمعصومه سلاماللهعلیها هدیه میکنیم 100 سوره قدر به حضرت #بقیةاللهالأعظم (عج) به نیت عافیت، رضایت، زمینهسازی ظهور و نصرت حضرت
💠 #قدمی_برای_ظهور
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
امام خامنهای (مدظله العالی)
📚امروز وظایف حوزههای علمیه با گذشته تفاوتهای زیادی کرده است. حوزهی علمیه فقط برای اقامهی جماعت نیست. منبر رفتن به صورت سنتی هم اگر محتوای عالی و پُر مغزی نداشته باشد، کافی نیست.
📍امروز شما ببینید وسایل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرفِ دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک مینشیند و
⛔️افکار،
⛔️تصورات،
⛔️تخیلات،
⛔️پیشنهادهای فکری و
⛔️پیشنهادهای عملی را
از سوی هر کسی - بلکه هر ناکسی - از آن طرفِ دنیا دریافت میکند.
📲امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطىِ بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا میرسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصهی کارزار تفکرات گوناگون است.
🔎امروز ما در یک میدان جنگ و کارزار حقیقىِ فکری قرار داریم. این کارزار فکری بههیچوجه به زیان ما نیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آنچه را که نیاز ماست - از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی - بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.
📄بیانات در دیدار جمعی از روحانیون استان کرمان ۱۳۸۴/۰۲/۱۱
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🌷پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله :
🔹صنْفانِ مِنْ اُمَّتى اِذا صَلُحا صَلُحَتْ اُمَّتى وَ اِذا فَسَدا، فَسَدَتْ اُمَّتى، قيلَ يا رَسولَ اللّه وَ مَنْ هُما؟ قالَ: اَلْـفُقَهاءُ وَ الاُمَراءُ
🔹دو گروه از امّت من اگر صالح شوند، امّتم صالح مى شوند و اگر فاسد شوند، امّتم فاسدمى شوند.
عرض شد اى رسول خدا آن دو گروه كدامند؟
فرمودند: #عالمان و حاكمان.
📚خصال، ص ۳۷
#حدیث
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
✳️ بسم الله الرحمن الرحیم ✳️
اگر تبیین نباشد، فرصت برای اغواگری و گمراه سازی مردم توسط دشمن در عرصههای مختلف باز خواهد شد.
امام خامنه ای حفظه الله - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
✅ دوره تخصصی تبیینی کارآمدی اقتصادی.
⬅️ طلاب و دانشجویان سراسر کشور ➡️
💠 برادران و خواهران
❇️ حضـــوری (بـــرادران)
❇️ مجازی (برادران و خواهران)
📚 عناوین :
- جنگ تمام عیار
- مسیر ســنگلاخی
- لیبرالیسم اقتصادی
- کارگاه آموزشی مهارتی
- طلیعه نوین نظم جهانی
- اقتصاد ما در میان اقتصادهای جهان
- چالش های اقتصاد ایران در نقطه شروع
📖 اساتید :
استاد طـه رمضــانی
استاد حسین عباسی فر
استاد حمیدرضــا مقصــودی
استاد محمد رضا رضی بهابادی
استاد سید امیر حسین حسینی
🔖 به عزیزانی که دوره را با موفقیت به پایان رسانند، گواهی رسمی پایان دوره اعطاء خواهد شد.
🗓 زمان برگزاری دوره : چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۳، ۴ و ۵ خردادماه ۱۴۰۲
📌محل برگزاری : شهر مقدس قم
(اسکان و پذیرایی بر عهده موسسه می باشد)
⏳آخرین مهلت ثبت نام : دوشنبه ۱ خرداد ماه ۱۴۰۲
💳 هزینه ثبت نام :
مجازی ۱۰۰ هزار تومان
حضوری ۱۵۰ هزار تومان
✅ ثبت نام اولیه و کسب اطلاعات بیشتر :
📩 ارسال عبارت «اقتصاد»
📩 به سامانه پیامکی 30003218
🌐 راه ارتباطی : شناسه @miqat47
پایگاه اطلاع رسانی l کانال ایتا
📣 با اطلاع رسانی این دوره به دوستان خود، گامی در مسیر جهاد تبیین برداریم.
#میقات_جوانان_انقلاب_اسلامی
#کارآمدی_اقتصادی
#تبیین_اقتصادی
#قرارگاه_طلاب
#جهاد_تبیین
#اقتصاد
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
چهل روز سفر معنوی "سیر الی الله"
#چله کلیمی
#مراقبه
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فردا یکشنبه
اول ماه ذی العقده
⬅️روزه
⬅️نماز اول ماه
⬅️غسل
⬅️صدقه
⚠️فراموش نگردد
⏪ نماز یکشنبه ذیالقعده
نمازی مستحبی و چهار رکعتی (دو نماز دو رکعتی) که در یکی از روزهای یکشنبه ماه ذیالقعده خوانده میشود و فضائل بسیاری از جمله آمرزش گناهان و باایمان مردن برای آن در روایات آمده است.
⬅️ چگونگی ادای نماز :
برای خواندن این نماز لازم است در یکشنبه ماه ذیالقعده،
غسل کرده
و وضو بگیرد
سپس دو نماز دو رکعتی مانند نماز صبح به نیت نمازیکشنبه ماه ذیالقعده بجا آورد
⏪ در هررکعت :
یکبار سوره حمد و سه بار سوره توحیدویکبارسوره فلق و یک بار ناس خوانده شود
⏪ پس ازپایان چهار رکعت :
هفتاد باراستغفارکرده【گفتن اَستَغفِرُ اللهَ و اَتوبُ إلیه
و آنگاه یکبار ذکر لا حول و لا قوة الا بالله بگوید و در پایان این دعا را بخواند:
«یا عَزِیزُ یا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لَا یغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ»
⬅️ فضیلت :
برای نماز یکشنبه ماه ذیالقعده ثواب زیادی ذکر شده، از جمله از رسول اکرم(ص) نقل شده :
هر کس این نماز را به جا آورد، توبهاش مقبول و گناهانش آمرزیده میشود، دشمنان او در روز قیامت از او راضی شوند، با ایمان میمیرد، دین و ایمانش از وی گرفته نمیشود؛ قبرش گشاده و نورانی شده و والدینش از اوراضی گردند؛ مغفرت شامل حال والدین وذریه او گردد؛ توسعه رزق پیدا کند؛ ملک الموت با او در وقت مردن مدارا کند؛ به آسانی جان دهد
برخی ازعالمان اخلاق از جمله میرزا جوادملکی تبریزی به خواندن این نماز توصیه کردهاند.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
☘☘☘☘☘☘☘☘
♥️ مهرواره
👈 #محله_همدل
🏆رقابت محلات سراسر ایران
برای همدل شدن
⏰ فرصتی برای
👈#گره_گشایی،
👈#روایت_همدلی،
👈#نشر_خوبی_ها،
«لبیک» را
به شماره 👈👈👈 ۵۰۰۰۹۶۵۰۰
پیامک نموده و همدلی را آغاز کنید.
رسانه محله همدل
در این محله دل به دل راه داره...
@mahaleh_hamdel
منتظر حضور پرشور مردم خوب استان یزد در این رقابت کشوری هستیم .
☘☘☘☘☘☘☘☘
اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد
https://eitaa.com/nehzat_yazd
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فراخوان پانزدهمین جشنواره علامه حلی
طلاب جوان (زیر 35 سال) حوزههای علمیه برادران و خواهران سراسر کشور [متولدین 1367/01/01 و مابعد آن] تا پایان روز یکشنبه 15 مرداد 1402 فرصت دارند فرایند ثبتنام در این جشنواره را تکمیل نمایند.
همچنین، اساتید حوزههای علمیه منوط به داشتن شرط سنی زیر 50 سال [متولدین 1352/01/01 و مابعد آن] و داشتن کد استادی در حوزههای علمیه برادران در سال جاری یا مجوز تدریس در حوزههای علمیه خواهران و جامعةالزهراء(س) در سال جاری، میتوانند در بخش اساتید این جشنواره شرکت نمایند.
آثار ارسالی میبایست در یکی گروههای علمی دهگانه جشنواره شامل: «تفسیر و علوم قرآنی»، «علوم حدیث و درایه»، «کلام»، «اخلاق و تربیت»، «فقه و حقوق اسلامی»، «فلسفه و منطق»، «اصول فقه»، «تاریخ اسلام»، «ادبیات» و «علوم انسانیِ مرتبط با حوزه دین» و در قالب: «مقاله»، «کتاب»، «تحقیق پایانی سطح دو» و «پایاننامه سطح سه حوزه یا کارشناسی ارشد دانشگاهی طلاب» باشد.
«نقش حوزههای علمیه در راهبردهای فرهنگ عمومی و دینداری جامعه» به عنوان موضوع بخش ویژه جشنواره پانزدهم است و افرادی که در این موضوع آثار خود را به جشنواره ارسال نمایند از 5 امتیاز ویژه در ارزیابی آثار و در صورت برگزیده شدن، معادل 1.5 برابر جوایز منتخبین بخش عادی جشنواره بهرهمند خواهند شد.
🌐 لینک ثبتنام کلیه طلاب خواهر و برادر سراسر کشور
🔰 فایل راهنمای ثبتنام در سامانه جشنواره
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
راهنمای ثبتنام در جشنواره.pdf
807K
فایل راهنمای ثبتنام در پانزدهمین دوره جشنواره علامه حلی(ره)
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📗 #مطالعه_کوتاه
از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی"
📍شماره 13
🟢سایر معاونان
💡#معاون_آموزش مدرسه نیز لازم است در این شورا حضور داشته باشد؛ بدان جهت که عمدۀ برنامههای مدرسه حول محور آموزش قرار دارد و همپوشی و اصطکاک میان برنامههای آموزشی و تربیتی بسیار است. بنابراین معاون آموزش باید نگرش تربیتی کاملی داشته باشد تا بتواند سایۀ توجهات تربیتی را بر تمام فرایند آموزش بگستراند.
👥 حضور سایر معاونان مانند #معاون_پژوهش نیز در این شورا توصیه میشود.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇
https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/20
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🌷پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:
💎اللَّهُمَّ اِرْحَمْ خُلَفَائِي ثَلاَثَ مَرَّاتٍ قِيلَ لَهُ وَ مَنْ خُلَفَاؤُكَ قَالَ اَلَّذِينَ يَأْتُونَ مِنْ بَعْدِي وَ يَرْوُونَ أَحَادِيثِي وَ سُنَّتِي فَيُعَلِّمُونَهَا اَلنَّاسَ مِنْ بَعْدِي
💎پیامبر اکرم سه مرتبه به خدای متعال عرض کرد:
خدايا جانشینان مرا از رحمت خود برخوردار ساز.
گفتند: يا رسول اللّٰه! جانشینان شما كيانند؟
پیامبر اکرم فرمود:
كسانى كه بعد از من، حديث و سنّت مرا روايت میكنند و به مردم میآموزند.
📚عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج۲، ص۳۷
#حدیث
#روحانیت
#طلبگی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
❗️حوزهی قم باید انقلابی بماند
⚠️ اگر بخواهیم #نظام_اسلامی -همین نظامی که الان تشکیلاتی دارد، قوای سهگانهای دارد، نیروهای مسلّحی دارد، دستگاهها و سازمانهای گوناگونی دارد- انقلابی بماند، اسلامی بماند، حوزهی قم باید انقلابی بماند؛ اگر حوزهی قم انقلابی نمانَد، حوزههای علمیّه اگر انقلابی نماندند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت.
#حوزه_انقلابی
🗓 بیانات در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ؛ ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
💎 عوامل کرامت ساز انسان از دیدگاه نهج البلاغه
🖌 اگر انسان باور داشته باشد که در محضر خداوند است و تمام رفتارهای او زیر نظر خداست، مراقب رفتارهایش خواهد بود، و درست شدن رفتار انسان نقش مهمّی در کرامت و بالندگی او ایفا خواهد کرد.
ادامه در 👇:
🔗 https://tahzib.ismc.ir/?p=2423
#اخبار
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🌐 برای تحقق تمدن اسلامی، نیازمند نسخههای اسلامی برآمده از قرآن و سنت هستیم.
🔹حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری بر لزوم عینیت بخشی به معارف نظری اسلام تاکید کرد و گفت: برای تحقق تمدن اسلامی، نیازمند نسخههای اسلامی هستیم.
ادامه در 👇:
🔗 https://tahzib.ismc.ir/?p=2429
#اخبار
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📗 #مطالعه_کوتاه
از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی"
📍شماره 14
🟢اساتید(قسمت اول)
🦋 نقش تربیتی #استاد در مواجهۀ مستقیم و مباشر بیبدیل است.
☘️ در حوزههای علمیه عوامل متعددی در تحول شخصیت طلبه نقشآفرینی میکنند؛ اما بیشک تأثیرگذارترین و موفقترین عامل در پرورش طلبه، استاد است.
✍️نقش استاد در شکلدهی به #اندیشه و #انگیزه و #رفتار طلبه بیهمتاست و بیشترین رسیدگی در حق طلبه نیز از استاد انتظار میرود.
👇🏻این ویژگی مرهون عوامل زیر است:👇🏻
🔸نخست اینکه بستر #تربیت و #تحول انسان ارتباط است و فرصت استاد برای ارتباط با طلبه از همه بیشتر است. استاد روزانه با طلبه مرتبط است و فرصت تأثیرگذاری طولانی در اختیار دارد. میتواند در این فرصت
💬حرف بزند،
✨عاطفه بورزد،
🔆برانگیزد،
💡راهنمایی کند،
❗️هشدار دهد،
🚦بشکند،
💎بسازد و برافروزد.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇
https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/21
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔻گزیدهای از جلسه پنجم بازخوانی کتاب #طرحکلیاندیشهاسلامیدرقرآن
استاد #میرباقری
🔰 در هر نظام اجتماعی نمیتوان توحیدی زیست!
🔹توحید، نظامی برای زندگی
توحید از دیدگاه نظری بینشی است که پایه و زیربنای نظام فکری است و آن را تعلیل میکند. از دیدگاه عملی نیز، قوارهای است برای اجتماع و شیوهای برای زندگی. به دیگر بیان، توحید، عنوانی است برای سیستم و نظامی که اسلام برای زندگی انسان متناسب دانسته و رشد و بالندگی انسان را در سایه آن نظام ممکن میداند.
🔸اندیشهی توحیدی مستلزم نظام اجتماعی خاص
انسان فقط در حوزهی فردی مکلف بر پرستش خدا نیست بلکه هر کجا اراده انسان عمل میکند و به تبع آن دارای مسئولیت میشود، در آن حوزه مکلف به پرستش خدا و احراز از پرستش غیر خداست. لذا اگر بخش عمدهای از ارادههای انسانی معطوف به حیات اجتماعی است، پرستش اجتماعی در آن حیات ضروری است. این نوع از پرستش در واقع پرستش مشاع و جمعی است که در هر مدل و ساختار اجتماعی محقق نمیشود. لذا نیاز جدی امروزِ ما، نظام اجتماعیِ متناسب با توحید است.
🔹دو گونه تعلق اجتماعی
اخلاق و احساسات و تعلقات اجتماعیِ جامعه به دو نحو ایجاد میشوند: یا در ذیل پرستش خدا و یا در ذیل طغیان بر خدا. اگر انسان و جامعهای بر خدا طغیان کرد، یک نوع خاصی از خلقیات در او ایجاد میشود. به تعبیر دقیقتر که در حدیث شریف عقل و جهل ذکر شده است، تمام صفات حمیده که در ذیل عقل آمده به دلیل طاعت، و تمام رذائل که در ذیل جهل آمده به دلیل استکبار از پرستش و طاعت خدای متعال است.
🔸اخلاق ولایی و نظامات اجتماعی
این قوای حمیده مستقیما برای آحاد انسانی جعل نشده است بلکه در اختیار عبد مطلق خداوند که وجود مقدس نبیاکرم است قرار گرفته و ما به میزان تولی و تبعیت از ایشان و تبری و دوری از جبههی شیطان، متصف به این قوا میشویم. ساخت اجتماعی جامعه و نظام سیاست و اقتصاد و فرهنگ نیز، تابع و تجلی این قوا و تعلقات است.
🔹وسعت دید موحد در لایه فردی
وسعتِ دید انسان موحد از مهمترین اثرات توحید است. در لایهی فردی، وسعت دید به این معناست که انسان موحد، خود را در دنیا و امکانات دنیایی محدود نمیکند و زندگی او محصور در لذتهای دنیا نیست. او زندگی را وسیعتر حیات دنیایی میبیند و درک میکند که بشر با این همه استعداد و امکانات ذاتی برای چند صباح زندگی دنیایی آفریده نشده است.
🔸وسعت دید موحد در لایه اجتماعی
اما در بعد اجتماعی، وسعتِ دید انسان موحد این است که او طرح الهی را که انبیاء برای آن مبعوث شدند، در وسعتی حقیقی درک میکند. انسان اگر طرح الهی را محدود ببینید، احساس میکند که انبیاء شکست خوردهاند. در حالیکه اگر کلنگر به تاریخ انبیاء بنگریم، درمییابیم که انبیاء در ایجاد مسیر کلی هدایت انسان و ارتقاء سطح بندگیاش موفق بودهاند. البته پیروزی وهلهای پیروان انبیاء به شرط صبر و ایمان در راه انبیاء است.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🏷#طلبه باید با دعا، با ذکر و با مناجات انس پیدا کند.
🏷طلبه باید زندگی خود را یک زندگی دینىِ محض بکند.
🏷طلبه باید دل خود را پاک و صاف کند، تا وقتی در مقابل انوار معرفت و توفیقات الهی قرار گرفت، تلألؤ پیدا کند؛
⚠️برادران! بدون اینها #نمیشود.
⭕️ما کسانی را داشتیم که از لحاظ علمی، مراتب بالایی هم داشتند و مغزشان قوی بود؛ اما دل و روحشان ضعیف و آسیبپذیر بود.
♨️وقتی اینجا آن #بنیهی_معنوی و دینی ساخته نشود، آنجا که پای مقام و امکانات مادّی به میان میآید، انسان #میلرزد؛
♨️آنجا که پای #فداکاری به میان میآید، انسان میلرزد و نمیتواند جلو برود؛
⁉️آن وقت چهطور میشود یک ملت و یک مجموعه را هدایت کرد؟
۱۳۷۰/۱۲/۰۱
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🎙امام خامنهای:
⚠️بشر، وقتی از #معنویّت غافل شد، همه درهای #اصلاح و صلاح به روی او بسته میشود.
۱۳۷۴/۰۹/۲۹
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
1402.02.23_1.mp3
46.18M
🎧 آیتالله میرباقری | سخنرانی در یادوارۀ شهدای روحانیت، ۱۴۰۲/۲/۲۳
💥 دعوای حضرت موسی(ع) و فرعون، بر سر درآمدهای رود «نیل» نبود! بلکه: «هَٰذَانِ خَصْمَانِ اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِمْ».
دعوای امروزِ انقلاب اسلامی و نظام استکبار هم همین است: «هَٰذَانِ خَصْمَانِ اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِمْ».
💥 «پیام امام به مهاجرین جنگ تحمیلی (۲ فروردین ۱۳۶۸)» منشور مقاومت است و مِحَک ارزیابی دولتهاست.
💥 به نظر من، تلقّی امام راحل(ره) از مردم ایران این بود که این مردم، تربیتشدۀ فرهنگ عاشورا و ذخیرۀ هزار و چهارصد سالۀ عاشورا هستند و اهلبیت(علیهم السلام) روی این مردم سرمایهگذاری کرده و با آنها میخواهند آیندۀ جهان را بسازند. البته ملّت ایران خودشان این مسیر را انتخاب کرده و پذیرفتهاند و پای سختیهای این فتح بزرگ خواهند ایستاد.
💥 مردمی که پرچمدار زمینهسازی ظهور امام زمان(عج) هستند، درست نیست که در زیر چرخدندههای توسعه، خُرد شوند! این کار خیانت است. مشکلات مردم حتماً باید حل شود. الگوهای غربی و بنیان سرمایهداری فاسد غربی است که چنین مشکلاتی را ایجاد کرده است.
💥 ما امروز چارهای جز این نداریم که برای نسل جدید، تصویری از انسان مطلوبِ الهی و ایثارگر، در مقابل رؤیاهای غربی، خلق کنیم.
بعد از انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) فرهنگ شهادت را در قلّۀ انسانهای وارسته به نمایش گذاشتند و بعد از ایشان هم رهبر عزیز انقلاب، فرهنگ شهادت را تبدیل به فرهنگ عمومی و یک گفتمان بیدارگر و شورانگیز کردند.
🖇https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/5385
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd