📗 #مطالعه_کوتاه
از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی"
📍شماره 5
🟢 تکلیف ما (قسمت دوم)
⌛️گاهی گمان میشود که ما باید منتظر بمانیم تا #امام_زمان علیه السلام جهان را اصلاح کند! درحالیکه اگر بنا بود آن حضرت به تنهایی این کار را انجام دهد، این همه توقف و معطلی نمیداشت. بیش از هزارسال پیش تشریف میآورد و با فوت و دست عنایت یا با گوشۀ چشم و فیض روحالقدس، همۀ عالم را گلستان میکرد. اگر قرار بود یک نفر به تنهایی اسلام را حاکم کند نوبت به امام زمان هم نمیرسید. شخص پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم با قدرت غیبی، دست عنایت، نگاه مرحمت، نظر لطف و مانند آن همۀ انسانها را سلمان و ابوذر و همۀ عالم را اصلاح میکرد و این همه ظلم و فسق و شرک و کفر و فساد و تبعیض و بدبختی و گرسنگی را باقی نمیگذاشت. حتی اگر قرار بر این بود، نوبت به پیامبر خاتم هم نمیرسید؛ عیسی مسیح علیه السلام با دم مسیحایی خود، این کار را انجام میداد. و چه بسا نوبت به او هم نمیرسید خود خدا با مشیت کن فیکونی این کار را میکرد، و نیاز به فوت و دست عنایت هم نداشت!: «وَلَوْ شَاءَ لَهَدَاكُمْ أَجْمَعِينَ» اگر میخواست همه را هدایت میکرد. «وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَآمَنَ مَنْ فِي الْأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعًا» با مشیت خدا همۀ انسانها به انسانهای کامل نورانی و مؤمنان هدایتیافته تبدیل میشدند.
💡حق این است که این مهم با همت #مؤمنان صورت میگیرد.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇
https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/12
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔹در راه رسیدن به تو گیرم که بمیرم
🔹اصلاً به تو افتاد مسیرم که بمیرم
▫️یک قطره ی آبم که در اندیشه ی دریا
▫️افتادم و باید بپذیرم که بمیرم
▫️یا چشم بپوش از من و از خویش برانم
▫️یا تَنگ در آغوش بگیرم که بمیرم
▫️این کوزه ترک خورد! چه جای نگرانی است
▫️من ساخته از خاک کویرم که بمیرم
▫️خاموش مکن آتش افروخته ام را
▫️بگذار بمیرم که بمیرم که بمیرم
✍️فاضل نظری اراکی
#طلبگی
#میثاق_طلبگی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📤 دریافت فایل پاورپوینت
+ فایل word
+ فایل PDF منابع مطالعاتی پیرامون هویت صنفی روحانیت
✍️مطالعهی این کتابها برای اساتید و مدیران نیز این امکان را فراهم میسازد که طلاب جوان را در بهرهبرداری بیشتر از سرمایهها و فرصتها راهنمایی کنند و آنان را از سرگردانی، شبهه و تردید نجات بخشند و با معضل بحران هویت مقابله کنند.
شورای تهذیب و تربیت مدارس علمیه نیز باید بر عمدهی این کتابها اشراف داشته باشد و از مباحث آن در حل مسائل فراوان عالم طلبگی بهره گیرد.
عمده آثار موجود، در فهرست زیر منعکس است. تقسیمبندی کلی این فهرست به شرح زیر است:
🏷طلبه و هویت طلبگی
🏷طلبه؛ اخلاق و خودسازی
🏷طلبه و علمآموزی
🏷طلبه و انقلاب اسلامی
🏷طلبه و رسالتهای اجتماعی
🏷طلبه و زندگی خانوادگی
🏷کتابهایی برای اساتید حوزههای علمیه
🏷کتابهایی برای مدیران مدارس علمیه
🏷کتابهایی برای مسئولان و کارگزاران حوزه
🔗فایل منابع مطالعاتی پیرامون هویت صنفی روحانیت را از سایت حجره نما دریافت کنید:
https://hojre-nama.ir/?p=2066
#هویت_طلبگی
#هویت_صنفی_روحانیت
- - - - - - - - - - - - -
📌🔔 پیشنهاد میشود از فرصت نمایشگاه کتاب تهران استفاده کرده و کتابهای مربوط به موضوعات بالا را تهیه و مطالعه کنیم.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📘 کتاب های مرکز مشاوره اسلامی سماح در نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۲
📈 واحد پژوهش مرکز مشاوره اسلامی سماح حوزههای علمیه، در راستای تولید و انتشار آثار کاربردی، مهارتی و درمانگرانه با رویکرد اسلامی، در دو سال گذشته موفق شده است ۶ عنوان کتاب به اضافه تعدادی مقاله، جزوه، بروشور و… چاپ و منتشر نماید.
📌آثار تولید شده در این مرکز، امسال در نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران که در تاریخ ۲۰ تا ۳۰ فروردین برگزار میشود، عرضه میگردد. علاقهمندان جهت تهیه این آثار میتوانند با جستجوی نام اثر در وبگاه Ketab.ir اقدام نمایند.
🖍 عناوین آثار تولیدشده به شرح ذیل است:
– تلاش بانشاط: تعدیل کمالگرایی افراطی (محمد فرهوش، عماد رحیمی)
– با خود غریبه نباشیم: خودآموز مهارت خودآگاهی (محمود حسنینژاد)
– اخلاق حریم خصوصی در مشاوره (احمدزاده)
– امیددرمانی با رویکرد اسلامی (محمد فرهوش، احمد انتصاری)
– نباشه برای بعد: راهنمایی رهایی از اهمالکاری (محمد فرهوش، عماد رحیمی)
– کمالگرایی افراطی نسبت به همسر و درمان آن (مجتبی فرهوش)
📌 لینک خرید آثاری که در مرکز مشاوره سماح تولید شده و توسط انتشارات اخلاق و تربیت عرضه شده است:
https://b2n.ir/t94636
https://tahzib.ismc.ir/?p=2327
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
#لوح
🔰سالروز شهادت #امام_جعفر_صادق علیه السلام بر تمام شیعیان و محبین حضرت تسلیت و تعزیت باد
══✼🍃🌷🍃✼══
#اطلاعیه
#مراسم_شهادت_امام_جعفر_صادق
و بزرگداشت شهدای حماسه سال۴٢ مدرسه فیضیه و آغاز نهضت امام خمینی (ره)
🔹از چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه به مدت سه روز
🔹 ساعت ۶ الی ٨ صبح
🔹 خیابان امام خمینی (ره) روبروی مسجد روضه محمدیه (حظیره) انتهای کوچه مشروطه
مدرسه علمیه دارالشهداء امام خمینی (ره)
━━💠🍃🌺🍃💠━━
✅ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
🆔 @tahzib_yazd
✅ «مدیریت حوزه علمیه استان یزد»
🆔 @heyazd
6.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣📣 #اطلاعیه
به مناسب جهت آشنایی بیشتر با حوزه برگزار می گردد: 👇👇👇
🔸نمایشگاه #شاگردانصادق
با محوریت:
#هویتطلبگی
#شهدایطلبه
#علمایاردکان
#کتبدرسیحوزه
#مشاغل و #آیندهطلبگی
🔹کاری از #طلابدهههشتادی حوزه علمیه امام صادق علیه السلام اردکان
🔻مکان: مصلای امام خمینی اردکان
🔰زمان بازدید:
پنجشنبه ۲/۲۸: ساعت ۱۸ تا ۲۱
جمعه ۲/۲۹: ساعت ۱۱ تا ۱۴
10.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅 مرحوم آقای مصباح (رضوان الله علیه) یک استادِ فکر بود... همچنانی که علم استاد میخواهد، فکر هم استاد میخواهد. ١۴٠١/٢/۶
امام خامنه ای مدظله العالی
🔰 ثبت نام دوره ۴٠ روزه طرح ولایت تابستان ١۴٠٢
👈 #دانشجویان و #فعالینفرهنگی سراسر کشور
💯 مکان: #مشهد_مقدس ❤️
🔻 زمان دوره: 👇
🔸 دوره اول : ١٠ تیرماه
🔸 دوره دوم: ٢٣ تیرماه
🟥 ثبت نام: تا یک خرداد ماه
🌐 Hamzevasl.ir
☎️ کسب اطلاعات بیشتر(ساعت٩تا٢١)
🧑💼برادران:
09962866500 و 09962867500
🧕خواهران:
09100336652 و 09036141498
📌 این دوره را به بهترین دوستانمون معرفی کنیم.🙋♂
#یکبار_برای_همیشه
#طرح_ولایت #معلمین #دانشجویان #فعالین_فرهنگی
👈 آدرس کانال:
🆔 @hamzevasl
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
.
🟢 فهرست #اسناد_راهبردی و طرحهای تحولی مرکز مدیریت حوزههای علمیه:
📚📚📚📚📚📚📚📚📚
📌برای دسترسی به فایل اسناد و دریافت آنها بر هر عنوان کلیک کنید.
1️⃣سند چشم انداز حوزههای علمیه
2️⃣منشور حوزههای علمیه
3️⃣کلیات سند آمایش سرزمینی
4️⃣نظامهای جامع حوزههای علمیه
5️⃣کلیات برنامه پنجساله مدیریت حوزههای علمیه
6️⃣کارویژههای روحانیت
7️⃣نقشه جامع علمی حوزه
8️⃣درختواره رشتهها و گرایشهای تخصصی
9️⃣درختواره دورههای کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه
🔟نظام جامع شوراهای ستادی مدیریت حوزههای علمیه
1️⃣1️⃣کلیات سند برنامه راهبردی و عملیاتی طلاب دانشگاهی
2️⃣1️⃣کلیات طرح رتبهبندی واحدهایآموزشی
3️⃣1️⃣سند راهبردی و نظام جامع امور نخبگان و استعدادهای برتر
4️⃣1️⃣مجموعه طرح تحولی مرکز ارتباطات و بینالملل
5️⃣1️⃣کلیات تفاهمنامههای مدیریت حوزههای علمیه
6️⃣1️⃣طرح ظرفیتهای بینالملل حوزه
7️⃣1️⃣آشنایی با پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت
8️⃣1️⃣آشنایی با دبیرخانه حمایت از طرحهای پژوهشی
9️⃣1️⃣طرح هدایت علمی تربیتی
0️⃣2️⃣آییننامه گروههای علمی تربیتی
1️⃣2️⃣طرح سراسری ارزیابی علمی
2️⃣2️⃣طرح واسپاری برنامهها به مدیریتهای استانی
3️⃣2️⃣سیاستهای کلان تعاملات پژوهشی حوزههای علمیه
4️⃣2️⃣برنامه جامع پژوهشی طلاب حوزههای علمیه
5️⃣2️⃣طرح ارزیابی و رتبهبندی واحدهای پژوهشی
6️⃣2️⃣طرح تاسیس مرکز مدیریت ایده در علوم اسلامی
7️⃣2️⃣طرح سامانه نیازها و الویتهای پژوهشی دینی حوزههای علمیه
8️⃣2️⃣ساماندهی پژوهشگران حوزوی
9️⃣2️⃣طرح جامع هجرت حوزههای علمیه
0️⃣3️⃣طرح جامع هنر حوزههای علمیه
1️⃣3️⃣طرح بینات
2️⃣3️⃣طرح اطلس فرهنگی تبلیغی
3️⃣3️⃣طرح نخبگان و چهرههای تبلیغی
4️⃣3️⃣طرح انجمنهای فرهنگی تبلیغی و هنری
5️⃣3️⃣طرح ارتقای مسجد در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی
6️⃣3️⃣طرح گروههای جهادی مدارس علمیه
7️⃣3️⃣طرح دوره نظام جامع اندیشه اسلامی
8️⃣3️⃣برنامه جامع تهذیبی و تربیتی حوزههای علمیه
9️⃣3️⃣طرح استعدادیابی طلاب
0️⃣4️⃣طرح مراکز مشاوره و اساتید مشاوره حوزههای علمیه
1️⃣4️⃣طرح دوره میثاق طلبگی
2️⃣4️⃣طرح ولایت ویژه طلاب
3️⃣4️⃣طرح سیرهای مطالعاتی
4️⃣4️⃣طرح دورههای آموزشی و مهارتی با رویکرد تهذیبی
5️⃣4️⃣طرح تعالی
6️⃣4️⃣آئیننامه مرکز رشد حوزههای علمیه
7️⃣4️⃣طرح تأسیس کانون دانشآموختگان
8️⃣4️⃣طرح جامع حوزه انقلابی
9️⃣4️⃣طرح اعتلاء و نهادینهسازی اخلاق و معنویت در استان قم
0️⃣5️⃣مجموعه قوانین و مقررات معاونت آموزش امور اساتید
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📗 #مطالعه_کوتاه
از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی"
📍شماره 6
🟢 جبهه مؤمنان
❗️البته این #حرکت_بزرگ_جهانی به صورت فردی پیش نخواهد رفت.
🌐 با یک حرکت ایمانی گسترده به صورت جمعی، تشکیلاتی و امتی محقق میشود؛ یعنی مؤمنان باید به ید واحد و پیکرۀ یکپارچه تبدیل شوند و برای انجام یک عملیات گسترده در مقابل دشمن، جبهۀ واحد باشند.
✨به بیان دیگر خدا و امام زمان این کار را به تنهایی انجام ندادهاند؛ ما هم گمان نکنیم که میتوانیم این کار را به تنهایی انجام دهیم.
🏷 امیرالمؤمنین میفرمایند: «وَ لَیْسَ امْرُؤٌ - وَ إِنْ عَظُمَتْ فِی الْحَقِّ مَنْزِلَتُهُ وَ تَقَدَّمَتْ فِی الدِّینِ فَضِیلَتُهُ - بِفَوْقِ أَنْ یُعَانَ عَلَی مَا حَمَّلَهُ اللَّهُ مِنْ حَقِّهِ؛ وَ لَا امْرُؤٌ - وَ إِنْ صَغَّرَتْهُ النُّفُوسُ وَ اقْتَحَمَتْهُ الْعُیُونُ - بِدُونِ أَنْ یُعِینَ عَلَی ذَلِکَ أَوْ یُعَانَ عَلَیْهِ» یعنی هیچ کس - هر چند جایگاه او بزرگ و ارزش او در دین بالا باشد- بینیاز نیست که او را در انجام حق یاری رسانند و هیچ کس گرچه مردم او را خوار شمارند و در دیدهها بیارزش باشد، کوچکتر از آن نیست که کسی را در انجام حق یاری کند، یا دیگری به یاری او برخیزد.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇
https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/13
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
استکبار ستیزی در کلام رهبری.pdf
2.19M
📚#جزوه استکبار ستیزی در کلام امام خامنه ای
📄#پیشخوان_مطالعاتی
🔻برخی از عناوین:
🔹عمق تفکر اسلامی و قرآنی استکبار ستیزی
🔹حرکت استکبار، کنار زدن نسل جوان از صحنهی مقاومت
🔹علل و ریشههای نفرتِ ملّت ایران از رژیم امریکا
🔹استکبار یعنی تحمیل اراده دولت آمریکا بر مجموعهی انسانی
🔹چرایی مبارزه مردم با استکبار
🔹نقاط قوت جمهوری اسلامی و نقاط آسیبپذیر استکبار
🔹خطرناکتر بودن سلطه فرهنگى از سلطه اقتصادى و سیاسى
🔹خصوصیّات و شاخصههای نظام استکبار
🔹استکبار، دشمن استقلالِ یک ملّت
#استکبار_ستیزی
#امام_خامنه_ای
📌دسترسی به متن بیانات
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
العلما ورثه الانبیاء.mp3
3.21M
🎙العلماء ورثة الانبیاء
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd