زیارت_5886497930390537966.mp3
2.08M
🔖منبر کوتاه🔖
🔊#صوتی
🔅قول دستگیری امام رضا علیهالسلام از زائرانشان در سه جا
🔰 #استاد_عالی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
سخنرانی-حجت-الاسلام-رفیعی-پیرامون-مقام-و-شخصیت-امام-رضا-علیه-السلام3.mp3
8.01M
🔖منبر کوتاه 🔖
#امام_رضا علیه السلام
#استاد_رفیعی
💠 آثار زیارت امام رضا علیه السلام در کلام امام صادق علیه السلام 💠
#شهادت_امام_رضا علیه السلام
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖منبر کوتاه 🔖
🎥#تصویری
🔅بهترین خبر برای زائران امام رضا(ع)
🔰#استاد_فاطمی_نیا
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مگر به وساطت امام رضا علیهالسلام
🎙آیت الله جوادی آملی
#شهادت_امام_رضا علیهالسلام
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🌗 بسته ویژه بهمناسبت سالروز شهادت «عالم آل محمد»(ع)
✔️با آثار و گفتارهایی از صاحبنظران و اساتید حوزه و دانشگاه:
✔️🔘گفتگو:
💠 روشنگری مکتب رضوی علیه دیکتاتوری مأمونی/ علامه سیدجعفر مرتضی عاملی
💠 مناظرات امام رضا(ع)؛ سیره علمی و عملی یک امام/ یحیی یثربی
💠 هجرت تمدن ساز؛ گسترش علم در زمان امام رضا(ع) / محمدهادی همایون
💠 ایران تنها امید علویان/ محمدحسین رجبی دوانی
💠 مغفول بودن نقش امام رضا(ع) در فقه اهل بیت(ع)/ سیدمحمدعلی خادمی
💠 سبک و سلوک سیاسی امام رضا(ع)/ علی شفیعی
💠 مناظرات امام رضا(ع) ضابطهمند و عقلایی بود/ سیدجعفر مرتضی عاملی
💠کُتب کرامات و معجزات امام رضا(ع)، الگوی مناسبی برای سبک زندگی نیست/ مهدی غلامعلی
✔️🔘 یادداشت:
✍️ نسبت فقه و اخلاق در آموزههای امام رضا (ع)/ احمد پاکتچی
✍️ «فقه الرضا» را چه کسی نوشته است؟/ جواد زمانی
✍️ مبارزه از نزدیکترین فاصله؛ تأملی بر سیره سیاسی امام رضا(ع)/ مهراب صادقنیا
✍️ این ولایتعهدی به شرط لا/ رسول جعفریان
✍️ فصلی که دوباره باید خواند/ نجمالدین طبسی
✍️ ولایتعهدی امام رضا(ع)؛ توطئه یا باور!/ سید علیرضا واسعی
✍️ فهم تمدنی سیرهی امام رضا علیهالسلام/ محسن الویری
✍️ برکات بیشمار ثامن الحجج (ع) برای ایرانیان/ علی نصیری
✍️ تقریری بر عدم تقیه امام رضا(ع) در عصر خویش: مجید معارف
✍️ امام رضا(ع)، الگوی گفتگوی جهانی امروز؛ روششناسی مناظرات ثامن الائمه/ حسن امینیفر
✍️ افق گشاییهای فقهی_کلامی عالم آل محمد/ اکبر مرادخانی
✍️ اصول مناظره و آزاداندیشی در سیره امام رضا (ع)/ عباس مصلایی پور
✍️ شاهراه معرفت/ کاوه اسماعیلی
✍️ هدایت موحدانه/ سیده مژگان سخایی
✍️ توسعه تشیع، تعمیق دین/ مسلم شهابی
✍️امام رضا(ع)، سرمشقی برای زیستن در دایره جامعه/ مهدی هادی
✍️درسهایی برای کاهش مشکلات زندگی در «سیره امام رضا (ع)»/ محمدعلی مطلبی فشارکی
✍️ پنج برش از تمایزهای رفتاری امام رضا(ع)/ رضا نظرزاده
✍️ فرصت خاص توسعه تمدنی دیار کهن/ سیدحسین حُرّ
✍️ خانوادۀ متعالی در مکتب رضوی/ احسان صمدی
✍️ معرفی امام معرفی اسلام است/ محمدجواد اخگری
✍️ پنج دستور امام رضا(ع) برای سلوک عاشورایی/ سید محمدمهدی میرباقری
✍️امام رضا (ع) و الگوی گذار به عدالت جهانی موعود/ مجتبی الهی خراسانی
✔️🔘 گزارش:
🔻اصول و مبانی جهاد اقتصادی در سیرۀ رضوی/ آیتالله مکارم شیرازی
🔻بررسی کتاب «الحیاه السیاسیه للامام الرضا(ع)»/ محمدعلی مهدیراد
🔻کنشگری اجتماعی امام رضا(ع)/ احمد مبلغی
🔻امام رضا(ع)؛ زندگی و اقتصاد/ محمد حکیمی
🔻جایگاه عقل در روش تفسیری امام رضا(ع)/ علی نصیری
🔻روایات رضوی بستر مناسبی برای فقه مقارن/ محمود ملکی
🔻نقش امام رضا(ع) در ترمیم سازمان وکالت ائمه(ع)/ محمدرضا جباری
🔻واقعنگری و پرهیز از مباحث انتزاعی در مکتب فقهی امام رضا(ع)/ محمدعلی مهدیراد
🔻کارآمدی سیره امام رضا(ع) در فقه شیعی/ مهدی مردانی
🔻 «تمدّن رضوی» اسلام حداقلی را رد میکند/ موسی نجفی
🔻شیوههای حل مشکل الحدیث عیون اخبار الرضا(ع)/ یاسین پورعلی
🔻«ازدواج و تشکیل خانواده» در سیره رفتاری علی ابن موسی الرضا(ع)/ رضا وطن دوست
🔻مناظرات رضوی در بستر عقلانیت دینی/ حسن حسینییار
🔻 سنت پیامبر(ص) در نگاه امام رضا(ع)/ رحمان ستایش
🔻طبق روایات امام رضا (ع) معاویه جزء صحابه پیامبر(ص) نیست/ محمود ملکی
🔻سیره رفتاری امام رضا(ع)؛ گزارههایی برای تمام بشریت/ ابوالقاسم علیدوست
📸 تصاویر برگزیده از حضور رهبر انقلاب، مراجع و علما در مراسم غبارروبی مضجع مطهر امام رضا(ع)
📽 فیلم/ گزیدهای از بیانات آیتالله خامنهای در کنگره جهانی امام رضا(ع) در سال ۱۳۶۵
📘 امام رضا(ع)؛ دیدگاهها و نظرها/ معرفی ۳۱ مقاله علمی
📗سیره امام رضا(ع) در رویارویی با تعارضهای خاندان علوی/ معرفی کتاب
📙«امام رضا (ع) و مخالفان»؛ با تکیه بر مبانی، اصول و تعامل امام/ معرفی کتاب
📚 منبع: اجتهاد
🌐 کانال نشریه معارف🔻
https://eitaa.com/maarefmags_ir
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
❇️ لزوم حضور اجتماعی طلاب و روحانیون در تمام مناطق کشور و در بین مردم
🔻آیتاللهالعظمی سبحانی در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزههای علمیه:
🔖 طلاب و روحانیون بعد از کسب مدارج علمی، باید به مواطن خود بازگشته و به رسالتهای تبلیغی خود بپردازند.
❗️تجمع روحانیون در قم و مشهد درحالی است که امروز بسیاری از روستاها و مساجد در کشور، فاقد روحانی بوده و شئون روحانیت روی زمین مانده است.
🔅تعامل سازنده مرکز خدمات و مراکز مدیریت حوزههای علمیه می تواند در بکارگیری و ساماندهی طلاب در شئون حوزوی خود در مساجد، روستاها و شهرها، بسیار موثر و سازنده باشد.
https://hawzahnews.com/xcr8Z
#تبلیغ
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🎙 آیت الله میرباقری
🔰ریاضت ما طلبهها | ارزش عظیم کار فقاهت🔸
▫️ #ریاضت ما طلبهها با بقیه فرق دارد؛ ما باید بنشینیم و #بحار را #ده_دور بخوانیم. کار سختی است، ولی باید بخوانیم. ما باید #وسائل_الشیعه را چند دور بخوانیم و به کلمه به کلمۀ آن دقت کنیم.
▫️ بزرگانی هستند که هشتاد سال شاگردی کرده، استادی کرده، کتاب خواندهاند، همه کتب و اقوال فقها را میبینند، روایات را میبینند، آخرش هم می گویند «الاحوط ...»
▫️ من به یک آقایی که خودش اهل دل بود، گفتم، آقا فلانی بهتر است یا فلانی؟ جواب من را نداد. آن موقع دوره مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی بود. گفت: این کاری که این فقیه بزرگوار می کنند که بعد از هشتاد سال استادی و شاگردی و شب زندهداری، از سر شب تا صبح می نشیند و زحمت می کشد، آخرش می گوید الاحوط. این الاحوط برتر از همه آنهاست. این کار فقیه است.
...آدم سی سال در حوزه علمیه باشد، اما یک دور کافی نخوانده، یک دور بحار نخوانده!! پس چه خواندهای؟!
اگر اصول کافی و بحارالانوار را نخوانده ایم، پس چرا اسم خودمان را میگذاریم طلبه؟
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انتهای مسیر #کشف_حجاب کجاست؟
📌وقت تلنگر
بیایید خیال کنیم که سالها گذشت...
مرزهای پوشیدگی کمکم شکست...
🎞 تیزر فرهنگی #غیر_عادی ؛ روایتگر داستانی خیالی از آیندهی ایرانِ بدون هنجارها
📡این محتوای دقیق و شناختی را لازم است همه ایرانیان ببینند؛ انتشار حداکثری با شما
@samah_yazd
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باسلام بخشی از فعالیت های آموزشی عملیاتی طلاب بسیجی در راستای تربیت طلبه تراز انقلاب که توسط گردان شهید آرمان علی وردی سازمان بسیج طلاب استان برگزار گردیده است
@btyazd99
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
ربیعالاول؛ ماه حیات و زندگی - Khamenei.ir.mp3
1.28M
🎙امام خامنهای:
🌷بعضی از اهل معرفت و اهل سلوک معنوی معتقدند که ماه ربیعالاول، به معنای حقیقی کلمه، ربیع حیات است، ربیع زندگی است؛
زیرا در این ماه، وجود مقدس پیامبر (ص) و همچنین فرزند بزرگوارش امام صادق (ع) ولادت یافتهاند و ولادت پیغمبر سرآغاز همهی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
⚫️ پرهیز از #تبلیغ معارف بدون عمل
🎙امام خامنهای (حفظه الله تعالی) :
💢«اگر برويد [تبلیغ]، عالىترين مفاهيم اسلامى و معارف اسلامى را براى مردم بيان كنيد اما خداى نكرده در عمل، مردم در شما صدق و دين و تقوى و امانت و بىاعتنايى به دنيا نبينند، [و] ببينند كه اين آقايى كه آمده است عالىترين معارف را در باب توحيد، در باب نبوت، در باب ارزش انسان، درباب احكام الهى، در باب نبوت ارسال پيغمبران، در باب اهداف حكومتهاى الهى، از استقرار عدل - كه اينها معارف عالى الهى اسلامى است ديگر - در باب معارف عرفانى خيلى بالا براى مردم بگوييد اما بعد ببينند آقا در انجام واجبات كاهل است،
⛔️در محرمات بىپرهيز است،
⛔️در نظر و طمع به ما فى ايدى الناس حريص است،
⛔️در ارتباط با محارم الهى گستاخ است،
⚠️اگر اين را ببينند، همهى آن حرفها يك سر سوزن فايده نخواهد كرد.
⚠️به چشم حقارت نگاه نكنيد به كسى كه حالا رفته فقط يك چند تا مسأله و چند تا حديث و اينها مىگويد. نگوييد آقا! ما مىرويم آنجا يك عالَم معارف و همهى حرفهاى آقاى مطهرى را مىرويم در سخنرانى بيان مىكنيم؛ نه آقا.
⭕️اگر رفتيد بهترين حرفها را گفتيد اما عمل آن جورى بود، فايدهيى ندارد.» 1372/11/4
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
⏱ منتشر شد...
🎙 قسمت چهارم از فصل اول
✳️ " نسبت من با مردم چیه ؟ " ✳️
از اینجا بشنوید 👇👇
🎙 فصل اول | قسمت چهارم | " نسبت من با مردم چیه ؟ "
📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📜امضای طومار محکومیت اهانت به #قرآن کریم در حرمهای مطهر قم و مشهد
✔️با توجه به امضای حدود ۸۰ درصد از طومار هزار و ۱۱۴ متری محکومیت اهانت به قرآن کریم در بزرگترین خیمه قرآنی اربعین واقع در عمود ۱۲۲۲ مسیر پیاده روی اربعین حسینی، باقی مانده آن به متراژ ۲۵۰ متر برای امضا توسط عزاداران اهل بیت(ع) در ایام پایانی ماه صفر در حرمهای مطهر قم و مشهد نصب و در حال امضاء توسط زائرین میباشد.
🔻ادامه این خبر را از لینکهای زیر دنبال کنید.
📎ایکنا
📎ایرنا
📎فارس
📎مهر
📎حوزه
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📍طلبگی و وظایف روحانیت
🏷گزیده ای از مهمترین مباحث مطرح شده در آخرین دیدار حضرت آقا با طلاب حوزه های علمیه تهران که در تاریخ 25 اردیبهشت 1395 انجام گرفته است.
🔹مهمترین وظایف روحانیت «هدایت فکری و دینی»، «هدایت سیاسی و بصیرتافزایی» و «راهنمایی و حضور در عرصهی خدمات اجتماعی» می باشد.
🔹تبدیل جامعه به جامعهای دینی، بر عهدهی علما، روحانیت و طلاب است.
🔹روحانیون و طلاب باید مسلح و آماده، وارد عرصهی مقابله با شبهات و تفکرات غلط و انحرافی در فضای مجازی شوند.
🔹«درک اسلام ناب و متکی بر کتاب و سنت» با ابزار خرد و اندیشهی اسلامی، وظیفهی مهم روحانیون است.
🔹روحانیون و طلاب با بهترین روشها، مردم را به عبادات و ظواهر و مصادیق دینی از جمله صدق، امانت، تقوا، ترک منکر، امر به معروف و سبک زندگی صحیح، هدایت کنند.
🔹طلاب باید با استدلال صحیح، اعتقادات موروثی را که ممکن است در گذر زمان دچار زوال شده باشند، عمق ببخشند و به مسیر صحیح بکشانند.
🔹استمرار حرکت صحیح و انقلابیِ کشور و جامعه، بدون حضور مستمر روحانیت امکانپذیر نیست.
🔹در جمهوری اسلامی، تداوم حضور علما و روحانیون و در نتیجه، حضور مردم در عرصهها، استمرار حرکت انقلاب را ممکن کرده است.
🔹حضور طلاب در خدماترسانی به مردم، مدرسهسازی، بیمارستانسازی، کمک به مردم هنگام حوادث و دیگر عرصهها، نیروهای مردمی را نیز به صحنه میآورد و منشأ خدمات خواهد شد.
🔹طلاب همت خود را برای ایفای مسئولیتهای روحانیت که هیچ تخصص دیگری نمیتواند جایگزین آن شود، بهکار گیرند.
🔹ایفای مسئولیتهای روحانیت به معنای هدفگیری مناصب و مقامات و عناوین نیست، بلکه در همهی اوقات باید کسب رضایت پروردگار و امام عصر (عج) هدف اصلی قرار گیرد.
🔹«مراقبت از اینکه حوزههای علمیه از شیوهی طلبگی به شیوهی دانشگاهی گرایش پیدا نکنند»، «طرح آموزش اخلاق در حوزهها» و «منطقهای کردن گزینش و جذب طلاب»، از مسئولیت مدیران حوزهها است.
🗓متن کامل بیانات
#روحانیت
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
نکاتی برای فهم راقی از بیانیه گام دوم - محمد عالم زاده نوری.docx
108.5K
🔰نکاتی برای فهم راقی از بیانیه گام دوم
🖋محمد عالمزاده نوری
توضیحات:
📄به همراه متن بیانیه + متن دیدار دانشجویی 1خرداد1398 در شرح بیانیه(حلقه های میانی)
با اندکی تغییرات صوری + درج فهرست و ...
پاسخی به سوالات زیر:
❓مخاطب بیانیه کیست و اشتباهی که عمدتا در جواب صورت گرفته است.
❓سخن اصلی بیانیه چیست؟ و چه برداشت های نادرستی از آن صورت گرفته است.
❗️محتوای بیانیه 4 سوال را باید پاسخ دهد:
1️⃣ حقیقت و ماهیت این انقلاب چه بود و ما چه چیزی را به او تحویل میدهیم؟
2️⃣ در طول این مدت تا کدام نقطه آمدهایم؟
3️⃣ از اینجا به بعد، چه مسیری پیش رو داریم؟
4️⃣ چگونه باید این مسیر را ادامه داد و پیمود؟ 7 + 1 توصیه رهبری در اینجا
🏷فرایند ورود جوانان به این حرکت عمومی چیست؟ یا بالاخره راهکار عملی برای اینکه ما بتوانیم به عنوان یک جوان وارد میدان بشویم چیست؟
☀️راهکار پیشنهادی رهبری:
مشق کنشگری اجتماعی جوان در قالب کارگروههای حل مسائل انقلاب(حا میم)
تربیت انقلابی نسل جوان
📝به همراه یادداشتی درباره:
بیانیه گام دوم و اخلاق و معنویت اسلامی
جهاد در قرآن
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
مأخذشناسی آثار مکتوب پیرامون دیدگاه ها و اندیشه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی).docx
34.5K
📚مأخذشناسی آثار مکتوب پیرامون دیدگاه ها و اندیشه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
🖋سلمان حبیبی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔰حوزههای علمیّه، مرکز تعلیم اسلامند.
⚠️اسلام فقط معرفت نیست، تعهّد به عمل و تحقّق احکام اسلام هم جزو اسلام است؛
⭕️یعنی یک وقت هست که ما اسلام را -که میخواهیم در حوزه یاد بگیریم- فقط عبارت میدانیم از اصول و فروع و اخلاق و همینهایی که هست -[که] واقعیّت هم همین است؛ [یعنی] اصول دین، فروع دین، ارزشهای اخلاقی، سبک زندگی، آئین حکمرانی، اینها همه جزو اسلام و جزو معارف اسلامی است- خب اینها را باید برویم در حوزهی علمیّه یاد بگیریم.
❌لکن این [برداشت] درست نیست؛
💢این بخشی از کار حوزههای علمیّه است؛ چرا؟
چون این بخشی از اسلام است؛
❇️بخش دیگرِ اسلام عبارت است از محقّق کردنِ این حقایق در متن جامعه، در متن زندگی مردم، یعنی هدایت؛ این بخشی از اسلام است دیگر.
⚠️اسلام فقط توحید به معنای علم توحید با همان عمق و معرفتِ عرفانی و فلسفی و [مانند] اینها نیست،
✅بلکه اسلام عبارت است از استقرار توحید در جامعه؛
✅یعنی جامعه موحّد بشود؛ این هم جزو اسلام است.
بیانات در دیدار طلاب حوزههای علمیه
۱۳۹۸/۰۲/۱۸
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
رسالت اجتماعی حوزویان.pptx
1.76M
📙چیستی «رسالت اجتماعی حوزویان» در کلام استاد عالم زاده نوری
🎥مشاهده فیلم و صوت
#رسالت_اجتماعی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
ماهیت عاشقانه طلبگی و رابطه آن با علوم انسانی - شهید بهشتی.docx
38.4K
🔰ماهیت عاشقانه #طلبگی و رابطه آن با علوم انسانی
📍سخنرانی آیت الله #شهید_بهشتی در جمع طلاب و اساتید مدرسه حقانی سال 1356
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📌گزارشی از برگزاری دوره دانش افزایی مسئولان دارالقرآن های مدارس علمیه سراسر کشور در مشهد مقدس
🔹دوره دانش افزایی مسئولان دارالقرآن های مدارس علمیه سراسر کشور در مردادماه 1402 در مجتمع المهدی (مدرسه علمیه ثامن الحجج(ع) )مشهد مقدس برگزار گردید.
ادامه مطلب در👇:
🔗https://tahzib.ismc.ir/?p=2897
#اخبار
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd