Episode0Project_80.mp3
11.84M
✳️ "کی، چی، چرا ؟" ✳️
🎧 فصل اول | قسمت صفر
1️⃣ ما کی هستیم ؟
2️⃣ چی میخوایم بگیم ؟
3️⃣ چرا میخوایم بگیم ؟
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
S1E1_Final_80.mp3
17.23M
✳️ " دَردمون چیه ؟ " ✳️
🎧 فصل اول | قسمت اول
1️⃣ چرا ما طلبه ها نمیتونیم خودمون رو توضیح بدیم ؟
2️⃣ توصیف نشانه های مشکلات هویتی در زندگی ما طلبه ها
3️⃣ چی شد که دین از سیاست جدا شد و نهاد دین دچار بحران هویت شد ؟
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
HojrePodcast_S1E2_64.mp3
15.3M
✳️ " نگاهت به کیه ؟ " ✳️
🎧 فصل اول | قسمت دوم
1️⃣ ما چه تصوری از مجموعه رفتارهای پیامبر اکرم و اهل بیت داریم ؟
2️⃣ اگر اهل بیت کاری به سیاست و حکومت نداشتند، چرا همه ی آنها شهید شدند ؟
3️⃣ چرا حوزه علمیه، حل مشکلات و مسائل نظام دینی را وظیفه ی خود نمیداند ؟
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
hojrePodcastS1E3_96.mp3
18.66M
🎙 فصل اول | قسمت سوم
✳️ " سرباز کی هستی ؟ " ✳️
♨️ توی این قسمت در مورد شغل طلبه و مفهوم رسالت طلبگی حرف زدیم و در ادامه به مُتعَلق این رسالت پرداختیم و گفتیم کی طلبه هست و کی طلبه نیست ‼️‼️‼️
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
SE1EP4_mixdown_96.mp3
19.73M
🎙 فصل اول | قسمت چهارم
✳️ نسبت من با مردم چیه ؟ ✳️
♨️ توی این قسمت در مورد نقش مردم و قدرت مردم در نظام اندیشه دینی، نسبت صحیح حوزه و طلبه با مردم حرف زدیم و در پایان هم به توصیف حوزه بدون مردم پرداختیم ‼️‼️
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
S1E5_96.mp3
20.61M
🎙 فصل اول | قسمت پنجم
✳️ از تَبار کی هَستی ؟ ✳️
♨️ در این قسمت در مورد وضعیت علما بعد از غیبت حضرت ولی عصر(عج) و دوران هایی که علما به عنوان رابط امام و مردم تا عصر حاضر طی کردن صحبت کردیم.
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
S1E6_80.mp3
16.01M
🎙 فصل اول | قسمت ششم
✳️ این دوران رو میشناسی ؟ ✳️
♨️ توضیح دادیم که دوران انقلاب اسلامی چه ویژگی هایی داره و تلاش کردیم هویت طلبگی در این دوران جدید را بازخوانی کنیم ‼️‼️
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
S1E7_96.mp3
20.7M
🎙 فصل اول | قسمت هفتم
✳️ جای خودت رو پیدا کردی ؟ ✳️
♨️ در مورد نسبت طلبه با ولی فقیه، جمهوری اسلامی و طرح پیشرفت صحبت کردیم و اینکه چطور جای خودمون رو پیدا کنیم ‼️‼️
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
🌱#مشاوره_در_مدارس_علمیه
✍️حجت الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری
✨قسمت پنجم
🔖تمایزهای راهنمای تربیتی با مشاور(2)
🏷تفاوتهایی که بیان شد تمایز میان «استاد راهبر تربیتی» با «مشاور مدرسه در نمونهی خالص تعریف شده در علوم تربیتی جدید» بود.
💡طبعا حوزویانی که در رشتههای #علوم_تربیتی، #روان_شناسی و #مشاوره تحصیل کردهاند همین علوم را خواندهاند؛ اما برحسب شخصیت حوزوی خود غالباً
◽️متعهد به اسلام،
◽️متعلق به عالم طلبگی و اصالتهای حوزوی،
◽️معتقد به آرمان اسلامی و باورمند به کارآمدی تعالیم پیامبران و رهاورد وحی هستند و مشمول بسیاری از این امور نیستند.
💎این حوزویان سرمایه ارزشمندی هستند که باید از ظرفیت گرانبهای آنان در تربیت عالمان ربانی مجاهد بهترین بهرهها را گرفت.
❗️بیان روشن این تمایزها تنها تذکری است برای حوزویان علاقهمند به دانش مشاوره و روانشناسی که مبادا تحت تأثیر دستگاه فکری و فرهنگی علوم جهتدار جدید به شکل ناخودآگاه و نامرئی اصالتهای حوزوی را از دست بدهند.
📚این علوم جدید که قرار است در #خدمت_دین و #آرمان_الهی قرار گیرند مبادا چموشی کنند و اعتقاد به دین را سست نمایند.
🍂یکی از آسیبهای پنهانی که مراوده با این علوم پدید میآورد این است که #افراد، #دین و #منابع_دینی را ناکارآمد تلقی میکنند و بیش از آنکه نسخه سعادت و درمان را در #قرآن و #حدیث بجویند در اندیشههای غیربومی و دانشهای جدید میجویند و آیات و روایات اهل بیت را بیشتر برای تایید و تزیین همان آرا و اندیشهها به کار میگیرند؛
👈زیرا اساساً فرصتی برای مرادوه با علوم اهل بیت ندارند و به مرور امید و علاقهای هم برای استفاده از معارف الهی در دلشان باقی نمیماند.
💬آنگاه کسی که آمده بود از دانش جدید برای تأمین مقاصد الهی استفاده کند، مصرفکننده و کارپرداز بیملاحظه این دانشها و توصیههای آنان میشود.
📍زبان حال این افراد در خلوت خود که گاهی در جلوت و جمع نیز آشکار میشود این است که «مگر منابع دینی و منابر مذهبی چقدر ظرفیت بهرهگیری در حل مسایل بغرنج انسان این عصر را دارند؟ دانش جدید همه جا نسخههای کارآمد و روشن و جزئی عرضه کرده است، اما توصیههای دینی بیشتر موعظههای کلی و نصیحتهای ابتدایی است که دوران آن به سر رسیده و اثرگذاری آن ملموس و مشهود نیست. احتمالا خدای متعال هم این امور را خود انسان واگذار کرده است!»
💠«فَلَمَّا جاءَتْهُمْ رُسُلُهُمْ بِالْبَيِّناتِ فَرِحُوا بِما عِنْدَهُمْ مِنَ الْعِلْمِ».
⚠️این تذکرات، هرگز به معنای اهانت یا در جایگاه قضاوت نیست و اگر بلند و صریح گفته شده، تنها به هدف ایجاد مصونیت از شیب لغزندهی است که دانشهای غیربومی پدید میآورند و کسان زیادی را به درون خویش میکشند.
🚫#مشاور_روانشناس اگر نظام فکری و شخصیتیاش تحت تاثیر تعالیم روانشناسی غربی باشد و عملکردش در چارچوب تربیت اسلامی و حوزوی نگنجد، نباید به فضای حوزه و مدرسه علمیه راه یابد و نباید تربیت طلاب را به دست گیرد؛ ☝️البته بسیاری از مشاوران روانشناس حوزوی مورد اعتماد و امتحانپسداده هستند، #هویت_طلبگی مستقر دارند و نظام فکری و شخصیتیشان بر محور دین و آموزههای مکتب اهل بیت شکل گرفته است.
👥اگر مشاور مدرسه را چیزی غیر از راهنمای تربیتی بدانیم و پیشنهادی غیر از آن برای مدرسه داشته باشیم معنایش این است که دو عنصر در کنار هم در مدرسه حضور دارند، آن گاه تفکیک مسئولیتهای این دو عنصر در محیط مدرسه و زیر نظر مدیر، محل سوال خواهد شد.
✨از این رو به جای دو عنصر تربیتی مشابه، تنها یک عنصر را در مدرسه بارگذاری کنیم و آن یک عنصر را با نامی بومیتر معرفی سازیم؛ یعنی به جای کلمه «مشاور مدرسه» که احتمال سوء برداشت دارد و شیب لغزندهای به سمت مشاورههای درمانگرانه، مراجعپذیر و گوشهی اتاقی یافته است از کلمه آشنای «مربی» و یا واژه «راهنمای تربیتی» استفاده کنیم. و توجه کنیم که این نام، عنوان مشیر به همان نیاز مهم (رسیدگی شخصی و مواجهه فردی با مخاطب) است.
❌از استعمال کلمه مشاور پرهیز کردهایم تا مفاهمه، سریعتر اتفاق افتد و جا برای سوء برداشت باقی نماند و البته توجیه و توضیح آن نیز آشکارتر و آسانتر شود.
📝آییننامه جذب بهکارگیری راهنمایان تهذیبی تربیتی در واحدهای حوزوی (مصوبه ۱۶۲۰ شورای عالی حوزههای علمیه) دقیقا همین عنوان را استفاده کرده و وظایف مشاوران مدرسه را ذیل عنوان راهنمای تربیتی مندرج ساخته است.
👉مطالعه قسمت چهارم
📎مطالعه متن کامل
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔊 از همه ظرفیتهای در اختیار برای برگزاری پرشور انتخابات بهره گیرید.
🖌معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در پیامی از زیرمجموعه های معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه خواست تا مخاطبان خود خصوصاً طلاب و روحانیون را تشویق به کنشگری فعال، انگیزهسازی و تبیین ضرورت حضور فعال مردم در انتخابات و انتخاب اصلح مطابق با شاخصهای رجل سیاسی تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کنند.
متن کامل پیام در👇:
https://tahzib.ismc.ir/3388/
#اخبار
#انتخابات
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
11.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 "نعمت ولایت"
پادکست "نعمت ولایت" برشی از سخنان مرحوم علامه حسن زاده آملی است.
#امام_خامنه_ای
#ولایت_فقیه
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🖼#نمایشگاه_عملکرد معاونت تهذیب و تربیت
🔹شماره8
☘️برنامههای مدارس علمیه با رویکرد حفظ و قرآن کریم
۱-حفظ بخشی از قرآن به صورت روزانه
۲-آشنایی با ترجمه و تفسیر
۳-برگزاری المپیادهای علمی-قرآنی بین طلاب حافظ
۴-نظارت و راهبری ستادی از برنامهها و فعالیتهای مدارس
۵-برگزاری همایش مدیران و اساتید مدارس حفظ و معارف قرآن
۶-برگزاری دوره دانش افزایی اساتید حفظ مدارس
۷-برگزاری دورههای تابستانی حفظ و معارف قرآن کریم
۸-تدوین نظامنامه آموزشی مدارس حفظ و معارف قرآن با همکاری معاونت آموزش
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd