6.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸چطوری به امام زمانمون سلام بدیم⁉️
🔹اثرات زیارت آل یاسین ⁉️
🌺ظهور بسیار نزدیک است🌺
@Zohorbesyarnazdikast
🌴اللهم عجل لولیک الفرج🌴
15.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اعتراف بزرگان صهیونیسم به نزدیک بودن ظهور فرزند پیامبر اسلام
#استاد_شجاعی
@Radar_enghelabe
8.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واکنش آیت الله میرباقری به تیتر روزنامه هم میهن
تئوریسین جنگ آمریکاست
ما تئوریسین دفاع و مقاومت هستیم
شما تئوریسین سازش و تسلیم هستید
─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
✅کانال #میثم_تمار 👇
@meysame_tammarr
6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لبیک یاحسین یعنی ...❤️🩹✋🏻
#شهید_القدس
@khabarekotahh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویدئوی مصاحبه شهید شیخ احمد یاسین (موسس حماس) در مورد پیش بینی پایان اسرائیل در سال ۲۰۲۷
-شیخ احمد یاسین در سال ۲۰۰۴ در اثر حمله بالگردهای اسرائیل پس از خروج از یک مسجد در غزه به شهادت رسید.
#وعده_صادق
@khabarekotahh
🌹 دعوتید به یک دوره خاص 🌹
🌱 دوره رایگان مزاج شناسی 🌱
🔹 استاد: دکتر حسین خیراندیش
🔻همراه با اعطای مدرک (بعد از ارسال خلاصه مطالب)
❣️شرایط شرکت در دوره رایگان:
➖بنر دوره را برای ده نفر از دوستانتون ارسال کنید
➖و ده تا صلوات برای سلامتی امام زمان(عج) و هدیه به شهدای مقاومت ختم بفرمایید
⭕️ نیازی به ثبت نام نیست ⭕️
📌 اطلاعات بیشتر در مورد دوره:
https://sokhanesadid.ir/blog/post/10016
#دوره_رایگان
#مزاج_شناسی
🎋بعد از شرکت در این دوره، چشمتان به دنیای جدیدی باز خواهد شد😍
@sokhanesadid
صهیونیسم به استفاده از روشهای شدید نظارتی در مناطق تحت اشغال، شامل بازرسیهای شدید، نصب دوربینهای نظارتی و اعمال محدودیتهای سخت بر آزادی حرکت فلسطینیها متهم است. این اقدامات به ایجاد وضعیت ناامنی و ترس در میان جمعیتهای غیرنظامی فلسطینی منجر شده است.
این موارد تنها بخشی از انتقادات و اتهامات به صهیونیستها هستند و موضوعاتی پیچیده و چندوجهی که در مطالعات اجتماعی، سیاسی و تاریخی مورد بررسی قرار میگیرند. بحث درباره این مسائل اغلب دارای حساسیتهای سیاسی و فرهنگی است و نظرات مختلفی در مورد آن وجود دارد.
در قرآن کریم، بهانههای مختلفی از قوم بنیاسرائیل ذکر شده است که در چندین آیه به آنها اشاره شده است. در زیر به برخی از این بهانهها اشاره میکنم:
بهانهجویی در مورد غذا: در سوره بقره، آیه 61، قوم بنیاسرائیل از موسی (ع) درخواست کردند که به جای من و سلوی، غذاهای متنوعتری مانند سبزیجات، خیار، سیر، عدس و پیاز برایشان فراهم کند. این درخواست نشاندهنده ناسپاسی و بهانهجویی آنها بود.
گوسالهپرستی: در سوره بقره، آیه 51-54، به داستان گوسالهپرستی قوم بنیاسرائیل اشاره شده است. هنگامی که موسی (ع) برای دریافت الواح به کوه طور رفت، قوم او به بهانه غیبت طولانیاش، گوسالهای طلایی ساختند و آن را پرستیدند.
عدم پذیرش پیامبران: در سوره بقره، آیه 87، به این موضوع اشاره شده که قوم بنیاسرائیل برخی از پیامبران را تکذیب کردند و حتی برخی را کشتند. این رفتار نشاندهنده بهانهجویی و عدم پذیرش هدایت الهی بود.
بهانهجویی در مورد روز شنبه: در سوره اعراف، آیه 163، به داستان اصحاب سبت اشاره شده است. قوم بنیاسرائیل به بهانه روز شنبه، که روز استراحت و عبادت بود، به حیلهگری پرداختند و به صید ماهی مشغول شدند.
این موارد نمونههایی از بهانهجوییهای قوم بنیاسرائیل در قرآن کریم است که نشاندهنده ناسپاسی و عدم پذیرش هدایت الهی توسط آنهاست.
در قرآن کریم بهانههای مختلفی از قوم بنیاسرائیل ذکر شده است که حاکی از ناسپاسی و بیاعتنایی آنها به دستورات الهی است. در زیر به تعدادی از این بهانهها همراه با توضیحات بیشتر اشاره میکنم:
تغییر روزه از مناسبتهای الهی:
در سوره بقره، آیه 61، قوم بنیاسرائیل از موسی (ع) درخواست کردند که به جای من و سلوی، به آنها غذاهای مرسوم مصر را بدهد. این درخواست نشاندهنده عدم رضایت از نعمتهای الهی و بهانهجویی آنان بود. در حقیقت، آنها به خاطر زندگی دنیوی بهتر، نعمتهای آسمانی را نادیده میگرفتند.
گوسالهپرستی و شک در دین:
در همان سوره، آیه 51 به بعد، قوم گوسالهای طلایی را ساختند و آن را به جای خدا پرستیدند. این کار برخاسته از ضعف ایمان و بهانهجویی آنان برای پرستش چیزی ملموس و قابل مشاهده بود.
عدم پذیرش پیامبران و کشتن آنها:
در سوره بقره، آیه 87 و همچنین در آیات دیگر، به مواردی اشاره شده که قوم بنیاسرائیل به پیامبران الهی کفر ورزیدند و حتی برخی از آنان را کشتند. این نشاندهنده عدم تحمل آنها در مواجهه با حقایق سخت و بهانهجویی برای فرار از عمل به دستورات الهی بود.
بهانهجویی برای عدم پذیرش احکام الهی:
در داستان اصحاب سبت (سوره اعراف، آیه 163)، قوم بنیاسرائیل روز شنبه به ماهیگیری مشغول شدند، در حالی که از این کار منع شده بودند. آنها با حیله و بهانهجویی، حکم الهی را زیر پا گذاشتند.
رد دستورات مستقیم و درخواستهای داوطلبانه:
در سوره مائده، آیه 24، وقتی که از قوم خواسته شد به سرزمین مقدس وارد شوند، گفتند “تو و پروردگارت بروید و بجنگید، ما اینجا مینشینیم.” این نشاندهنده ترس و بهانهجویی آنها در مقابل فرمانهای مستقیم الهی بود.
این موارد نمونههایی از بهانهجوییها و ناسپاسیهای قوم بنیاسرائیل است که در قرآن کریم مورد اشاره قرار گرفتهاند. این داستانها حاوی درسهایی اخلاقی و تربیتی هستند که برای همه نسلها آموزندهاند.
در قرآن کریم، قوم بنیاسرائیل بهانههای متعددی برای نافرمانی و ناسپاسی از دستورات الهی آوردهاند. در زیر، به تفصیل به چند نمونه دیگر از این بهانهها میپردازم:
نپذیرفتن فرمان الهی در ورود به سرزمین مقدس:
در سوره مائده، آیات 20-26، خداوند به بنیاسرائیل فرمان داد تا به سرزمین مقدس وارد شوند، اما آنها به بهانه ترس از مردمان قوی و ادعای ناتوانی از اطاعت خودداری کردند و گفتند: «ما هرگز وارد آن نمیشویم مگر اینکه آنان از آن خارج شوند.»
درخواست شرکای زمینی برای غذایی آسمانی:
در سوره بقره، آیه 61، قوم بنیاسرائیل که از من و سلوی بهرهمند بودند، به موسی (ع) گفتند که از پروردگارت بخواه تا غذاهای زمینی همچون سبزیجات و عدس به آنها دهد. این درخواست عدم قناعت و ناسپاسی آنها نسبت به نعمتهای ویژه الهی را نشان میدهد.
عدم توجه به عهد و پیمانهای الهی:
در سوره بقره، آیه 63، خداوند میفرماید که از بنیاسرائیل عهد و پیمانی گرفت، اما آنها این پیمانها را نقض کردند و تنها بر اساس احساسات و میلهای خود عمل کردند. بهانهآوری برای شکستن این عهدها از موارد نافرمانی آنان بود.
اختلاف در رعایت احکام تورات:
در آیات متعدد قرآن، به مواردی اشاره شده که بنیاسرائیل احکام تورات را به دلخواه تغییر میدادند یا فقط بخشهایی از آن را که دلخواهشان بود، اجرا میکردند. این رفتار نوعی بهانهجویی برای انحراف از احکام بود.
سرپیچی از دستور قربانی گاو:
در سوره بقره، آیات 67-71، وقتی به آنها دستور داده شد گاوی را قربانی کنند، با بهانهتراشیهای فراوان و طرح سوالات متعدد، سعی کردند از اجرای سریع و بیچون و چرای این فرمان طفره بروند.
این نمونهها بخشی از بهانهجوییها و ناسپاسیهای قوم بنیاسرائیل هستند که در قرآن کریم بیان شده و هدف از ذکر آنها عبرتآموزی برای مؤمنان و نشان دادن عواقب نافرمانی از دستورات الهی است
البته! تفاوتهای بین یهودیها و صهیونیستها در چند بند توضیح داده شده است:
تعریف و هویت:
یهودی: یهودیت یک دین و فرهنگ است که پیروان آن از آداب، رسوم، و متون مقدسی مانند تورات پیروی میکنند. یهودیان از دیدگاه دینی و قومی به هم پیوند دارند.
صهیونیست: صهیونیسم یک جنبش سیاسی است که در اواخر قرن 19 میلادی به وجود آمد و هدف آن ایجاد و حمایت از یک دولت یهودی در سرزمین اسرائیل بود.
اهداف و انگیزهها:
یهودی: اهداف یهودیان عمدتاً مرتبط با حفظ اعتقادات دینی و فرهنگی، و زندگی بر اساس شریعت یهود است.
صهیونیست: هدف صهیونیسم تأسیس یک کشور مستقل یهودی به عنوان سرپناهی در برابر آزار و اذیتها و تضمین امنیت یهودیان در جهان است.
ماهیت و گستره:
یهودی: یهودیان در سراسر جهان پراکندهاند و به زبانها و فرهنگهای مختلفی تعلق دارند. یهودی بودن میتواند با دین یا با قومیت مرتبط باشد یا هر دو.
صهیونیست: بسیاری از صهیونیستها یهودی هستند، اما لزوماً تمامی یهودیان صهیونیست نیستند. برخی از صهیونیستها نیز ممکن است غیر یهودی باشند و از این جنبش به دلایل سیاسی حمایت کنند.
مسلک و باورها:
یهودی: باورهای یهودیان بر پایه اصول دینی مانند تکخدایی، کتب مقدس و قوانین دینی است.
صهیونیست: صهیونیسم میتواند شامل طیف گستردهای از باورها و آرای سیاسی باشد که هم دینی و هم سکولار است و بیشتر به ملیگرایی یهودی مربوط میشود.
تفاوت در تعامل با موضوعات سیاسی:
یهودی: ممکن است نظرات متفاوتی درباره سیاست اسرائیل داشته باشند، و برخی از یهودیان میتوانند مخالف سیاستهای دولت اسرائیل باشند.
صهیونیست: عمدتاً بر حمایت از دولت اسرائیل تمرکز دارند و غالباً به ترویج و حمایت از سیاستها و منافع اسرائیل میپردازند.
این توضیحات تفاوتهای اساسی بین یهودیت و صهیونیسم را بیان میکند و نشان میدهد که این دو مفهوم کاملاً مترادف نیستند.
صهیونیسم به عنوان یک جنبش سیاسی هدفگذاری شده است که از اوایل تأسیس دولت اسرائیل در سال 1948 فعالیتهایش را شروع کرده است. در تاریخ معاصر، صهیونیستها به دلیل برخی اقدامات خود به جنایتها و تخلفات انسانی متهم شدهاند. در زیر به برخی از این موارد اشاره میشود:
تبعید و آوارهسازی فلسطینیها:
از زمان تأسیس دولت اسرائیل در سال 1948، حدود 700 هزار فلسطینی از خانههای خود رانده شدند و بسیاری از آنها به کشورهای دیگر پناه بردند. این موضوع بهعنوان یکی از بزرگترین جنایتهای اجتماعی و انسانی در تاریخ معاصر به شمار میآید و به «نکبت» معروف است.
کشتار مردم غیرنظامی:
حوادثی چون کشتار صبرا و شاتیلا در سال 1982، که در آن هزاران فلسطینی در اردوگاههای پناهندگان در بیروت به قتل رسیدند، بهعنوان نمادی از خشونت و جنایتهای جنگی اسرائیل تلقی میشود. این کشتارها با تعرض به غیرنظامیان و نقض حقوق بشر همراه بود.
سلب مالکیت و تصرف اراضی:
پس از جنگ 1967، اراضی بیشتری از فلسطین به تصرف اسرائیل درآمد و این کشور با ایجاد شهرکهای یهودینشین در کرانه باختری و قدس شرقی، به تغییر ساختار جمعیتی و جغرافیایی آن مناطق ادامه داد. این اقدامات بر اساس قطعنامههای سازمان ملل غیرقانونی تلقی میشود.
حملات هوایی و نظامی در غزه:
در سالهای اخیر، به ویژه در حوادثی مانند جنگهای غزه در سالهای 2008-2009، 2012 و 2014، اسرائیل بهطور مکرر به غیرنظامیان، مدارس، بیمارستانها و زیرساختهای حیاتی حمله کرده است. این حملات به کشتار و تخریب قابل توجهی منجر شده و با انتقادات بینالمللی مواجه شده است.
کنترل و نظارت:
8.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قابل توجه خانمهایی که به بهانه هایی چادرنمی پوشند ...😭😭😭😭حتما گوش کنید منقلب میشید.
تو رو امام حسین(ع) تا میتونید انتشار بدین😭😭😭😭😭😭 ای مادر حضرت زهرا دست ما رو هم بگیر😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
اگه اشکی از چشمتون جاری شد ما رو هم دعا کنین💔 313 آیت الکرسی هدیه به حضرت زهرا سلام الله علیها سهم شما چند عدد توی پیوی اعلام کنید التماس دعا 🌷