045_Jahad_Ba_Nafs_aminikhaah.ir.mp3
7.25M
💠 حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
«هر روز سعی کنید یک حدیث از کتاب #جهاد_با_نفس را مطالعه کنید و سعی نمایید به آن عمل کنید؛ بعد از یک سال خواهید دید که حتماً عوض شدهاید؛ مانند دارویی که انسان مصرف کند و بعد از مدتی احساس بهبودی میکند».
#جهاد_با_نفس
#وسائل_الشیعة
#مصطفی_امینی_خواه
جلسه چهل و پنجم
35.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماز خوب؛ جلسه اول
استاد پناهیان
43.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماز خوب؛ جلسه دوم
استاد پناهیان
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
نماز خوب؛ جلسه اول استاد پناهیان
نماز خوب1.mp3
8.99M
نماز خوب؛ جلسه اول
استاد پناهیان
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
نماز خوب؛ جلسه دوم استاد پناهیان
نماز خوب 2.mp3
5.52M
نماز خوب؛ جلسه دوم
استاد پناهیان
خسرو پناه.mp3
24.39M
دکتر فرج نژاد الگوی برای علوم انسانی
سخنان مهم حجت الاسلام دکتر خسروپناه در خصوص مقام و جایگاه اندیشهای _ علمی مرحوم استاد محمدحسین فرجنژاد
#نماز_اول_وقت
💠 حضرت آیت الله العظمی بهجت ره فرمودند:
🌸 از آقا سید عبدالهادی شیرازی رحمه ا... که واقعاً عالم بزرگی بود، نقل کردهاند که فرمود:
🔸در کوچکی بعد از فوت پدرم (میرزای بزرگ) تکفّل خانواده به عهدهی من بود.
میگوید: پدرم را در خواب دیدم.
🔹از من پرسیدند: آقا سید عبدالهادی، حال شما چطور است؟
🔸میگوید در جواب گفتم: خوب نیست.
🔹فرمود: به بچهها و اهل خانه سفارش کنید که نمازشان را اول وقت بخوانند، تنگدستی شما رفع میشود...
📚 در محضر آیت ا... العظمی بهجت، ج۳، ص ۱۸۸
#نماز_اول_وقت
🌀 نهایت اهتمام به امور معیشتی طلاب
📝 سیره مرجع و زعیم حوزه علمیه مرحوم آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی
👤 از قول آیت الله سید محمدباقر شهیدی
🔸 من به هنگام تحصیل در نجف اشرف مدتی کرایه منزلم عقب افتاد و امکان پرداخت کرایه عقبافتاده برایم میسر نبود؛ تا آنکه تصمیمم بر آن شد که مسأله را با آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی در میان بگذارم.
♨️ از قضا بعد از آنکه جریان را خدمت ایشان گفتم، فردای آن روز مصیبت عظمای شهادت فرزند سید در نجف اشرف اتفاق افتاد (وی را در نماز جماعت پشت سر پدرش با چاقو کشتند) و من به واسطه این موضوع، مأیوس شده و با خود گفتم این مصیبت و گرفتاریهای بعد از آن مانع از این خواهد شد که سید به فکر من باشد؛
✅ اما روز بعد، این اسوه تقوا و صبر در تشییع جنازه فرزند بزرگوارش تا مرا دید به طرف حقیر آمده و همین که نزدیک رسید دست در جیب نموده بیآنکه کسی متوجه شود وجهی جهت پرداخت کرایه منزل در اختیار من گذاشت.
📗 سراج المعانی، ص ۲۵۲
✅ نقل است سید در مراسم تشییع پسرش به طلاب زیادی کمک کرد، از وی که علت را پرسیده بودند گفته بود، دیدم در این مراسم تشییع، بیشتر طلاب حاضرند و در دسترس هستند.
🌹شهید والامقام ، بسیجی شهید ساسان (محسن) صادقی
ولادت : یکم فروردین ۱۳۴۳ در میانه
شهادت : بیست و یکم بهمن ۱۳۶۴ در ام الرصاص عراق🌹
🌷هم اکنون حفظ و گسترش مظلومیت وگمنامی شهیدانمان برما محول شده؛ باید پاسداری صدیق و حافظی امین برای این حماسه سازان باشیم. باید از گروه منتظران باشیم؛ آن هم انتظاری پویا و حرکت آفرین. 🌷
معنای انتظار این است که این امت به بهترین وجه جبهه های داخلی را تقویت و تثبیت کرده و توطئه های رنگارنگ منافقین و فرصت طلبان و قدرت پرستان را با اخلاص و تقوی و تفحص در احکام و معارف الهی، نقش برآب کنند.🌷
کتاب آفات الطلاب (2)
مقدمه مؤلف
الحمدلله ربالعالمین و الصلاة و السلام علی محمد و آله الطاهرین و لعنت الله علی اعدائهم اجمعین الی قیام یومالدین.
کتاب حاضر بهصورت مختصر و مفید و با زبانی ساده، دربارهی عواملی بحث میکند که بهطور جدی جزء آفات تحصیل علم محسوب شده و مانع پیشرفت طلاب علوم دینی است. چنانچه حضرت چنانچه امیر مؤمنان علی علیهالسلام در این زمینه میفرمایند:
1) « آفَةُ الْعِلْمِ تَرْكُ الْعَمَلِ بِه آفَةُ الْعَمَلِ تَرْكُ الْإِخْلَاصِ فِيه » آفت علم، عمل نکردن به آن است، آفت عمل، اخلاص را در آن رعایت نکردن است.
2) « رأسُ الافاتِ الوَلَهُ بِالدُنيا » سرآمد آفتها دل بستن به لذات دنیایی است.
3) «آفةُ الفقهاءِ عَدشمُ الصِیانَةِ» آفت فقیهان خویشتنداری نکردن است.
4) « آفَةُ الْعُلَمَاءِ حُبُّ الرِّيَاسَة »آفت علما ریاستطلبی است.
5) و همچنین پیامبر اسلام صلیاللهعلیه و آله و سلم فرمودند: «آفةُ الدینِ الهوی» آفت دین، پیروی از خواهشهای نفسانی است.
لازم است بر کسانی که میخواهند در این راه قدم بردارند، موانع پیشرفت خود را شناخته و برای رفع و مقابله با آن خود را مهیا و آماده سازند و قبلاز ورود به این مسلک و لباس مقدس روحانیت، وسایل ترقی و پیشرفت خود را بر مبنای قرآن کریم و سخنان اهلبیت پیامبر اکرم (ص) در نظر گرفته و راه را بر خود و دیگران هموار سازند.
بدون در نظر گرفتن این وسایل، ورود در این راه طولانی و پرفرازونشیب بیثمر خواهد بود، از طرفی افرادی هستند که علاقهمند به مطالعه کتاب میباشند؛ ولی این امر از حوصله آنها خارج است و یکی از علل آن، این است که مؤلفین کتب، نوعاً از یک روش خاصی پیروی میکنند و آن رعایت اصول و فنون افراطی در نگارش است، بهطوریکه چنان متوجه فصاحت و بلاغت و آیین نگارش میشوند که گاهی اصل مطلب کمرنگ جلوه میکند، لذا ممکن است کتابی بسیار پرمحتوا و تحقیقی باشد، اما مطالعهکننده بعد از مطالعه چند سطر یا چند صفحه احساس خستگی نموده و کتاب را کنار بگذارد.
دو کتاب "آداب الطلاب" که حاصل تجربیات معلم اخلاق، عالم ربانی، استاد الاستاد الاساتید و رئیس و مؤسس حوزه علمیه حضرت آیتالله حاج شیخ احمد مجتهدی تهرانی است و کتاب آفات و طلاب که برگرفته از سخنان و تلمذ پانزدهساله مؤلف از درس اخلاق و عرفیات طلبگی ایشان است، ضمن بهرهمندی از نوآوری و ابداع و تحقیقی بودن بحثهای عنوانشده، به ارائه مطالب با زبان ساده و چکیدهای از تجربیات و مطالعات مستمر چندین ساله بر رفتار و کردار آن بزرگواران پرداخته و در دسترس طلاب محترم و مدیران مدارس و حوزههای علمیه قرار گرفتهاست.
امید است که انشاءالله خداوند متعال به حرمت اهلبیت عصمت و طهارت علیهمالسلام این کتاب را برای طلاب عزیز و روحانیون بزرگوار مثمر ثمر قرار دهند و ذخیرهای برای عالم آخرت گردد و آن عزیزان ما را از دعای خیر خود فراموش نفرمایند. ضمنا در پایان کتاب احادیثی بهعنوان حسن ختام و استفاده هرچه بیشتر طلاب محترم آورده شدهاست.
تهران-حوزه علمیه آیتالله مجتهدی /شاکر برخوردار فرید
شعبان 1425/ مهرماه 1383
#کتاب_آفات_الطلاب ؛ صفحه 7-9.
#طلبه_تراز_انقلاب_اسلامی
.
او #خسته نشد؛ تلاش دائمی می کرد. دنبال نام و تیتر و عنوان متعارف دانشگاهی و حوزه ای هم نماند. به عنوان یک #رزمنده ی عرصه ی فکر و تأمل، وارد میدان شد. با اخلاص کار کرد، خدای متعال هم به کار او برکت داد.
امروز بعد از سی سال از شهادت آن مرد بزرگ، حرفهای او #تازه است، #زنده است؛ گویا برای امروز نوشته شده است.
آن روز هم کسانی در سطوح مختلف فکری، از سخن او و فکر او استفاده می کردند، پاسخ خودشان را می گرفتند؛ امروز هم که افکار جلو رفته است، مسائل بسیاری برای ذهن های جستجوگر حل شده است، باز به سؤالات جدید #پاسخگو است. این، خاصیت یک فکر عمیقِ همراه با #اخلاص است.
بیانات در دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور 1389/05/15
#مطهری_خوانی 2
تعداد #فرزندان_دلخواه بر اساس #سطح_تحصیلات
برخلاف باور عمومی، #سبک_زندگی در الگوی فرزندآوری مهم تر و موثرتر از #برخورداری_اقتصادی و طبقه اجتماعی است.
.