eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
720 دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
7.1هزار ویدیو
728 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📅 امروز چهارشنبه ☀️ 20 مرداد ماه 1400 شمسی 🌙 02 محرم 1443 قمری ❄️ 11 آگوست 2021 میلادی ☀️ ➕ تظاهرات عظيم مردم اصفهان عليه رژيم پهلوي و اعلام حكومت نظامي در اين شهر (1357 ش) ➕ راهپيمايي ضد رژيم مردم شيراز به مناسبت برگزاري جشن هنر در اين شهر (1357 ش) ➕انتخاب شهيد "محمدعلي رجايي" به عنوان نخست ‏وزير جمهوري اسلامي ايران (1359ش) ➕ تصويب قانون مطبوعات پس از انقلاب اسلامي(1358 ش) 🌙 ➕ ورود كاروان اباعبداللَّه الحسين (ع) به سرزمين كربلا (61 ق) ➕ درگذشت فقيه بزرگ شيعه "ابوالحسين مسعود بن عيسي" معروف به "شيخ ورام" (605 ق) ❄️ ➕ تأسيس رسمي مذهب "پروتستان" توسط "مارتين لوتر" (1529م) ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹رسیدن علیه السلام به کربلا، 61ه-ق 🔹ارسال نامه علیه السلام به کوفه، 61ه-ق 📆 روزشمار: ▪️8 روز تا ▪️23 روز تا السلام ▪️32 روز تا سلام الله علیها ▪️47 روز تا اربعین حسینی ▪️55 روز تا شهادت حضرت رسول و امام حسن علیهما السلام
🔰درگذشت فقيه بزرگ شيعه "ابوالحسين مسعود بن عيسي" معروف به "شيخ ورام" (605 ق) 🔺ابوالحسين مسعود بن عيسي معروف به شيخ وَرّام بن ابي فِراس المالكي الاَشتري، از اولادِ مالك بن حَرَثِ اشترِ نخعي - از اصحاب اميرالمؤمنين امام علي(ع) - مي‏باشد. ايشان، جدِّ مادري عالم بزرگ اسلام، سيد بن طاووس و ابن ادريس حِلّي است. 🔺امام فخر رازي، از شاگردان او به شمار مي‏رود و كتاب الف: مساله في المواسعه و المضايقه و تنبيهُ الخاطر و نَزْهَةُ النّاظِر در اخلاق معروف به مجموعه‏ي وَرّام نيز از اين فقيه بزرگوار شيعي است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قال الحسین (ع): 🔘إِنَّ الْبَخِيلَ مَنْ يَبْخَلُ بِالسَّلَام‏. 🔘لِلسَّلَامِ سَبْعُونَ حَسَنَةً تِسْعٌ وَ سِتُّونَ لِلْمُبْتَدِئِ وَ وَاحِدَةٌ لِلرَّاد 🔘 إِنَّ أَعْجَزَ النَّاسِ مَنْ عَجَزَ عَنِ الدُّعَاءِ وَ إِنَّ أَبْخَلَ النَّاسِ مَنْ بَخِلَ بِالسَّلَام‏ 🔆بخیل کسی است که بخل بورزد. 🔆برای سلام هفتاد خوبی و پاداش هست، شصت و نه تا برای آنکه آغاز می‌کند و یک خوبی برای کسی که جواب می‌دهد و به‌خوبی بازمی‌گرداند. 🔆ناتوان‌ترین مردم کسی است که از دعا ناتوان باشد و بخیل‌ترین مردم کسی است که به سلام بخل کند. 🔺 سلام می‌تواند باشد، در نتیجه این عادت، به‌تدریج از باد خود خالی می‌شود و جز پوسته‌ای از آن باقی نمی‌ماند و می‌تواند اعلام وضعیت تو باشد، که در مقصد و روش و راه، با سلام همراه هستی و همراهی می‌کنی و در گفتار و رفتار و پندار به‌سلامت می‌گویی و می‌خواهی و می‌پنداری. تو اعلام می‌کنی که من با تمامی وجودم یعنی با زبان و ذهن و قلب و عمل و برخوردهایم برای تمامی وجود تو، این سلامت را و این آرامش را خواستارم و به‌سلامت موقعیت‌ها و برخوردها و نعمت‌ها و بازدهی تو فکر می‌کنم و نمی‌خواهم آلودگی و آفتی در این وسعت وجود تو از من، خانه کند و دامن‌گیر شود. 🔺این اعلام وضعیت از دو طرف و از شرایط و خواسته‌های این دو طرف می‌تواند سلم و دوستی و و همدلی را برساند. با سلام و جواب هماهنگی و همراهی در مقاصد و در راه و روش روش کار اعلام می‌شود. این است که تو برای چنین سلامتی و هماهنگی و دوستی، کوشا باشی و سرمایه بگذاری و با هر کس که برخورد می‌کنی این سلامت و دوستی را بیاوری و بیماری‌ها و آفت‌های او را پاک کنی و خستگی‌ها و رنج‌های او را بزدایی. 🔺و حداقل این است که این سلم و سلام را بخواهی و برای آن کنیم، آن کس که نمی‌کوشد و نمی‌خواهد و نه دعا می‌کند، عاجزی خواهد بود که وجودش و رفتارش فتنه و مشکل بار می‌آورد و آفت می‌بارد. 🔺 نکته دوم در خوبی‌هایی است که با سلام همراه است و سهم بیشتر برای کسی است که کرده و یک سهم برای کسی است که جواب داده‌است. این تقسیم باعث و پیش گرفتن خواهد شد، تا در نیت و اقدام و برخورد، سلام و سلم و سلامت را بر همه بریزی و همه را زیر پوشش بگیری. ازاین‌گذشته این تقسیم به خاطر شروع کردن و سنت گذاشتن خواهد بود؛ چون آن کس که خوبی را پایه می‌گذارد، بهره هر آن که بدان عمل می‌کند، برای او خواهد بود و از بهره‌های بسیار فقط یک سهم را نخواهد داشت. علیه‌السلام، علی صفائی حائری ص 137-139.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛ آداب مدح اهل بیت (ع) از نگاه رهبر معظم انقلاب البته این را هم به شما عرض بکنم؛ اینکه آقایان مداح ها، و سابق ها روضه‌خوانها اصرار می کنند که ، لزومی ندارد؛ خوب، آرام گریه کنید. وقتی می خواهند سینه بزنند، اصرار بر اینکه «صدا، صدای این جمعیت نیست»؛ یا وقتی مردم می خواهند صلوات بفرستند، اصرار بر اینکه «صلوات، صلوات این جمعیت نیست»! شما بخواهید مردم صلوات بفرستند، ولو توی دلشان. گرم شدن مجلس به این شیوه‌ها، اصل نیست؛ کاری کنید که دل های مستمع را در اختیار بگیرید. دل مستمع وقتی در اختیار شما آمد، مقصود حاصل است؛ اگر آهسته هم گریه کند، باز مقصود حاصل است؛ اگر به شما توجه کرد، باز مقصود حاصل است. (بیانات در دیدار جمعی از مداحان 13/03/1389) رسالت مداحان؛ پرهیز از کارهای نمایشی جمعی یک شاخصه از .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 | 🔻 نماز ظهر عاشورا،دروغ صدام ... 🎙راوی: آقای 📍 شهید محمد یزدانی
10.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤 السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام🖤 👌خاطرات شهید بابایی و اجازه از حضرت امام ره جهت ادای نذر در محرم ... 🎥 حجت الاسلام و المسلمین عالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖بازخوانی کتاب حماسه حسینی (8) 🔰پاسخ به شبهات چند سال پیش در كتابی دیدم كه نویسنده مقایسه ای میان حسین بن علی و عیسی مسیح كرده بود؛ نوشته بود كه عمل مسیحی ها بر عمل مسلمین (شیعیان) ترجیح دارد، زیرا آنها روز شهادت عیسی مسیح را جشن می گیرند و شادمانی می كنند ولی اینها در روز شهادت حسین بن علی مرثیه خوانی و گریه می كنند. عمل آنها بر عمل اینها ترجیح دارد، زیرا آنها شهادت را برای عیسی مسیح موفقیت می دانند نه شكست، و چون موفقیت می دانند شادمانی می كنند، اما مسلمین شهادت را شكست می دانند و چون شكست می دانند گریه می كنند. خوشا به حال ملتی كه شهادت را موفقیت بشمارد و جشن بگیرد، و بدا به حال ملتی كه شهادت را شكست بداند و به خاطر آن مرثیه خوانی كند. جواب این است كه 1️⃣اولاً دنیای مسیحی كه این شهادت را جشن می گیرد، روی همان اعتقاد خرافی است كه می گوید عیسی كشته شد تا بار گناه ما بریزد، و چون به خیال خودش سبكبال شده و استخوانش سبك شده آن را جشن می گیرد. درحقیقت او جشن سبكی استخوان خودش را به خیال خودش می گیرد، و این یك خرافه است. 2️⃣ثانیاً این همان فرق اسلام و مسیحیت تحریف شده است كه اسلام یك دین اجتماعی و مسیحیت دینی است كه همه ی آن چیزی كه دارد اندرز اخلاقی است. گاه به یك حادثه از نظر فردی نگاه می كنیم و گاه از نظر اجتماعی. از نظر اسلام، شهادت حسین بن علی از دیدگاه فردی یك موفقیت بود. برای شخص حسین بن علی این شهادت شكست بود یا موفقیت؟ هر مسلمانی می گوید موفقیت، و خود حضرت هم روز اول فرمود: «خُطَّ الْمَوْتُ عَلی وُلْدِ آدَمَ مَخَطَّ الْقَلادَةِ عَلی جیدِ الْفَتاةِ، وَ ما اَوْلَهَنی اِلی اَسْلافی اِشْتِیاقَ یَعْقوبَ اِلی یوسُفَ» . از نظر یك انسان و از نظر خود شهید، شهادت موفقیت است. اما اسلام یك طرف دیگر هم دارد؛ قضایا را همیشه از جنبه ی شخصی مطالعه نمی كند، از جنبه ی اجتماعی هم مطالعه می كند. حادثه ی عاشورا از جنبه ی اجتماعی و نسبت به كسانی كه مرتكب آن شدند، مظهر یك انحطاط در جامعه ی اسلامی بود. لذا دائماً باید یادآوری بشود كه دیگر چنین كاری را مرتكب نشوند. این همان «آخی» است كه یك ملت می گوید: ما مسلمانها چنین كاری كردیم؟ ! لعنت به كسانی كه چنین كاری كردند، پس دیگر چنین كاری نكنیم. 3️⃣ثالثاً این موضوع برای صیقل دادن احساسات اسلامی و انسانی است، اما به شرط اینكه ما این را درست درك بكنیم. امروز روزی نیست كه آدم سرش را زیر آب بكند. ما باید در اوضاع مذهبی خودمان رفرم ایجاد كنیم؛ البته نه در مذهب بلكه در كار خودمان. اشتباهات ما كه به مذهب مربوط نیست. ؛ شهید مرتضی مطهری. ناشر: انتشارات صدارا. نوبت چاپ: 34 ام. جلد یک صفحه 25-23.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا