eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
718 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
7هزار ویدیو
725 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ندای تهذیب
شاگردان عاقبت به خیر در دانشگاه عاشورا افرادی همچون ابوالحتوم بن حرث انصاری عجلانی، جوین بن مالک تمیمی، حارث بن امرء القیس کندی، حلاس بن عمرو ازدی راسبی، عبد الرحمن بن مسعود بن حجاج ....و سردار خوشنام و عاقبت به خیر کربلا جناب حربن یزید ریاحی. 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
راز عاقبت به خیر شدن جناب حرّ 1.. سپری به نام «ادب» جناب حرّ هر چند خطاهای بزرگی داشت - به عنوان مثال قصد داشت که حضرت سید الشهدا علیه السلام را به دشمن تحویل دهد یا اینکه راه را بر حضرت بست- اما این خطاها را جبران کرد. ایشان در عین این که با امام مخالفت می کرد ولی ادب را هم رعایت می کرد. بخصوص در احترام نسبت به حضرت زهرا سلام الله علیها ادب خود را به شکل برجسته‌ای نشان داد. آن چنان که وقتی حضرت خطاب به او فرمودند: «سَکَلَتکَ اَمُّک؛ مادرت به عزایت بنشیند» جناب حرّ گفت: «اگر در میان عرب کسی جز شما مادرم را یاد می کرد من نیز مادر او را یاد می کردم اما عظمت مادر شما حضرت زهرا سلام الله علیها مانع از این کار است.» به عبارت دیگر نقطه برجسته ی ادب حّر در برابر امام، مسئله ادب او نسبت به حضرت زهرا سلام الله علیها است. امروز در جامعه ما این مسئله بسیار مورد نیاز است و ما بسیار به این سپر بزرگ (ادب) نیاز داریم. برای منتظران امام عصر علیه السلام نیز این مسئله درس بزرگی است که حتی با دشمن خود «ادب» را مراعات کنند. 2.. تفکر و تعقل روایت داریم که یک ساعت تفکر از عبادت 70 سال بهتر است. از شیخ مرتضی انصاری سوال کردند که چگونه چنین چیزی ممکن است؟ آیا می شود کسی یک ساعت تفکر کند و این تفکر او از عبادت 70 ساله یک عابد برتر باشد؟ شیخ انصاری فرمودند: «بله، فکری مانند فکر جناب حرّ در روز عاشورا؛ او یک ساعت تفکر و تأمّل کرد و بهشت و جهنم را تشخیص داد؛ اما عمر سعد سالها عبادت کرد و در پایان نتوانست راه درست را تشخیص دهد» بنابراین برتری یک لحظه تفکر از 70 سال عبادت را می توان از جناب حر آموخت. 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com
731389699_-214878.mp3
8.16M
شرح دعای مکارم الاخلاق دعای بیستم صحیفه سجادیه استاد : حاج آقا شیخ بهایی زید عزه جلسه: پنجاه وچهارم ۱۳۹۹/۶/۳ زمان : ۱۷ دقیقه
هدایت شده از ندای تهذیب
🍂سلسله مباحث: طلبه، هویت و رسالت شماره 8 🔹موضوع: طلبه؛ کسب مدرک تحصیلی و اعتبار اجتماعی/ قسمت دوم طلبه باید اصالتا به دنبال خدمت به دین باشد و تمام هم و غم خود را برای افزایش مهارت و دانش مرتبط با آن به کار گیرد. اما پس از به دست آوردن مهارت لازم و توانایی واقعی خدمت، لازم است در مقام اثبات نیز موجه شمرده شود. زیرا گاهی توانایی واقعی وجود دارد اما مقدمات ضروری دیگری که ارائة خدمت بدان وابسته است مفقود است. مثلا کسی ممکن است هنر رانندگی را آموخته باشد و با تمرین فراوان مهارت کافی به‌دست آورده باشد اما به جهت نداشتن گواهی‌نامه اجازة استفاده از این مهارت و میدان و فرصت بهره‌گیری از این توانایی را نداشته باشد. بدین ترتیب ما گاهی وظیفه داریم خود را به جامعه بشناسانیم و آمادگی خود را برای انجام برخی از خدمات اجتماعی اعلام داریم آیا بدون مدرک، خدمت به دین خدا امکان‌پذیر نیست؟ هرگز نمی‌توان چنین ادعایی کرد؛ اما بی‌واهمه می‌توان گفت که داشتن مدرک ـ اگر بر اساس حقیقتی باشد ـ گستره و تأثیر خدمت را افزایش می‌دهد و رنج برخی فعالیت‌های زائد را از دوش ما بر می‌دارد. به بیان دیگر برخی از رسالت‌های طلبه بدون هیچ گونه مدرک تحصیلی قابل انجام است. البته هرچه طلبه شناخته شده‌تر باشد و توانسته باشد مخاطب بیشتری برای خود جمع کند اثر کار او بیشتر است. بنابراین برخی از رسالت‌های بزرگ را جز با داشتن اعتبار اجتماعی بالا نمی‌توان انجام داد. 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
📚#قرآن_کریم ✅سوره مبارکه #توبه، صفحه207، آیات 123 تا 129 🗓1399/06/04 🌸 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
207.mp3
457.9K
🔊#صوت_قرآن 🎤توسط استاد #منشاوی ✅صفحه207 🗓1399/06/04 🌸 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
133.pdf
113.4K
📂هر روز با قرآن و عترت 📚#موضوع_صد_و_سی_و_سه ✅ اوصاف و اسامی روز قیامت ✏️3. روز بلند شدن فریادها و ناله‌ها 🗓1399/06/04 🌸 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
سه شنبه 22.pdf
102.3K
📂انس با قرآن و عترت 📚هفته بیست و دوم( سه شنبه) ✅ تجسم اعمال ❌نقش آگاهی از تجسم اعمال در کاهش گناه 2 🗓1399/06/04 #انس_با_قرآن_و_عترت 🌸 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ: #سبک_زندگی_اسلامی از منظر قرآن 🎤توسط استاد: #حجت_الاسلام_ملکی ✅ شان نزول سوره مبارکه مسد 📑قسمت شانزدهم 🗓1399/06/04 #طرح_اقوم #ندای_تهذیب 🌸 @nedaye_tahzib
هدایت شده از خبرگزاری رسا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انبیا و ملائکه در طلب زیارت سیدالشهدا علیه‌السلام 🔸آیت الله وحید خراسانی 🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از ندای تهذیب
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی محرم #محرم_در_سیره_علما 🌻 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
فرزندان امام حسن علیه السلام در کربلا در زمان امام حسین علیه السلام که یکی از تلخ ترین دوران امامت اهل بیت علیهم السلام بود، تنها گروه اندکی آن حضرت را یاری کردند. از میان یاران آن حضرت، فرزندان امام مجتبی علیه السلام نیز حضور داشتند که ذیلا به معرفی آن عزیزان می پردازیم: فرزندان امام مجتبی علیه السلام که در کربلا حضور داشتند چهار نفر بودند: قاسم، ابوبکر، عبدالله، حسن بن حسن معروف به حسن مثنی. 1.. قاسم بن الحسن مادر قاسم بن الحسن «رمله» نام داشت، وی نوجوانی بود که هنوز به حدّ بلوغ نرسیده بود، هنگامی که برای اجازه رفتن به میدان خدمت امام حسین علیه السلام رسید، امام او را در آغوش گرفت و هر دو آنچنان گریستند که از حال رفتند. [1] 2.. ابوبکر بن الحسن او با قاسم از یک پدر و مادر بودند، مرحوم محدث قمی نوشته است: امام باقر علیه السلام فرمود: ابوبکرالحسن را مردی به نام «عقبة الغنوی» به شهادت رساند، و ابوالفرج شهادت او را قبل از شهادت قاسم نقل کرده است؛ امّا عبدی، جزری و شیخ مفید شهادت این نوجوان را بعد از شهادت حضرت قاسم نقل کرده اند. [2] 3.. حسن بن حسن چهارمین فرزند امام مجتبی علیه السلام که در حادثه کربلا حضور داشت «حسن بن حسن» معروف به حسن مثنی است، وی در روز عاشورا به میدان رفت و جنگ نمایانی کرد و سر انجام روی زمین افتاد؛ هنگامی که سپاه دشمن برای جدا کردن سرها آمدند، دیدند او هنوز زنده است و رمقی در بدن دارد، زنی به نام «اسماء» که از خویشاوندان مادری او بود وساطت کرد و او را با خود به کوفه برد و مداوا نمود تا بهبود یافت و بعد به مدینه رفت. [3] 4.. عبدالله بن الحسن عبدالله بن الحسن نیز فرزند دیگر امام مجتبی علیه السلام است که در کربلا به شهادت رسید، وی در روز عاشورا هنگامی که کوفیان امام علیه السلام را محاصره کرده بودند، خود را به امام رساند و زینب علیها السلام خواست مانع او شود؛ امّا او فریاد می زد: «به خدا قسم! از عمویم جدا نمی شوم» در این هنگام «بحربن کعب» (و برخی گفته اند: حرملة بن کاهل به امام علیه السلام حمله کرد، عبدالله به او فریاد زد: آیا می خواهی عمویم را بکشی؟ او شمشیرش را به طرف امام فرود آورد، که عبدالله دست خود را سپر کرد و دستش قطع شد. امام علیه السلام وی را در آغوش گرفت و فرمود: ای پسر برادرم! صبور باش تا به پدران خود ملحق شوی. در این هنگام حرمله تیری به او زد و او در حالی که در دامان عمو قرار داشت به شهادت رسید. [4] پی نوشت ها: [1] ابصارالعين، ص 36. [2] نفس‏المهموم، ص 325. [3] حياة الحسين ج 3 ص 652. [4] لهوف ص 15. 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
رسالت دینی نوجوان عاشورایی در بیانیه گام دوم.pdf
196K
آنچه در این مقاله خواهید خواند 👇🏿👇🏿👇🏿 رسالت دینی نوجوان عاشورایی در بیانیه گام دوم 1.. شاه کلید موفقیت در گام دوم انقلاب 2.. تقویت روحیه مبارزه گری با مظاهر فساد 3.. شناخت دقیق معبر و خاکریزهای دشمن 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانات امام خامنه ای موضوع: ماجرای شهادت حضرت عبدالله بن حسن علیه السلام در کربلا 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
🍂سلسله مباحث: راه و رسم طلبگی شماره 1 🔹موضوع: تحصیل حوزوی تحصیل طلبه، عبارت است از گام‏برداشتن به سمت شناخت عمیق دین. یعنی به‏دست آوردن علوم و مهارت‌هایی که یا مستقیم عنوان «دین‏شناسی» دارد و یا مقدمة آن محسوب می‏شود. عمدة توان و وقت طلبه باید صرف آموختن معارف دینی و به دست‏آوردن مقدمات آن گردد و هر فعالیت دیگری به‏شرطی در زمرة فعالیت‏های صنفی طلبگی قرار می‏گیرد که در همین راستا باشد. مثلاً تحصیل در رشته‏های دانشگاهی مثل پزشکی و مهندسی مستقیم در راستای هدف طلبه قرار نمی‏گیرد. طلبه‏ای که ضمن تحصیل علوم دینی به تحصیل در رشته‏های علوم تجربی در دانشگاه می‏پردازد، نه طلبة خوبی خواهد بود و نه پزشک یا مهندس معتبری! واین افتخار بزرگی نیست. این چنین برنامه‏ای نشان دهندة نوعی دوگانگی شخصیت و به‏نتیجه‏ نرسیدن در انتخاب شاهراه حرکت زندگی است. آشنایی با دانش‌ها، فنون و مهارت‏های مختلف، گرچه مفید و در مواردی ضروری است، اما باید به خوبی روشن باشد که این فعالیت‏ها تنها هنگامی «کارِ طلبگی» محسوب می‏شود که هم‏جهت با اهداف حوزوی باشد. اگر این مسئله به‏خوبی روشن باشد، در توزیع عادلانة توان و زمان، سهم اصلی به کار طلبگی، و تراشه‏ها به امور پراکندة دیگر اختصاص می‏یابد. طلبه نسبتی با دین خدا دارد. لباس امام عصر در بر و تاج پیامبر به‏سر می‏گذارد. و باید «پیام خدا» را به جامعه ابلاغ کند نه «نظر خود» را. به این منظور لازم است آگاهی شایسته‏ای از محتوای دین خدا کسب کند و با منابع دین، شیوة استفاده از آن‏ها و قواعد فهم روش‏مند دین به‏خوبی آشنا باشد تا در ارائة نظر دین امانت‏داری کند. این توانایی‏ها در دورة تحصیل، کسب می‏شود و محور اصلی کار طلبه را تشکیل می‏دهد. نگارنده: استاد عالم زاده نوری 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.com