eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
718 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
7هزار ویدیو
725 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از در محضر استاد
: 📚کتاب آزادی معنوی؛ ✅ قسمت1 ✍️ کتاب مشتمل برپانزده سخنرانی بوده که در زمان ها و مکان های مختلف ایراد شده و وجه اشتراک همه آنها مسائل معنوی است. ✍️ مباحث کتاب در هشت فصل دسته بندی شده: 1️⃣ فصل اول > به موضوع آزادی معنوی پرداخته که شامل پنج محور اساسی است؛ در محور اول ضرورت آزادی بیان شده، در محور دوم تعریفی اجمالی از آزادی ارائه شده، در محور سوم به اقسام آزادی پرداخته؛ یعنی آزادی معنوی و اجتماعی، در محور چهارم بحثی در مورد وابستگی دو قسم آزادی انجام شده و اینکه آزادی اجتماعی بدون آزادی معنوی امکان ندارد و در محور پنجم راه رسیدن به آزادی معنوی و غلبه من انسانی بر من حیوانی مورد بحث قرار گرفته است. 2️⃣ فصل دوم > به موضوع عبادت و دعا پرداخته که شامل پنج محور است؛ در محور اول به روح عبادت پرداخته شده که آن را یاد و تقرب الهی دانستند، در محور دوم اثر عبودیت مورد بحث قرار گرفته که ربوبیت است، در محور سوم رابطه انسان ها با عبادت و اقسام آنان بیان شده، در محور چهارم بحث در معرفی عبادتن بعنوان یک اصل می باشد و در محور پنجم به بررسی نماز به عنوان یک نمونه از عبادات و اهمیت و آثار آن پرداخته شده. https://eitaa.com/ostadmotaharimajazi
هدایت شده از در محضر استاد
📚کتاب آزادی معنوی؛ ✅ قسمت2 1️⃣ فصل سوم > به موضوع توبه پرداخته شده که مشتمل بر پنج محور اصلی است؛ در محور اول به ضرورت توبه بعنوان اولین منزل سلوک پرداخته شده، در محور دوم نگاه روانشناختی به موضوع توبه شده و آن را انقلاب درونی دانسته، درمحور سوم مهلت توبه و چرایی عدم قبول آن در آخرت مورد بحث بوده، در محور چهارم ارکان و شرایط قبول و کمال توبه بیان شده و در محور پنجم نگاه قرآن به توبه و چند نمونه توبه مورد دقت قرار گرفته است. 2️⃣ فصل چهارم > موضوع هجرت و جهاد مطرح شده، که هجرت خودش درپنج محور مورد بحث قرار گرفته؛ محور اول معنا و تعریف هجرت بوده، در محور دوم به محدوده هجرت پرداخته شده که فراتر از زمان و مکان بوده و اینکه راهکاری است برای نجات از محیط فاسد، در محور سوم برداشت غلط متصوفه از هجرت مطرح شده که آن را صرفا قلبی می دانستند، در محور چهارم دایره شمول آیه هجرت و مصادیق آن مورد بحث بوده و در محور پنجم نمونه ای کامل از هجرت و جهاد که امام حسین علیه السلام است بیان شده. مسئله جهاد نیز در چهار محور مورد دقت بوده؛ در محور اول معنای جهاد(درگیری) بیان شده، در محور دوم شرط بودن قصد الهی در جهاد مورد بحث بوده، در محور سوم دو نوع جهاد اکبر و اصغر بحث شده و درمحور چهارم تفسیر انحرافی از جهاد که آن را صرفا درونی میدانند مورد نقدو بررسی قرار گرفته. https://eitaa.com/ostadmotaharimajazi
هدایت شده از ندای تهذیب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنران: استاد حسین انصاریان "اهتمام به ادای واجبات مالی" یکی از واجبات شرعی، پرداخت خمس و زکات است و چنانچه ادای آنها بر گردن انسان باشد، نباید به خاطر بخل، از پرداخت آن چشم پوشی کند. 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com
هدایت شده از در محضر استاد
📚 کتاب نبرد حق و باطل ✅ قسمت1 ✍️ کتاب مشتمل بر هفت گفتار و سخنرانی بوده که شامل چهار محور اصلی است: 1️⃣ حق و باطل در هستی؛ در حق یا باطل بودن نظام هستی سه نظریه وجود دارد: الف- مادیون؛ که جهان را امری نامطلوب بی هدف میدانند. ب- ثنویت؛ قائل به دوگانگی بوده، نیمی را مطلوب و نیمی را نامطلوب میداند. ج- الهیون؛ خلقت عالم را برحق و خیر و نیکی میدانند. که دلیل آنها ختم شدن شرور به نیستی ها و سر منشا نیستی ها ضعف وجودی مخلوقات و ماهیت داشتن آنان است. 2️⃣ حق و باطل در جامعه و تاریخ؛ در این محور بحث بر سر خود بشر است، که بر حسب جنس خود چگونه موجودی است؟. چهار نظر وجود دارد: الف- ماتریالیست؛ انسان را شریر دانسته و خوب بودن او را در اثر جبر اجتماعی میدانند. ب- رسوو؛ انسان خوب و خیر است، اما باید به طبیعت خود برگردد تا فاسد نشود. ج- مارکسیست؛ که شامل دو اصل نفی فطرت و اصالت اقتصاد است. د- اسلام؛ اصل با خیر است و باطل امری نسبی و تبعی است. https://eitaa.com/ostadmotaharimajazi
هدایت شده از ندای تهذیب
🍂سلسله مباحث: شماره ۴۸ موضوع: 🌷معرفی چند کتاب مخصوص طلاب🌷 برای مطالعه بیشتر برای آشنایی بیشتر طلاب با هویت روحانی، و دست‌یابی به خودآگاهی صنفی کتاب‌های زیر معرفی می‌شود. بی‌شک مطالعة این کتاب‌ها امکان بهره‌برداری بیشتر از سرمایه‌ها و فرصت‌های موجود را فراهم آورده و سرگردانی و تردید را در موارد فراوانی مرتفع می‌سازد. 1. آخوند باید روحانی باشد؛ توصیه‌های رهبر انقلاب برای حوزه‌های علمیه، تدوین محمدرضا حدادی، تهران: فراندیش، 1385. 2. آداب الطلاب، شاکر برخوردار فرید، تهران: لاهوت، 1385. 3. آفات الطلاب، شاکر برخوردار فرید، تهران: لاهوت، ‌1385. 4. ارزش و افتخارات طلبه، محمد عالم زاده نوری، قم: وثوق، 1385. 5. استاد و درس، علی صفایی حایری، قم: هجرت، 1361. 6. پژوهشی در نظام طلبگی، مهدی ضوابطی، تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب، 1359. 7. پیرامون انقلاب اسلامی، شهید مرتضی مطهری، تهران: صدرا، 1373. 8. پیرامون جمهوری اسلامی، شهید مرتضی مطهری، تهران: صدرا، 1373. 9. تبیان، دفتر دهم، روحانیت و حوزه‏های علمیه، روح الله الموسوی الخمینی، تهران: مؤسسة تنظیم و نشر آثار امام خمینی، 1379. 10. حوزه، محمدتقی مصباح یزدی، مؤسسة آموزشی و پژوهشی امام خمینی، 1375. 11. حوزة علمیه؛ هست‌ها و بایدها، سید احمد خاتمی، مشهد: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، 1385. 12. حوزه‌های علمیه، طرحی نو بر پایة ارزش‌ها، محمدتقی مدرسی، ترجمه حمیدرضا آژیر، نشر بقیع، 1374. 13. حوزه و روحانیت در آینة رهنمودهای مقام معظم رهبری، تهران: سازمان تبلیغات اسلامی، 1375. 14. خشت اول، نشریة علمی فرهنگی اجتماعی، معاونت پژوهشی حوزة علمیة قم. 15. درآمدی بر شناخت حوزه و روحانیت، منصور علم‌الهدی، قم: مرکز مدیریت حوزة علمیة خواهران، 1385. 16. ده گفتار، شهید مرتضی مطهری، تهران: صدرا، 1376. 17. رسالت روحانیت در دنیای جدید، سید محمد مهدی میرباقری، قم: مؤسسة فرهنگی فجر ولایت، 1385. 18. روحانیت، شهید مرتضی مطهری، قم: انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی، 1370. 19. شکل‌گیری سازمان روحانیت شیعه، محمدعلی اخلاقی، تهران: مؤسسة شیعه‌شناسی، 1384. 20. شیوه‏های تحصیل و تدریس در حوزه‏های علمیه، محمدعلی رضایی اصفهانی، قم: دفتر تبلیغات اسلامی، 1376. 21. صراط، هدایت تحصیلی طلاب و دانش‌پژوهان، ابوالقاسم علی‌دوست، قم: دارالفکر، 1384. 22. علم دیگر، محمد عالم زادة نوری، قم: وثوق، 1385. 23. گذشته، حال و آینده حوزه در نگاه رهبری، جمعی از نویسندگان مجله حوزه، قم: دفتر تبلیغات اسلامی، 1376. 24. لباس روحانیت؛ چراها و بایدها، محمد عالم زادة نوری، قم: موسسة آموزشی و پژوهشی امام خمینی، 1385. 25. مانیفست روحانیت، رضا غلامی، تهران: آفتاب توسعه، 1384. 26. میقات سبز، مهدی هادوی تهرانی، قم: مؤسسة فرهنگی خانه خرد، کتاب همدم، 1380. 27. نهضت‏های اسلامی در صد ساله اخیر، شهید مرتضی مطهری، تهران: صدرا، 1370. 28. والله تا حالا نترسیده‌ام (حوزه و روحانیت از دیدگاه امام خمینی)، محمد اسماعیلی، قم: انتشارات سپهر آذین، 1385. 29. ولایت، رهبری، روحانیت، شهید سید محمد حسین بهشتی، بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید آیت الله دکتر بهشتی، تهران: بقعه، 1383. 30.  هویت صنفی روحانی، محمدرضا حکیمی، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی، 1360. 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com
👇👇👇👇👇 🔷ادامه سلسله نشست های تربیتی 🔷جلسه دوم 💠باموضوع: آشنایی با دنیای نوجوان باحضور 🔵حجه الاسلام صنعتی زاده کارشناس ارشد مشاوره 🔴 فردا یکشنبه بلافاصله بعد از اذان ظهر از شبکه سیما استانی کرمان در برنامه زنده (ره عشق) @moshavere_kerman
سلام علیکم سرکشی به خانواده شهدا توسط طلاب مدرسه ابراهیمیه عیادت مادر شهید کاظمی
هدایت شده از ندای تهذیب
✅سوره مبارکه ، صفحه282، آیات 1 تا 7 🗓1399/08/18 💐 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
282.mp3
448.4K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه282 🗓1399/08/18 💐@nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
208.pdf
127.9K
هر روز با قرآن و عترت 📚 ✅ غافلان؛ پست‌ترین موجودات 🗓1399/08/18 💐 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*سلسله مباحث: دروس اخلاق با محوریت نامه 31 نهج البلاغه / قسمت دهم استاد: حجت الاسلام و المسلمین همتیان موضوع: مربی خوب باید مسائل اخلاقی را جدی بگیرد 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از رهبر حوزه‌ها
🔰نتیجه‌ی خواندن آثار شهید مطهری 🔸من یک وقتی چند سال پیش به دوستان طلبه توصیه می‌کردم و می‌گفتم که اگر کسی فقط همین آثار ایشان را از اول تا آخر یک دور با دقت بخواند، این کافی است که او را به یک سطح راقی از معارف عمیق اسلامی برساند. 🗓۱۳۸۹/۲/۱۴ 📌 کانال رهبر حوزه‌ها 🌐@Khamenei_Hawzah
هدایت شده از در محضر استاد
📚 کتاب آزادی معنوی؛ ✅ قسمت3 5️⃣ فصل پنجم > به موضوع بزرگی و بزرگواری روح پرداخته شده که پنج محور اساسی دارد؛ در محور اول معنای این واژه ها بیان شده که بزرگی درمقابل کمی و کوچکی و بزرگواری در مقابل پستی و دنائت است، در محور دوم دو نومع شخصیت بزرگ و بزرگوار مورد بحث بوده، در محور سوم مصادیقی از کلام ائمه برای بزرگی و بزرگواری ذکر شده، در محور چهارم خسارت صوفیان که انسان را از بزرگواری به پستی می کشانند مورد بحث و نقد بوده و در محور پنجم به امام حسین علیه السلام و کلام مبارکشان بعنوان نمونه ای از بزرگواری پرداخته اند. 6️⃣ فصل ششم > موضوع ایمان به غیب مورد بحث بوده که شامل شش محور اصلی است؛ در محور اول ضرورت بحث ایمان به غیب بعنوان یکی از شرایط مومنین بیان شده، در محور دوم معنا و مقصود از غیب مطرح شده که درمقابل شهادت بوده، در محور سوم محدوده ایمان به غیب مورد توجه بودهف در محور چهارم شواهد همچون امواج الکترونیکی و.. برغیب مطرح شده، در محور پنجم معنای ایمان به غیب و رابطه میان خود و غیب بحث شده و در محور ششم دو نوع گرایش را با توجه به غیب مورد بررسی قرار داده، که یکی آینده را نابود شده می داند و دیگری آینده روشنی را تصویر می کند. https://eitaa.com/ostadmotaharimajazi
🌼در محضر امام خمینی (ره) ✍️پسرم! تا نعمت جوانی را از دست ندادی فکر اصلاح خود باش که در پیری همه چیز را از دست می دهی. یکی از مکید شیطان که شاید بزرگترین آن باشد 《استدراج》است. در عهد نوجوانی شیطان باطن، که بزرگترین دشمن اوست او را از فکر اصلاح خود باز می دارد و امید می دهد که: وقت زیاد است، اکنون فصل برخورداری از جوانی است.... و هر آن و هر ساعت و هر روز بر انسان می گذرد، درجه درجه او را با وعده های پوچ از این فکر باز می دارد تا ایام جوانی را از او بگیرد و آن گاه که جوانی رو به اتمام است؛ او را به امید اصلاح در پیری سرخوش می کند. و در ایام پیری نیز این وسوسه شیطانی از او دست نکشد و وعده توبه آخر عمر می دهد و در آخر عمر و شهود موت، حق تعالی را را در نظر او مبغوض ترین موجود جلوه می دهد که: محبوب او را که دنیاست از دستش گرفته است! 💥 و این حال اشخاصی است که غرقاب دنیا آنها را از فکر اصلاح به دور نگهداشته و غرور دنیا سرتا پای آنان را فرا گرفته است وادیان را هیچ و پوچ می دانند... 📚نصایح اخلاقی و عرفانی امام خمینی(ره
هدایت شده از غفاری مهدی رضا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
« سیاسی نیست، قرآنی است» ✊ ⏱زمان : یک دقیقه و 36 ثانیه •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از غفاری مهدی رضا
23 ربیع سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم وقتی که قدم رنجه به ایران کردی ما را سرِ خوانِ خویش مهمان کردی ما را همه عمر ، ساکنِ دائمیِ بین الحرمینِ قم خراسان کردی شاعر: 🌸🍃🌼 🌻🍃🌺🍃🌸 🌺🍃🌸🍃🌼🍃🌻 🌺🍃🌸🍃🌼🍃🌻🍃🌺🍃🌸
هدایت شده از غفاری مهدی رضا
🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷 ✅گره گشایی علم دین از تمام مسائل بشر: ◀️هدف از نظم و کارآیی حوزه‌ی علمیه، گسترش هدایت الهی در همه جا و رساندن علم دین به آن سطحی است که قادر باشد همه‌ی گره های ذهنی چ علمی بشر را در دنیای پیچیده‌ی امروز با سر انگشت گره گشای دین خدا باز کند 📚 (منشور حوزه و روحانیت ، ج۴ ص۲۷) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از غفاری مهدی رضا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 شرح حدیث امام صادق علیه السلام از بیان نائب المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ❓یکی از چهار چیزی که ما از آنها می ترسیم چیست؟ ❓پناهگاه چیست؟ ❓معنای حسبنا الله و نعم الوکیل چیست؟ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از غفاری مهدی رضا
حضور قلب در نماز.mp3
1.94M
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• حضور قلب در نماز یعنی چی؟؟ ✅ سرمایه جوانی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از غفاری مهدی رضا
AUD-20201108-WA0019.mp3
9.18M
از همان روز ولادت که زمادر زادم بود زخمت به جگر،نعمت مادرزادم •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از مومنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب : دعای هفتم صحیفه سجادیه دعای بسیار خوب و خوش‌مضمونی است که می‌توان با این الفاظ زیبا و با توجه به معانی آن با پروردگار سخن گفت.
هدایت شده از ندای تهذیب
✅سوره مبارکه ، صفحه283، آیات 8 تا 17 🗓1399/08/19 🌷 @nedaye_tahzib