eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
718 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
7هزار ویدیو
725 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
از کودکی صلابتی خاص در برخورد با اهل منکرات داشت و تحت تأثیر هیبت پوشالی شان قرار نمی گرفت.(۱) می فرمود: رضایت به انجام کار زشت، انسان را در گناه آن شریک کرده و اعلام برائت از کارهای ناپسند، انسان را از دایره مرتکبین آن خارج می کند.(۲) در مجلس مأمون، چنان فریادی بر سر مرد آهنگ نواز کشید که به إذن الله دست نوازنده تا آخر عمرش فلج شد.(۳) جایگاه سِنّی افراد، مانع از نهی از منکرش نمی شد. در مجلسی به عمویش فرمود: چرا بدون علم فتوا می دهی؟ در حالی که داناتر از تو در میان امت حاضر است.(۴) از برخی افرادی که با توهم تبلیغ دین، به خط امامت ضربه می زدند، ابراز برائت می کرد.(۵) ع ع ع ع 1. بحار الأنوار (ط – بيروت) ؛ ج‏۵۶ ؛ ص۳۹۷٫ 2. تحف العقول؛ ص۴۵۶٫ 3. الكافي؛ ج‏۱ ؛ ص۴۹۴٫ 4. بحار الأنوار؛ ج‏۵۰ ؛ ص۱۰۰٫ 5. رجال الكشي – إختيار معرفة الرجال ؛ ص۵۲۹٫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 پنج سفارش امام جواد علیه السلام؛ 🌷امام جواد (ع) می فرمایند: در زندگي، صبر را تكيه گاه خود، فقر و تنگ دستي را همنشين خود قرار بده و با هواهاي نفساني مخالفت كن. و بدان كه هيچگاه از ديدگاه خداوند پنهان و مخفي نخواهي ماند، پس مواظب باش كه در چه حالتي خواهي بود. «قَالَ لِلْجَوَادِ علیه السلام رَجُلٌ: أَوْصِنِي قَالَ علیه السلام، وَ تَقْبَلُ؟ قَالَ؛ نَعَمْ قَالَ علیه السلام؛ تَوَسَّدِ الصَّبْرَ وَ اعْتَنِقِ الْفَقْرَ وَ ارْفَضِ الشَّهَوَاتِ وَ خَالِفِ الْهَوَى وَ اعْلَمْ أَنَّكَ لَنْ تَخْلُوَ مِنْ عَيْنِ اللَّهِ فَانْظُرْ كَيْفَ تَكُونُ»؛ 📚 بحارالأنوار، ج 75، ص 358، ح 1.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 باید مثل امام علی (ع) برای محرومین دل بسوزاند. دولت واقعاً باید با تمام قدرت آن طوری که علی علیه السلام برای محرومین دل می سوزانداین هم با تمام قدرت،دل بسوزاند برای محرومین،مثل یک پدری که بچه هایش اگر گرسنه بمانند،چطور با دل افسرده دنبال این می رود که آنها را سیر بکند، یک دولت تابع امیرالمؤمنین باید اینطور باشد. 📚صحیفه نور ، جلد ۱۸ ، صفحه ۱۳۰ 👈بیانات حضرت امام خمینی(ره) در جمع رؤسای جمهوری و مجلس ، گروهی از مستضعفین جنوب تهران 🗓مورخ: ۱۳۶۲/۰۷/۰۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گزیده معراج السعاده (2) انسان از دو عنصر جسم و روح تشکیل شده است. جسم ترکیبی است از اعضا و جوارح ملموس و محسوس؛ اما روح گوهری است از عالم ملکوت و از جنس فرشتگان. خداوند به حکمت خود ارتباطی بین روج و جسم برقرار کرده و آن را تا روز معین محصور در بدن کرده است. شناخت بعد جسمانی انسان آسان است؛ اما برای انسانی - که حقیقت آدمی است- تنهاترین راه این است که انسان نفس خود را به رسانده و علاقه اش را به بدن کم گردادند. در آن صورت به اجمالی نفس دست پیدا خواهد کرد. خلاصه معراج السعاده صفحه 18.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*سلسله مباحث: دروس اخلاق با محوریت نامه 31 نهج البلاغه / قسمت هجدهم استاد: حجت الاسلام و المسلمین همتیان مدیریت اعضای مهم بدن: 1.. چشم 2.. زبان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ 🎙پادکست: «مقامات معنوی مؤمنین و لذت آنان در هنگام نماز» حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🍀 بله! یک چیزهایی هست که می‌گویند؛ مؤمنین و متعبدین کارشان به جایی می‌رسد، که کأنه [هنگام عبادت] شخصی را می‌بینند دارند او را می‌پرستند؛ و او معدن خیرِ [است]، برای اهل خیر. پس سر تا پای نماز آن‌ها، التذاذ به حضور [در پیشگاه خداوند] است. 🔸 پس چی؟ عبادات را از ما می‌خواهد، برای اینکه ما خوش بگذرانیم و راحت باشیم و مُلتذّ باشیم به عبادتش (از عبادتش لذت ببریم)؟ عجب! قضایایی است. همین‌جا، نه در آخرت [و] جنت (بهشت). 🔸همین‌جا منبع خیر است؛ منبع لطف است؛ منبع الطاف است [وقتی‌که] پیش او حاضر باشید، آن وقت، خدا می‌داند [چه لذت‌های معنویه‌ای برای انسان پیش خواهد آمد]. 🔸 پس؛ این همه تحمیلات و [ تکالیف و اینکه فرموده‌است] جهنم می‌برم و بهشت می‌برم و ...؛ این‌ها برای چیست؟ شما [که با این عبادات، نقداً] ما را وادار کردید، رفتیم در لذائذ معنویه. 💫خدا می‌داند در آن [عبادات] چه هست، چه الطاف معنویه‌ای در آن‌ها هست. 📚 درس خارج فقه، کتاب حج، ١٩ آذر ١٣٨۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مقام معظم رهبری: ...و به خصوص به جوانها عرض مى‏كنم: برويد را بخوانيد. امامى كه دنيا را تكان داد، امامى است كه در اين وصيّت‏نامه منعكس است، در اين آثار و گفتار منعكس است. (14/ 03/ 1389) خطبه‏هاى نماز جمعه‏ى تهران در حرم امام خمينى(ره) در بيست و يكمين سالگرد ارتحال حضرت امام خمينى(ره)
فرازی از وصیت نامه امام خمینی (2) و ذکر این نکته لازم است که حدیث «ثقلین»، متواتر بین جمیع مسلمین است و [در] کتب اهل سنت از «صحاح ششگانه» تا کتب دیگر آنان، با الفاظ مختلفه و موارد مکرره از پیغمبر اکرم ـ صلی الله علیه و‌آله وسلم ـ به طور متواتر نقل شده است. و این حدیث شریف است برجمیع بشر به ویژه مسلمانان مذاهب مختلف؛ و باید همه مسلمانان که حجت بر آنان تمام است، جوابگوی آن باشند؛ و اگر عذری برای باشد، برای نیست. (ره) .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عبد الله سال 62 در شهید شده بود و حالا بعد از 13 سال شده بود. همهمه ای بین نیروهای تفحص افتاده بود. رفتم . بدن عبد الله را روی پارچه سفیدی روی زمین پهن کرده بودند. بدن به هم پیوسته بود و اسکلت شده بود اما با اینکه سرش از بدنش جدا بود، گردنش سالم بود. کسی که پیدایش کرده بود می گفت: داشتم اطرف بدن را با بیل دستی خالی می کردم که بیل به گردنش خورد و چند قطره از آن جاری شد. آمدیم تهران و رفتیم خانه شهید. بدون اینکه اصل قضیه را به مادرش بگویم از خصوصیت های اخلاقی شهید پرسیدم. گفت: عبد الله تقید خاصی به و زیارت حسنی داشت و اش ترک نمی شد. تا حدودی راز عبد الله را فهمیدیم. ؛ نوشته حمید داود آبادی، ناشر: صیام. نوبت چاپ: اول-بهار 1389. صفحه 120-121.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معرفی کتاب الگوی تربیت جامع طلاب کتاب «الگوی تربیت جامع طلاب» که توسط جمعی از مدیران مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) و تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد نظافت یزدی به رشته تحریر درآمده است . مبانی، راهبردها و راهکارهای فرهنگی-تهذیبی، آموزشی-پژوهشی و مدیریتی در تربیت طلاب، محورهای اصلی این کتاب است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 تغییر نیت نماز 💠 سؤال: آیا از واجب به مستحب همیشه جایز است یا فقط برای رسیدن به جماعت؟ ✅ جواب: عدول از نماز واجب به نماز مستحبی فقط در دو مورد جایز است: اول: نماز ظهر روز جمعه برای کسی که قرائت سوره جمعه را فراموش کرده و مشغول سورۀ دیگری شده و به نصف رسيده و يا از آن گذشته است، در این صورت می تواند نیت کند نمازش نافله باشد و نماز را تمام کند و نماز ظهرش را با سوره جمعه بخواند. دوم: موردی که شخص نماز واجب را شروع کند و برپا شود و بترسد به جماعت نرسد، در این صورت می تواند نمازش را نافله قرار دهد و نماز را دو رکعتی تمام کند تا به جماعت برسد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا