☘️حاج آقا مجتبی تهرانی (ره):
سیّد کریم پینه دوز می گفت:
«از امام زمان عج پرسیدم چه کار کردم که شما می آیید و من را می برید مکّه و کربلا و طیّ الارض می کنیم.»
حضرت گفتند: «به خاطر اینکه با نفست مبارزه کردی. هرچه #هوای_نفس است زدی کنار و آن گونه که خدا خواسته عمل کردی.»
❌شبهه ۷۱۱
همین دانشگاه که رضا شاه به ایران آورد، برای ایران کافی بود.
✅ پاسخ
از سالها قبل از رضا شاه (حتی در زمان مظفرالدین شاه قاجار) ما دانشکده های متعددی داشتیم مانند مدرسه عالی طب، مدرسه عالی معدن، مدرسه عالی فلاحت (کشاورزی) مدرسه عالی حقوق و علوم سیاسی و همچنین دانشسرای علوم و ادبیات وجود داشته است.
کاری که رضا شاه انجام داد این بود که این مدرسه های عالی را با یکدیگر ادغام کرد و نام هریک به دانشکده تغییر کرد و مجموعه ی آن دانشگاه نامیده شد. بنابراین کاری که رضا شاه انجام داد این بود که دو واژه ی دانشگاه و دانشکده را وارد ادبیات اجتماعی ایران کرد و گرنه اصل دانشکده های مختلفی که هم اکنون در تمام دانشگاه ها از جمله دانشگاه تهران فعالیت می کنند، از سالها قبل از رضا شاه در تهران وجود داشته است.
از این گذشته، با یک بررسی اجمالی و ساده می توان دریافت که دانشگاه هایی ما در قبل از انقلاب تنها مصرف کننده ی تولیدات علمی دیگر کشورها بود و بجز یکی دو استاد برجسته که با تلاش فردی به مراتب بالای علمی رسیده بودند، ثمره ی خاصی از دانشگاه های ایران حاصل نمی شد. این در حالی است که پس از انقلاب، ایران به کشورهای تولید کننده علم پیوست و هم اکنون جزو ۱۵ کشور اول در تولید علم محسوب می شود.
نقد سکولاریسم اسلامی و تبیین جامعیت اسلام.mp3
40.96M
نقد سکولاريسم اسلامي؛ از #علي_عبدالرزاق و #مهدي_بازرگان تا #سیدمحمدجواد_علوی
چرا پیامبر اعظم(ص) صرفا یک #مرشد_معنوی نیست؟
احمدحسين شريفي
🔻🔻🔻
🔸در اين سخنراني ضمن اشارهاي اجمالي به جريان سکولاريسم در جهان عرب و در ايران و حوزههاي علميه، به نقد برخی ادعاهای برخی #سکولارهای_دینی و تبيين ناسازگاري #سکولاريسم، با قرآن و سنت و سيرة معصومان پرداخته شده است.
ماجرای دیدار آیتالله سیستانی با پاپ و ماله کشی به سبک سکولارها!
🔻🔻🔻
پس از شکست #فتنه_تفرقهافکنی #ژورنالیستهای_سکولار و #خط_نفوذ_در_حوزه، در ماجرای دیدار پاپ و آیتالله سیستانی، برخی عناصر نفوذی در تدارک ماله کشی برآمده و مدعی شده اند برخی عناصر چپگرای نجف، عامل تحریک انقلابیون برای حمله به آیتالله سیستانی شدهاند!
این خط رسانهای خود حاوی پیامی فتنهگرانه و وارونه نمایی حقیقت ماجراست، چگونه؟ در ادامه اشاره خواهد شد؛
▫️یک: در این خط رسانهای چنین القا شده که انقلابیون به مرجع اعلای عراق حمله کردهاند!
این یک تهمت بزرگ و افک مبین است.
ضمن اینکه از آرزوهای دور و دراز نفوذیها هم بوده است که الحمدلله تا کنون تحقق نیافته و انشالله این قبیل آرزوهای فتنهانگیزانه را به گور خواهند برد!
▫️ دو: اینان با معرفی برخی عناصر دگراندیش نجف بعنوان عامل فتنه، در واقع عوامل اصلی این اختلافافکنی و دوگانهسازی کاذب بین رهبر معظم انقلاب اسلامی و آیتالله سیستانی را در حاشیه امن قرار دادهاند!
عوامل اصلی این پروژه استعماری و شیطانی در نزدیکی های بیت مرجعیت حضور دارند و از مواهب مادی و اعتبار معنوی آن متنعم اند!
این امر واضح تر از آن است که قابل انکار یا فرافکنی باشد!
در فقره اخیر در جریان داخل ایران، شخص آقای شهرستانی و در جریان تولیدات رسانهای عرب زبان، شخص آقای سیدمحمدرضا سیستانی باید پاسخگو باشند.
در ماجرای اخیر، اتفاقاتی از سوی تیم رسانهای نزدیک به بیت آیتالله سیستانی واقع شده که قطعا و حتما برخلاف مبانی و منویات معظم له بوده است.
حالا به جای نعل وارونه، باید مشخص شود چرا پول و اعتبار مرجعیت اعلا برای اموری مخالف نظر ایشان صرف میشود!؟
مصادیق و موارد دوگانهسازی و اختلافافکنی بین بیت شیعی، محفوظ و انشالله به زودی در قالب یک پرونده ویژه منتشر میشود تا معلوم شود چه کسانی بر خلاف نظر حضرت آیتالله عمل کردهاند و آنان با بیت چه ارتباطی دارند.
اجمالا بازخوانی نحوه اطلاعرسانی شفقنا که مستقیما توسط آقای شهرستانی تغذیه میشود، حقائق زیادی را روشن میکند.
▫️سوم: جریان انقلابی به تاسی از امام و رهبری، همواره مراجع عظام تقلید را محترم میشمارد. خصوصا اگر آن مراجع، در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز فعال باشند. این امر در مورد مرجعیت اعلای عراق، روشنتر از آن است که
سکولارها بتوانند آنرا وارونه جلوه دهند!
در عین حال، به لطف خدا، انقلابیون خط نفوذ و خصوصا سکولارهای پنهان شده در پشت اعتبار و نام بزرگان را نیز به خوبی میشناسند و حساب آنان را از اعاظم قم و نجف جدا میکنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد حسینی قزوینی
#شیعه_انگلیسی
.
💠اعمال مشترك ماه شعبان💠
1️⃣ هر روز هفتاد مرتبه بگويید:
أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ
از خدا آمرزش و توبه مى خواهم.
2️⃣ هر روز هفتاد مرتبه بخوانید:
أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِي لا إِلَهَ إِلا هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِيمُ الْحَيُّ الْقَيُّومُ وَ أَتُوبُ إِلَيْهِ.
آمرزش مى خواهم از خدا، معبودى جز او نيست، بخشنده و مهربان و زنده و پاينده است و به سوى او باز می گردم.
🍃 و از روايات استفاده مى شود، كه بهترين دعاها و ذكرها در اين ماه استغفار است، و هر كه، هر روز در اين ماه، هفتاد مرتبه استغفار كند، مانند اين است كه در ماه هاى ديگر هفتاد هزار مرتبه استغفار بجا آورده است.
3️⃣ در اين ماه صدقه بدهد، گرچه نصف دانه خرما باشد، تا حق تعالى بدن او را بر آتش دوزخ حرام كند.
🍃 راوی از امام صادق(ع) سوال کرد: يابن رسول اللّه بهترين اعمال در اين ماه چيست؟ فرمود: صدقه و استغفار،
4️⃣ در تمام اين ماه هزار مرتبه بگويد:
لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَ لا نَعْبُدُ إِلا إِيَّاهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ.
معبودى جز خدا نيست، و جز او را نمی پرستيم. درحالی كه عبادت را براى او خالص مى كنيم، گرچه مشركان را خوش نيايد.
اين ذكر پاداش بسيارى دارد، از جمله اينكه در نامه عملش عبادت هزار ساله نوشته شود.
📚 مفاتیح الجنان، فضیلت و اعمال ماه شعبان
Panahian- MonajateShabaniye.mp3
6.05M
پیام استاد پناهیان درباره ماه شعبان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟 ویژه ماه شعبان
📹 ببینید| توصیه رهبرانقلاب درباره استفاده از #ماه_شعبان
➕سوالی که رهبرانقلاب از امام خمینی(ره) درباره اینکه «شما کدام دعا را بیشتر دلبستهی آن هستید؟» پرسیدند
━━💠🍃🌺🍃💠━━
MonajatShabaniye.mp3
6.99M
🎙صوت قرائت زیبای مناجات شعبانیه
#ماه_شعبان
✳️ مناجات شعبانیه انسان را به یک جایی میرساند
🔻 #مناجات_شعبانیه را خواندید؟ بخوانید آقا! مناجات شعبانیه از مناجاتهایی است که اگر انسان دنبالش برود و فکر در او بکند، انسان را به یک جایی میرساند. آن کسی که این مناجات را گفته و همهی ائمه هم به حسب روایت میخواندند، اینها، آنهایی بودند که وارسته از همه چیز بودند. مع ذلک آنطور مناجات میکردند، برای اینکه خودبین نبودند.
👤 #امام_خمینی
📚 #صحیفه_امام، ج۱۹
📖 ص۲۵۳
آخرین جلسه ی معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمان با مدیران و معاونین تهذیب مدارس علمیه استان در مورخه 1399/12/26 پیرامون تحلیل نتایج طرح پایش تجوید مدارس علمیه و ارائه برنامه های قرآنی در سال آینده برگزار گردید.
اهم برنامه ها به شرح ذیل میباشد:
۱) ادامه طرح پایش طلابی که در طرح شرکت ننموده اند وپیگیری عدم شرکت از ناحیه مدیران مدارس علمیه
۲) ادامه طرح پایش طلاب مدارس علمیه سطح2 درفروردین ماه 1400
۳) برگزاری دوره دانش افزایی ویژه اساتید تجوید مدارس علمیه استان
۴) تشکیل دارالقران مدارس علمیه استان
۵) پیشنهاد تعدادی از مدیران مدارس استان جهت پایش اختیاری اساتید مدارس علمیه استان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله علم الهدی
#شرح_مناجات_شعبانیه 1
شرح متنی مناجات شعبانیه
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ اسْمَعْ دُعائى اِذا دَعَوْتُكَ، وَ اسْمَعْ نِدائى اِذانادَیْتُكَ. وَ اَقْبِلْ عَلَىَّ اِذا ناجَیْتُكَ، فَقَدْ هَرَبْتُ اِلَیْكَ وَ وَقَفْتُ بَیْنَ یَدَیْكَ مُسْتَكینا لَكَ، مُتَضَرِّعا اِلَیْكَ، راجِیا لِما لَدَیْكَ ثَوابى.
پروردگارا! بر محمد و آلمحمد درود فرست، و دعایم را بشنو و وقتىصدایت كردم، صدایم را بشنو، و آنگاه كه با تو نجوا نمودم، به من رو كن.پس همانا كه من، از دیگران به سوى تو گریختم، و در پیشگاه تو قرار گرفتمدر حالى كه درمانده تو هستم و به سوى تو در حال تضرّع و زارى هستم، و بهآنچه نزد تو از ثواب مىباشد، امیدوار مىباشم.
نكاتى از این فراز:
1️⃣1. ذكر صلوات بر محمد و آلمحمد پیش از دعا؛
مىتوان سه پیام براى دعاكننده درك كرد:
🔹الف) تذكر به اینكه هیچگاه ولى نعمتانِ جهان هستى را از یاد نبریم.
🔸ب) آن نورهاى مقدس را بین خود و خداى خود و براى اجابت دعاهایمان واسطه و شفیع قرار دهیم.
🔹ج) ذكر نام محمد صلىاللهعلیهوآله و خاندان او در اولِ دعا به معناىِ ابراز احساسات دربرابر بزرگترین و زیباترین شاهكارهاى جهان هستى مىباشد .
🔸د) صلوات بر اهل بیت علیهمالسلام قبل از هر چیز، براى گوینده آن فایده دارد. از جمله طهارت و تزکیه.
🔹ه) در نهایت اینكه صلوات بر محمد و آل او، استجابتِ دعا را به همراه دارد.
ازاینرو، در تمامى این پیامهاى پنجگانهاى كه براى حكمت صلوات پیش ازدعا ذكر شد، یك حقیقت مشترك نهفته است و آن استمداد از، اهلبیت علیهمالسلام براى وصول به حاجتها و آرزوها است.
2️⃣2. درخواست از خداوند براى شنیدن و توجه به دعا؛
با آنكه خداوند، شنواست و شنونده همه نجواها و صداها مىباشد، چراامام علیهالسلام از خداوند، مسئلت نمود كه «دعاى مرا و نداىِ مرا بشنو!»
براى این سؤال، دست كم، دو توجیه و دو جواب مىتوان بیان كرد:
🔹الف) این عبارت بیانگر شدت میلِ بنده نسبت به این است كه معبودش،دعایش را بشنود و به او توجه كند.
🔸ب) اینكه خداوند، دو گونه مىشنود: یكى آنكه چون «سمیع» است و تمامى صداها را و صوتها و نجواها را مىشنود. دیگر آنكه خداوند مىشنود تا عنایت كند، تا مستجاب كند و به فریاد برسد، كه به اینگونه استماع، استماعِ خاصمىگویند و امام علیهالسلام در دعا مسئلت مىكند كه دعاى مرا بشنو! به همراه توجه والتفات تا اینكه در نتیجه، دعایم را مستجاب سازى.
3️⃣3. گریز از غیر خدا و پناه به خدا؛
فَقَدْ هَرَبْتُ اِلَیْك؛ همانا به سوى تو فرار كردم»
فرار از چیزى، به معناى ترس و وحشت از آن چیز است. امام علیهالسلام با این عبارت، وحشت خود از غیر خداوند و در نتیجه آرام گرفتن در سایه مناجات با اورا، ابراز مىدارد.
🔹الف. فرار از گناه: براى انسان سالِك، یعنى انسانى كه «فرار از هر چه غیر از خدا» را آغاز نموده است، فرار از گناهان و اعمال كفرآمیز، مرحله آغازینِ سیر و سلوك او مىباشد. او هر چه كه در این راه سیر مىكند، به منازلى مىرسد كه گرچه در ابتداى راه، برایشدشوار و ترسناك نمىنمود، ولى اكنون كه به میانه راه رسیده است وقوف در اینمنازل براى او وحشتآور است و باید از آنها نیز فرار كند و آن منازلِ وحشتناك،توجه به اسباب و غفلت از مسبِّب است.
🔸ب. فرار از اسباب: نوع دیگر از فرار به سمت خداوند، فرار از «اسباب» و توجه خاص به «مُسبِّبُ الاسباب» است كه در نوع خود قابل توجه است. (هرچند خداوند درامور طبیعى توجه به اسباب را توصیه مىكند).
🔹ج. فرار از توجه به غیر خدا: نهایىترین مرحله فرار به سوى حضرت حق، گریز از آن است كه مبادا به غیر از خدا، كس دیگرى بر دل او حاكم و مسلط گردد كه از این مقام كه بعد از فرار نهایى براى وى حاصل مىگردد در اصطلاحِ عرفا به مقام فناى در خداوندو لقاءاللّه تعبیر مىشود و چون در این مقام، انسان سالك، جز خدا چیزى نمىبیند، از آن به مقام فناى در خداوند تعبیر مىشود، كه تنها در این صورت استكه لقا و دیدار با خداوند، با چشمِ قلب، نصیبِ سالك مىشود.
بارى آنكه از همه این وحشتها گریخت و به پروردگارش پناه آورد، در واقع از «مقرّبین» درگاه حق تعالى شده است. براى او در این مقام، حتى توجه به اسباب و غفلت از مسبب الاسباب نیز نوعى لغزش و گناه محسوب مىشود، در حالى كه این حالت براى سالكِ مبتدى و یا سالكى كه در میانه راه است، گناهى نیست.
4️⃣4. تضرّع، زارى و اظهار نیاز به پیشگاه پروردگار؛
«وَ وَقَفْتُ بَیْنَ یَدَیْكَ مُسْتَكینا لَكَ، مُتَضَرِّعا اِلَیْك.» این عبارت در صدد بیان مسكنت و بیچارگى و تضرع در پیشگاه معبود است:
گریه و تضرّع، یكى از رموزِ تسخیر قلب معشوق است و به زودى توجه او رابه خود جلب مىكند. و همانگونه كه در دعاى كمیل آمده است، گریه اسلحه مؤمن است: «وَ سِلاحُهُ الْبُكاءُ».
گریه و تضرع در ابتداى دُعا ـ بلكه در هر حالى ـ درهاى رحمت و استجابت الهى را مىگشاید و اصولاً علامتى نیكو بر فریاد رسى حقتعالى نسبت به بندهاش مىباشد:
نكته دیگر درباره اظهار نیاز و زارى در پیشگاه معشوق، اینكه مقام عاشق ومعشوق، هر كدام اقتضایى دارد، و شأن هر یك باید متناسب با منزلت آنها باشد. از جمله آنكه چون معشوق در مقام «ناز» مىباشد، عاشق باید همواره در مقام «نیاز»باشد. باید چیزى به درگاه معشوق عرضه كرد كه فاقدِ آن باشد و آن را بپذیرد و آن،چیزى جز «نیاز» نمىباشد.
5️⃣5. امید به لطف الهى.
«راجِیا لِما لَدَیْكَ ثَوابى؛ امید به خدا»
ذكرِ این فراز از دعا، در واقع، از شِگردهاى بنده براىِ جلب توجه معبود به خویش است. یعنى مىخواهد عرض كند: من كه با هزار امید به تو روى آوردم و به تو دلخوش نمودم، چگونه مىپسندى، ناامید از در خانهات بر گردم.
بنابراین، «امید به خداوند» خود، از كلیدهاى گشودن در رحمت و اجابت حضرتش به شمار مىرود.
#شرح_مناجات_شعبانیه.
مناجات شعبانیه 1.mp3
10.01M
🔊 بشنوید | شرح مناجات شعبانیه جلسه1 توسط مرحوم آیت الله حائری شیرازی
#مناجات_شعبانیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرازی از مناجات شعبانیه با صدای محمدحسین پویانفر
MiladSardaranKarbala1398[01].mp3
5.53M
💠 ما همه سپاهی ثاراللهیم (سرود)
🎙 بانوای : حاج میثم مطیعی
🌸 ویژه ولادت #امام_حسین (ع)
👈 مشاهده متن :
Meysammotiee.ir/post/1862
هدایت شده از سیدمهدی حسینینژاد
💠 درس اخلاق
🍃حجتالاسلام و المسلمین حائری زاده
⏰ چهارشنبه ۲۷ اسفند۱۳۹۹، ساعت ۱۰ صبح
پخش:🔻
https://www.hawzahnews.com/service/live
پخش ایتا:🔻
https://aparat.com/hawzahnews/live?embed&?eitaafly
🔹امور تهذیبی و اساتید اخلاق