نام پدر : سید عباس
محل تولد : اصفهان
تاریخ تولد : ۱۳۳۳/۱/۲۲
رشته ی تحصیلی: مهندسی عمران
محل خدمت: قرارگاه مهندسی رزمی صراط المستقیم
آخرین مسئولیت: فرمانده قرارگاه
محل شهادت: جزیزه مجنون
تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۱/۱۸
نام عملیات: کربلای ۵
محل دفن: گلستان شهدای اصفهان – قطعه حمزه – ردیف ۲ – شماره ۱
شهید صفوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی طی حکمی مامور تشکیل کمیته انقلاب اسلامی در شهرستان شهرضا شد. علاوه بر این ، کمیته شهرستان سمیرم را نیز راه اندازی کرد. با توجه به حضور خوانین و مساله سازی آن ها در منطقه ، با همکاری روحانیون در منطقه و نیروهای حزب الله سپاه را در این دو شهر تشکیل داد و تا مدتها فرماندهی سپاه شهرهای یاد شده را به عهده داشت.
مدتی بعد به عنوان مسئول مهندسی وزارت سپاه در استان اصفهان انتخاب شد. او در مواقع عملیات نیز عموما در جبهه حضور می یافت.
قرارگاه صراط المستقیم تمام پروژه های مهندسی وزارت خانه های مختلف را زیر پوشش خود قرار داد و علاوه بر پشتیبانی آن ها نسبت به حسن اجرای پروژه ها های فوق نیز نظارت فنی می کرد.
🌹 قال علی علیه السلام:
کُفْرانُ النِّعَمِ یُزِلُّ الْقَدَمَ وَ یَسْلُبُ النِّعَمِ
کفران نعمت، سبب لغزش قدم ها (و به زمین خوردن در زندگى) و موجب سلب نعمت ها خواهد شد.
📚غررالحکم، ص۶۳۰
عاقبت ظلم و کفران نعمت
☎️ زنگ عبرت:
🔴سمت چپ، فروردین سال گذشته بود که فیلم زنده به گور کردن جوجه های یک روزه در فضای مجازی منتشر و تاثر افکار عمومی را برانگیخت. این اقدام تاسف بار که با توجیه "تنظیم بازار" انجام می شد علاوه بر ظلم، کفران نعمت نیز بود.
🔴سمت راست، اواخر سال گذشته و اوایل امسال است که صف های طویل مرغ، لزوم "تدبیر" و علاوه بر آن پرهیز از ظلم و کفران نعمت را به بشر ناسپاس یادآوری می کند.
امام خمینی (ره): ملتی احساس کرد که ارزاقش را دیگران نمی دهند به او، خودش به فکر می افتد که برای خودش درست کند. مادامی که در نظرش این است که نه، ما می آورند برایمان، می دهند به ما، نمی تواند کار بکند
#امام_خمینی
صحیفه نور؛ جلد ۱۳؛ صفحه ۱۴۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥امام خمینی(ره): اطمینان داشته باشید که اگر بخواهید میشود
گزیده معراج السعاده (13):
در مقابل هر صفت #خوبی، صفت #بدی وجود دارد. نقطه مقابل حکمت ، #جهل است و ضد شجاعت ، #ترس ، ضد عفت، #طمع و آزمندی است و مقابل عدالت ، #ستم می باشد.
هر فضیلتی ، حد وسطی فرض می شود که در طرف #افراط و #تفریط آن رذیله ای یافت خواهد شد.
انواع #حد_وسط:
یک: گاهی #حقیقی است که دستیابی به آن آسان نیست. اگر دایره ای فرض شود که مرکز آن با نقطه ای مشخص شود و در سایر محیط آن، نقاط ریزی تصور شود. نقطه مرکز که یکی است ، حد وسط (فضیلت) و نقاط ریز بی نهایت رذائل هستند. در این صورت نرسیدن به حد وسط به معنی حضور در نقاط رذائل می باشد. برای یافتن و حفظ راه مستقیم در میان راه های متعدد انحراف ، نیازمند #استقامت_مستمر و طاقت فرسا هستیم.
دو: #اضافی و نسبی. مانند عدد چهار که نسبت به دو و شش حد وسط است. اما نسبت به شش و هشت تفریط خواهد بود. حد وسط نسبی نسبت به افراد و حالات متفاوت است. مرتبه ای از اوصاف برای یکی فضیلت ولی برای دیگری رذیله محسوب می شود.
گزیده معراج السعاده صفحه 28-29.
#کتاب_معراج_السعاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
📺سخنرانی حاج آقا قرائتی
✍️موضوع: دوری ازشراب وآهنگ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرآن عمل می خواد
آیت الله ناصری